+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 24 av 24

Tråd: Svetting

Medlem wannabearnold is on a distinguished road
    Ble medlem
    03-2002

Svetting

Bare et lite spørmål som jeg har lurt litt på. Vel ta det slik to personer forekemplel to tvillinger trener kardio nøyaktig like intenst mens han ene svetter mye mer enn han andre vil han da forbrenne mer kalorier enn han som ikke svette fullt så mye?
    altså forbrenner man mer kalorier hvis man svetter mye ?
    -Kroppsbygging er ikke en hobby det er en livstil-

NK
    NK er ikke aktiv
    Chief executive officer NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Ikke nødvendigvis.

Kliss nytt medlem Crom is on a distinguished road
    Ble medlem
    03-2002
    For å utdype Byggern's "utfyllende" men selvfølgelig korrekte svar litt, så kan man si det slik:

Man KAN forbrenne mere energi siden mere svette betyr at kroppen må omdanne varmeproduksjonen til svette for å holde seg nedkjølt og dette regnes som direkte tap av energi. Svetting er altså en energikrevende prosess.

Samtidig kan en person svette mere rett og slett fordi vedkommende har flere svettekjertler enn den andre men energiforbruket kan være helt likt.

Det er med andre ord helt individuelt om man forbruker mere energi om man svetter mye eller lite.

Crom

Administrator MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Det har og mye med hvor mye vann hver enkelt person bærer på. Jeg dvetter alltid som en gris på begynnelsen av deffingen min, men det blir mindre og mindre etterhvert.

Medlem Pjasken is on a distinguished road
    Ble medlem
    09-2002
    Alder
    27
    Er det noe som kan virke inn på hvor mye man svetter? Har den siste tiden svettet som en gris, renner som bare det....

Dusjer og tar på en t-skjorte og den er nesten gjennomvåt på 15 minutter...

eiv
    eiv er ikke aktiv
    Silver Member eiv is a jewel in the rough eiv is a jewel in the rough eiv is a jewel in the rough eiv is a jewel in the rough eiv sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    På de forskjellige kardio apparatene på treningsenteret mitt er det forskjellig hvor mye man forbrenner (i følge apparatets data). Og di apparatene jeg skal forbrenne "mest" på, svetter jeg minst på.

F.eks på steppe apparat står det at man forbrenner sykt mye. Men jeg svetter alikevel ikke noe særlig. Mens på f.eks en tredemølle forbrenner jeg mindre, men svetter MYE mer.

Hva skylles dette?

Silver Member Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* sin avatar
    Ble medlem
    02-2003
    Alder
    26
    Til Pjasken.

Ikke dusj før pulsen har gått noenlunde ned.
    Slapp av litt i garderoben før du går i dusjen, da blir ikke skjorten våt når du tar den på deg.
    Det er i motbakke det går oppover.

Medlem Pjasken is on a distinguished road
    Ble medlem
    09-2002
    Alder
    27
    Er ikke bare etter trenng... Svetter mye gjennom hele dagen... Kan kanskje være noe med det har vært lite mat og mye drikking siste 17 dagene...
    Har ikke opplevd dette før hvertfall... har blitt "gensertvang" siste tiden pga dette...

Bronse Member D.O.G. er et navn kjent av alle D.O.G. er et navn kjent av alle D.O.G. er et navn kjent av alle D.O.G. er et navn kjent av alle D.O.G. er et navn kjent av alle D.O.G. er et navn kjent av alle D.O.G. er et navn kjent av alle D.O.G. sin avatar
    Ble medlem
    04-2003
    Eg ekje arabårr, eg e fra Haugesund.... så an sa sailer boy'en..
    Alder
    30
    Blir mye hypotetiske spørsmål her nå, men la gå:
    Hvis en person svetter mye mer fra en trening til en annen, må vel vedkommende forbrenne mer under "svettetreningen"?
    Og en annen ting. Har det noe for seg å sitte og svette ihjel i badstu?

Bronse Member Tyler Durden er et navn kjent av alle Tyler Durden er et navn kjent av alle Tyler Durden er et navn kjent av alle Tyler Durden er et navn kjent av alle Tyler Durden er et navn kjent av alle Tyler Durden er et navn kjent av alle Tyler Durden er et navn kjent av alle Tyler Durden sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    26
    Ergometersykkel i boblejakke i badstu gjør godt.

Jeg svetter noe avsindig i håndflatene når jeg er på skolen. Ikke hjemme, bare på skolen. Hmm, rart...
    ...I simply am not there.

Medlem -Thomas is on a distinguished road
    Ble medlem
    02-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av D.O.G.
    Blir mye hypotetiske spørsmål her nå, men la gå:
    Hvis en person svetter mye mer fra en trening til en annen, må vel vedkommende forbrenne mer under "svettetreningen"?
    Og en annen ting. Har det noe for seg å sitte og svette ihjel i badstu?
    Har vel den nyttefunksjonen at en får bort vann som ligger mellom huden og musklene? Synes jeg har hørt det en plass...

