Er det verdt pengene? Noen som har tilgang?
Er det verdt pengene? Noen som har tilgang?
syntes ikke jeg men jeg er vell den siste personen du brydde deg om hva mente om det hehe...
McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså

Hvis du er interessert i å følge konseptene til Børge så er det nok verdt det
Inntrykket mitt er at majoriteten av PT-klientene hans logger på forumet og da ser du jo hva de trener, spiser og tilbakemeldingene Børge gir. Litt blir nok forbeholdt email dog.
Jeg har adgang etter at jeg benyttet meg av ham som coach i fjor, men jeg er ikke særlig aktiv.
Har vurdert det jeg og. Men jeg syns ikke det er så spennede med det nye konseptet, så hvis alt dreier seg om det så er det ikke så interresant for min del. Men bob, vet du om han trener noen idrettsutøvere eller lignende som logger der? Eller er det mest fitness og "glamour" damer?
Min treningsblogg: www.mintreningsblogg.wordpress.com
Han har vel noen kampsportutøvere, har han ikke? Bo Andre Bergan blir vel sponset av ham også, men der har jeg vel strengt tatt sett loggen hans ute i det "vanlige" forumet om jeg ikke husker feil.
Heldigvis er julaften på spisedagen min!
det er vell kanskje ikke så nytt. Men det myo reps oplegget.
Min treningsblogg: www.mintreningsblogg.wordpress.com

Jeg tror det er mye "vanlige" folk, men mange som har svært gode resultater.
Også noen på høyere nivå, f.eks ei som stilte i fitness i år og gjorde det bra. Vibeke et eller annet.
Men om du ikke er interessert i å følge konseptene så vil du nok kanskje få lite utbytte av det.
Om du sier du ikke vil spise etter H&F så blir det ikke godt mottatt for å si det slik![]()
espen aune spiser vel etter noe ala myoreps. bare en litt hissigere måltidsfrekvens ettersom han ikke har noe mål om å gå ned i vekt
"Do steroids, lift weights, get contacts, go tanning. And stop playing all those gay fucking video games. You cant get pussy in front of a TV playing with your geeky friends. Go out to night clubs and bars, hit the beach. If you got money, floss. Whatever you do, dont be yourself."
-Phil Baroni
Får å få lov til å ha en pt-avtale med Fagerli må en gå med på dette:
"Jeg krever full gjensidig tillit og respekt av mine utøvere (og folk jeg omgir meg med ellers også). Føler du at du må rundt på andre internettforum eller andre coacher for å få en validering på at mine metoder er bra nok for deg, så avslutter vi heller samarbeidet - du må ha full tillit til at jeg har den kompetansen for å gi deg de resultatene du vil ha, man kan ikke ha et samarbeide når dette fundamentale aspektet mangler."
Flere enn meg som syns dette virker en smule paranoid - jeg har full forsåelse for at han ikke vil at kundene sine skal gjøre om på programmet osv - men å ha full tillit ? Da mistenker jeg at jeg hadde følt meg litt hjernevasket.
"Wow muscles _and_ curves, my penis is so confused!" Dr. G. House. (se5ep10)
Bildeprofilen min
Treningslogg
Vibeke hermansen følger H&f concept ...bra bygget og hard i overkroppen, men fy(!) så bløte bein ville i alle fall aldri jeg satt på en scene, sorry. de ristet og dirret i et bankende kjør
Jeg tenker at det kommer av x antall Ståpåjentaaktige PTkunder som får skreddersydd et opplegg, deretter går til 100 andre trenere / alle tenkelige og utenkelige forum og så kommer tilbake igjen med en drøss med innvendinger og råd og helvete. Ikke at man ikke skal få lov til dette selvsagt, men skjønner at man kan bli sprø av det.
Samtidig har jo aldri Børge Fagerli slått meg som den minst bombastiske karen jeg vet om, han snakker i ganske store bokstaver, har alltid veldig mye tro på det han gjør (på godt og vondt) og det kan nok også være en sånn "jeg har rett - du har feil - om du ikke er villig til å innse det vil jeg ikke ha deg som kunde" greie.
