Viser resultatene 1 til 27 av 27

Tråd: Til de som har greie på trening :)

Medlem
    Ble medlem
    05-2004

Til de som har greie på trening :)

Dumme meg lurer på en ting til:

Når jeg leser på www.proteinfabrikken.no om vektøkning....er dette snakk om at man legger på seg fett da ?? Eller er d muskler d er snakk om ?? Vektøkning er kanskje et fellesbegrep for økning i både muskler og fett, men jeg ønsker altså ikke å legge på meg mer fett...vil helst bygge muskler

Har noen kommentarer til dette ?? og kanskje litt tips om hva som er riktig trening slik at jeg ikke legger på meg mer fett. 30 min sykkeltrening 3 ganger i uka kanskje ?? Holder d eller må mer til ??....huff a meg...veit jeg er dum !!...hehe

Tenkte også å bestille følgende produkter fra Proteinfabrikken:

D- Ribose
    Glutamin peptid
    Pro Isolat
    Basic whey
    Carbo fuel
    Kreatin

Trenger jeg noe mer, eller har jeg fått med meg d jeg trenger ??

Tusen Tusen Takk for alle svar jeg har fått tidligere

nit
    nit er ikke aktiv
    Bronse Member
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    8
    For å legge på deg muskler må du legge på deg fett og, simpelt
    Du kan jo bare deffe det bort etterpå.
    Ved å sykle 3 ganger i uka vil du gjøre det vanskeligere å komme i kalorioverskudd (noe som er nødvendig for å bygge muskler)

Ang kosttilskuddene du nevnte så ville jeg bare kjøpt protein, karbs og kreatin. Det er her du får mest for pengene dine... Men nå har ikke jeg sett lommeboka di da

nit
    nit er ikke aktiv
    Bronse Member
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    8
    Og du... Det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar

aro
    aro er ikke aktiv
    Superior newbie aro sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Som nit sier, muskler og fett går sammen, for å få god fremgang i muskeløkning må du også akseptere at valkene smyger seg på.

3 sykkeløkter i uke vil medføre at du må spise mer for å komme i kalorioverskudd.

D- Ribose og glutaminpeptid er etter min mening bortkastede penger!

anus slikkeren PeterSQRM sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    NEI NEI NEI!

kan noen si meg HVORFOR en må legge på seg fett for å bygge muskler?!

det er vist noe jeg ikke skjønner der. og ikke kom med: "for å bygge muskler. trenger en et kalori overskudd.. og kalori overskdud = mer fett.."

NEI!!

Ble medlem
    06-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av Kallle

D- Ribose
    Glutamin peptid
    Pro Isolat
    Basic whey
    Carbo fuel
    Kreatin

Du har det du trenger der. Og mye du ikke trenger. Jeg ville brukt alle de pengene du skal bruke der på protein og protein only. Og siden jeg anntar du kan spise frukt og brød, så ville jeg brukt DET som karbohydrat kilder. Mye bedre enn pulver også!!!!

proteinrik kost slår tilskudd any day!

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    jeg ville brukt alle penga på proteintilskudd, og ekstra mat i kjøleskapet.. som egg, mer kylling enn mamma gidder kjøpe blabla. litt kjekt å ha carbo fuel til før og etter treninga, sleng me det også, billig..

d-ribose er dokumentert ingen effekt, glutamin kan hjelpe på restitusjonen, men jeg ville kjørt vanlig l-glutter.....

tips; kjøp 100% whey fra norkost, samt spørr etter en boks l-glutamin og kjør høye doser av dette

Bedreviteren Hardway sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Alder
    37
    Hvorfor ville du kjørt l-glutamine, i stedet for i bundet(peptid) form?

Forøvrig ville jeg handlet 90+

Her får du helt klart mest for pengene!
    Http://Fitnessbloggen.no - Trening, kosthold og helse.

Medlem
    Ble medlem
    05-2004
    Dette var jo bare forvirrende...hehe...så mye forskjellige svar.

Men for å først svare på de par første da....har allerede et godt fettlager rundt om kring på kroppen...kunne ikke disse vært med på å tilføre ekstra kalorier til musklene ??

Noen sier at glutamin ikk er bra, men andre mener at d er bra...hmm...tror jeg kjøper en boks å prøver selv jeg...hehe...går d fint å blande d med kreatin ?

Hva slags proteinpulver er best til å bruke daglig ?? Pro-isolat eller whey ?

Gudfaren QuizMaster sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74
    Kallle min godeste guttemann!

