jupp.. kommer nok til å spe på med litt lavdoseringer utover i alderen...
Merkelig at han nevner at alkoholinntak ikke ser ut til spille inn på testosteronnivå. Det finnes jo massevis av faglitteratur som indikerer dette. Har heller aldri hørt at kaffe kan ha noen innvirkning.
http://www.dingsekongen.no
"Jeg har sett at menn blomstrer opp etter at de har blitt behandlet med testosteron, sier Svartberg."
lurer på om disse mennene som 'blomstrer opp' er kriminelle, kvisete, puppete, voldlige, agressive og en trussel mot samfunnet. slik som ungdommer blir ved bruk av testosteron!
og - har vi noen gang vært i tvil om at testosteron er bra?
også sa hu at trening ikke påvirker testonivået! hva faen?
"lurer på om disse mennene som 'blomstrer opp' er kriminelle, kvisete, puppete, voldlige, agressive og en trussel mot samfunnet. slik som ungdommer blir ved bruk av testosteron!"
..
disse agressive, puppete, kvisete og voldelige ungdommene du prater om har nok fått i seg en hel andre ting enn akkurat testosteron...
?? og nok en gang ??Opprinnelig skrevet av PeterSQRM
[Bkriminelle, kvisete, puppete, voldlige, agressive og en trussel mot samfunnet. slik som ungdommer blir ved bruk av testosteron!
[/B]

Er jo en vesentlig forskjell på å bruke testo på en 40 åring med lavt nivå,kontra en 18 åring med naturlig maksimal testoproduksjon.I tilegg så er jo dosene noen titalls ganger størreOpprinnelig skrevet av PeterSQRM
"Jeg har sett at menn blomstrer opp etter at de har blitt behandlet med testosteron, sier Svartberg."
lurer på om disse mennene som 'blomstrer opp' er kriminelle, kvisete, puppete, voldlige, agressive og en trussel mot samfunnet. slik som ungdommer blir ved bruk av testosteron!
ungdommer på testo en trussel mot samfunnet, det må fordypes, vis ikke fordummer det utsagnet helt ekstremt.
RockyRock
Jeg synes virkelig du bør underbygge den påstanden der!Opprinnelig skrevet av PeterSQRM
Det du sier er at alle som bruker testosteron blir kriminelle, voldelige og agressive?
Det var nettopp en gruppe som ble satt til å studere samenhengen mellom bruk av steroider og voldelig adferd. Denne gruppa kunne ikke se noen klar sammeheng mellom bruk av "normale" doser steroider og vold. Denne gruppa var iverksatt av en eller annen offentlig instans. Det var nettopp i media. (angående loven om steroider, om det skal forbys eller være lovlig som nå)
Og bare for "the fun fact", i 70% av alle volds saker er alkohol innblandet...Ingen som sier noe på det.
Better living through chemistry

Trur nok at det var motsatt ment.Slik oppfattet jeg det(som et forsvar av testo)Opprinnelig skrevet av Sindre
Jeg synes virkelig du bør underbygge den påstanden der!
Det du sier er at alle som bruker testosteron blir kriminelle, voldelige og agressive?
Det var nettopp en gruppe som ble satt til å studere samenhengen mellom bruk av steroider og voldelig adferd. Denne gruppa kunne ikke se noen klar sammeheng mellom bruk av "normale" doser steroider og vold. Denne gruppa var iverksatt av en eller annen offentlig instans. Det var nettopp i media. (angående loven om steroider, om det skal forbys eller være lovlig som nå)
Og bare for "the fun fact", i 70% av alle volds saker er alkohol innblandet...Ingen som sier noe på det.
var ikke noe som helst forsvar eller noe som helst av selve hormonet. bare et lite blikk på hvordan pressen noen ganger har to forskjellige synspunkter på en sak. altså. den ene armen vet ikke hva den andre armen gjør! dere har vel også lest alle artiklene om menn som har blitt impotente og fått livene sine 'ødelagt' ved bruk av steroider?
jeg skal være enig i at jeg uttrykket meg veldig feil her, og at jeg aldri skulle brukt ordet; ungdom. men heller; andre voksene. hadde det gjort seg bedre?
om de i en artikel skriver at testosteron er bra for deg, så burde dem jo også skrive det i de artiklene der brukere av (blant annet) testosteron blir hengt ut som kriminnele og en trussel mot samfunnet.
.. jeg kan godt tro at dosene er noe "mildere" for 40åringene. men jeg vet jo ikke NOE, så skal bare holde munn jeg.

peter:
dette her har da ingenting med høydoseringer av testosterone slik som kroppsbyggere kjører... dette er lavdoseringer for å spe på den naturlige testosterone balansen... å spe på slik at du har like mye testo som f.eks 20-25års alderen er ekstreme lave doseringer... kan ikke sammenlignes!
Gleder meg te å se de folka når de om 10-15 år etter avslutta kur PLUTSELIG, uten forvarsel, er på byen og fylla og slår ned en kar og dreper han. Neste dag så husker de absolutt INGENTING av det.. Testosteron er ikke farlig, nei...

