Viser resultatene 1 til 21 av 21

Tråd: Til HIT og NK

Banned
    Ble medlem
    11-2003

Til HIT og NK

Jeg skulle gjerne hatt litt hjelp av akkurat HIT og NK, for jeg har erfart at de sitter på mye nyttig informasjon.

Ville gjerne hatt litt hjelp av NK til kosthold, og litt hjelp til trening av akkurat HIT.

Jeg er altså 16 år, har trent sånn ca et års tid nå, og igjennom det året så har jeg gått fra 58-70kg spredd utover en høyde på 187cm (fortsatt veldig tynn).

Derfor kunne jeg tenkt meg å puse det litt nå, og skulle gjerne hatt tips til mat jeg bør spise, kosttilskudd jeg bør bruke, hvilke øvelser jeg bør kjøre på de ulike muskelgruppene og hvor mange set og reps jeg bør holde meg på.

Hensikten er somsagt å legge på seg kvalitetsmasse på kortest mulig tid.

Hvis dere i det heletatt ser dette innlegget og gidder å ta dere tid til å hjelpe meg, så kan dere godt gå utifra det nåværende opplegget mitt, eller sette opp noe nytt.

Jeg vet at jeg burde spise mat som tunfisk, makrell i tomat, cottage cheese ++ men det er mat som rett og slett ikke sklir ned.

Og når det gjelder kosthold så skulle jeg spist mat som er mest mulig skånsomt for magen min, ettersom jeg noe mageproblemer.

Det nåværende opplegget ser slik ut ;

Mandag
    Bryst (tung dag)
    Benkpress 3 sett 6-8 reps
    Pullover 3 sett 6-8 reps
    Pec-deck 3 sett 6-8 reps
    Biceps
    Bicepscurl (rettstang) 3 sett 10 reps
    Hantelcurl 2 sett 10 reps
    Preachercurl (hantel) 2 sett 10 reps
    Stående enarms curl 1 sett 10 reps

Tirsdag
    Lår
    Hack squat 3 sett 15-20 reps
    Benpress 3 sett 10 reps
    Benspark 3 sett 6 reps
    Sittende lårcurl 3 sett 12 reps
    Stående lårcurl 3 sett 12 reps
    Legger
    Sittende tåhev 4 sett 12 reps
    Mage
    Benhev 3 sett 12 reps
    Crunches 3 sett 12 reps
    Kabelcrunch 3 sett 12 reps

Torsdag
    Bryst
    Skråbenk 5 sett 5 reps
    Skuldre
    Militærpress 3 sett 6 reps
    Sidehev 3 sett 10 reps
    Omvendte pec-flyes 3 sett 10 reps
    Nakke
    Shrugs 3 sett 12 reps

Fredag
    Rygg
    Nedtrekk forann (smalt omvendt grep) 3 sett 8 reps
    Lat Pulldown (bredt grep) 3 sett 8 reps
    Hantelroing 2 sett 8 reps
    Sittende roing 2 sett 8 reps
    Rygghev 3 sett 8 reps
    Triceps
    Franskpress 3 sett 6-8 reps
    Smalbenk 2 sett 6-8 reps
    Pushdown 2 sett 8 reps
    Dips på benk 1 sett failure 10 reps

----------------------------------------------------------------

11:00 (Lunsj)
    Varmmat
    Halvliter melk/cola

14:25 (Lunsj2)
    6 fete grove skiver m.kjøttpålegg
    Eller:
    3 fete grove skiver m. 2 karbonader / 3 egg

18:00 (Middag)
    Kjøtt/fisk/fugl
    Poter/ris
    Grønnsaker
    Bearne/brunsaus
    Et stort glass melk

19:30 (Mellom)
    100g havregryn blandet med melk og syltetøy
    Ett eple
    En banan
    Et stort glass melk

21:00 (Kvelds)
    1 liter lett melk
    et glass med multivitamin fruktdrikk

+ Småsnacks som mellommåltider (for å sikkre meg bra med karbs, ettersom jeg har problemer med å gå opp i vekt)

- Treningsdager
    Før = 5g kreatin + lunsj-2
    Etter = 90g raske karbs og 35g whey,

Jeg har nevnt over mat jeg ikke klarer å spise. Og øvelser som jeg ikke kan kjøre er markløft, knebøy, foroverbøyd stangroing osv (pga at jeg ikke klarer og få den svaien i ryggen! Det klarer jeg heller ikke uten vekter).

Hadde satt veldig stor pris på om dere kunne hjulpet meg.

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Hvis du ikke står opp før 1030 så er opplegget ditt ok , står du opp tidigere så bør du innføre en frokost .
    Gjerne brødskiver + proteinshake.

