Viser resultatene 1 til 39 av 39

Tråd: Tilbake til brystproblemet...

Hetromeno! metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004

Tilbake til brystproblemet...

Som nevnt tidligere sliter jeg med brystmusklene, og det er tydelig at treningsmetoden min ikke er opptimal for denne gruppen. Alt annet vokser, noe som gjør problemet enda større. Noen som har noen gode tips og råd for å få fart på brystet?

Vurderer å hive meg ombord på DC-bølgen, i håp om at større volum og antall økter på brystet vil kunne få meg på rett kjøl.

Er utrolig irriterende å se gutter som såvidt tar sin egen kroppsvekt i benk ha flotte bryst, mens denne stakkaren som tar det dobbelte av kroppsvekten til den konkurende gruppens lettvektere, går rundt med et "halv-ferdig" brystskille og elendig øvre del....

Pokker.. brystet er min sannsynligvis sterkeste muskelgruppe, og den jeg lettest får god kontakt med.. Hvorfor vil du ikke vokse???????:::::

Lever LIVE som bodybilder Iron-Kim sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    27
    Har du hørt om å ta armhevninger med klapp? Prøv å gjør noe ala det samme når du kjører benkpress. Du kaster stangen opp litt når den er på topp. Og når stangen er i luften så banker du deg hardt på brystet med begge knyttnevene og brøler Oh-Oh-Oh!

Eventuelt så kan du skrive hvordan du trener bryst, hva du spiser, hvordan du hviler, etc, så får du sikkert masse gode råd.

Superior newbie Hard_gainer sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Hvordan trener du bryst da? Kan hende du er for opptatt av antall kilo, og at dette går på bekostning av utførelse og kontakt. Gener kan dessuten være nådeløse...
    This is war, take no prisoners (D.Yates)

PG*
    PG* er aktiv nå
    Carnivore PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    Du har værtfall styrken .. Jeg har verken volum eller styrke :S

liker forøvrig brede dips veldig godt, bare så irriterende skuldrene mine plages av denne

Bronse Member Jay10 sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    25
    det var en gang en vis mann som viste meg brede dips på gymmen. det har vært min favoritt øvelse siden den gang

en super øvelse som tar bra i kassa

Ble medlem
    09-2004
    Jeg bruker for tiden stort sett hantler, kabler og dips. Hantlene går bare til 35kg noe som gjør at teknikk og utholden styrke blir et must. Benkepressen har jeg fjernet nettopp pågrunn av problemstillingen hard gainer nevner. Benkpress er den eneste øvelsen jeg får dårlig kontakt med brystet på, dips og hantler som kontra gir meg pump som minner mest om stål.
    Genene kan nok helt klart spille sin rolle her, jeg er jo i utgangspunktet i besittelse av en lang og slentrete kroppstype, en slik som øker eksplosivt i styrke, men har vansker for å vokse.(Det skal sies at jeg siden begynnelsen av treningskarrieren allikevell har gått fra 77kg og på det værste helt opp til 109kg)

Klart.. jeg tror nok brystet utseendemessig vil forbedre seg når jeg når ønsket fettprosent. Problemet er at det blir usymmetrisk lite i forhold til rygg og skuldre.

Det skal sies at brystet antakeligvis har kommet litt i skygge av forsøket på å rette opp min tidligere meget framoverdradde holdning og mangel på bakside skuldre. På et år er dette rettet opp til en fremtreden jeg kan leve med.. Nå er det brystet sin tur.

Igår trente jeg brystet slik:

Oppvarming: Supersett: lette skrå flyes/push ups 40reps per sett

Skrå flyes, tunge: 25kg hantler, 6-12reps, 4sett
    ---Når jeg ikke orket mer på siste sett senket jeg ryggen og gikk over til flate flyes, for så å skifte teknikk til press ved utmattelse: 35kg*maks, 2sett

En-arms flyes i kabel med stoooooor bevegelsesbane(i nederste trinse trekker skrått oppover), kjørte kjempelett da dette var en ny øvelse for meg. 4sett på hver arm 15-20reps. Kjente denne veldig godt på midten av øvre del.

