Viser resultatene 1 til 12 av 12

Tråd: Svimmel og kvalm av tung høyreps trening

Stengt konto Brukerkonto avsluttet sin avatar
    Ble medlem
    07-2006
    Alder
    26

Svimmel og kvalm av tung høyreps trening

Når jeg trener med mere enn 5 reps på bein eller roing så blir jeg så vanvittig dårlig. Det tar ca en time før det går over. Så når jeg først begynner å bli dårlig så kan jeg like godt pakke sammen og dra hjem.

Symptomene jeg merker er: Føler jeg skal bevisme, drite og spy samtidig. Ekstrem kaldsvetting og svimmelhet. Vanvittig ubehagelig!

Var derfor jeg gikk over til å trene styrke istedenfor tradisjonell kroppsbygging med høyere reps. Men nå hadde jeg lyst til å legge på meg litt muskler og gå tilbake til bygging. Og problemet kommer igjen ved første beinøkt igjen.

Har absolutt ingen problemer med å kjøre max belastning med treere. Men med en gang jeg skal løfte oppimot 10 reps så går det veldig ofte galt. Selv med lette vekter.

Søkte litt på nettet og kom over denne:
    Question:
    During my heavy leg and back workouts I often experience dizziness, nausea and sometimes I even throw up. How can this be prevented?

Answer:
    Feeling sick during a workout can be a good thing and a bad thing. It's good because it probably means you are pushing yourself when you train. It's bad because, well, who wants to feel dizzy and nauseous?

The symptoms you have described can be caused by a couple of things...first, you may not have adequate blood glucose available, which can be easily remedied by sipping a carbohydrate drink during your workout.

More likely, however, your body is not neutralizing acid in the muscle and blood, that is produced while you are training hard. This acid buildup is a result of anaerobic metabolism, and if it is not cleared, can cause a "toxic" reaction that can lead to nausea and light-headedness.

There are several things you can do to help avoid this problem: 1) Take a little longer rest between sets to allow your body to better cope with the acid buildup 2) Take a buffering compound such as baking soda mixed in water or juice about 20 minutes before training 3) Take a few antacid tablets, like Tums, about 20 minutes prior to training.

Hva er antacid? Heter vel neppe maursyre på norsk? Brukes jo i landbruk :P

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Hehe ikke Ant Acid, men antacid. Det er ting som er syrenøytraliserende f.eks alka-seltzer og pepto-bismol. Du må nesten bare spørre på apotek eller helsekost om noe syrenøytraliserende og se hva de har.

Dekadent n00b Sternum sin avatar
    Ble medlem
    10-2006
    Hvis du har problemer med sure oppstøt eller halsbrann kan du prøve Link (syrenøytraliserende) eller Pepcidduo (H2-blokker og syrenøytraliserende) som du finner på apoteket. Viktig å finne et preparat du kan leve med, dvs svelge/tygge, alle har nemlig ikke en like tiltalende smak.

For øvrig kan kaldsvetting, svimmelhet og følelse av å skulle besvime også tyde på ortostatisk hypotensjon (når blodtrykket faller plutselig feks som her etter anstrengelse gjerne). Har du andre symptomer som feks hjertebank når det står på?
    Skal stille til høsten :)

Elite Broscientist McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Sannsynligvis har du bare for lav arbeidskapasitet. Blir kvalm/svimmel selv, om jeg virkelig går berserk på gymmet.
    I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Du må bare trene mer.
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

Medlem Bajazz sin avatar
    Ble medlem
    01-2005
    Alder
    42
    Hvordan er den generelle kondisjonen din?
    -----------------
    Kassegitarhelt
    ------------------
    www.Bajazz.com
    -----------------------

Ble medlem
    07-2006
    Alder
    26
    Den kunne vel vært bedre ^^,

Ble medlem
    07-2006
    Alder
    26
    Har ikke tid til å trene opp kondisjonen. Har fulltidsjobb, samboer og trener seks ganger i uken

Wopp Wopp veggiss sin avatar
    Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    kjør gerilja kardio 3-4 ganger i uken i 2 uker, tar 12 minutter, og kan gjøres samtidig som du knuller samboeren. start med 4 minutter rolig jokking før du velter dama over på magen og legger inn høygiret. 20 sekunder hardpeising etterfulgt av 10 sekunder hvilke -> gjenta 8 ganger. det er lov å kysse deg selv på biceps mens du holder på. avslutt med 4 minutter "nedpuling"...her er det greit at du f.eks. lar dama suge deg det siste minuttet frem til klimaks
    Steroids are like tampons, every pussy needs one :D

Ble medlem
    07-2006
    Alder
    26
    jeg holder kun i 2 minutter.. Men kan jeg gjøre geriljakardio på trimsykkelen min i 12 minutter også? Vil det hjelpe?

Wopp Wopp veggiss sin avatar
    Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    det vil jeg tro!
    Steroids are like tampons, every pussy needs one :D

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    01-2011
    Alder
    19
    Blog Entries
    1
    "Har ikke tid til å trene opp kondisjonen. Har fulltidsjobb, samboer og trener seks ganger i uken"
    Er en dårlig undskyldning

Du kan starte med at øge konditionen ved at benytte dig af "trimsykkelen" i 15 minutter som opvarmning inden hver styrketræningspas.

Derudover kan du som sagt spørge på apoteket efter råd.
    Prøv at få mere væske og evt. flere carbs før træning. Det lyder lidt som om at du måske mangler væske under træning hvis du kun kan køre "5 reps"
    Så drik mere væske under træningen og før. Evt lidt frugt juice inden

/F.Bahne

Lignende tråder

1. Svimmel iløpet av trening.
    By Brukerkonto avsluttet in forum Skader
    Svar: 8
    Nyeste innlegg: 02-09-09, 12:36
  2. Svimmel og kvalm etter trening
    By stillon in forum Trening
    Svar: 10
    Nyeste innlegg: 05-09-07, 14:07
  3. Kvalm på trening