Viser resultatene 1 til 9 av 9

Tråd: Synker litt sammen i utgangsposisjon bøy

Medlem Skinny Pete sin avatar
    Ble medlem
    03-2004
    Alder
    30

Synker litt sammen i utgangsposisjon bøy

Ved bøy trening hadde jeg den siste tiden litt problemer med holdningen, kan dette ha noe med at jeg har vært litt slakk med magetrening i det siste? Må konsentrere meg veldig om rak holdning for ikke å synke litt sammen og miste store deler av piften før jeg strammer meg opp til neste rep.

TPK
    TPK er ikke aktiv
    Superior newbie TPK sin avatar
    Ble medlem
    02-2006
    Alder
    27
    Regner med at bøy er knøbøy...?

Hvordan ivrig er du med trening av ryggen for tiden? Hvis du "faller fremover" med ryggen, virker det for meg ut som det er muskler i ryggen som ikke klarer å holde den stabil...

Ink
    Ink er ikke aktiv
    Kliss nytt medlem Ink sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Prøv frontbøy en periode. Da lærer du å være rak i ryggen, og resten av kjernemusklene (rette og skrå magemuskler) må jobbe hardt for å stabilisere.

Alternativt kan du legge inn frontbøy med en vektskive holdt på strake armer. Da kan du trene vanlig bøy i tillegg, men også få trent stabilitet. Sjekk denne artikkelen, og scroll ned til Plate-Loaded Front Squat.

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Jeg sliter litt med å se for meg hva du mener.
    Ingen står beint opp og ned når de bøyer, da bekten blir lagt litt bak på trapsen. Du vil se litt "hunchback" ut i topp-posisjonen.

Ble medlem
    03-2004
    Alder
    30
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle
    Jeg sliter litt med å se for meg hva du mener.
    Ingen står beint opp og ned når de bøyer, da bekten blir lagt litt bak på trapsen. Du vil se litt "hunchback" ut i topp-posisjonen.
    Prøver nokk å stå litt vel rak i ryggen i topp, veldig tungt i armer på 100+ kg, vektene ligger rett under skuldre ja. Kjører noen sett med 70kg eller noe frontbøy etter vanlig knebøy, samtidig som jeg bruker det i de letteste oppvarmingssetta, men øver fremdeles inn litt "låseteknikk" for stanga der.

Har litt pollenallergi, kan være kondissen og svikter litt men...

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av Skinny Pete
    Prøver nokk å stå litt vel rak i ryggen i topp, veldig tungt i armer på 100+ kg, vektene ligger rett under skuldre ja. Kjører noen sett med 70kg eller noe frontbøy etter vanlig knebøy, samtidig som jeg bruker det i de letteste oppvarmingssetta, men øver fremdeles inn litt "låseteknikk" for stanga der.

Har litt pollenallergi, kan være kondissen og svikter litt men...
    Tungt i armene? kanskje ligge den litt lengre bak på trapsen? Og jo bredere grep du tar med armene, jo mindre av belastningen vil komme på armene. Visst du føler det er ubehagelig.

Ble medlem
    03-2004
    Alder
    30
    Kjører med tillnærmet skulderbredt grep for å best kunne spenne opp "rygghylla" til å plassere stanga på. Stengene er så glatte på sportsklubben der jeg trener nå iforhold til på en styrkeløft klubb hvor du kan rispe deg godt opp... Så trenger å støtte med armer mere... Trente med en kolega et par ganger på sandnes atletklubb, stengene der var omtrent natt og dag sammenliknet med andre steder, trengte nesten bare å tenke på løftinga.
    Stilen jeg kjører kjører jeg nå med bakgrunn i en artikkel fra treningsforum tror jeg, fant den ikke nå, men skal linke
    Tungt i armene? kanskje ligge den litt lengre bak på trapsen? Og jo bredere grep du tar med armene, jo mindre av belastningen vil komme på armene. Visst du føler det er ubehagelig.

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Jeg kjører på samme måte, syns det er mer behagelig og stabilt.
    Jeg bare nevnte det pga det du sa om armene.

Ble medlem
    03-2004
    Alder
    30
    Jeg kjører på samme måte, syns det er mer behagelig og stabilt.
    Jeg bare nevnte det pga det du sa om armene.
    Skal prøve å kjøre litt situps og rygghev som oppvarming før bøy, ser endel styrkeprogram anbefaler det, skal se litt på topposisjon litt, gjerne ta en liten videosnutt med mobilen neste trening. Kaste på meg noen "albuevarmere" sist trening, hjalp på, i en overgangsfase mens jeg mykner meg opp til å holde så smalt. Prøver meg og ut med å ikke bruke speil i knebøy, lett å miste fokus da, ellers plasserer jeg noe i overkant av racket som jeg kan fokusere på.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.