Ellers er det vel rimelig ok

beklager å si det men det er alt du får fra meg denne gangen ,du er 16år og trenger ikke å konsentrere deg om annet enn å spise deg mett og god og ikke gå sulten.

thats it

Banned
    Ble medlem
    11-2003
    Grunnen til at jeg ikke spiser frokost er pga magen ikke reagerer positivt, spiser jeg den lille frokosten så får jeg esktremdiare på skolen. Vært hos legen å tatt masse prøver og drit, men det er visst ikke noe galt med magen min (bare høy forbrenning) men det er i følge han da.

Grunnen til at jeg spiser å trener som jeg gjør er fordi jeg sliter psykisk med det å være undervektig. Skulle jeg spist etter sulten så hadde jeg ikke spist mer 2-3 onkelige måltider om dagen, men jeg presser i meg overnevnte pga jeg vil opp i vekt.

Da jeg har representert det kostholdet der før så har det slettes ikke vært bra i følge andre individer, det er altfor lite mat sier de, og det er ikke rart jeg ikke går opp i vekt når jeg spiser så liten. Men enkelt og greit, jeg klarer ikke spise mer. Hadde jeg kunne spist frokost uten å få den ekstrem diareen så hadde jeg spist frokost også, for jeg er somregel sulten om morgenen.

NK
    NK er ikke aktiv
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Tror mye av tarmproblemet ditt kan stamme fra et ekstremt overforbruk av Melk som du drikker.
    Hvorfor ikke bytte til vann en periode.
    Kok havregryn i microen på vann til frokost ,sammen med litt syltetøy på toppen ,det skuee tarmen klare å ta greit.

Ser ingen grunn til at du ikke skulle vokse på dette kostholdet.

Banned
    Ble medlem
    11-2003
    Prøvde å kutte ut melk en periode, det hjalp ikke. Men jeg leste også det innlegget der du og ms.byggern argumenterte for dere at melka var så og si ubrukbart uansett, så det er kanskje en ide å kutte det ut.

Eneste problemet er at jeg ikke klarer å drikke proteinshaken etter trening så sant den ikke er blandet i melk, det samme gjelder karbo pulveret.

Medlem AmaartM sin avatar
    Ble medlem
    12-2003
    Alder
    27
    Prøv og skift ut protein saken din då, visst den er så dårlige, synes min er konge eg me vann, kunne aldri tenkt meg ein proteinshake me melk i etter trening

Medlem Oracle sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Alder
    43
    La nå gutten få drikke melka si hvis det ikke er det som er problemet! Masse vitaminer og protein. Men, helst ekstra lett melk eller skummet da! Enig med NK i at havregryn er bra for magen, det burde gå bra. Har legen din tatt blodprøve å fått sjekka deg for allergi? Jeg kan trøste deg med at jeg drikker enda mer melk enn det du gjør! Beste som finns..

Den anale hevneren Stålballa sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Hvis man først kutter ut et produkt som har blitt tilført kroppen veldig lenge vil det ta en god stund før du merker forskjell. Jeg HATER å drikke ren melk da jeg blir ekstremt kvalm av det så vi er alle forskjellige.
    Uteliv, inneliv eller underliv?

NK
    NK er ikke aktiv
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Jeg bare antar at melken er den største synderen for tarmproblemet og at det er det problemet som må tas hånd om først.

Medlem bouncer sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    For noen år siden da jeg spilte fotball så måtte jeg ha dritepause i hver kamp. Grunnen var havregryn. Kanskje jeg spiste for mye, kanskje det var allergi, ikke vet jeg...

Banned
    Ble medlem
    11-2003
    Er det noe magen min reagerer sterkest på om morgenen så er det havregryn. Havregryn inneholder jo mye fiber, og da jeg ikke kan "sette i gang" magen min om morgenen så er vel havregryn langt i fra det jeg trenger?

Fiber setter somsagt magen i gang (gir magen noe å jobbe med) Det er vel heller det jeg bør prøve å unngå.

Chaticks-si-Chaticks HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Hvis jeg var deg så ville jeg konsentrert meg om de "tunge" øvelsene og ut i fra programmet ditt ville jeg ha gjort noe slikt:

Mandag:
    Bryst/skuldre/triceps/fremside lår/mage

Onsdag:
    Rygg/biceps/legger/bakside lår/korsrygg

Fredag:

Mandag:
    Rygg/biceps/legger/bakside lår/korsrygg

Onsdag:

Fredag:
    osv osv osv

Velg ut 1 øvelse pr kroppsdel (lag to programmer for hver dag for variasjon)
    Minimum 8 reps med perfekt utførelse på overkroppen
    Minimum 12 reps med perfekt utførelse på underkroppen og mage!
    Gjør 2 sett per øvelse etter oppvarming!
    Tren til utmattelse når du føler for det eller tren til nesten utmattelse!

