Viser resultatene 1 til 12 av 12

Tråd: svak triceps

Medlem
    Ble medlem
    03-2003

svak triceps

Noen som har gode råd for hvordan jeg burde trene triceps for å få mer styrke i benken?
    Når jeg trener benk blir jeg sliten i underarmen og triceps lenge før jeg merker det i brystet.

Burde jeg da ta smalbenk (skulderbredt) for å trene opp tricepsen mer?

Plager meg at jeg er så svak i triceps. Skulle også gjerne hatt MYE mer masse der da det er hovedsakelig triceps som står for massen i overarmen.

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Tren øvelser som smal benk (albuene ut), franskpress og dips.

eiv
    eiv er ikke aktiv
    Silver Member eiv sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    Kjør 8 repps med franskpress z-stang, etterfulgt av 8 reps close grip benkpress i ett og samme set. 16 repps totalt.. Det føler jeg er sinnsykt effektivt.
    Kjører dette 3set.

Etter dette kjører jeg 2 set med Dumbell tricep extension, 10repps.
    (http://exrx.net/WeightExercises/Triceps/DBTriExt.html)

Nest kjører jeg 2 set med vanlig tricep pushdown.

Til slutt Hantel kickback med begge armene.. Jeg kjører det ikke med knærna på en benk. Bare lener meg forover. ca 2 set til failure.(rundt 10-12 repps).

Kjører tungt!

Gold Member Cera sin avatar
    Ble medlem
    04-2003
    smal benk (albuene ut

Hvorfor albuene ut? Får kanskje mer strekk på muskelen,men samtidig vil brystet trenes mer...

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Fordi du bruker hele bevegelsesbanen til triceps da.

Medlem
    Ble medlem
    03-2003
    Se der ja. Har alltid prøvd å holde albuene inntil kroppen på smalbenk jeg. Han som jobber på treningsstudioet der jeg trener kom bort til meg og påpekte det en gang når jeg ikke var så nøye med det.

Får prøve med albuene ut da

Gudfaren QuizMaster sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74
    Ja ta og gjør det

Ellers kan du også prøve å holde en manual i hånda, også støtte deg til noe med andre hånda, og beinet på samme sida - også dra manualen fra bakken og oppover (bakover) til linje på ryggen...denne tar rimelig bra på triceps.
    Syng, RakeMagic, Syng!

Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?

Spiller du POKER - Bruk RakeMagic for de $ BESTE $ BONUS og RAKEBACK avtalene!

Spill og Vinn over PROs som Gus Hansen m.fl (INKL. MAX RAKEBACK)

Platinum Member
    Ble medlem
    06-2002
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av Hobbiten
    Ja ta og gjør det

Ellers kan du også prøve å holde en manual i hånda, også støtte deg til noe med andre hånda, og beinet på samme sida - også dra manualen fra bakken og oppover (bakover) til linje på ryggen...denne tar rimelig bra på triceps.
    Er det hantelkickbacks du prøver å forklare her?? Eller er det hantelroing for rygg du prøver å få han til å kjøre for triceps???

http://www.ast-ss.com/training/exercises/arms/kick_backs.asp
    http://www.ast-ss.com/training/exercises/back/dumbbell_rows.asp

Gudfaren QuizMaster sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74
    HARRIET! (faen ass, *dunke hodet i bordet*)

Glemte seff, å si ka øvelsen het...tenkte han ikke hadde så god peiling og begynte å forklare istedenfor - men ja, HANTEL-KICKBACKS
    Syng, RakeMagic, Syng!

Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?

Spiller du POKER - Bruk RakeMagic for de $ BESTE $ BONUS og RAKEBACK avtalene!

Spill og Vinn over PROs som Gus Hansen m.fl (INKL. MAX RAKEBACK)

Medlem
    Ble medlem
    03-2003
    Da er jeg på nett.

Forstod ikke den forklaringa helt

Er så forbanna irriterendes å slite ræva av seg for et par rep med 90kg i benk for så å kjøre flyes med 30kg

Chaticks-si-Chaticks HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Du har det samme "problemet" som meg! Har utholdende triceps og eksplosivt bryst...

Når jeg trener bryst bruker jeg ofte pre exaustion, pga jeg sliter ut det "sterke" brystet mitt før den "svake" tricepsen min kommer inn i bildet! Dette hjelper på brystet ihvertfall...

Angående triceps trening så er det fortsatt et lite mysterium for meg, men har skjønt at flere reps pr set er veien å gå, takler ikke få reps! Da skjer det ingenting!

Silver Member
    Ble medlem
    01-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av lars
    Se der ja. Har alltid prøvd å holde albuene inntil kroppen på smalbenk jeg. Han som jobber på treningsstudioet der jeg trener kom bort til meg og påpekte det en gang når jeg ikke var så nøye med det.

Får prøve med albuene ut da
    hehe har hatt samme lærdom som deg man lærer mens mann lever

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.