Dips: 2sett med 20kg dødvekt ganger max, 3sett uten vekt *maks

Strakk så ut etter DC-prinsipp... Brystet kjentes etter dette stenhardt ut, og som om det hadde mest lyst til å bryte gjennom huden og banke opp utstyret som hadde lidd det vondt.

Hva trur dere?

Medlem panzhar sin avatar
    Ble medlem
    10-2004
    Alder
    33
    Alt av flyes og kabler kan du kaste på sjøen med det samme. Skal du bygge masse er basisøvelser det som gjelder. Du kan jo teste DC på bryst en periode og se hva du synes.

Gudfaren QuizMaster sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74
    1 arms? Erke rart du f&#229;r misfostret bryst da...

Legg inn (skr&#229benk, smell til noen brede dips, par flatflyes og pec-dec. Strekk etter DC prinsipp om du f&#248;ler for det etterp&#229;.
    Syng, RakeMagic, Syng!

Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?

Spiller du POKER - Bruk RakeMagic for de $ BESTE $ BONUS og RAKEBACK avtalene!

Spill og Vinn over PROs som Gus Hansen m.fl (INKL. MAX RAKEBACK)

Ble medlem
    09-2004
    De siste innlegg gir meg egentlig minimalt... En arms flyesen pr&#248;vde jeg for f&#248;rste gang ig&#229;r. Brede dips og benk har v&#230;rt basistreningen for brystet de siste to &#229;rene, det er nettopp denne treningen som har gitt meg bra styrke, men minimalt volum.

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    <-- Dette brystet er bygget utelukkende på benkpress.
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

doe
    doe er ikke aktiv
    Medlem doe sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    29
    Tror det blir vanskelig å kutte ut øvelser som skråbenk, benk og hantelpress. Nå har alltid brystet vært den beste muskelgruppen min, men etter at jeg begynte med DC har dette bare blitt bedre.

Prøv DC en periode som det er sagt her. DC fokuserer på gode negativer og riktig løfting med god kontakt... Er også viktig å hele tiden løfte mer enn forrige trening. Tror dette gir god stimulans til muskelen. Funker som pokker for meg i hvertfall...

Superior newbie Sorin sin avatar
    Ble medlem
    05-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av metromeno
    Pokker.. brystet er min sannsynligvis sterkeste muskelgruppe, og den jeg lettest får god kontakt med.. Hvorfor vil du ikke vokse???????:::::
    Øker du fremdeles styrken din i brystet, eller er både volum- og styrkeøkninger fraværende?

En muskel vil ikke vokse om dens antagonist (motstående muskel) er for svak til å "holde igjen".

Ble medlem
    09-2004
    Tatt i betraktning av at antiagonist i dette tilfellet er f&#248;rst og fremst rygg, men ogs&#229; triceps og skuldre i tillegg til brystet i seg selv er negativen god. Etter at jeg begynte &#229; "deffe" har styrke&#248;kningen v&#230;rt frav&#230;rende, men dette er jo bare den siste m&#229;neden. Benkpress byttet jeg til fordel for dips f&#248;r jul, jeg n&#229;dde og passerte et par reps p&#229; 130kg, men ble bare liggende &#229; vingle p&#229; et plat&#229;.

Ble medlem
    09-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av doe
    Tror det blir vanskelig å kutte ut øvelser som skråbenk, benk og hantelpress. Nå har alltid brystet vært den beste muskelgruppen min, men etter at jeg begynte med DC har dette bare blitt bedre.

Prøv DC en periode som det er sagt her. DC fokuserer på gode negativer og riktig løfting med god kontakt... Er også viktig å hele tiden løfte mer enn forrige trening. Tror dette gir god stimulans til muskelen. Funker som pokker for meg i hvertfall...

Kuttet og kuttet...Jeg har pause fra benk til fordel for hantelpress(i forskjellige vinkler) og dips. Da framgangen i benk var fraværende etter okkupasjonen av 130kg+ platået...

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    02-2006
    Alder
    24

hei

Start med lette vekter og mange reps med flyes for go bryte ned mest mulig msukel vev, og etter det skrå benk og dips

Det skal fungere

Maximus Ingar sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24
    Jeg skrev litt om dette her:

Brysttrening
    Jeg er sponset av Norkost

GridIron Barbell

Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74
    Metro: Om du er sterk i bryst og styrken &#248;ker gradvis, burde det komme litt masse progressivt med styrken.

