Viser resultatene 1 til 16 av 16

Tråd: The Vince Gironda Body Drag Curl

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33

The Vince Gironda Body Drag Curl

Planen var å bruke denne på trening i dag, men jeg blir litt forvirret av forklaringene rundt om kring. Man skal curle så nært kroppen som mulig, men skal albuene være på linje med kroppen? Eller kan man skyve de bak?

EDIT: Fant svaret her http://www.davedraper.com/pmwiki/pmw...aBodyDragCurls

You should adopt a comfortable-width grip and keep your upper arms and elbows in snug contact with your torso. Lean forward just a few degrees. Tighten your grip slightly and begin lifting the bar, while maintaining the upper arm/torso contact and also lightly touching the body with the bar. In order to achieve the proper finishing position, you will have to allow the elbows to move slightly to the rear...this will increase the higher you go.

Ser ikke helt for meg øvelsen skikkelig, men skal nå prøve.

BOB
    BOB er ikke aktiv
    Silver Member
    Ble medlem
    06-2003
    Jeg holder albuene relativt stasjonære (litt bevegelse må dog til) og drar stanga oppover langs kroppen til forarmene er ca parallelle med bakken.

Har nettop begynt med øvelsen selv og synst den virker svært lovende! En positiv ting med denne er at den er en del vanskeligere å jukse med kontra vanlig bicepscurl med stang.

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Merket at med de lange armene mine så gikk albuene et godt stykke bak. Kjente det litt i skuldrene så må nok pirke litt mer på teknikken. Men fikk fint trøkk i biceps.

Banned
    Ble medlem
    10-2006
    Er det meningen at denne skal være tyngre, eller er det bare jeg som vanligvis jukser?

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Tyngre en hva? Den er mye tyngre en vanlig curls ja.

Stengt konto Brukerkonto avsluttet sin avatar
    Ble medlem
    07-2006
    Alder
    26
    ja, har det på samme måten som dick.. Skal jeg curle 35kgs hantel, så gjør jeg det på den måten der :P Men føler det blir juks også da.. Men hvis det er sånn man skal gjøre det så.. Har aldri prøvd høyreps med den metoden, så må teste det neste trening

Banned
    Ble medlem
    10-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle Vis post
    Tyngre en hva? Den er mye tyngre en vanlig curls ja.
    Hvorfor er den tyngre? Hvilke muskler/muskelhoder blir utelukket? Er det vinkelforskjeller som gjør at tyngdekraften blir til og med verre å menge med?

Og hvorfor er denne øvelsen bedre enn vanlige curls?

TheDane: 35kg hantel på biceps? Hvordan i alle dager har du trent biceps, har du hatt primærfokus på styrke?

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Dick lær deg å google, det er lett.

http://www.ironguru.com/the-vince-gi...body-drag-curl

The body-drag curl is all biceps, and talk about a pump! The pump is so great you’ll want to take it home to meet Mom, but don’t. It’s better left in the gym.

So what makes this curl different from other biceps curls?

The difference is in the way it forces you to lift the bar. Despite its name, the body-drag curl isn’t really a curl – at least not in the traditional sense. Rather than moving in an arc, your biceps will raise the weight in a straight up-and-down movement.

Therefore, your biceps will act more like the high pulley of a cable crossover. You’ll have to use less weight than with a traditional barbell curl, but don’t worry; this exercise is just as effective. The lighter-weight requirement could be the reason it never garnered much favor among weight trainers, whose egos compel them to lift as much weight as possible, diminishing the effectiveness of most biceps exercises in the process.

Om den er bedre kommer vel an på øyet som ser. Jeg trengte en ny øvelse og jeg kom på denne.

Tre-stjerners bruker
    Ble medlem
    01-2004
    Alder
    28
    Du skal kjenne det i skuldre, trapz og rombhene ved denne øvelsen. Det er lettest å begynne øvelsen med hammercurl eller ez-stang.

