Viser resultatene 1 til 9 av 9

Tråd: Tips til joggesko

Superior newbie jess mAn sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    22

Tips til joggesko

Hei

Jeg skal ha meg nye joggesko. Og siden jeg ikke har peiling på joggesko så lurer jeg på om noen av dere har noen sko dere er fornøyde med

De skal bli brukt til lange løpeturer på grus og asfalt, og til intervaller på grus/asfalt.

Håper dere har noen tips

Og hvor kan jeg få kjøpt en brukbar pulsklokke som ikke er så altfor dyr?
    "Working Hard beats great talent, when great talent fails to work hard"

Supermod altitude sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    Dette vil avhenge i følgende forhold:
    1) Over, nøytral eller under pronering (hvordan du setter foten i bakken når du går/løper).
    2) Vekten din.
    3) Mengdetrening eller fart. Siden du skal ha noe til både asfalt og grus og til langtur og intervaller så finner du ikke det optimale uansett.

Utover dette så er den generelle regelen at dyrere er bedre enn billig.

Jeg har hatt gode erfaringer med Asics som merke. Men for å finne den riktige skoen så anbefaler jeg at du oppsøker en sportsbutikk hvor det finnes folk som har greie på idrett og løping spesielt (og ikke moter - irriterer livet av meg at sportbutikkene nå mest er motebutikker for klær).
    Löplabbet er en grei anbefaling, her har de virkelig greie på hva se snakker om: http://www.loplabbet.no/ Og de har butikk i Bergen.

AKA Gullfisken Sørlendingen sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Alder
    29
    Selv har jeg litt overpronasjon. Gikk derfor for Asics Gel Kayano XII (finner den litt nedover på siden her). Den skoen har gjort underverker for meg, definitivt den beste joggeskoen jeg har prøvd. Kan anbefales på det varmeste!

Hvis du ikke vet hva slags pronasjon du har på føttene dine, anbefaler jeg deg å sjekke dette før du kjøper sko. Pronasjon vil si hvilken vei føttene dine "heller" mot bakken, og er av stor betydning for komfort såvel som skadeforebygging osv. Slike tester utfører de gratis på blant annet Löplabbet

Les mer om pronasjon her.

..og nå ser jeg at altitude har kommet meg litt i forkjøpet her, men vi ser ut til å være svært så enige
    Sist endret av Sørlendingen; 28-06-06 kl 22:19

Supermod altitude sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    Sitat Opprinnelig skrevet av Gullfisken
    Selv har jeg litt overpronasjon. Gikk derfor for Asics Gel Kayano XII (finner den litt nedover på siden her). Den skoen har gjort underverker for meg, definitivt den beste joggeskoen jeg har prøvd.
    Enig. For meg er dette den eneste løpe/joggeskoen som fungerer.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    07-2006
    Låner tråden litt, trenger tips til gode joggesko. Verken over eller underpronerer, men er noe plaget med beinhinnebetennelse når jeg er ute og jogger. Så en sko som "følger" steget meget bra, med god demping. Jeg jogger mest på tursti. Noen ganger i skogen også. Aldri på asfalt. Da det er dreper'n for meg...

Platinum Member Freshh sin avatar
    Ble medlem
    07-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av lock-aze
    Låner tråden litt, trenger tips til gode joggesko. Verken over eller underpronerer, men er noe plaget med beinhinnebetennelse når jeg er ute og jogger. Så en sko som "følger" steget meget bra, med god demping. Jeg jogger mest på tursti. Noen ganger i skogen også. Aldri på asfalt. Da det er dreper'n for meg...
    Nike shox er bra da
    -Faliure is the opportunity to begin again, more intelligently-

Superior newbie AF pojken sin avatar
    Ble medlem
    02-2003
    Alder
    26
    Kan anbefale nike air max 260 også, men som folk nemner over her så er Asics gel kayano veldig gode..
    Quote Tivoli-Kroppen:
    Hvis det er tilfellet, så har jo de største "kritikerene" hennes svelget sluk, agn, søkke og hele forbanna fiskebåten.

Svigermor's drøm voids sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Alder
    22
    gå for asics, personlig syntes jeg de er best forhold til andre merker som f.eks nike, puma etc. Kjøpte et par bra joggesko for rundt 1100,- som jeg bruker 5ganger i uka til jogging i skauen, stor forskjell fra de forrige nike skoene jeg brukte.
    Assumptions, my dear Mitzi, is the mother of all fuck-ups

- Pricilla Queen of the Dessert -

Superior newbie jess mAn sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    22
    Jeg var på löpslabbet i dag. Der fant jeg ut at jeg hadde overpronasjon, og etter at jeg hadde testet noen sko gikk jeg for Nike Air Structure Triax, de var ekstremt deilig å løpe i.

Det stod mellom Nike Air Structure Triax og Adidas Adistar Control, og jeg valgte Nike skoen fordi den var mykere og mer komfortabel å løpe med enn Adidas'en.
    "Working Hard beats great talent, when great talent fails to work hard"

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.