Det du kan pr&#248;ve er &#229; bruke flyes som en iso &#248;velse f&#248;r du g&#229;r p&#229; benk, s&#229; dips, for &#229; se om det vil gj&#248;re noen forskjell.

Men &#229; si at du IKKE &#248;ker masse p&#229; base&#248;velser, da kan du vel n&#230;rmest slutte &#229; trene, hehe.
    Syng, RakeMagic, Syng!

Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?

Ble medlem
    09-2004
    Klart jeg øker på baseøvelser, men masseøkningen er på ingen måte linjær med styrken...

eiv
    eiv er ikke aktiv
    Silver Member eiv sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    Bare fortsett og kjør på og bli sterkere i benken.. Massen vil komme etterhvert.

Silver Member SparcoT sin avatar
    Ble medlem
    05-2005
    Alder
    25
    styrke....styrke.....styrke......styrke.....BANG.. ...masse

Den kommer til slutt.

Ble medlem
    09-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av SparcoT
    styrke....styrke.....styrke......styrke.....BANG.. ...masse

Den kommer til slutt.
    jaja.... målet er 150 i benk i løpet av året, for håpe punktet for masse ligger innenfor der en plass da...

Medlem
    Ble medlem
    10-2004
    Alder
    49
    Styrke+høyt kalori inntak=masse.
    Hvis du ikke bygger muskler så spiser du for lite.

Silver Member SparcoT sin avatar
    Ble medlem
    05-2005
    Alder
    25
    Sitat Opprinnelig skrevet av ROCK1
    Styrke+høyt kalori inntak=masse.
    Hvis du ikke bygger muskler så spiser du for lite.
    Han sier at alt untatt bryste vokser bra. Da er ikke dette problemet.

Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74
    jaja.... målet er 150 i benk i løpet av året, for håpe punktet for masse ligger innenfor der en plass da...
    Du gjør det rimelig greit med 150 i benken ja

Har du prøvd forskjellige sett? Forced reps, half reps osv?

I tillegg kan du tenke på å variere bevegelsesbanene.
    Syng, RakeMagic, Syng!

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Du nevner ikke hvor lenge du har trent, men n&#229; er det n&#229; engang slik at kroppen ALDRI utvikler seg jevnt. Noen muskelgruppr vil &#248;ke mens andre ikke gj&#248;r det. Selv tror jeg dette med &#229; overanalysere det lett kan gj&#248;re til at man hopper frem og tilbake p&#229; forskjellige programmer uten &#229; kj&#248;re noe lenge nok til at det tar tak.

Husk at pump og muskelvekst ikke er det samme. Kanskje du har kj&#248;rt for mange &#248;velser p&#229; brystet? Umulig &#229; si egentlig. Det beste er &#229; finne et program kj&#248;re det strikt i 6 m&#229;neder, se om du har blitt sterkere og st&#248;rre. Har du blitt sterkere, ja da fungerer programmet og muskelvekst VIL komme. Har du blitt st&#248;rre....ja da er jo problemet l&#248;st. L&#248;fter du AKKURAT det same som du gjore 6 m&#229;neder tidligere, ja da bytter du program. Men med jevn trening og godt kosthold s&#229; ser jeg ikke at dette vil skje med noen som helst.

Ble medlem
    09-2004
    Har trent mer eller mindre seri&#248;st i 2&#229;r.. Har et &#229;r til p&#229; samvittigheten ogs&#229;, men da oppn&#229;dde jeg minimalt pga d&#229;rlig motivasjon og i det hele tatt fremm&#248;te p&#229; trening.

Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74
    Har trent mer eller mindre seriøst i 2år.. Har et år til på samvittigheten også, men da oppnådde jeg minimalt pga dårlig motivasjon og i det hele tatt fremmøte på trening.
    Svar på alle spm.ene hans da, så vi kan komme til bunns i dette her
    Syng, RakeMagic, Syng!

PG*
    PG* er aktiv nå
    Carnivore PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    Hva var m&#229;let p&#229; brystet ditt? var det ikke rundt 120cm da?(leste jeg 117 et sted?) du er 18 &#229;r og har trent i 2 &#229;r s&#229; er vel ikke det s&#229; ille?

