Viser resultatene 1 til 37 av 37

Tråd: The red pill, or the blue pill?

Spiser mye egg og lever fowler sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11

The red pill, or the blue pill?

Nei, dette har ingenting med AAS å gjøre. Derimot lurer jeg på om dere trener for størrelse og symmetri, eller om dere er mer opptatt av styrke og mass at all cost.
    Er du opphengt i hvor mye du løfter? Tar du lange pauser mellom hvert sett slik at du kan fortsette å bruke max-vekta di på sett 2-3 og 4 av en øvelse? Bruker du øvelser som markløft, knebøy og benk, uten å tenke på om de gjør midja di breiere, hoftene dine store og bulkete og overutvikler den nedre delen av brystet ditt - kort sagt ødelegger proporsjonene dine.

Eller er du mer opptatt av old school kroppsbygger aspektet ved vekttrening? Trener du regelmessig (ikke alltid) med korte pauser mellom settene? Velger du øvelser der du kanskje ikke kan bruke så tunge vekter, men som gir deg bedre proporsjoner/symmetri?
    Mange her har muligens stilt seg dette spørsmålet: Vil jeg være kroppsbygger eller styrkeløfter? De fleste vil nok ha perfekte proporsjoner og enorm styrke, og enkelte genetisk overlegne individer klarer dette uten store problemer. For de fleste av oss tror jeg det er vanskeligere, og man bør da med fordel bestemme seg for å spesialisere på ett område for å oppnå drømmekroppen, eller den enorme styrken man ønsker seg.

What's it gonna be? The red pill, or the blue pill?
    Sist endret av fowler; 03-09-04 kl 22:22

Gold Member worbid sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Siden jeg har ganske lite peiling så løfter jeg bare og håper på resultater

Jeg sikter vel først og fremst på symmetri/bra look, og litt bedre styrke. Masse er ikke veldig viktig, selv om jeg vil ha litt mer kjøtt på kroppen enn jeg har nå. Trener tre sett med maks 1 min. mellom settene (12-15 reps). Aner ikke hvordan det vil virke på kroppen...

New and improved Rock sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    hvilke øvelser kan gi deg bedre symmetri
    RockyRock

Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11
    Rock:
    Symmetri er et uttrykk som beskriver et identisk forhold mellom to sider. Del kroppen din på midten. Hvis sidene er identiske, har du perfekt symmetri. Det er det ingen i verden som har. Mange sier symmetri når det de egentlig mener er proporsjoner, som er et forhold mellom to eller flere enheter, der disse ikke nødvendigvis er like store.
    I bodybuilding-terms, når vi snakker om bra proporsjoner, mener man at: Forskjellen mellom skulder og midjemål skal være størst mulig. Låret skal være nesten like tjukt nede ved kneet som oppe ved hofta. Leggene skal være like store som overarmene. Øvre delen av brystmusklene skal være velutviklet slik at den midtre og nedre delen ikke dominerer og skaper et slapt, brystliknende utseende. Brystmusklene skal være som panserplater, ikke som et jentebryst
    Noen øvelser:
    Gironda-dip for å bygge nedre-ytre del av brystet.
    Neck-press for øvre del av brystet.
    30 grader skrå hantelpress med håndflatene vendt mot hverandre for øvre del av brystet.
    Upright rows med bredt grep til pannen for skuldrenes midtre hode.
    Hack-squat for å få frem dråpemuskelen ved kneet.
    Sissy-squat for hele quadriceps.
    Klokken er 02.47, så jeg kommer ikke på flere akkurat nå.
    Har du brei midje, er det ikke så mye man kan gjøre med det bortsett fra å fjerne overflødig fett. Det man derimot kan gjøre er å bygge opp skuldrene (særlig det midterste hodet), og latissimus dorsi for å gi overkroppen en mer tydelig v-form, og dermed skape en illusjon som tilsier at du har smalere midje enn det som er tilfelle.
    Det absolutt beste man kan gjøre for å bedre proporsjonene sine, er å deffe slik at midjen blir smalere (hvis man har en del fett å miste).

Nå er jeg sinnsykt trøtt, så jeg tar kvelden.
    Sist endret av fowler; 04-09-04 kl 00:51

Silver Member - III
    Ble medlem
    03-2004
    Mass n "twins"!
    I`m Fitnessfrosk, get used to it!

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    trener for masse, og rå styrke i markløft,knebøy

Medlem
    Ble medlem
    10-2002
    Prøver vel å bygge mest mulig masse, samtidig som jeg liker å kjøre med så tunge vekter som mulig på baseøvelsene. Symetri og proposjoner har jeg ikke ofret en tanke enda av den enkle grunn at jeg må ha mye mer overall masse før det blir et tema.
    No progress?

You don`t train too hard.

You just don`t eat enough.