Det fettlageret du har rundt kroppen allerede er DØDT, dvs. at det ikke hjelper. Det forsvinner heller ikke dersom du ikke gjør det.

KCAL (kalorier) kommer av maten du inntar på dagen, kcal finnes i all mat. Så for å gå opp i vekt, øker man kalori inntaket (matinntaket) noe som resulterer i at en person som vil gå ned i vekt også må minske kalori inntaket sitt.

Glutamin er en ting som er svært omdiskutert om å virke eller ikke, nå er det sagt at "hestedoser" fungerer, og dette blir svært dyrt i lengden. Derfor råder eg deg til å droppe tankene dine rundt dette og basere deg på 3 ting.

Protein (whey) + Kreatin + Gainer (karbohydrater mixet med protein, eller bare en CARBO pose som du selv kan blande)

Myseprotein (Whey) før og etter trening.
    Kasein til morgen og kveld.

WPI og WPC er bare forskjellen på hvordan proteinet er fremstilt. (uviktig for deg akkurat nå)

Pro-Isolat = Isomer Kasein Protein
    Whey Tech = 80% Whey + 20% Kasein (sammensatt)
    Basic Whey = 100% Whey

Kasein protein er anbefalt til daglig bruk.
    Syng, RakeMagic, Syng!

Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?

Spiller du POKER - Bruk RakeMagic for de $ BESTE $ BONUS og RAKEBACK avtalene!

Spill og Vinn over PROs som Gus Hansen m.fl (INKL. MAX RAKEBACK)

Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74
    Btw. så skummer en del av PF sine produkter, prøv heller noen av tilsvarende kaliber - om ikke bedre som fins hos www.norkost.no
    Syng, RakeMagic, Syng!

Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Dumme meg lurer på en ting til:

Når jeg leser på www.proteinfabrikken.no om vektøkning....er dette snakk om at man legger på seg fett da ?? Eller er d muskler d er snakk om ?? Vektøkning er kanskje et fellesbegrep for økning i både muskler og fett, men jeg ønsker altså ikke å legge på meg mer fett...vil helst bygge muskler

Har noen kommentarer til dette ?? og kanskje litt tips om hva som er riktig trening slik at jeg ikke legger på meg mer fett. 30 min sykkeltrening 3 ganger i uka kanskje ?? Holder d eller må mer til ??....huff a meg...veit jeg er dum !!...hehe

D- Ribose
    Glutamin peptid
    Pro Isolat
    Basic whey
    Carbo fuel
    Kreatin

Tusen Tusen Takk for alle svar jeg har fått tidligere
    Den pakken du har der er en fin samling tilskudd , har du pengene så er det bare å kjøpe i vei , kvaliteten er god og om du sender en mail til PF sammen med bestillingen og ber om tips til hvordan du skal bruke de tilskuddene så får du sikkert god hjelp slik at du kan bruke tilskuddene mest mulig effketivt.

Det går forøvrig fint å legge på seg muskler uten å legge på seg fett.

Bedreviteren Hardway sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Alder
    37
    Må spytte inn at det går fint an å legge på seg muskler uten å bruke flere tusen på tilskudd!!

Om du leser "Retningslinjer for matinntak" , finner du ut hvor enkelt og billig du kan gjøre det.

Kostholdet er alfa omega! ikke tilskuddene.
    Http://Fitnessbloggen.no - Trening, kosthold og helse.

Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74
    Jepp, var meninga at eg skulle linke inn til dine Retlingslinjer om mat og MBT Fjells mat-oversikt, glemte det *grr*
    Syng, RakeMagic, Syng!

Ble medlem
    06-2003
    har allerede et godt fettlager rundt om kring på kroppen...kunne ikke disse vært med på å tilføre ekstra kalorier til musklene ??
    bingo!!

Silver Member - III
    Ble medlem
    03-2004
    Godt svart nit
    I`m Fitnessfrosk, get used to it!

nit
    nit er ikke aktiv
    Bronse Member
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    8
    Kom deg i kalorioverskudd hvis du vil bygge muskler. Det er mye myye viktigere enn de jævla proteinene.....

come on.... :flame:

nit
    nit er ikke aktiv
    Bronse Member
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    8
    Hadde ting fungert som PeterSQRM prøver å si her så hadde jeg gått med en fettprosent på 5% året rundt og bygget muskler som bare det

Judge, Jury & Executioner Big Boy sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    PeterSQRM: vet du presist hvor mange gram p/k/f kroppen din trenger?

