Viser resultatene 1 til 6 av 6

Tråd: Sykdom vs. Restitusjon(fri uke)

Medlem
    Ble medlem
    08-2002

Sykdom vs. Restitusjon(fri uke)

Jeg ligger med sykdom, infuensa.. h. dritt.
    Så lurer jeg på... Hvordan ligger restitusjonen ann når man er syk?.
    Kan man kalle det en "fri uke", eller blir du svekket etter en uke med sykdom?

Jeg får i meg vanligt med mat, å proteiner (-;

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    Infuensa er noe værre enn vanlig forskjølelse.. så du vil nok bli svekket, enn en slik fin tanke at det kun vil være en friuke.. det hadde jo vært veldig kjekkt. Jeg gikk selv ned 5-7kg de 2ukene jeg hadde infuensa. Greier du spise mat, ligge høyt på proteiner, så går det nok bedre med deg... lettere å hente seg inn! Jeg greide selv ikke å spise noe iløpet av 2 dager på det værste. Foreslår at du kjører lett den første uka.. følte meg lett overtrent da jeg startet.. så måtte ta en friuke oppå toppen av det hele.. Sørg for at du er 100% frisk før du starter... hosten skal også være vekk! Hoster du vil dette bare ødelegge treningen, du vil hoste ennå mer da du utfører økta..

Medlem
    Ble medlem
    08-2002
    Tanx.

Så får spist alt det vanlige, mat å prot. så jeg burde greie meg fint;-)

ts
    ts er ikke aktiv
    Bronse Member
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    36

antagelse

Vil anta at musklene restitueres som vanlig når man ikke trener så lenge proteininntaket er høyt nok. En hvileuke er en hvileuke okken som og så lenge musklene ikke blir revet ned så gir du kroppen en mulighet til å hente seg inn.
    Det store vekttapet mange opplever er stort sett væsketap pga feber eller andre symptomer (eksempelvis diare ved omgangsyke) og det vil derfor normaliseres ganske kjapt.
    Hadde selv matforgiftning (salmonella i grillet kylling) i 1 uke og gikk da ned fra gode 98 kg til 92 kg i kroppsvekt, men det var for det meste væske.
    I dag bare 3 uker senere veier jeg 102 kg så ikke bry deg så mye med vekten når du er syk, prøv å spise fornuftig og sov så mye du kan.

Husk at psyken er en kroppsbyggers verste fiende og om du hele tiden ser på vekten så er det stor fare for at du får en knekk mtp motivasjon pga sykdom og vektnedgang.

Har trent i snart 10 år nå og har vært igjennom det meste selv og jeg kan forsikre deg om at du mest sannsynlig ikke blir svakere etter at sykdommen har forlatt kroppen din, kanskje heller tvert imot.
    Gi 110% eller gi faen og dra hjem.

Gold Member Cera sin avatar
    Ble medlem
    04-2003
    salmonella i grillet kylling) i 1 uke

Salmonella i bare en uke???

ts
    ts er ikke aktiv
    Bronse Member
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    36

jepp

Jepp ! Varte bare en uke men det var en h....... uke med diare,kvalme og feber.
    Fikk kjøpt meg noen medisiner som nok hjalp endel og drukket endel væske etterhvert som nok også hjalp.
    Fikk beskjed av legen å drikke en kombinasjon av Mozell og Farris for å få i meg salt og sukker i riktig kvanta.
    Gi 110% eller gi faen og dra hjem.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.