Heldigvis er julaften på spisedagen min!
tror nok også børge har mange kunder og mye å gjøre, så hvis du først betaler han for å coache deg, så blir det muligens en liten tidsklemme hvis du bare maser på han om hvorfor ditten og hvorfor datten til alt han ber deg om å gjøre + at det finnes jo 1000vis av meninger ute på internett.. skjønner godt hvorfor han skriver det da.
samboern min bruker han som coach, og ho fikk endel "oppgaver" ho skulle teste ut iforhold til kost etc over en tidsperiode, og rapportere nøyaktig tilbake på svarskjemaet. Så etter ett par dager fikk ho ett kostholdsprogram som ho skulle følge og ble bedt om å logge i PT forumet for at han kunne se fremgang og gjøre justeringer
I kneel only to God , I don't see him here
He, he - enhver med noen fungerende hjerneceller mellom øra ville vel takket nei til Ståpåjenta uansett hvor mye hun (eller foreldrene) var villige til å betale!
Når det er sagt er jeg nok prinsipielt skeptisk når folk ikke takler kritiske spørsmål - det er rett og slett en særdeles lite vitenskapelig måte å forholde seg til det en driver med. Har en greie på ting er det jo særs lite en ikke bør kunne svare på og opplever folk at det du driver med ikke fungerer bør en defintivt ta metodene sine opp til vurdering.
Hadde jeg hatt en pt som bare ba meg om å holde kjeft og ikke stille spørsmål ved metodene hans hadde jeg både følt at jeg hadde formann Mao som pt og opplevd at denne pt'en ikke var spesielt interessert i å lære meg noe.
Jeg har ikke så mye erfaring med Fagerli, men vet at både han og Eirik Sandvik stadig har sutret når de har blitt møtt med kritikk. Alt blir tolket som personangrep og den slags er lite sjarmerende eller tillitsvekkende.
Når de atpåtil hele tiden forsøker å skrive slik som forbildene deres i Testerone nation gjør - dog uten samme finesse, intelligens og gode humor - har jeg litt problemer med å ta dem alvorlig.
Bildeprofilen min
Treningslogg
nå graver du din egen grav Mihoe... du banner jo!!
McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså
Du velger jo gjerne en coach basert på hva du allerede vet han kan, ikke for at han skal bevise ovenfor deg at det han gjør er korrekt ifølge din egen oppfatning.
Om du betaler Martin Berkhan for oppfølging, og planlegger å diskutere om periodisk faste 'egentlig' er en fordel, så har du bommet grovt
Ellers kan du bli en del av Skip-teamet, og fortelle Skip at RYP er teh shit, og at han ikke på noen som helst måte vitenskapelig sett kan bevise deg feil![]()
Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.
Jeg har hatt online coach siden 2006 og en av de viktigste delen av et slikt partnerskap er muligheten for å diskutere. Hadde jeg ikke hatt den muligheten så hadde jeg ikke vært interessert i å bruke vedkommende som coach.
Jeg skjønner jo at det ikke er noe poeng i å diskutere de grunnleggende prinsippene - er ikke så mye poeng i å skaffe seg en pt som baserer opplegget sitt på styrketrening og så insistere på bare å trene aerobic.
Når det er sagt er det ganske lang avstand mellom dette og det å kunne ha en dialog med treneren sin.
Samtidig syns jeg vel det tyder på faglig svakhet hvis en bare er i stand til å preke til menigheten og at alle andres teorier eller meninger bare kategorisk avvises. Å mene at IF er den eneste måten å spise på tyder på et begrenset reportoar - da dette ikke nødvendigvis er en måte å spise på som passer alle. Uansett om det virker eller ei. Det finnes andre ting som virker også.
Enig!
