Viser resultatene 1 til 2 av 2

Tråd: Tips t benkpressen??

Medlem The maskin sin avatar
    Ble medlem
    12-2005
    Alder
    23

Tips t benkpressen??

hellu..! nåken som har tips om korleis øke skikkeli på benken? forslag til program på benk pressen?? kor mange sett og rep..?!

Judge, Jury & Executioner darp sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av The maskin
    hellu..! nåken som har tips om korleis øke skikkeli på benken? forslag til program på benk pressen?? kor mange sett og rep..?!
    Ville trent bryst to ganger i uka, en dag med lav antall reps og mye vekt og en dag med mangen reps å mindre vekt.

selv trener jeg bryst en gang i uka, da kjører jeg pyramide (dvs starter med lett vekt mangen reps og øker vekt mens jeg ned på reps, og så omvendt)

Kjører benkpressen slik som dette:

12x100kg
    8x120kg
    6x140kg
    6x150kg
    4-8x160kg (alt etter dagsformen)
    6x140kg
    10-12x100kg

Dette opplegget har jeg kjørt mer eller mindre helt siden jeg startet med tidvis variasjon for å sjokkere musklene. Har fått ett max på 2reps med 185kg og rumpa i benken på denne måten (uten å trene noe spesielt for styrke akkuratt i benk)

Litt av poenget hvis du vil stige i benken er progresjon, dvs prøve å presse deg litt hardere for hver trening, ta en rep mer eller legg på litt vekt for hver trening.

Utenom så bør du jo trene andre øvelser på bryst og resten av kroppen også for å bli sterk overall. Feks skulder\militærpress og øvelser på triceps er veldig kurrant når du vil øke i benken.
    kosthold burde du også ha på det rene.
    Sist endret av darp; 07-03-06 kl 10:22
    It`s not the size of the car you drive that matters, it`s the size of the arm that steers the car that matters!

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.