Dere som trener mye, og har trent lenge; går dere rundt støle hele tida, eller blir man mindre støl etterhvert?
Jeg trodde man ble støl hvis man bare trente hardt nok uansett. Er det riktig, eller fungerer det ikke slik?
Dere som trener mye, og har trent lenge; går dere rundt støle hele tida, eller blir man mindre støl etterhvert?
Jeg trodde man ble støl hvis man bare trente hardt nok uansett. Er det riktig, eller fungerer det ikke slik?
Jeg blir nesten ikke støl lengre. Bare litt. Hvis man plutselig trener en ny øvelse eller legger til en del sett kan det være man blir veldig støl. Men hvis jeg trener som jeg pleier, blir jeg ikke særlig støl. Ikke slik at det er plagsomt hvertfall.
Blir som regel bare støl en gang eller to når jeg introduserer nye øvelser i programmet jeg... Eller om jeg har hatt en pause fra treninga.
Med andre ord, ikke støl hele tiden![]()
hehe, nei da hadde jeg nok ikke trent så ofte. Er ikke HEEEELT sado heller daOpprinnelig skrevet av Sadie
![]()
Oki. Men dere får fremgang av treningen likevel, ikke sant? Det vil si at kroppen kan venne seg til en øvelse samtidig som den blir utmattet likevel?
Hope so!Opprinnelig skrevet av Sadie
Neida, er ikke noe problem hvis du ikke blir like støl hver gang, det er ikke noen nødvendighet for å øke
![]()
Bare til å øke i vekter jevt og trutt det.Opprinnelig skrevet av Sadie
Kroppen kan uansett ikke "venne" til seg en øvelse....bare tull.
Hm. engelenOpprinnelig skrevet av Tori
Det er vel ikke uten grunn at man bytter på rekkefølge/hele programmet med jevne mellomrom?Opprinnelig skrevet av SparcoT
Eller er det bare tull?
Ja, eller du kan jo bytte og trikse for å finne noe som passer for deg.Opprinnelig skrevet av Sadie
Men å bytte for at du tror kroppen har vennt seg til en øvelse har jeg ikke tro på. At du har stagnert er en annen ting.
Det var igrunnen det jeg mente. Er ikke det pga for lite variasjon? Mulig det blir feil å si at det er muskelen som har vennet seg til øvelsen.Opprinnelig skrevet av SparcoT
Du kan jo gå ned i vekter, kjøre med trege negativer, kjøre få repetisjoner, mange sett, kjøre benk med stopp osv.Opprinnelig skrevet av Sadie
Jo, men jeg lurte bare på hvordan dette med at "muskelen blir vant til øvelsen = stagnasjon" (som jeg ofte har hørt) var.Opprinnelig skrevet av SparcoT
Jeg blir støl som bare det jeg, og klarer såvidt å gå ned trappa.![]()
Pain is merely weakness leaving the body
Stiv blir du hvis du trener en muskel som ikke er vant til den bevegelsen. Jeg blir aldri stiv men musklene blir ømme ja . Hvis jeg trener bryst imorgen nå så vil det føles som om noen river i årer i muskelen siden jeg trente bryst idag. Så øm blir du uansett hvis du har trent hardt nok, men ikke stiv.
Ikke?Opprinnelig skrevet av SparcoT
Syng, RakeMagic, Syng!
Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?
Spiller du POKER - Bruk RakeMagic for de $ BESTE $ BONUS og RAKEBACK avtalene!
Spill og Vinn over PROs som Gus Hansen m.fl (INKL. MAX RAKEBACK)
Rare greier det der altså... min blir nok aldri vant til bevegelsen.Opprinnelig skrevet av Avean
Syng, RakeMagic, Syng!
Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?
Nei, huff, nok morsomheter.
Stølhet er ingen indikator på hvor godt du har trent eller gjennomført en øvelse. Personlig kan jeg kjenne det 1-2 dager etter hver økt, noen muskelgrupper litt sårere enn andre pga. at de blir brukt mer/oftere.
Så du får bare fortsette å trene Sado Sadie...kanskje jeg svipper innom med sadopisken min.
....og Avean, er du dysfunksjonell siden du ikke blir stiv? Du får hive deg på treningen til Flexus...han er spesialist på området.![]()
Syng, RakeMagic, Syng!
Er det noen forskjell på å bli støl/stiv og å ha ømme muskler?
QuizMaster, hold piskene dine unna meg.
Å være stiv er vel ikke det samme som å være støl. Når du sier støl tenker jeg ømme musklerStiv er å ha dårlig bevegelighet.
Ikke vær så vanskelig.
Jeg mener jo ikke at jeg mister bevegeligheten etter en treningsøkt. Hehe.
Du sa jo at du ble støl ogsåAvean pratet om at han aldri ble stiv. Trodde ikke jeg var vanskelig nå
Du spurte jo om forskjeller.
Hehe, neida.
Men jeg har brukt stiv/støl om hverandre om det å være støl, altså øm (skikkelig øm). Da føles kroppen litt stiv.
Kroppen er støl, du føler det ømt, kroppen beveger seg stivt.
Og Sadie, du har å stå på og komme i form til sommeren, ellers finner jeg meg en annen.
Syng, RakeMagic, Syng!
Om man mener at en muskel venner seg til en spesiell øvelse etter en stund og at man derfor ikke øker i styrke eller volum...er jo bare tull. Det har noe med belastning volum etc å gjøre.Opprinnelig skrevet av QuizMaster
Ikke ene og alene. Men kroppen er sykt adaptasjonsvennlig.Opprinnelig skrevet av SparcoT
Syng, RakeMagic, Syng!
Du er klar over at jeg nå sank ned i en dyp depresjon?Opprinnelig skrevet av QuizMaster
Snakk om helsebringende. Pføy.![]()
Jeg blir sjeldent støl.
SCP
Jeg får alltid gangsperr og et solid DOMS, det slår ikke feil.
I alle muskelgrupper? Eller bare bryst, triceps og lignende?Opprinnelig skrevet av MrMuscle
I de aller fleste, men det er et par muskler som er mer dominerende.
Bryst, hamstring og quadriceps.
Hmm nei men jeg har trent hver eneste muskel i kroppen i over 1 år nå og skulle bare mangle at jeg ikke ble stiv. Hvis jeg tar meg en pause på 2 uker nå og kjører hardt igjen så vil jeg bli stiv. Det er fordi muskelen ikke er vant til det . Nå er den vant til all den treningen og jeg blir ikke stiv uansett hvor hardt jeg trener. Jeg trener ekstremt hardt og utover smerteterskelen og da blir jeg bare øm i muskelen.Opprinnelig skrevet av QuizMaster
Øm = At du kjenner muskelen er sliten/litt vond
Stiv = Du sliter med å bevege muskelen siden den har stivnet
Sist gang jeg var stiv var vel i Januar da jeg hadde slappet av i jula. Men tok bare 2-3 dager så var jeg i form igjen.
Når jeg har progresjon i treninga mi så blir jeg alltid støl
It`s not the size of the car you drive that matters, it`s the size of the arm that steers the car that matters!
Blir støl i de fleste muskelgrupper. Selvfølgelig avhengig av hvor hardt jeg trener. Bryst kan jeg kjøre 1 arbeidsett og være støl 4 dager etterpå. Altså så støl at det gjør vondt om jeg trykker en finger mot brystet.
"In the days when science was weak and religion was strong, man mistook magic for medicine. Now that science is strong and religion weak, man mistakes medicine for magic."
jeg er ikke støl i det hele tatt.. Trener gjevnt 4-5 ganger i uka.. aldri støl..
trener du hardt nok da synes du?