Viser resultatene 1 til 22 av 22

Tråd: Toppidrett på VGS

Banned
    Ble medlem
    10-2006

Toppidrett på VGS

Selv når man tar allmenn kan man visst ha toppidrett som fag. Jeg lurte på om noen her inne hadde erfaring med dette?

Kan man velge styrkeløft, hvordan setter læreren karakter i faget og i det hele tatt hvordan funker det? Lett litt på nettet, men uten resultat.

Gladgutt! Elonar sin avatar
    Ble medlem
    01-2008
    Alder
    22
    Der jeg gikk i fjor var det kun mulig å velge toppidrett innenfor Fotball, håndball(?) og volleyball. Utvalget kommer nok ann på størrelsen på skolen og hvor den ligger osv. Tviler litt på at de har styrkeløft som toppidrettslinje på noen VGS skoler, ettersom det er generelt liten interesse for dette. Men det kan selvfølgelig være, for alt jeg vet.
    Sitat Opprinnelig skrevet av Arralou Vis post
    Det beste med alt sammen er at jeg har utviklet en dyp kjærlighet for NORMALE sinnsfriske mennesker.

member jenta_a sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    hos oss fikk vi velge blandt det "vanlige" - fotball og håndball. Drev du med noe annet fikk du ha det som fordypningsfag så lenge du drev med denne idretten "organisert" (du må ha en klubb e.l å vise til), at du hadde et treningsopplegg å følge, og at du selv logget treningen og leverte til læreren som fulgte deg opp. Måtte selv gjøre det slik med syklingen.

Ikke veldig mye vits i en liten time på landeveissykkel når målet er langtur... Ble derfor slik at di tre timene vi i løpet av en uke fikk til fordypningsidretten brukte jeg på lekser, og så hadde jeg 1 - 2 langturer på egenhånd i tillegg til klubbens faste treninger. På vinterhalvåret brukte jeg mange av timene på styrke. Leverte inn treningsplan og rapport ukentlig.
    jeg er ikke tynn, jeg har bare liten muskelmasse

The blogg =)

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Ungdommen nå til dags slipper så billig unna. Alt er bare kosetime. Da jeg gikk på vgs hadde vi ikke bærbare pcer og mobiler som vi kunne jukse med. Vi fikk stryk dersom det var mer enn 3 skrivefeil på norskeksamen, men nå skriver drittungene på trøndersk og ender opp med å innbille seg at de kan skrive, slik som Anne B. Ragde. Og nå skal man få fordype seg i hobbyen sin? Hva er dette for noe? Jeg måtte ha matte, fysikk og informatikk. Av det lærte jeg at matte er gøy, fordi alternativene sugde mer. Jeg synes ungene i dag skulle blitt pisket med et bambusrør og tvunget til å resitere salmer utenatt igjen.
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

Erigert brukertittel LurePer sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Jeg hadde styrkeløft som valgfag på VGS - fikk NG.
    http://www.dingsekongen.no

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av vio Vis post
    Ungdommen nå til dags slipper så billig unna. Alt er bare kosetime. Da jeg gikk på vgs hadde vi ikke bærbare pcer og mobiler som vi kunne jukse med. Vi fikk stryk dersom det var mer enn 3 skrivefeil på norskeksamen, men nå skriver drittungene på trøndersk og ender opp med å innbille seg at de kan skrive, slik som Anne B. Ragde. Og nå skal man få fordype seg i hobbyen sin? Hva er dette for noe? Jeg måtte ha matte, fysikk og informatikk. Av det lærte jeg at matte er gøy, fordi alternativene sugde mer. Jeg synes ungene i dag skulle blitt pisket med et bambusrør og tvunget til å resitere salmer utenatt igjen.

HOHO!
    ser poenget ditt. Men å gå idrettslinja er ikke nødvendigvis en lett måte å vri seg unna hardt arbeid på. Jeg hadde både 2MX, 3MX, biologi 1 + 2. Vi hadde også flere timer i uka en de som gikk almenn..

The blogg =)

Egendefinert brukertittel Godfather sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av jenta_a Vis post
    HOHO!
    ser poenget ditt. Men å gå idrettslinja er ikke nødvendigvis en lett måte å vri seg unna hardt arbeid på. Jeg hadde både 2MX, 3MX, biologi 1 + 2. Vi hadde også flere timer i uka en de som gikk almenn..
    Disse valgte du vel frivillig?
    Everyone is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will spend its whole life believing it is stupid.

