Viser resultatene 1 til 9 av 9

Tråd: Tilbake fra sykdom.. HJEEELP!

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    09-2004

Angry Tilbake fra sykdom.. HJEEELP!

Huffamegsann..

Jeg klarte for en måneds tid siden å pådra meg hjernehinnebetennelse.. to og en halv uke med skikkelig kjip tilværelse, hvorav en tilbrakt på sykehus

er 1.82m høy, veide før jeg ble syk 87 kilo.. veide meg på sykehuset, og da viste det 82 kilo! kan være en god del vann tapt da, har ikke veid meg siden det.

Dro på trening for første gang siden før jeg ble syk idag, og til min store fortvilelse var jeg blitt vanvittig mye svakere! f.eks 15 kilo mindre i pek dek på samme antall reps.

Hvor lang tid må jeg regne med før jeg er tilbake på samme nivå som før sykdom? Begynner jeg fra 'scratch' eller 'husker' musklene hvor sterke de har vært (hehe, høres absurd ut, men føler jeg leste noe slikt her) kjører diett (6 måltid om dagen, 200g protein etc, og 'riktige' matvarer')

All hjelp mottas med takk..

hilsen pingla

GI-Joe pelsjeger sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    Tren lett noen uker og øk belastningen deretter.. du kommer deg nok fort tilbake der du var.. ikke no stress
    I kneel only to God , I don't see him here

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    Åssen ser dietten din ut ? 200gram proteiner syns jeg er lite.. men det er meg da..

aro
    aro er ikke aktiv
    Superior newbie aro sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    200 gram lite? Med ca. 85 kg kroppsvekt blir jo det 2,35 gram/kg. Finfint det.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    09-2004
    var så jeg trodde.. kan vel egentlig uppe det til 230g ellernoe, slik at det blir over 2,5g/kg kroppsvekt.. uansett tror jeg dietten er på stell, har lest meg rød i øynene på kosthold-forumet

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    Jaja.. jeg ville hatt 300gram ca da.. er man på diett er det viktig med masse proteiner..

sier ikke at det er feil.. men jeg syns det er digg med masse proteiner.. da man kjenner man gror

Smisch!! Cordura sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Alder
    29
    trener du så raskt etter sykdommen? da jeg hadde hjernehinnebetennelse fikk jeg ikke røre meg på over 1 mnd etter at jeg kom hjem fra sykehuset! ellers følte jeg at alt jeg hadde hatt av muskler var borte...var syk lenge jeg da. gikk ned MYE!

Bedreviteren Hardway sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Alder
    37
    I løpet av sykdommen har du nok mistet endel glukose i glykogenlagrene, mindre vann, mindre i tarmen(?) osv, samt litt muskel og fettnedgang.

I tillegg har du fjernet endel bindevev.

Du bør i starten trene sikkert 15-20% lavere enn det du gjorde, og bygge deg opp igjen. At du har tapt deg så mye i styrke er helt logisk, og gir deg ingen indikasjon på muskeltap.

Dette greier du fint! Fokuser på teknikk og gå rolig og balansert opp slik at du bygger på et overskudd! da er jeg sikker på at du er på gamle høyder raskere enn det du aner

PS: litt 15-10 reps i starten gjør susen.
    Http://Fitnessbloggen.no - Trening, kosthold og helse.

Silver Member - III
    Ble medlem
    03-2004
    fonzie slapp helt av. slike ting tar seg relativt raskt opp. etter hva jeg tipper ligger du der du slapp om kort tid vis du tar deg godt inn og fortsetter treningen der du slapp.
    I`m Fitnessfrosk, get used to it!

Lignende tråder

1. Mineralubalanse - Et helseproblem?
    By admin in forum Artikler
    Svar: 18
    Nyeste innlegg: 02-12-06, 20:19
  2. Slankemetoden PLUSS
    By Wannabe in forum Kosthold
    Svar: 27
    Nyeste innlegg: 29-08-05, 19:29
  3. Doggcrapps treningsprinsipper oversatt til norsk
    By ambiguous in forum Trening