Stemmer det at man ikke skal tøye magen, fordi den skal være "stram" for å holde inne buken?
Hvis man ikke tøyer magen etter å ha trent den, risikerer man ikke diger utovermage?
Stemmer det at man ikke skal tøye magen, fordi den skal være "stram" for å holde inne buken?
Hvis man ikke tøyer magen etter å ha trent den, risikerer man ikke diger utovermage?
har aldri hørt om noe av det du sier.
Men jeg ville nå tøyd den for å opprettholde normal bevegelighet.
Magen skal ikke tøyes nei!! En av de viktigste årsakene til dette er rissikoen for brokk. Du vil ikke få bulende buk ved ikke å tøye magen, heller tvert om.
"All right, they're on our left, they're on our right, they're in front of us, they're behind us.... they can't get away this time" Lewis B. "Chesty" Puller.
Hæ??? Hvor har du hørt dette? Virker ganske usaklig.Opprinnelig skrevet av L
Tøy magen ved å ligg på magen, gå opp på albuene og se i taket.
En kort magemuskel er veldig dumt for holdningen og ryggraden.
Opprinnelig skrevet av MrMuscle
Øvelsen du henviser til vil spesielt gi en mykere rygg.
I følge en av norges fremste turntrenere skal ikke magen tøyes spesifikt.
Brokk ved å tøye magemuskler??!? Det viktigeste med muskler nest etter styrke er jo bevegelighet, ellers så er det jo ikke vits i dem i det heletatt. vil ha anbefalt den øvelsen MrMucle foreslår ja.
Bump! Noen som har noe å tilføye i denne diskusjonen?
Skummel sak dette. Vi trenger et enestående svar..

jeg strekker no på magen etter hver trening.. så føler jeg meg ikke no stiv i ettertid.. og magen min er fortsatt like helMen jeg lurer også veldig på hva som er riktig! Om den skal tøyes eller ei. Eventuelt hvordan ?!
meeeeeeeeen?? når du tar situps hva gjør du egentlig da? du tøyer magen når du strekker ut... altså kjører situps helt ned å helt opp!
jeg har ivertfall blitt fortalt at det ikke er vits å tøye mage da den tøyes når man trener den og det ser jeg logikken i også om man kjører situps helt opp og helt ned slik jeg innledet med...
men ja det kan være litt godt en gang i blandt når magen har blitt banka så hardt at det brenner innvendig og strekke seg opp i lufta motsatt av hvordan en katt skyter rygg![]()
McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså
Hvorfor i all verden trodde jeg man fikk diger utovermage av å ikke tøye?!
Bare tre år siden jeg skrev dette, og jeg skammer meg allerede. Huff.
wat