Viser resultatene 1 til 6 av 6

Tråd: sykkel-utstyr

member jenta_a sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23

sykkel-utstyr

hei! sykler ganske mye til vanlig. til byen, til skolen til fotball trening osv.. og avstandene veksler melllom 5 - 10 km per vei. ikke så langt altså, men det blir noen mil i løpet av ei uke. nå flytter jeg snart, noe som betyr at det blir ganske store avstander å sykle. 16 km til trening (med mindr ejeg finne fotballlag som er nermere..)10 km til jobb og skole, 14 km til byen.

har lyst å kjøpe spinningsko, og lurer på hvor mye det har å si ?? er det mye bedre å sykle med, og hvor mye bør jeg regne me å legge ut med? så at de på xxl har sko fra 499,- og opp. mye mer en det vil jeg ikke ut med.. pulsklokke er noe annet jeg ønsker meg. trenger ikke noe dyrt og komplisert men noe eneklt som viser hvor mye jeg får ut avtreniing både pulsmessig og kalorimessig. er student så har ikke allvedrens penger, men så at xxl har ei som heter "onyx easy" til 499,- resten va klokene ligger nermere 1000 og opp.. noen som har innspill på noe av dette med sykkelutstyr??
    jeg er ikke tynn, jeg har bare liten muskelmasse

The blogg =)

Latsabb tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Sykkelsko er ganske fint å ha. Den gang jeg prøvde meg på spinning kjøpte jeg sykkelsko, og syntes det var mye bedre i forhold til treningssko med myke såler. Sykkelskoene har en hard og stiv såle som gjør at du får fordelt trykket over et større område under foten. De skarpe kantene på pedalene kjentes veldig godt gjennom vanlige sko, om man trødde litt hardt. I tillegg har man med sykkelsko muligheten til å trø helt rundt. Man trør ikke bare pedalen ned, men man drar den opp i tillegg. Da får også baksiden av låret kjørt seg. Skoene du har sett deg ut, fungerer nok helt fint til vanlig bruk. I tillegg må du kjøpe «klosser» til skoene. Dette er festepunktene mot pedalene. Tror de koster noe i underkant av en hundrelapp.

Viktig! Sykkelsko benytter forskjellige typer låser/klosser til pedalene. Viktig å passe på at man kjøper en type som passer til sykkelen man har. Skal sykkelskoene i tillegg benyttes til spinning, må de også passe til spinningsykkelen. Dette skal normalt sett ikke være noe problem å få til.

Pulsklokken fungerer sikkert greit den også, om du bare skal følge med på pulsen under trening, og ikke har nerdete behov slik jeg har. Men jeg kjenner ikke merket.

Fint å se at noen bruker sykkel i stedet for motorisert fremkomstmiddel! Kanskje du skulle satse på sykling?
    You ran a marathon? That's cute …

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23

takk for svar!

akker for godt svar! hehe. bra du nevnte det med å kjøpe klosser, er jo ganske logisk det, men hadde nok ikke komt på det før jeg hadde komt hjem for å bruke sykkelen! hehe! skal også kjøpe flaskeholde,r nye bremsekloisser, litt slikt.. sykkel er god i seg selv, men har hatt den en stund såp trenger nok å smør ekjettingen, merker den knirker som bare f... bakbremsen fungerer heller ikke lengre, vet ikke om det skyldes slitte bremseklosser eller hva som er galt..

The blogg =)

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23

shopping over

sånn,så var det gjort! brukte lønninga mi på sykkelutstyr, noe som jeg følte var fornuftig bruk av penger for en gangs skyld =)

de billigesete spinning skoene passet meg ikke noe gost, så de ble 200,- kr dyrerer men så passet de jo også godt. merkelig så anskelig det var å finne sko i in størrelse, nesten som jeg begynner å lure på alle syklister har pailabber. fikk også tak i en sigma pulsklokke til ca 500, og den funker helt fint!

jeg sliter derimot med skoene mine! kjøpte ikke kombi pedaler pga prisen, men pedaler som skulle passe til skoene. har skrudd på alt som skals krus på skoene, men da jeg tok sykkel for en liten test-tur var det bare den ene skoen som hang skikkelig fast.. forstår ikke hvorfor den andre ikke vil feste seg, men det var sinnsykt plagsomt!! har dobbelt (trippel også!!) sjekka at "platen" på udersiden av sålen er festa likt på begge skoene og det er de.. så jeg forstår ikke dette. er det mulig at jeg rett og slett abre må prøve litt før det kommer seg eller?? har jo aldri brukt spinningsko før.

The blogg =)

Supermod altitude sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    Om sykkelskoen ikke sitter godt nok fast/for godt fast er det pedalen du justerer. Det er forskjellig på ulike type merker, men de fleste har en skrue med + tegn en vei og - tegn den andre veien. + sitter du bedre fast, - løser du opp og det blir lettere å få løs skoen. Men test for sikkerhets skyld at det ikke er motsatt før du pedaler i vei.

Husker da det var "vanlige" pedaler og sko med kloss under og lærremmer for å spenne fast beina. Det var tider det. Da satt beina fast enten en ville eller ikke, og husket man ikke remmene før stopp så veltet du. Kravlet mye rundt på asflaten med sykkelen i lyskryss og andre stoppsteder på den tiden .

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23

haha

høres ut som rett før min tid det!! hehe!! fant utav det i går, trenger sikkert bare litt øvelse for å vende meg til det. men når vi først snakker sykkel her så pøser jeg på med de andre spørsmålene mine jeg, selv om vi kanskje haver litt over på kosthold da.. beklager mange spørsmål men jeg er utrolig nysgjerrig, og kanskje ikke akkurat den smarteste her..

lurte på om det er ok å gå på sykkelskoene?? snakker ikke store avstander, men inn og ut av butikk,. treningssenter osv..

flytter et stykke avgårde, og om jeg velger å sykle på fotballtrening blir det ca 15 km å sykle, pluss 90 min trening + sykle hjem igjen. samme med treningsstudio, litt over en mil å sykle (kan jo ta buss også, men er jo kjipt i dette nydelige være ihvertfall!). lurer litt på hvordan det blir med energi og næring når øktene blir så lange? har lite lyst til å stappe i meg en banan rett før en sykkel eller fotball økt, men er det noe jeg kan drikke? vil ikke legge på meg heller, så det må ikke ha enormt med kalorier men nok til at det går fint å trene så lenge!

tenker også at om jeg sykler såpass mye så går det greit å kutte ned på kardio trening uten om fotballen. trener jo vanligvis 30-60 minkardio hver dag nå, men sykkelen tar nok over nå tror jeg.. er det god nok trening??

The blogg =)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.