Superior newbie Rogern sin avatar
    Ble medlem
    02-2004
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av fowler
    Gironda-dip for å bygge nedre-ytre del av brystet.
    Neck-press for øvre del av brystet.

Upright rows med bredt grep til pannen for skuldrenes midtre hode.
    Hack-squat for å få frem dråpemuskelen ved kneet.
    Sissy-squat for hele quadriceps.
    Kan du forklare disse øvelsene litt nærmere?? Hvis det finnes bilder, hadde det også vært veldig bra...

anus slikkeren PeterSQRM sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    jeg skal bli perfekt. enkelt og greit!

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Peter ! du vil altid være perfekt i mine øyne

Ble medlem
    06-2003
    TNÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHH!!!

så nydelig sagt. kunne ikke sagt det bedre selv en gang jeg (-;

------
    men joa. du har et godt poeng der. men bare LITT bedre liksom! (-; tuti. nå begynte jeg nesten å greine!

Medlem zigge sin avatar
    Ble medlem
    01-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av forecloseradream
    trener for masse, og rå styrke i markløft,knebøy
    Yeah! Her òg

Junior Broscientist AxMataz sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    31
    Trener for begge deler, men først og fremst for proposjoner. Det vil vel si at jeg trener med i hvert fall 9 rep de tunge ukene og 15 rep de "lette" ukene, max 2-3 minutter pause mellom settene. Går heller ned på vektene enn ned på reps.

Sterkere blir man jo uansett, og når jeg har nådd målet mitt og ser ut som jeg vil, er jeg nok mye sterkere enn gjennomsnittet uansett (altså vanlige menneskers gjennomsnitt, ikke fitnessprat gjennomsnittet).

Dessuten trener jeg kampsport i tillegg, ikke noe poeng for meg å være stor, klumpete og "uhåndterlig".
    :giveafuck
    Remember that last guy who gave up? --- Neither does anybody else!

Ble medlem
    10-2002
    hehe poenget er at tråden blir morsom, fordi du kan ikke trene for symmetri, det er som å si at man til vanlig trene den ene "siden" hardere enn den andre fordi man ikke har giddet å satse på symmetri, hehe, what. Symmetri er genetikk, utseende på muskelen er genetikk, du kan ikke gjøre noen ting med fasong, utseende, form, symmetri, du kan bare gjøre muskelen større og lengre.
    RockyRock

ørretboms Gulliksen sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Alder
    25
    jo tenk for at om du trener flies, så får du lengre brst muskler. og trener du hammercurls, så blir bicepsen din breder...

teit eller stein? dette er ikke akkurat rocket science..

-----

eller bare high five til deg! du har så rett så rett!!

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27
    Når jeg begynte ville jeg ha bli stooor!! for jentene, selvsagt. Så fant jeg ut det hjalp lite med masse muskler når man så ut som en bilulykke i ansiktet. Men da var det forsent å slutte å trene, var bitt av basillen.

Så nå trener jeg for råååå styrke! Utfordrer meg selv! Nå skal jeg løfte det og det, og spise sånn og sånn. Er i grunnen mye mer givende og motiverende å trene for å gi noe tilbake til seg selv, i stedet for å "tilfredsstille" andre...

Gold Member ANARKI 99 sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    32
    Bruker den vekten som skal til for å få max kontakt,varierer fra dag til dag, uke til uke,øvelse til øvelse. prøver selvsagt å kjøre tungt på basis øvelser. Kvalitet framfor kvantitet.
    La fettet være, kanskje får man bruk for det en dag :)

Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11
    Så klart kan man trene for å få de riktige proporsjonene (eller symmetri som noen velger å kalle det). Man kan IKKE forandre formen på en muskel, ettersom dette er genetisk forutbestemt. Det man KAN gjøre, derimot, er å maksimere de musklene som gir deg de riktige proporsjonene, og sørge så godt man kan for å minimere de muskelgruppene som gir deg dårligere proporsjoner.
    Maksimer:
    Skuldre (med vekt på de midtre hodet, som gir bredde), legger, øvre bryst, underarmer, lår(med størst vekt på vastus lateralis, og vastus medialis), rygg (hvis man ikke er naturlig bredskuldret ville jeg vært forsiktig med å trene mye nakke.)

Minimer:
    I hovedsak midje (obliques) og hofter. Noen får enorme glutes av å trene knebøy, og det er jo heller ikke noe å trakte etter.

Det er vel opplest og vedtatt at man ikke kan forandre formen på en muskel, men Larry Scott mener at han har gjort nettopp det med sine biceps. Det er mulig at han bare har utviklet brachialis slik at biceps brachi blir "dyttet" opp, men det ser alikevel ut som om han har forandret formen på muskelen.

Hvis man bare trener for å maksimere alle muskelgrupper, kan man hvis man er heldig med genene, få en proporsjonell og "symmetrisk" kropp, men de fleste kan nok med fordel tenke litt over hvilke øvelser de velger hvis man prioriterer å få de riktige proporsjoner.

