Viser resultatene 1 til 6 av 6

Tråd: Tennisalbue

Årets FPmedlem 2011 TheRat sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    26

Tennisalbue

Har vært plaget de siste 5-6 årene av tennisalbue i begge armene som kommer og går. Av og til kan det være helt lammende, andre ganger er det bare vondt/plagsomt. Hverken hvile eller anit-inflammatorisk ser ut til å hjelpe i lengden (Brexidol fjerner smertene midlertidig men eg tror nok at resultatet til slutt blir en forverring av skaden).

Noen som har tips til hvordan eg kan bli kvitt dette problemet permanent? Har vært hos legen flere ganger men der var det fryktelig lite hjelp å få bortsett fra en og annen resept på smertestillende.
    Of all the things I've lost I miss my mind the most.

Supermod altitude sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    Har slitt med det samme. Det som har hjulpet for meg er behandling hos naprapat og forsiktig opptrening. Øvelsene jeg bruker er håndleddscurl og extension med lette hantler (3-4 kg) og mange repitisjoner, gjerne 3 set og 20 reps. Støtt underarmen på en benk eller låret når du utfører øvelsene. Det høres litt merkelig ut at håndleddsøvelser skal hjelpe albuen, men senefestene som betente ved tennis (og golf) albue er feste for muskler og sener som begynner i fingre og håndledd.
    I tillegg til dette må du ta hensyn til at du har et problem med albuene og være forsiktig med å belaste de, og kanskje bør du også gjøre noen tiltak i forhold PC/muse bruk osv.

Ble medlem
    05-2004
    Alder
    26
    Hvor ofte skal disse øvelsene utføres? Hva med tøying? Har fått tips om at å tøye håndleddene kan hjelpe.

Takk for svar :-)

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    Gjør øvelsene 2 ganger i uken eller så. Du må også prøve deg litt frem hva som fungerer for deg. Det gjelder også vektene og antall reps, men lett og mange reps er viktig. Tøying er også bra, det glemte jeg å nevne i sted.

Ble medlem
    05-2004
    Alder
    26
    Prøvde som du sa på trening i dag, og lurte bare på om eg bruker for tung vekt når eg kjenner det "brenner" i musklene mot de siste rep'ene? klarte 3x20 på hver arm men kjente det godt liksom.

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    Det kan gjerne brenne litt i musklene når du bruker 20 reps. Det er hvertfall min erfaring, men du må også selv teste litt hva som gir best resultat for deg.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.