Uff uff! Hvor får dere dette mølet fra? 10-15 år etter en kur så er man dømt til å drepe en og ikke huske noe, gjerne voldta alle man ser i samme slengen, og generellt gå berserk, riktig?Kan ikke forstå at folk ikke lar være å uttale seg når de ikke har peiling på hva de snakker om!Opprinnelig skrevet av TestosteJon
Gleder meg te å se de folka når de om 10-15 år etter avslutta kur PLUTSELIG, uten forvarsel, er på byen og fylla og slår ned en kar og dreper han. Neste dag så husker de absolutt INGENTING av det.. Testosteron er ikke farlig, nei...
Hvilken faglitteratur er det du sikter til?Opprinnelig skrevet av LurePer
Merkelig at han nevner at alkoholinntak ikke ser ut til spille inn på testosteronnivå. Det finnes jo massevis av faglitteratur som indikerer dette. Har heller aldri hørt at kaffe kan ha noen innvirkning.
Det er ikke hvem som helst som uttaler seg her, men en forsker som har forsvart doktorgraden sin i medisn med dette forskningsarbeidet. Og som Foreclose nevnte, dette er snakk om helt andre doseringer enn det som brukes av personer som ønsker økt muskelmasse.
Samtidig som dette skjer under sterk medisinsk overvåkning.
Og peter, tror du misforstår sentrale poeng hvis du mener at "testosteron er bra" skal tas inn i artikler der MISbrukere av as har utøvd vold.
Sist endret av Cera; 23-02-04 kl 11:42
var ikke noe som helst forsvar eller noe som helst av selve hormonet. bare et lite blikk på hvordan pressen noen ganger har to forskjellige synspunkter på en sak. altså. den ene armen vet ikke hva den andre armen gjør! dere har vel også lest alle artiklene om menn som har blitt impotente og fått livene sine 'ødelagt' ved bruk av steroider?
Men det de ofte glemmer å nevne i alle de artiklene er at de var fulle på speed og alt annet faenskap når de gjorde det.
Det er en stor forskjell på bruk og missbruk!
F.eks her: http://www.niaaa.nih.gov/publications/arh22-3/195.pdfOpprinnelig skrevet av Cera
Hvilken faglitteratur støtter at testosteronnivået synker ved inntak av alkohol?
Du finner også mye inne på pubmed.
Du har helt korrekt i at det er forskjell på bruk og misbruk. "Alle" som bruker as i et ønske om muskeloppbyggende effekt misbruker preparatene. Jeg ser absolutt inget dobbeltsyn fra aftenpostens side ved at de fremlegger et forskningsresultat basert på medisinske verdier og misbruk av as som har ført til uheldige bivirkninger og situasjoner.Opprinnelig skrevet av lars
Men det de ofte glemmer å nevne i alle de artiklene er at de var fulle på speed og alt annet faenskap når de gjorde det.
Det er en stor forskjell på bruk og missbruk!
Nå har jeg bare lest raskt over artikkelen, konklusjonen deres er at alkohol kan ha en effekt på testosteronprod. Videre behandler de i all hovedsak alkoholmisbruk, dvs. langvarig og kontinuerlig alkohoinntak.Opprinnelig skrevet av LurePer
F.eks her: http://www.niaaa.nih.gov/publications/arh22-3/195.pdf
Du finner også mye inne på pubmed.
Ellers er det ikke et ukjent fenomen at forskere er uenige.
Forskningsstudiene som er gjort ser ut til å være ganske entydige, både når det gjelder kronisk og akutt inntak av alkohol.
http://www.dingsekongen.no
Stakkar du har nok for lite testosteron i skrotten, siden hjernen din tydligvis ikke fungerer slik den skal.Opprinnelig skrevet av TestosteJon
It`s time to put some hussle behind this muscle.
Haha, good one Flexus![]()
Better living through chemistry
Testose Jon at steorider og unge agressive menn med liten forståelse for omverdenen er en farlig mix er så klart sant, men det der blir litt for drastisk å si synes jeg.
RockyRock
Bumper denne gamle morsomme tråden så de sommerbrune testogutta får sett den.
Hehe... gleder meg å se at du også tar feil! En kompis av meg gikk på testo i 3-4 uker... klart at når mann er på fylla å blir sint, så øker adrenalinet! Da sprekker nesten all pluggene, og hva trur du det neste er!?Opprinnelig skrevet av Ryus
Du må nesten dope ned en person for at han skal ha fått black-out!!
A-Leep: mener du at Ryus tar FEIL eller?
Forsto ikke helt den...
Syng, RakeMagic, Syng!
Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?
Spiller du POKER - Bruk RakeMagic for de $ BESTE $ BONUS og RAKEBACK avtalene!
Spill og Vinn over PROs som Gus Hansen m.fl (INKL. MAX RAKEBACK)

