Viser resultatene 1 til 8 av 8

Tråd: Tom søker hypertrofi …

Latsabb tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37

Tom søker hypertrofi …

Har lovd å skaffe program til ei frøken som vil bli «stor». Hun er per i dag liten og slank og akkurat startet på trettiårene. Hun har trent styrke i et halvt år og vært rimelig fysisk aktiv før dette også. Men Tom har jo ikke peiling på hypertrofiprogram.

Har sett på RYP og 5x5. Litt komplisert med 10rm testing i RYP, og litt vel mye knebøy i 5x5?

Jeg kunne jo satt opp noe selv, etter malene på exrx.net, men hvordan bør progresjon og periodisering legges opp for hypertrofitrening? Går for fullkropp eller to-splitt.

På forhånd tusen hjertelig takk for all hjelp!
    You ran a marathon? That's cute …

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Chubby chic MHG sin avatar
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Myo-reps program kanskje?
    Heldigvis er julaften på spisedagen min!

Banned
    Ble medlem
    10-2006
    Hvis jeg skal være helt ærlig med deg. Å kjøre sheiko på de tre store og ellers kjøre okklusjon med tullevekter.

Det som er mest effektivt for meg er å kjøre annenhver okklusjon og tungt på støtteøvelsene for min del.

F.eks biceps

U1:

Man: tullevekter og ekstremt treg og strict utførelse. ca 40-55% vekter. Her skal fokuset ligge på okklusjon. Du skal kvele musklen, så unngå hvilepunkter nederst og på topp av bevegelsesbanen her.

Ons: Den tunge økten. Her progresser du for hver uke. På mindre muskelgrupper 1,25-2,5kg og på større 2,5-5kg. Her er du gjerne opp i 85%

Fre: tullevekter og ekstremt treg og strict utførelse. ca 40-55% vekter.

U2:

Man: Den tunge økten. Her progresser du for hver uke. På mindre muskelgrupper 1,25-2,5kg og på større 2,5-5kg. Her er du gjerne opp i 85%

Ons:tullevekter og ekstremt treg og strict utførelse. ca 40-55% vekter.

Fre: Den tunge økten. Her progresser du for hver uke. På mindre muskelgrupper 1,25-2,5kg og på større 2,5-5kg. Her er du gjerne opp i 85%

Osv. Samme rytme hele veien.

Dette er det som tydelig mest effektivt på meg. I tillegg får du styrke med på kjøpet. Hun kan værtfall prøve det ut.

Er altså et fullkroppsprogram. Hele kroppen taes hver gang. Utrolig mange vil ha fordel av å gå tilbake til fullkropps, for utrolig mange vil dette alltid være mer effektivt enn splitt. Selv når vi snakker om å oppnå større muskler. Er ikke bare styrkeløftere som har godt av å kjøre en muskelgruppe flere ganger i uken.

Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Tror jeg venter litt med å introdusere henne for Sheiko.

Myo-reps var nok mer det jeg hadde i tankene. Fant en liten guide så tenker jeg setter meg ned med dette.

Judge, Jury & Executioner Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Lyle Mcdonalds generic bulking routine

Kanskje denne upper/lower-varianten?
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Meget godt forslag, Cristal! Det er et program etter min smak.

Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Da tok jeg den enkle løsningen og endte opp med det noe mer konvensjonelle forslaget til Cristal. Så får vi se om det blir noe Myo-reps ved neste korsvei.

Banned
    Ble medlem
    10-2006
    Om hun er ny for trening kjør isåfall okklusjon. Juksing med tunge vekter er kun for viderekommende

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.