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    Ja, men det gjelder jo alle linjer.. Om en går helse og sosial, almenn, idrett osv.. Disse er valgfag. Grunnen til at mange kommer ut fra VGS uten matte, naturfag o.l er pga valgene de tar, ikke pga linjen de går på. Desverre er det slik at mange ser at det er lettere å få en god karakter i andre valgfag og velger lettest mulig.. (selv om det ikke gir dem det grunnlaget en bør ha når en er ferdig på vgs) Mange kommer ut fra vgs uten å ha hatt mer enn 1 år matte og naturfag

The blogg =)

Egendefinert brukertittel Godfather sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av jenta_a Vis post
    Ja, men det gjelder jo alle linjer.. Om en går helse og sosial, almenn, idrett osv.. Disse er valgfag. Grunnen til at mange kommer ut fra VGS uten matte, naturfag o.l er pga valgene de tar, ikke pga linjen de går på. Desverre er det slik at mange ser at det er lettere å få en god karakter i andre valgfag og velger lettest mulig.. (selv om det ikke gir dem det grunnlaget en bør ha når en er ferdig på vgs) Mange kommer ut fra vgs uten å ha hatt mer enn 1 år matte og naturfag
    Når jeg jeg yrkesfaglig vgs. kunne ikke vi få høyere enn det som het 1mx tror jeg? Dette var valfag. Jeg skjønner ikke tankegangen til alle som slasker seg gjennom vgs. fordi de har "rett" på videregående opplæring. Om de velger det letteste hele veien så får en tilbake deretter.
    Everyone is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will spend its whole life believing it is stupid.

Banned
    Ble medlem
    10-2006
    Jeg ble tilbudt å trene styrkeløft. Om det er som du sier, JentA, så vil det allikevel bare være tull for meg. Treningsøktene mine varer 2,5-3t. Å holde på i tre enkelttimer i uken på skolen inkl loggføring vil nok snarere føre til at vinningen går opp i spinningen.

sup brah Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Hvis styrketreningsøktene dine varer nærmere tre timer så tror jeg du i aller høyeste grad har behov for undervisning i det
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Banned
    Ble medlem
    10-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lean&Fin Vis post
    Hvis styrketreningsøktene dine varer nærmere tre timer så tror jeg du i aller høyeste grad har behov for undervisning i det
    Trenger alltid mer undervisning om trening. Blir aldri fullstendig utlært.
    Forøvrig funker disse øktene på nærmere 3 timer meget bra på meg

Dr Low kick Frode-Falch sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Er det statham i avataren din?
    - Muay Thai - Reality Based Self Defense - Free Fighting -

Wopp Wopp veggiss sin avatar
    Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frode-Falch Vis post
    Er det statham i avataren din?
    ser slik ut ja
    Steroids are like tampons, every pussy needs one :D

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    vel vel.. rekk opp hånden de som synes at teit ikke er bad-ass nok til å ha Statham som avatar!

Hetromeno! metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Er ikke Anders92 større enn Statham?

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    da kan han vel ha seg selv som avatar.

Statham er mer bardhaus enn hele fitnessprat til sammen

Supermod altitude sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    Sitat Opprinnelig skrevet av vio Vis post
    Da skulle du gått på skolen når NK og jeg var barn. Da ble pisking med bambusrør sett på som en belønning; skulle vi straffes var det banking med balltrær. Støtteundervisning av "svake" elever bestod av en omgang kjeft fordi de var idioter. Vi måtte reise oss når læreren kom inn i klasserommet, ta læreren i hånda og takke for dagen når vi gikk hjem og vi måtte sitte stille på pulten uten hodeplagg og tygde vi tyggegummi måtte vi til rektor. Og vi hadde lekseprøver! Det var tider det.

Banned
    Ble medlem
    10-2006
    Klart jeg kan ha han i avataren om jeg synes han er magnum.

Metro: Er nok godt mulig, men han er badass, og fettprosenten hans lengter jeg etter til sommeren

fjeldmann fjeldmann sin avatar
    Ble medlem
    12-2007
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Dave Tate Vis post
    Trenger alltid mer undervisning om trening. Blir aldri fullstendig utlært.
    Forøvrig funker disse øktene på nærmere 3 timer meget bra på meg
    Fortell??

Banned
    Ble medlem
    10-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av fjeldmann Vis post
    Fortell??
    Fullkroppsprogram + Sheiko benk 3 ganger i uken.
    Er du så interessert at jeg skal gå i detalj?

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Her skal jeg faktisk forsvare Anders( sett kryss i taket), jeg bruker 3timer på sheikoøktene mine selv og det funker. Without a fucking doubt.
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.