Jeg har ingen anelse hva det neste er? Forstår ikke hva du skal fram til heller, så her må du forklare deg. Prøver du å si at kompisen din fikk "roidrage" etter 3-4uker på testo?Opprinnelig skrevet av A-Leep
Sist endret av Smite; 08-08-04 kl 21:38
Venter fremdeles i spenning eg...
Syng, RakeMagic, Syng!
Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?
Merkelige greier dette med forstaelse for hva man snakker om, jeg kjenner MANGE mennesker som har brukt AS i baade smaa og EKSTREMT hoeye doser og de gangene jeg har sett noen av dem sinte eller at de har utoevd vold mot andre saa har det vaert berettiget selvforsvar eller lignende, altsaa siste utvei.
Min erfaring er at mennesker som bruker steroider og som trener serioest som regel er snille og rolige som lam, de drikker ogsaa sjeldent siden det paavirker matinntak og treningen deres generellt. Jeg vil ogsaa paaminde alle om at testosteron er et hormon alle oss gutta har naturlig i kroppen vaar, naar vi er yngre har vi mer og etterhver som vi blir eldre faar vi mindre og mindre av det. Naar man tilfoerer kroppen testosteron vil kroppen selv regulere inntaket, det er som aa fylle opp en 10 liters boette med vann, naar den er full saa renner det bare over. Kroppen motvirker overdosen ved aa produsere oestrogen for aa balansere nivaet og da oppstaar det bivirkninger som gyno og vaeskeretensjon ++
Naar man er under vekst, altsaa i tenaarene har man til tider like store doser testo i kroppen som om man bruker steroider, altsaa har de fleste egentlig opplevd hvordan store doser testo foeles i kroppen under puberteten.
Det er helt hoell i hodet aa sitte aa si at alle som bruker testo blir kriminelle voldsmenn, jeg har venner som har brukt og bruker testo og som er utdannet baade leger og siv.ing og de fleste er familiefedre.
Det finnes jo mange som aldri burde ha roert testosteron og det er disse som skal vise seg paa byen og som allerede foer de begynner paa kur har et alvorlig problem med selvbilde sitt. Det er disse menneskene man leser om som har slaatt ned andre og det typiske ogsaa disse man ser paa gata i bolebukser og fete gullsmykker med et hode som er saa fullt av vaeske pga vannretensjon fra uttallige gram testo.
Det er ogsaa rart at testo ikke kan godtas som et medikament for endring av kroppen paa lik linje med silikonpupper og andre skjoennhetsoperasjoner, da selvsagt under legeoppfoelging. Det er ogsaa rart at vi heier frem vaare idrettsmenn og har dem som forbilder ,samtidig som vi har en negativ holdning til steroider naar en etter en av dem blir tatt paa diverse tester. Alle syntes jo at det er supert at Stian Grimseth skal faa loefte i Athen og han er nok et forbilde for mange innen vektloeftning, men han ble jo allikavel tatt i doping for bare noen aar siden - ingen som tenker paa at Grimseth faktisk har blitt tatt i doping, han burde jo vaere en aggressiv jaevel ifoelge andre her paa forumet han da ?
Eller hva med Ben Johnson ? Eller for den saks skyld hele det japanske svoemmelaget som ble tatt paa vekst ?
Gi 110% eller gi faen og dra hjem.
hehe Ts du voldtok nettopp samtlige medlemmer som mener at as brukere blir gale, utrolig enkelt å skille mellom voldsmenn som bruker det for 1grunn, for å bli tøffere i trynet, og brukere som tenker krosppbygging og fitness osv.
RockyRock
Syns 'ts' tar tyren med hornene eg, de siste innleggene fra han viser han det som er "tabu" å snakke om i "miljøet" på ett rimelig objektivt punkt.
Og at folk ikke har skjønt at folk som VET hva de driver med som oftest ikke blir LOCO når de tar noe AS er helt utrolig. Fordi da er det rimelig rart ikke hele byggermiljøet har blitt tøff-i-trynet-gangbangers i helgene?![]()
Syng, RakeMagic, Syng!
Opprinnelig skrevet av ts
Problemet med aggrisivitet oppstår hovedsaklig når personer som er under kur drikker alkohol (men det kan også stemme at denne gruppen uansett ville vært aggresive ved alkoholinntak), personer som trener professjonelt drikker sjeldent alkohol, samtidig som en kjendisstatus vil kunne virke dempende på den aggresive adferden.
Ryus, jeg er da liten,men du har helt riktig. Det er morsomt og lese hva de skriver på disse innleggende,og røpe deres enorme kunnskaper. Forresten jeg tenkte jeg skulle gå inn på iform.no og leske til meg kunnskaper :P
Representerer de småe.From dust too Steel (O")=O F
Flex Inc.
Jeg skjønner fortsatt ikke hva enkelte prater om. 40-åringer som får tilført litt testosteron av lege for å få bedre livskvalitet blir automatisk drapsmaskiner el.l.?
beamer opp denne gamle gode diskusjonen