Det er en av grunnen til at vi går for kcal overskudd for vi ikke vet hvor mye kroppen trenger fra dag til dag til og bygge muskler.

BB

TEAM BODYTECH

nit
    nit er ikke aktiv
    Bronse Member
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    8
    Og du Peter: Hvis kroppen får mindre energi den trenger en dag, tror du den tenker:
    "Ååå, la meg bruke det overskuddet jeg ikke har til å bygge muskler...."

Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74
    Den var nok særdeles ironisk fra hans side...de som henger her litt bør se Petern sitt ironiske indre.
    Syng, RakeMagic, Syng!

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    husk at vi har en overlevelsesmekanisme i kroppen som vil ta fett fra organer o.l SIST.. pga dette holder varmen i organene. dvs. den foretrekker å spise musklene fremfor fettet... jeg gjetter at man neppe vil kunne bygge effektivt uten å gå i godt kcal overskudd

nit
    nit er ikke aktiv
    Bronse Member
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    8
    Sitat Opprinnelig skrevet av Hobbiten
    Den var nok særdeles ironisk fra hans side...de som henger her litt bør se Petern sitt ironiske indre.
    Jeg ser ikke noen ironi her... SÆRLIG ikke når jeg har kranglet med han om dette utallig ganger FØR!!

Sitat Opprinnelig skrevet av PeterSQRM
    NEI NEI NEI!

kan noen si meg HVORFOR en må legge på seg fett for å bygge muskler?!

det er vist noe jeg ikke skjønner der. og ikke kom med: "for å bygge muskler. trenger en et kalori overskudd.. og kalori overskdud = mer fett.."

NEI!!

Medlem
    Ble medlem
    05-2004
    Mye interessant snakk her ja

Tror jeg tenker på å gå ned i fettprosent først jeg for å derretter begynne seriøst med muskelbygging etter at jeg har kommet ned på et akseptabelt nivå.

Har et ganske lavt kaloriintak, men passer på å få i meg masse proteiner ( ca. 150g. pr. dag ) og trener styrke.

By the way:

På det Nautilussenteret jeg trener har jeg fått råd om å ikke trene før stivheten og stølheten har gått over. ( ca. 6 dager på meg ) Det pga. at muskelen ikke er helt ferdig reparert enda.

Men var på et annet Nautilussenter i dag. Der sa hu bak skranken at jeg bare kunne trene i vei bare jeg ventet 48 timer imellom slik at muskelen får nok hvile.

Hva er riktig ??

aro
    aro er ikke aktiv
    Superior newbie aro sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Mye interessant snakk her ja

Tror jeg tenker på å gå ned i fettprosent først jeg for å derretter begynne seriøst med muskelbygging etter at jeg har kommet ned på et akseptabelt nivå.

Har et ganske lavt kaloriintak, men passer på å få i meg masse proteiner ( ca. 150g. pr. dag ) og trener styrke.

By the way:

På det Nautilussenteret jeg trener har jeg fått råd om å ikke trene før stivheten og stølheten har gått over. ( ca. 6 dager på meg ) Det pga. at muskelen ikke er helt ferdig reparert enda.

Men var på et annet Nautilussenter i dag. Der sa hu bak skranken at jeg bare kunne trene i vei bare jeg ventet 48 timer imellom slik at muskelen får nok hvile.

Hva er riktig ??
    48 timer er riktig, gitt at du ikke belaster muskelen for mye over tid (=overtrening).

nit
    nit er ikke aktiv
    Bronse Member
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    8
    Og at du ikke trener til failure...

dr. fatkins tjeh sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    41
    Sitat Opprinnelig skrevet av NK
    Den pakken du har der er en fin samling tilskudd , har du pengene så er det bare å kjøpe i vei , kvaliteten er god og om du sender en mail til PF sammen med bestillingen og ber om tips til hvordan du skal bruke de tilskuddene så får du sikkert god hjelp slik at du kan bruke tilskuddene mest mulig effketivt.

Det går forøvrig fint å legge på seg muskler uten å legge på seg fett.
    Kan du si noe om hva som er trikset for å få dette til?

--tjeh

Lignende tråder

1. eksplosivitetstrening
    By boXer in forum Hall of Fame
    Svar: 49
    Nyeste innlegg: 05-02-12, 16:58
  2. hva er mest viktig?
    By crypted in forum Kosthold
    Svar: 42
    Nyeste innlegg: 09-01-05, 16:27
  3. Politikk og FrP
    By haizai in forum OT