Eksempler på øvelser:
    Bryst: Benkpress og skråbenk
    Skuldre: Militærpress og hantelpress
    Triceps: Smal benkpress og franskpress
    Rygg: Nedtrekk med undergrep og hantelroing
    Biceps: Stangcurl og hantelcurl
    Fremside lår: Hach squat og beinpress
    Bakside lår: Sittende leg curl og stående leg curl
    Legger: Sittende tåhev og stående tåhev
    Korsrygg: rygghev og korsryggsmaskin
    Mage: To valgfrie øvelser

Konsentrer deg om disse øvelsene og ikke begynn med de "eksotiske" øvelsene før du har blitt vesentlig sterkere og bygd deg opp en bra grunnmasse! Skulle ønske jeg hadde begynt med dette programmet når jeg var 16, så hadde jeg ikke sittet bak en pc skjerm om den halvfeiten jeg er..

Judge, Jury & Executioner wannabeROCKY sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    skriver ned en del ting her som er hentet fra en god bok angående kosthold, vitaminer osv:

Ved diare er det viktig å drikke nok vann, siden kroppen dehydreres og mineraler forsvinner. Ved lengre diare er det i mange tilfeller snakk om matvare- inntoleranse eller allergi. Det kan bli nødvendig med tilførsel av fordøyelses enzymer og bakterier. Det finnes ingen medikamenter som kan reparere en dårlig tarm, bare sunt kosthold. Melk er GIFT for en lidende tarm! Melken fremmer forråtnelse og syredannelse som igjen forsterker betennelsen og skaper en ond sirkel.

unngå fet og søt mat, melk(!), melkeprodukter(bakterieyoghurt er et unntak) og godterier!!
    husk å ta vitaminpillene ETTER at du har spist. unngå vitaminpiller som inneholder jern.
    Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

eiv
    eiv er ikke aktiv
    Silver Member eiv sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    Hvorfor skal man unngå det lille tilskuddet med jern man får inn via en multivitamin rocky?

Judge, Jury & Executioner wannabeROCKY sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    fordi Knut T. Flytlie(norges fremste ekspert på vitaminer&mineraler) sier det vel! hehe

grunnen er at menn ikke trenger tilskudd av jern da vi får nok gjennom kosten, spesielt vi som spiser sunt i tillegg. Derfor KAN det være fare for forgiftning ved inntak av ekstra jern i form av kosttilskudd.
    Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

Gold Member Cera sin avatar
    Ble medlem
    04-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av wannabeROCKY
    skriver ned en del ting her som er hentet fra en god bok angående kosthold, vitaminer osv:

Ve Ved lengre diare er det i mange tilfeller snakk om matvare- inntoleranse eller allergi. .
    Ved langvarig diare skal man uansett gå til lege...

Superior newbie Spare sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    35
    leger ja

For å stille mest nøyaktige diagnose mener mange
    håranalyse er det beste, koster seff mye og derfor ikke
    utbredt,men hvis jeg hadde hatt et seriøst problem ingen
    leger hadde funnet ut av så.... :svak:

Banned
    Ble medlem
    11-2003
    Håranalyse?

Bronse Member Stoneman sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av madman
    Håranalyse?
    Hårmineralanalyse, skal visstnok være bra for å finne ut det meste om status i kroppen...

Noen som har forsøkt??
    It is only within the context of having properly developed your mind, that you will be able to truly enjoy the achievement of your material values, including that of a more muscular body.
    - Mike Mentzer

http://www.mikementzer.com
    http://www.i-a-r-t.com

Bedreviteren Hardway sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Alder
    37
    Spør Mrs.B
    Http://Fitnessbloggen.no - Trening, kosthold og helse.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    05-2004
    Hei

Jeg er totalt amatør når det gjelder trening, men jeg har litt egenerfaring (desverre) med mageproblemer. Kumelk gir svært mange problemer med magen. Når du får løs mage så kan det også være en annen årsak som du bør sjekke hos lege. Spør legen din om du er skikkelig testet for Chrons syndrom. Det er en betennelsetilstand i magen som du kan ha uten å vite om det. Denne betennelsen gjør at magen blir følsom for enkelte typer mat. Hva slags mat det gjelder varierer fra person til person, men melk er en klassiker. Jeg måtte selv bytte lege når jeg fikk mageproblemer i 17 års alderen.

Jeg har selv Chrons og lever greit med det. Jeg får diare når jeg spiser for lite fiber, hvis jeg tar vannløselige vitamintabeletter, middager med bernaise saus og pommes frittes +++. Ellers så lever jeg normalt og prøver å spise sånn noenlunde sunn mat. Jeg tåler heller ikke frokostblandinger med korn da de gir meg sinnsykt oppblåst mage.

Sjekk med legen din en gang til og bytt til en ekspert på fordøyelse hvis du ikke får den hjelp du trenger.

Lykke til med treningen din!

Lignende tråder

1. hvordan få større biceps??
    By Likjevipern in forum Trening
    Svar: 28
    Nyeste innlegg: 15-01-03, 07:16
  2. Fem uker til bedre form!
    By admin in forum Artikler
    Svar: 0
    Nyeste innlegg: 13-01-03, 17:14
  3. Hvordan bli stor!
    By admin in forum Artikler