Banned
    Ble medlem
    10-2006
    Må bli flinkere på Google-ing, men er en annen grunn til at jeg spør her og. Fordi at straks du begir deg ut på google kommer det en shitstorm med alt mulig skrot som kun kommer til å ruinere treningen. Spesielt når du inkluderer "biceps" eller "curl" i søkefeltet.

Det er viktig å kunne filterere vekk den informasjonen som er feil, men om man ikke kan det på det feltet, så kan man det ikke på det feltet. Da går man til en med mer erfaring som forhåpentligvis har svaret. Selvfølgelig kan dette være litt plagsomt ovenfor de erfaringsrike, ettersom at de for kastet spørsmål, kanskje til og med fyldige spørsmål etter seg, hele tiden.

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Vince selv var vel stor motstander av EZ-bar om jeg husker rett. For meg er faktisk EZ barer værre mot håndledd en rett stang er. Så jeg prøver å unngå de.

Gold Member ANARKI 99 sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    32
    Hva fant du ut stig?
    Jeg drar albuene litt bak i starten og curler næremst mulig kroppen.

Mulig albuene skal skli bakover naturlig gjennom hele øvelsen, men synes det fungerer best å dra de bakover før stangen når solar plexus og så presse helt opp.
    La fettet være, kanskje får man bruk for det en dag :)

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Utifra bilder så ser det ikke ut som du har så lange underarmer, stemmer det? For meg så må albuene fortsette bakover gjennom hele bevegelsen skal jeg klare å holde stangen inntill kroppen. Jeg Stoppet når jeg kom til brystet da jeg hadde full kontraksjon i biceps der. Jeg kunne løftet albuen frem og curlet over brystet, men jeg forstod det slik at det skulle man unngå.

Gold Member ANARKI 99 sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    32
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle Vis post
    Utifra bilder så ser det ikke ut som du har så lange underarmer, stemmer det? For meg så må albuene fortsette bakover gjennom hele bevegelsen skal jeg klare å holde stangen inntill kroppen. Jeg Stoppet når jeg kom til brystet da jeg hadde full kontraksjon i biceps der. Jeg kunne løftet albuen frem og curlet over brystet, men jeg forstod det slik at det skulle man unngå.
    Det meste er kort på meg, eller kom faktisk på et par ting som ikke er kort, hehe

Hvis jeg curler over brystet føler jeg at øvelsen taper seg, så da utfører vi den ganske likt, selv om jeg låser albuene noen cm før stangen når brystet.
    La fettet være, kanskje får man bruk for det en dag :)

Banned
    Ble medlem
    10-2006
    Prøvde ut det samme med hantler i går, vet ikke om det blir helt samme øvelse men. Jeg fikk ekstremt trykk i ytre-biceps hode "Det folk ser når du går på gaten"

Det jeg pleide å gjøre før var å variere grepet på stangen. Smalt grep = maks fokus på ytre biceps hode, litt brere enn skuldre = like mye fokus på begge hoder og bredt grep = maks fokus på det indre hodet.

Er egentlig jævlig greit å se hvilket hode som er ens svkahet, jeg hadde utrolig underutviklet ytre hode, framfor indre hode.

En skal jo heller ikke glemme brachialis, dødens viktig om du skal bygge armer den og. Er latterlig hvor mange forskjellige vinkler en kan trene fra og hvor mange forskjellige grep man kan ha. Menneskets hånd er virkelig avangserte saker.

Har stusset på om det er bedre å kjøre masse forskjellige øvelser på armene, med bare ett sett.

f.eks

1x10 stangcurl (main)
    1x10 hammercurl(brachialis)
    1x10 Omvendt curl

og i tillegg underarmer.

Dette alternativet framfor konvensjonelle 3-4x10.

Selv om biceps og brachialis er bittesmå muskler kan det vel hende at et sett per øvelse blir i minste laget? (to ganger i uken)

Banned
    Ble medlem
    10-2006
    Kom akkurat til å tenke på at man kan ta denne øvelsen i smith, ettersom at stangen skal gå i rett bane hele tiden. Ville det funke bra?

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.