Medlem Memento sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Jeg bruker for tiden stort sett hantler, kabler og dips. Hantlene går bare til 35kg noe som gjør at teknikk og utholden styrke blir et must. Benkepressen har jeg fjernet nettopp pågrunn av problemstillingen hard gainer nevner. Benkpress er den eneste øvelsen jeg får dårlig kontakt med brystet på, dips og hantler som kontra gir meg pump som minner mest om stål.
    Genene kan nok helt klart spille sin rolle her, jeg er jo i utgangspunktet i besittelse av en lang og slentrete kroppstype, en slik som øker eksplosivt i styrke, men har vansker for å vokse.(Det skal sies at jeg siden begynnelsen av treningskarrieren allikevell har gått fra 77kg og på det værste helt opp til 109kg)

Klart.. jeg tror nok brystet utseendemessig vil forbedre seg når jeg når ønsket fettprosent. Problemet er at det blir usymmetrisk lite i forhold til rygg og skuldre.

Det skal sies at brystet antakeligvis har kommet litt i skygge av forsøket på å rette opp min tidligere meget framoverdradde holdning og mangel på bakside skuldre. På et år er dette rettet opp til en fremtreden jeg kan leve med.. Nå er det brystet sin tur.

Igår trente jeg brystet slik:

Oppvarming: Supersett: lette skrå flyes/push ups 40reps per sett

Skrå flyes, tunge: 25kg hantler, 6-12reps, 4sett
    ---Når jeg ikke orket mer på siste sett senket jeg ryggen og gikk over til flate flyes, for så å skifte teknikk til press ved utmattelse: 35kg*maks, 2sett

En-arms flyes i kabel med stoooooor bevegelsesbane(i nederste trinse trekker skrått oppover), kjørte kjempelett da dette var en ny øvelse for meg. 4sett på hver arm 15-20reps. Kjente denne veldig godt på midten av øvre del.

Dips: 2sett med 20kg dødvekt ganger max, 3sett uten vekt *maks

Strakk så ut etter DC-prinsipp... Brystet kjentes etter dette stenhardt ut, og som om det hadde mest lyst til å bryte gjennom huden og banke opp utstyret som hadde lidd det vondt.

Hva trur dere?

Jeg må nok si at til tross for at bryst er en utfordring i den forstand at individuelle problem med skulderledd og anatomi gjør at pressøvelsene må tilpasses den enkelte, så trener du ikke bryst optimalt.
    Det er slett ikke sikkert at manglende fremgang skyldes at du har trent feil øvelser tidligere. Jeg kan anbefale et periodisert opplegg ala Tudor Bompa, hvor du trener bryst relativt ofte (jeg sier ikke at dette er noen fasit, enkelte kan vokse svært bra på infrekvent trening), men hvor du veksler mellom lette og tunge treningsdager.

Utfordringen ligger i å faktisk trene en dag i uka med tilstrekkelig lette vekter til at du når failure rundt reps 13-15. Kjør denne lette treninga med 1 min pause mellom hvert sett, det er mye tøffere enn en skulle tro-man går til failure på hvert sett i 3-4 sett. På de tyngre dagene bør du kjøre rundt 5-8 reps, men unngå failure, og ta bedre pauser (2-3 min) mellom hvert sett (hvorfor denne periodiseringen er effektiv vet vi strengt tatt ikke. Øk vektene på både lett og tung dag 3-5 uker i strekk, for så å ta en helt lett uke etterfulgt av ny syklus).
    Tren en pressøvelse, etetrfulgt av en øvelse med stretch (eksvis benk+flies).

Ble medlem
    09-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av PG*
    Hva var målet på brystet ditt? var det ikke rundt 120cm da?(leste jeg 117 et sted?) du er 18 år og har trent i 2 år så er vel ikke det så ille?
    Jeg har 120cm

Ble medlem
    09-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av Memento
    Jeg må nok si at til tross for at bryst er en utfordring i den forstand at individuelle problem med skulderledd og anatomi gjør at pressøvelsene må tilpasses den enkelte, så trener du ikke bryst optimalt.
    Det er slett ikke sikkert at manglende fremgang skyldes at du har trent feil øvelser tidligere. Jeg kan anbefale et periodisert opplegg ala Tudor Bompa, hvor du trener bryst relativt ofte (jeg sier ikke at dette er noen fasit, enkelte kan vokse svært bra på infrekvent trening), men hvor du veksler mellom lette og tunge treningsdager.

