Viser resultatene 1 til 30 av 30

Tråd: Tommelplassering!

Medlem Lemon- sin avatar
    Ble medlem
    10-2004
    Alder
    25

Red face Tommelplassering!

MUligens et litt rart spørsmål,men når de fleste jeg har sett på løfte tungt i benk,nedtrekk,osv så har de ikke holdt et lukket grep rundt stangen,de har liksom hold rundt den som en L ,hvis dere skjønner? Hva er dette godt for? Er det bare en samkssak eller har det noe med hvilke muskler man bruker å gjøre?

Håper ikke dette var et altfor dumt spml da...
    "The greatest feeling you can get is the pump" !curl!

Administrator Klædden sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Er nok en smakssak det. Er også noen som løfter benk ved å ha alle fingrene "på en side", at benken kun ligger i håndflaten liksom.

Medlem Lemon- sin avatar
    Ble medlem
    10-2004
    Alder
    25
    Det er det jeg mener. litt vanskelig å forklare

Ble medlem
    10-2003
    Jepp. Foretrekker selv å ha et skikkelig grep rundt hele stanga. Så er man helt sikker.

Bronse Member mYth sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    29
    jeg bruker selv ikke "låsegrep" når jeg trener benk, nedtrekk osv. dette har med at man faktisk bruker mindre av biceps (armene generelt) når man utfører øvelsen.
    Its not about the car you drive, its about the size of the arm that hangs out of it :cool:

Medlem Lemon- sin avatar
    Ble medlem
    10-2004
    Alder
    25
    Det har vel kanskje mest med smak og behag og gjøre også? hehe,jeg føler meg ikke helt safe når jeg gjøre press øvelser med denne metoden,liker også å låse stanga,får litt mer kontroll da

Ble medlem
    10-2003
    Ja, holdt godt fast om du ikke har 110% kontroll, og det har du neppe om du kjører skikkelig tungt.

Medlem Lemon- sin avatar
    Ble medlem
    10-2004
    Alder
    25
    Har sett det at alle de store gutta gjorde slik i filmene sine,så det er jo klart man må ha en teknikk på det. eventuelt stor håndflate

Bronse Member mYth sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    29
    det er vane sak da. reppene skal trossalt være rolig og kontrolerte det går fint, litt skummelt i begynnelsen, men det er good når det sitter..
    Its not about the car you drive, its about the size of the arm that hangs out of it :cool:

Medlem Lemon- sin avatar
    Ble medlem
    10-2004
    Alder
    25
    Jeg får pelle av noen av de få vektene som er der fra før og prøve det en gang. For morro skyld! Håper ikke det blir et besøk på legevakta med kranie brudd eller lignende

Kliss nytt medlem larshalleraker sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    22
    æ trur du trefer bedre på bryste når du utfører benkpress ved å ha ``L``grepet
    jeg har alltid tatt det
    running is life

Lever LIVE som bodybilder Iron-Kim sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    27
    Når du holder tommelen på samme side som resten av fingrene så utnytter du hele støttemuskulaturen i håndlettet mye bedre. Dette medfører at du kanskje klarer å legge på de 5kilosvektene du ikke klarte forleden dag. Men som mange sier så er det jo en smaksak. Har du holdt tommelen på motsatt side i 5 år så vil det jo føles "tryggere" å holde ett sånt grep, og da tør man å dra den helt ut.

Jeg personlig gikk over til "L" grep i militæret og har faktisk hatt stor fremgang med det.

aro
    aro er ikke aktiv
    Superior newbie aro sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Nei, dette er nok flisespikkeri. Hold som det faller deg naturlig.

ts
    ts er ikke aktiv
    Bronse Member
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    36
    Jeg er stor fan av å ha tommelen på samme side og ikke lukket grep når jeg løfter.
    Jeg syntes det gir en mer naturlig bane når jeg kjører tunge hantler og det er mer behagelig for håndleddene og underarmene (dere har sikkert kjent smerte i underarmene pga for stramt grep rundt stengene ?).
    Det er skummelt i begynnelsen som tidligere nevnt, men det bidrar til bedre teknikk og man får ikke disse gale vinklene i håndleddet når man f.eks kjører tung benk (prøv selv).
    Gi 110% eller gi faen og dra hjem.

Medlem
    Ble medlem
    08-2004
    Om man bruker denne teknikken vil håndflaten være 90 grader iforhold til underarmen sant? Vil ikke detta ta mye på håndleddet og gi skader da?
    NEVER EVER GIVE UP, ETA PÅ!!

Lever LIVE som bodybilder Iron-Kim sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    27
    Du holder ikke 90 grader. Mer som 45-55. Selv om det kan virke helt på trynet i starten når du er vant med lukket grep så tror jeg at de fleste vil oppleve framgang i maksløft med tommelen på samme side.

Superior newbie Spare sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    35
    Fet avatar LEMON-

Dr Low kick Frode-Falch sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av PeterSQRM
    har tommern i anus, der den hører hjemme! men, prøv å runk med L-grep, det funker ikke. hold godt rundt stanga du lemmon!!
    Tror du misforsto litt jeg. Uansett så hører vel ikke den salgs hjemme her på et treningsforu,
    - Muay Thai - Reality Based Self Defense - Free Fighting -

nit
    nit er ikke aktiv
    Bronse Member
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    8
    Tommelplasseringen har lite å si på strekken muskelene får, skaderisikoen øker og om man har tommelen bak stangen.