Hvis man trener som en styrkeløfter vil de FLESTE (som i "ikke alle") av oss se ut som, nettopp, en styrkeløfter. Og hvem vil vel det? Ikke jeg iallefall.
    Vedlagte bilder Vedlagte bilder larrythenandnow.jpg  
    Sist endret av fowler; 10-09-04 kl 15:42

Ble medlem
    06-2003
    muskelen hans har vokst. min biceps er ikke lik nå som den var for et år siden. du kan enten gjøre musklen større eller enda større. og et sted må den jo vokse?

dessuten så har han i løpet av 40 år, forandret seg veldig på visse andre steder også! hehe!

ørretboms Gulliksen sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Alder
    25
    Rått at folk kan se slik ut når de er 65år!

Platinum Member Polarman sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    25
    haha!

men det ser ut som han har slutta å benka...

Gold Member worbid sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Mista han sixpacken sin?

Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11
    PeterSQRM:
    Hvis du hadde målt armene hans, hadde du sett at volumet på biceps var større på 60-tallet. Den drastiske forandringen i formen på biceps, skyldes ikke bare at muskelen har vokst.
    Personlig likte jeg armene hans bedre på 60-tallet. Han hadde jo dårligere peak, men måten biceps strakte seg heeelt ned til underarmen hans, er utrolig stilig.
    Også imponerende at han ser slik ut i en alder av over 60 år.
    Brystmusklene er som regel en av de første muskelgruppene som forfaller med alderen.
    Bilde fra 60-tallet-
    Vedlagte bilder Vedlagte bilder ls53.jpg  
    Sist endret av fowler; 10-09-04 kl 17:39

Bronse Member steven87 sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    24
    hehe. hade vært noe og sett sånn ut i en alder av 60 ja. hehe

Ble medlem
    10-2002
    Er det ikke bare å trene alle musklene så hardt man kan
    RockyRock

Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11
    Rock:
    Jeg vet du liker Arnold, og du har vel ikke glemt hva han sa i PI?
    "The good bodybuilders have the same mind...that a sculptor has. If you analyze it, you look in the mirror and you say, okay, I need a bit more deltoids...so that the proportion's right, and...you exercise and put those deltoids on, whereas an artist would just slap on some clay on each side." - Arnold Schwarzenegger

"Harmonious and even proportions between all of the body parts is an absolutely vital quality in any bodybuilding competition...proportion is a quality even more important than sheer muscle size." - Roy Callendar

"Bodybuilding is an Art and we must sculpt our body in such a fashion that it becomes a masterpiece." - Serge Nubret

Noen veldig heldige, genetisk velsignede individer får de riktige proporsjoner og symmetri av å bare trene alle musklene så hardt de kan. De fleste, vil jeg påstå, har det vanskeligere. Korrekt valg av øvelser blir da veldig viktig.
    Sist endret av fowler; 14-09-04 kl 14:45

Administrator Klædden sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    B u m p

Medlem tnt^85 sin avatar
    Ble medlem
    06-2006
    Bump

Admin
    Håkon sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av fowler Vis post
    30 grader skrå hantelpress med håndflatene vendt mot hverandre for øvre del av brystet.
    Denne varianten har jeg faktisk ikke prøvd. Trener den øvre bryst mer enn om man har håndflatene "vanlig" som i benkpress?
    Har forøvrig overutviklet nedre bryst.. Jævlig tirre, skulle gjerne fått mer masse på øvre bryst..

Medlem Creation sin avatar
    Ble medlem
    01-2005
    Trener for styrke og ønsker ikke å bli større enn jeg er nå. Fokuserer på benk, knebøy og chins med vekt.

Medlem tnt^85 sin avatar
    Ble medlem
    06-2006
    Hovedsaklig styrke

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Styrke.
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

Bronse Member mYth sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    29

:)

Jeg trener for masse. Den dagen jeg er over 100kg skal jeg heller begynne å tenke på å få de riktige prop. som jeg vil. Jeg prøver også å trene de øvelsene jeg reponderer best på. Har prøvd en masse og tror jeg snart begynner å finne frem de beste øvelsene for meg..

Godt proposjonert og rippet = en pen fysikk for øyet.. estetisk sett er dette veien å gå.. veldig populert om du er overinterisert i det motsatte kjønn.. det er da litt kos ;D
    Its not about the car you drive, its about the size of the arm that hangs out of it :cool:

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Trener bevisst for å ikke bli større, selv om det later til å være uunngåelig. Noe størrelse mottas med takk dog; på baksiden av skulderen, underarm og låret. Men styrke er det eneste som betyr noe!
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

Judge, Jury & Executioner wannabeROCKY sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    get BIG
    Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11
    Morsomt å se at prioriteringene mine forandrer seg med tiden
    Dog, jeg vil fortsatt se bra ut naken.

Judge, Jury & Executioner Big Boy sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24