Viser resultatene 1 til 10 av 10

Tråd: Til B....tessa Mr.Muscle manimal m.fl.

XXX
    XXX er ikke aktiv
    Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    05-2002

Til B....tessa Mr.Muscle manimal m.fl.

Hei igjen B.
    Du nå har jeg funnet ut om hvor mange sett jeg tar osv.

Bryst = 11 sett med max løft! BENK= (5*2reps. fra 100kg til 130kg.) Resten 2*6-8reps. 2*6-8reps. 2*10reps markering!

Triceps = 8 sett med max løft! 8*6-8reps.Men reps blir mindre for vi går opp i vekt og er mer slitne..... repene går ned til 4-5....
    Assa første sett i hver øvelse 6-8 reps. Andre settet går ned til 4-5 reps.

Biceps = 10 sett med max løft! 10*6-8 reps. Men reps blir mindre for vi går opp i vekt og er mer slitne..... repene går ned til 4-5....

Skuldre(fra nakke og ned) = 8 sett med max løft! 8*5-6reps.

Delt(skulderkapslene) = 9 sett med max løft! 9*10reps

Rygg = 8 sett med max løft! 8*7-8reps.Men reps blir mindre for vi går opp i vekt og er mer slitne..... repene går ned til 4-5....
    Assa første sett i hver øvelse 7-8 reps. Andre settet går ned til 4-5 reps.

Bein = 7 sett MAX ikke viktig, er fornøyd
    Legg = 8 sett MAX ikke viktig, er fornøyd

Det blir per uke!! Sånn ser det ut da....

Hva synes du B? Er det mye eller for lite?!?
    Jeg kjører ganske så tungt hele veien og med lite pause slik at jeg bruker 1 time max på treningene.

PS: Jeg kjører benken slik: varmerer opp med 50 kg, Også går rett til 100 kg, et løft! 105kg, et løft! 110 kg, et løft! 115kg, et løft! 120 kg, et løft! 125 kg,et løft! 130 kg, et løft med hjelp. Prøvde 140 kg forrige gang, bare for å kjenne den, men det var tungt!!!!!=)

Er det bra? Jeg vil bli sterkere i benken!!!

Takk
    XXX

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Bryst = 11 sett med max løft! BENK= (5*2reps. fra 100kg til 130kg.) Resten 2*6-8reps. 2*6-8reps. 2*10reps markering!
    Huff dette var da utrolig mange sett benkpress ,skal du trene med mål å øke benken og driter i muskelutvikling så må du trene annerledes ,skal du bygge bryst så må du og trene annerledes.

Triceps = 8 sett med max løft! 8*6-8reps.Men reps blir mindre for vi går opp i vekt og er mer slitne..... repene går ned til 4-5....
    8 sett totalt på triceps er for mye om du trenr triceps samme dag som bryst ,da kan du fint halvere antallet arbeidssett. Trener du triceps uten andre pressøvelser samme dag så finn deg 2 øvelser og kjør 3 sett på hver. Det holder i MASSEVIS. Driter du i vekst av triceps og kun tenker benkstyrke så må du trene triceps som støttemuskulatur og gjøre det nnerledes der også.

Biceps = 10 sett med max løft! 10*6-8 reps. Men reps blir mindre for vi går opp i vekt og er mer slitne..... repene går ned til 4-5....
    Her anbefaler jeg å endre til 2 øvelser: Rettstangcurl og hantelcurls 2-3x6-10 reps på hvert sett.

Skuldre(fra nakke og ned) = 8 sett med max løft! 8*5-6reps.
    Dette skjønner jeg ikke , klarer du å isolere ut nakken totalt når du trener framside ,side og bakside av skuldre ?
    Vel 2-3 sett pr del av skuldre skulle vel være greit her. Hantelpress,sidehev og omvendt pec dec 2-3x8-12 pr sett. Skulle være greit , me nfortsatt ,,,isolere bort nakken ved f,eks sidehev og pressøvelser på skuldre ser jeg sjelden noen klare.

Delt(skulderkapslene) = 9 sett med max løft! 9*10reps
    ?? var det ikke det vi snkket om over her ??

Rygg = 8 sett med max løft! 8*7-8reps.Men reps blir mindre for vi går opp i vekt og er mer slitne..... repene går ned til 4-5....
    Assa første sett i hver øvelse 7-8 reps. Andre settet går ned til 4-5 reps.
    Eksempel 3-4x8 Chinz og 3-4x8 Stangrodd helt greit det.

Bein = 7 sett MAX ikke viktig, er fornøyd
    Legg = 8 sett MAX ikke viktig, er fornøyd
    Eksempel . 4 sett knebøy og 4 sett lårcurl . Greit…………. 8 sett på leggene ??

Hva synes du B? Er det mye eller for lite?!?
    Jeg synes du bør bestemme deg for om du skal satse alt på styrke ELLER bygging ,for dette blir verken hummer eller kanari.
    Hvilken splitt trener du ?
    Hvor lenge er det mellom hver gang du trener samme muskel ?
    Høyde ,vekt , totalt kcal inntak ,proteininntak ?