Silver Member
    Ble medlem
    04-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av nit
    Tommelplasseringen har lite å si på strekken muskelene får, skaderisikoen øker og om man har tommelen bak stangen.
    Hvorfor øker skaderisikoen?

Silver Member
    Ble medlem
    04-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av PeterSQRM
    har tommern i anus, der den hører hjemme! men, prøv å runk med L-grep, det funker ikke. hold godt rundt stanga du lemmon!!
    Kan du ikke holde ditt sexliv for deg selv.

Gold Member Deviant sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    Alder
    26
    Kan virke som om Peter prøver å fortelle oss at vi overanalyserer...?

Astronaut curly sin avatar
    Ble medlem
    08-2003
    Alder
    32
    Sleit lenge med smerter i håndleddene fra press øvelser på bryst. Byttet derfor over til "lukket" grep slik at vinkelen på håndleddene ble mindre. Dette motstrider ts sitt utsagn fullstendig så jeg kan nok bare påstå at dette er individuellt. Og for min del gikk smertene bort i løpet av en måneds tid....

nit
    nit er ikke aktiv
    Bronse Member
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    8
    Sitat Opprinnelig skrevet av Julenissen
    Hvorfor øker skaderisikoen?
    Jeg har ihvertfall testet et slikt grep og opplevde smerter i underarmen. Risikoen for at stangen rett og slett detter ned å knuser nesa øker også.

ts
    ts er ikke aktiv
    Bronse Member
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    36
    Jeg holder ikke 90 grader mot underarmene, har mer eller mindre rette håndledd. Stangen hviler på tommelputene om dere skjønner?!
    Jeg var veldig plaget med senebetennelse i begge håndleddene etter å ha løftet "tung" benk med lukket grep og jeg opplevde at jeg ble kvitt plagene ved å løfte med tommelen bak.
    Gi 110% eller gi faen og dra hjem.

Superior newbie sjefenklubbfred sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    jeg har merka et når jeg tar f.eks hantel bryst, og sliter med de siste, så "slipper" jeg opp handa, og det går da mye lettere.. psykisk??
    Tennis, fotball, basket need one ball..
    Rallying needs two...

Medlem KillHim.no sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Begynner å bli gammel, hukommelsen svikter meg...

men, jeg har lest en artikkel hvor det påstås at man løfter tyngre når et bestemt område i håndflaten får press på seg. Det var en veldig vitenskaplig begrunnelse som jeg ikke husker...

Selv har jeg ikke kjørt lukket grep i benken siden tidlig i tenårene (14-15?), og jeg har aldri, aldri vært i nærheten av å miste stanga. Jeg fikk faktisk tykk hud rett under neglene!

Judge, Jury & Executioner Big Boy sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av ts
    Jeg er stor fan av å ha tommelen på samme side og ikke lukket grep når jeg løfter.
    Jeg syntes det gir en mer naturlig bane når jeg kjører tunge hantler og det er mer behagelig for håndleddene og underarmene (dere har sikkert kjent smerte i underarmene pga for stramt grep rundt stengene ?).
    Det er skummelt i begynnelsen som tidligere nevnt, men det bidrar til bedre teknikk og man får ikke disse gale vinklene i håndleddet når man f.eks kjører tung benk (prøv selv).
    Må nesten takke "ts" nå... har trent 3økter med tommelen på samme side, og all smerten i underarmen min er vekke

TEAM BODYTECH

Bronse Member steven87 sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av KillHim.no
    Begynner å bli gammel, hukommelsen svikter meg...

men, jeg har lest en artikkel hvor det påstås at man løfter tyngre når et bestemt område i håndflaten får press på seg. Det var en veldig vitenskaplig begrunnelse som jeg ikke husker...

Selv har jeg ikke kjørt lukket grep i benken siden tidlig i tenårene (14-15?), og jeg har aldri, aldri vært i nærheten av å miste stanga. Jeg fikk faktisk tykk hud rett under neglene!
    Hvil vektene i håndflaten og kast hanskene
    Plasser vekten i hånden - enten det er en manual, stang, eller gulvet når du tar armhevinger - nær punktet hvor håndflaten starter, nedenfor lillefingeren. Dette er det punktet karatemestere bruker for å knuse motstandere eller en stabel av murstein. Når de mekaniske reseptorene som ligger akkurat her blir stimulert av presset, sender de en kommando til triceps om å trekke seg mer intenst sammen, en såkalt positiv hjelpereaksjon.

Du vil kunne øke vekten på alle tricepsøvelser allerede i den første økten. Du trenger ikke å være professor for å forstå at det stimulerer til vekst dersom du løfter tunge vekter i like mange repetisjoner som lette.

Det sier seg selv at du ikke må bruke treningshansker dersom du ønsker å dra fordel av dette fenomenet

leste faktisk om det i går på iform.

http://iform.no/trening/store_armer.shtml

Gold Member worbid sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av ts
    Mener du da at den ligger på langs etter handa, eller at den peker ut fra handa og langs stanga?

Vel, jeg ønsker å få større underarmer... Vil de ikke vokse hvis man gjør det slik da, siden man kjenner det der?

Men kjører du ikke lukket grep på noe som helst? Roing?
    wat

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.