Bildeprofilen min
Treningslogg
Coacher har jo som regel satt seg ekstremt godt inn i enkelte kost- og treningsregimer. Det skal litt til å være ekspert på samtlige felt - med mindre du heter Marika/Nann-Rosita/Rino.
Når man velger å ansette en coach, så gjør man det jo stort sett fordi man mener at denne personen kan oppnå bedre resultater enn hva du kunne gjort på egenhånd?
De gjør det de gjør fordi de mener det er best på den måten - uavhengig av hvilken argumentasjon du har imot.
Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.
Nå er vel det Børge skriver noe generelt og for å forsikre seg mot 'worst-case'-tilfeller. Husk hva det stort sett er slags folk som ansetter coacher! Det er svært få av de som har nok innsikt til å kunne føre en faglig diskusjon med Børge. At han forsikrer seg mot å måtte bruke tid på å diskutere "hvordan forme biceps?", "en på at forum sa at kroppen tar opp 30 g proteiner per måltid!!!11", "leste på iform at situps gir slank mage!!!11" og den slags skjønner jeg jævlig godt.
For a list of all the ways technology has failed to improve the quality of life, please press here.
Jeg er nok ganske sikker på at om du har noen innvendinger eller spørsmål til det du har fått av en seriøs coach, vil du få et ordentlig og seriøst svar med faglig begrunnelse. Dette vet jeg ihvertfall Børge gir til de som har spørsmål om opplegget (jeg leser litt på PT-forumet).
Jeg spør for min egen del. Når jeg er kommet meg i min beste form (til meg å være) så vurderer jeg å bli coachet av Børge eller av Martin Berkhan igjen for å komme meg i enda bedre form.
Det som hadde vært genialt hadde vært å hatt "eye to eye" coaching av Børge på øvelseteknikk. Driver å vurderer mine alternativer.

Det er selvsagt ikke noe problem å spørre Børge om ting du lurer på eller å diskutere, få en litt utfyllende forklaring, osv.
Men selvsagt er det et problem om noen vil bli coachet med Børge og betviler alle hans avgjørelser, filosofier, kosthold, treningsprogram, osv.
Jeg hadde jo flere hundre mailer i innboksen min med mange gode og utfyllende svar etter endt coaching.
Så all ære til ham for det!
Jeg ser ikke noe poeng i å være medlem av PT forumet om du ikke blir coachet av Børge. Det står jo ingenting magisk der, og det er mest for at han skal ha oversikt over kundene sine.
1. Du burde kanskje vite hvem Børge Fagerli er, før du kommer med slike håpløse utspill. Han har tross alt et eget forum (et åpent et), hvor alle kan stille spørsmål til han, om de måtte lure på noe. Jeg kjenner pdd. ingen personlige trenere i Norge med bedre cv enn Børge. I tillegg er han en av de mest nyskapende også internasjonalt, med myo-rep metoden og h&f konseptet sitt.Opprinnelig skrevet av Mihoe
2. Det er vel ikke det at Børge (eller noen andre pt'er) ikke tåler kritiske spørsmål. Det er bare det at fryktelig mange vil at den personlige treneren skal svare på alt kunden har hørt og lest. Hvor ofte hører man ikke "Men jeg har hørt", "men jeg har lest". Hvorfor skal man argumentere for noe VG og Dagbladet skriver? Eller hva den hjernedøde kompisen din som ikke kan noe som helst om trening, forteller deg?
3) En ting er å være kritisk (det er helt greit), men mange spør om alt mellom himmel og jord. "Ødelegger man ikke nyrene av så mye protein?" "Blir jeg ikke feit av den selolja da? Jeg har hørt at CLA er mye bedre", og tusen lignende spørsmål. Det er disse man vil slippe. Man ønsker å ha fullt fokus på kunden og å optimalisere forholdene, slik at alt ligger til rette for et godt resultat.
4) HitFrank: Martin har fått utrolig mye hjelp av Børge. Både til skriving av bodyartikler og til sitt IF konsept. Børge har en langt større bredde enn det Martin har. Men du verden, Martin er en utrolig smart fyr (no doubt).