Silver Member Satriani er et navn kjent av alle Satriani er et navn kjent av alle Satriani er et navn kjent av alle Satriani er et navn kjent av alle Satriani er et navn kjent av alle Satriani er et navn kjent av alle Satriani sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av Dorian
    Jeg svetter noe avsindig i håndflatene når jeg er på skolen. Ikke hjemme, bare på skolen. Hmm, rart...
    det er psykisk... du føler deg antagligvis trygg hjemme
    You are hotter than 92% of men on this site!

Bronse Member Tyler Durden er et navn kjent av alle Tyler Durden er et navn kjent av alle Tyler Durden er et navn kjent av alle Tyler Durden er et navn kjent av alle Tyler Durden er et navn kjent av alle Tyler Durden er et navn kjent av alle Tyler Durden er et navn kjent av alle Tyler Durden sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Satriani
    det er psykisk... du føler deg antagligvis trygg hjemme
    Seriøst? Går det kun på psyken? Har tenkt på å operere vekk litt svettekjertler i håndflatene for av og til går det over styr! Men bare på skolen...
    Vedder på russenavnet mitt neste år kommer til å ha noe med dette å gjøre.

Hehe, dra til psykologen for svetting i håndflatene... psykisk utstabil.

Silver Member Satriani er et navn kjent av alle Satriani er et navn kjent av alle Satriani er et navn kjent av alle Satriani er et navn kjent av alle Satriani er et navn kjent av alle Satriani er et navn kjent av alle Satriani sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    i å med at det kun forekommer på skolen, ja
    You are hotter than 92% of men on this site!

Bronse Member D.O.G. er et navn kjent av alle D.O.G. er et navn kjent av alle D.O.G. er et navn kjent av alle D.O.G. er et navn kjent av alle D.O.G. er et navn kjent av alle D.O.G. er et navn kjent av alle D.O.G. er et navn kjent av alle D.O.G. sin avatar
    Ble medlem
    04-2003
    Eg ekje arabårr, eg e fra Haugesund.... så an sa sailer boy'en..
    Alder
    30
    Dorian: Kanskje du burde prøve og møte bedre forberedt til timene..?

Ble medlem
    08-2002
    Alder
    26
    Hmm, føler jo ikke noe nervøsitet eller noe. Mudern sa det var sånn vekstgreier.

Kliss nytt medlem assiassi is on a distinguished road
    Ble medlem
    05-2004
    Hei, svetteproblem?....mail til asbjornbraut@hotmail.com. søker likesinnede.

Ble medlem
    05-2004

hei

Hei..svetteproblem.? ...mail meg...asbjornbraut@hotmail.com. søker likesinnede.

Ble medlem
    05-2004
    Hei hadde same problem...som DORIAN..svetta sinnsykt i hendene...men tok ein oprasjon i stavanger der ein kutta ei nerve i ryggen eller noke sånnt...vet ikkje alt om oprasjonen...men eg kan anbefala han....kanskje mulige bivirkninger...men eg kan gi deg navn på leger og sånnt visst du vil....eller me kan snakkast litt....asbjornbraut@hotmail.com

Medlem Afehn is on a distinguished road Afehn sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    23
    Vil tro han har fått med seg mail-adressen din nå..

Ble medlem
    08-2002
    Alder
    26
    Nå er jo dette en relativt gammel tråd, og svetteproblemene i håndflatene har merkelig nok forsvunnet. Sikkert noe pubertale greier.

nit
    nit er ikke aktiv
    Bronse Member nit har slått av rykte
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    8
    Fint å høre Dorian

Bronse Member Fiat er et navn kjent av alle Fiat er et navn kjent av alle Fiat er et navn kjent av alle Fiat er et navn kjent av alle Fiat er et navn kjent av alle Fiat er et navn kjent av alle Fiat sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    29

Smile

Seriøst? Går det kun på psyken? Har tenkt på å operere vekk litt svettekjertler i håndflatene for av og til går det over styr! Men bare på skolen...
    Vedder på russenavnet mitt neste år kommer til å ha noe med dette å gjøre.

Hehe, dra til psykologen for svetting i håndflatene... psykisk utstabil.
    Har akkurat samme problemet, og det forekommer kun i situasjoner hvor jeg ikke er helt "trygg" på omgivelsene eller folket.
    Det er er blitt bedre med årene, men når jeg skal ut å fly er det helt for jævli

NK
    NK er ikke aktiv
    Chief executive officer NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    B

U

M

P

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. Svetting
    By haizai in forum OT