Utfordringen ligger i å faktisk trene en dag i uka med tilstrekkelig lette vekter til at du når failure rundt reps 13-15. Kjør denne lette treninga med 1 min pause mellom hvert sett, det er mye tøffere enn en skulle tro-man går til failure på hvert sett i 3-4 sett. På de tyngre dagene bør du kjøre rundt 5-8 reps, men unngå failure, og ta bedre pauser (2-3 min) mellom hvert sett (hvorfor denne periodiseringen er effektiv vet vi strengt tatt ikke. Øk vektene på både lett og tung dag 3-5 uker i strekk, for så å ta en helt lett uke etterfulgt av ny syklus).
    Tren en pressøvelse, etetrfulgt av en øvelse med stretch (eksvis benk+flies).

Tusen takk for svar, skal prøve noe slikt en periode, har hatt to brystøkter denne uka en tung vanlig på mandag, i tillegg la jeg til dc-sett med 80kilo i benk, en haug med rep. pauser på torsdag...

PG*
    PG* er aktiv nå
    Carnivore PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    Jeg har 120cm
    Da tror jeg probemet ikke er treningen eller noe slikt, men at det ligger i hodet ditt

Ble medlem
    09-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av PG*
    Da tror jeg probemet ikke er treningen eller noe slikt, men at det ligger i hodet ditt
    Hehe... Ja er vel blitt noe sykelig opptatt av symmetri, men denne vendingen har fått oss over på hvilken eksakt del av brystet som er problemet... Den øvre delen, det er den som er totalt fraværende...

Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74
    &#216;vre, nedre, midtre del...blablabla. Bryst er bryst. Igjen er vi faktisk da tilbake til bevegelsesbanen.

Men er du 120 over brystet s&#229; har du vel egentlig lite &#229; klage over. I tillegg, &#229; legge inn 2 bryst&#248;kter vil ikke gj&#248;re deg noe mer godt, heller omvendt.
    Syng, RakeMagic, Syng!

Medlem
    Ble medlem
    07-2005
    Eey, CM rundt brystet har vel ikke så mye å si. Du ser tydelig på sidechesten hans at dybde på brystet er ganske fraværende :/ Uansett så er det vel mye avhengig av genene da. Jeg finner haugevis av folk som tar like mye vekt som meg i alle ryggøvelser, men har de den voldsomme, grove og velsmidde ryggen som meg..?? NEI!
    Pain is only an illusion we create to keep us in distance to growing past the future..

Ble medlem
    09-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av Painless
    Eey, CM rundt brystet har vel ikke så mye å si. Du ser tydelig på sidechesten hans at dybde på brystet er ganske fraværende :/ Uansett så er det vel mye avhengig av genene da. Jeg finner haugevis av folk som tar like mye vekt som meg i alle ryggøvelser, men har de den voldsomme, grove og velsmidde ryggen som meg..?? NEI!

Poeng tatt, det hjelper ikke med 120cm når det ikke innehar noen symmetrisk eller for den saks skyld pen form..

Medlem
    Ble medlem
    07-2005
    Poeng tatt, det hjelper ikke med 120cm når det ikke innehar noen symmetrisk eller for den saks skyld pen form..
    Ville bare prøvd noe nytt jeg, selvfølgeli i en viss periode. Og finne det som hjelper deg til å få best bryst.
    Pain is only an illusion we create to keep us in distance to growing past the future..

Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74
    Det er du som er selvkritisk, hehe

Gjør som man har foreslått da... og oppdater etterpå!
    Syng, RakeMagic, Syng!

Ble medlem
    09-2004
    Skal det, bildene er tatt, s&#229; vi f&#229;r se om noen m&#229;neder. Klarte jo &#229; rette oppholdningen og skuldrene p&#229; et snaut &#229;r, s&#229; det burde jo egentlig v&#230;re barnemat &#229; forme brystet p&#229; en m&#229;te jeg kan leve med.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.