Nå høres det kanskje ut som jeg er skikkelig Børge Patriot (og sluker alt han sier rått), men det handler til sist om hvem som er mest troverdig. Hvem har belegg og kilder til sine kontroversielle meninger? Hvem har dybde og bredde i sitt kunnskapsregister - og det viktigste; forståelse for nytenkning. Sistnevnte er kanskje Børge alene om, her i Norge. Jeg har mine kilder jeg er inspirert av (dette inkl. Børge), Sandvik har sine (noe som spesielt inkl. Boyle og Cressey), osv. Børge er selvsagt inspirert av andre - men har i større grad evnen til å skape noe.
My 0,02
Http://Fitnessbloggen.no - Trening, kosthold og helse.
Jeg støtter dine 0.02 cent
I følge Gremlings er Børge en stor bløff uten noen særlige resultater å vise til, samt dama til Gremlings ville aldri stilt i en konkurranse seende ut som Vibeke Hermansen og de slaskete bena hennes.
Hvem skal man stole på, Gremlings eller Børge?
hehehehe mari er allerede i bedre form enn vibekke på lårahun har jo ikke lår
så får vi jo se hva form mari er i til høsten om hun treffer
du er faen meg en fin fyr HIT jeg har aldri sagt børge ikke har peil han har peil på mye mer enn til og med du vet men det er ikke bare hans metode som funker og på noen funker faktiskt andre metoder bedre tro det eller ei eller er du hjernevasket?
børge kan slutte å bruke buisnessen sin til å snakke drit om alt og alle andre samt slutte å fly etter alle småjenteneså kan jeg gjerne begynne å respektere den store kunnskapen han sitter med
![]()
det syntes jeg så absolutte ja.
syntes det er på kanten til barnerov men det vet jeg jo at nesten hele fp er uenig i![]()
Hvis dere to hadde brukt like mye tid på kardio som dere bruker på å krangle om ingenting, så hadde sikkert begge to kommet i form![]()

men jeg kommer kanskje ikke iform da jeg går morgen cardio for det er jo bare tull![]()
huff nå snakket jeg tull igjen gitt...
Børge sin metode - tenker du da på myo-reps? Selv mener jeg nødvendigvis ikke at myo-rep er det optimale, men Børge er en av få personer som kontinuerlig jobber med å utvikle en metode som er i front av forskningen. Den personen som har imponert meg mest er Dante (Doggcrap).
Hver gang jeg leser noe nytt om trening ift styrke og muskelhypertrofi, så er det veldig ofte i tråd med dc-konseptet. Det gjelder både periodiseringen, at man varierer øvelsene, at man bruker strecthing aktivt (mao ikke lar bindevevet få fyken), RP - men da gjennom utmattelsespunkt, slik at man modulerer utmattelsen, etc. I tillegg liker jeg å kjøre droppsett, slik at jeg får inn det nødvendige volumet.
Mye av det å være personlig trener, handler om å kartlegge personen - hvor mye trening tåler denne personen? Om persone er en typisk HIGH VOLUME trener (ala 20 sett), så fungerer det sjeldent å hoppe ned til 5 sett.
En hybrid mellom myo-rep og DC er det beste IMO
Hvem er det egentlig Børge prater dritt om? Det har jeg ikke fått med meg. Har heller ikke fått med meg at han flyr rundt etter småjenter. Men det er forøvrig irrelevant for diskusjonen.
Http://Fitnessbloggen.no - Trening, kosthold og helse.
Nå skal det sies at WSB introduserte konjugering/øvelsesrotasjon flere tiår før DC.
Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
http://kissabibben.blogg.no/
kokluksjonen er at jeg har veldig respekt for Børge og det han driver med i form av trening og kosthold for som jeg har sagt tidligere er det FÅ som har så god peil som han i norge men jeg mister respekten for en person når alle andre som ikke tenker som han er "hjernevasket"