Tøyer du før,under eller etter trening, eller har du egne økter kun for tøying/stretching? Begrunnelse om hvorfor du gjør som du gjør...
Tøyer du før,under eller etter trening, eller har du egne økter kun for tøying/stretching? Begrunnelse om hvorfor du gjør som du gjør...
"In the days when science was weak and religion was strong, man mistook magic for medicine. Now that science is strong and religion weak, man mistakes medicine for magic."
Jeg tøyer etter trening, både styrke og kardio, for å unngå skader, stivhet og for å bli litt mykere.Opprinnelig skrevet av Qompis
Tøyer av og til litt mellom settene for å strekke litt ut.
"Working Hard beats great talent, when great talent fails to work hard"
tror det med stretching er mer psykologiskt enn noe annet, "gjør jeg dette føler jeg meg bedre" type =)
altså, har testet litt ut med å strekke godt ut etter trening, ikke strekke ut i det hele tatt osv, og merker ikke noe spessiell forskjell på noe som helst.
innen styrketrening iallfall så er det lite vits, mener jeg. mht til annen idrett kan jeg ikke svare på =)
Jeg vil tro det er bra innen styrketrening også. viktig å bevare bevegeligheten i kroppen uansett. Er jo flere øvelser der det er fordel å være litt myk. Eksempel strake markløft. Er du ikke myk nok i hamstrings så får du ikke til denne helt uten å jokke litt istede for å ta hele reps. Men mener at du ikke skal tøye samme muskel du har trent. Dette er jo fordi du belaster muskelvevet enda mer med å strekke og når du er "ferdigtrent" kan du fort få skader av å strekke.
Blir mer støl av å strekke ut etter trening.
Ta og les en DC artikkel![]()
Syng, RakeMagic, Syng!
Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?
Spiller du POKER - Bruk RakeMagic for de $ BESTE $ BONUS og RAKEBACK avtalene!
Spill og Vinn over PROs som Gus Hansen m.fl (INKL. MAX RAKEBACK)