XXX
    XXX er ikke aktiv
    Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    05-2002

B

Assa jeg veier 78kg, 175 cm, trener 4 ganger i uka.
    Jeg tar protein, Super Mass Fuel, 2 ganger daglig, tar dobelt som det er anbefalt.
    Carbo rett før trening. Twinlab sin, Ultra fuel. Men det jeg lurer på, hvor mye carbo skal jeg egentlig ta? Holder det med bare 1 gang per trening???

Jeg vil selvfølgelig bli større, men samtidig sterkere... GÅR IKKE DET?!? det må jo være mulig....

mvh
    XXX

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    11-2002
    Blir du større blir du sterkere, men du behøver ikke å bli større selv om du blir sterkere.

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18

Re: B

[quote="XXX"]Assa jeg veier 78kg, 175 cm, trener 4 ganger i uka.
    Jeg tar protein, Super Mass Fuel, 2 ganger daglig, tar dobelt som det er anbefalt.
    Carbo rett før trening. Twinlab sin, Ultra fuel. Men det jeg lurer på, hvor mye carbo skal jeg egentlig ta? Holder det med bare 1 gang per trening???

ASSA
    Klart du kan bli større OG sterkere. Da har jeg altså forstått det sånn at du ikke bare prioriterer Benkpress som jeg forstod fra hovedposten din .

Mangler fortsatt svar på
    totalt Protein og KCAl inntak pr dag ?
    Hvordan er splitten din ?

XXX
    XXX er ikke aktiv
    Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    05-2002

B

Har ikke peiling på protein og kcal intaket mitt!?!?
    Jeg spiser som faen, alt mulig, pluss 5 måltider.

Spiser 2 tunefisker hver dag. I tillegg til all mat og protein shake.

Splitten???

Benkpress, jeg ville ha bare tips til det, men selvfølgelig jeg vil bli større og sterkere samtidig. I forhold til vekta mi så er jeg sterk synes jeg.
    F.eks.
    Free hantler, Biceps, 32,5kg per hånd, 2sett * 6-8reps.
    Free hantler, skuldre 40kg per hånd, 2 sett * 4-6reps

Eller kanskje jeg er svak???=)
    Synes ikke d selv, men dere gutta er jo Ganske sterke vil jeg tro=)

XXX

XXX
    XXX er ikke aktiv
    Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    05-2002

B

Glemte at du spurte om treningen min.

Assa Sånn er det:

Mandag: Biceps og skuldre
    Onsdag: Bryst og triceps
    Fredag: Rygg og Delt
    Søndag:Bein og legger

PS: Jeg mente skuldre og ned, nei jeg skiller ikke de helt, men jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare det for deg hvordan jeg deler SKULDRE og DELT!! Assa, jeg trener, SKULDRE: Freehantler 40 kg på skråbenk, rettopp!+KABEL som jeg holder innegrep og trekker opp under hakken.OK? DELT:jeg tar sideøvelse, framøvelse, assa løfter 10 kg stående rett foran meg med strake armer+sitter med hode mellom beina og løfter, kjenner da bak i skulderen.

DERFOR DELER JEG DE!!!!
    Håper jeg gjorde meg forstått?!?=)

Mvh
    XXX

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Du er 78 kg og tar dobbelt av angitt dose på protein tislkuddene...HVORFOR? Kroppen klarer bare å ta opp en viss mengde, resten går i dritern.

"2x10 reps markering" skriver du..???? fortell meg hva som gir markering med 2 sett på 10 reps, visst jeg hadde funnet noe slikt så hadde jeg solgt ideen og vært millionær.

um ok..du trener skuldre og biceps på dag en, så bryst og triceps, og så rygg og DELT??? skuldre = deltoids...hva skjer? det betyr at du trener 3 forskjellige dager hvor skuldrene må jobbe mye....

Litt anatomi for deg, slik du "forklarer" skulder øvelsene dine. så trener du alle tre hodene hver gang. visst du skal dele opp deltoids i framre/midtre/bakre, så bør du kjører press og sidehev på "skulder" dagen, og fremoverbøyd sidehev på "DELT" dagen..

ts
    ts er ikke aktiv
    Bronse Member
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    36

Supermass fuel

Supermass fuel er et kombinasjonstilskudd som inneholder både karbo's og proteiner, ved å ta dobbel dose vil du sikkert legge på deg fett, kcal er kcal uansett om det kommer fra protein, fett eller karb. Når kroppen får for mye lagrer den det som fett uansett. Kcal inn > kcal ut = fett/lagring

XXX
    XXX er ikke aktiv
    Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    05-2002

Mr....

Det jeg mente med 2*10reps markering, er fordi jeg kjører kabel, og markerer da underbrystet!!!!!! Kabel, trekker ned mot midten foran meg!!!

XXX

Lignende tråder

1. OPTIMAL TRENING BY HIT
    By HITFrank in forum Trenings / kostdagbok
    Svar: 59
    Nyeste innlegg: 30-05-09, 18:57
  2. Mineralubalanse - Et helseproblem?
    By admin in forum Artikler
    Svar: 18
    Nyeste innlegg: 02-12-06, 20:19
  3. Tenk deg frisk!
    By NK in forum OT