Har snust litt i treningsdagbøkene til de fleste på forumet her og ser at de samme øvelsene går igjen overallt og det er maaange gode øvelser som faktisk man kunne inkorporert med stort hell. Så her kommer en del øvelser som DU kan bruke og ta treningen din til nye høyder.
I denne første posten gir jeg bare en kjapp oversikt over øvelsene og skal gå gjennom teknikkene senere i tråden. Noen øvelser vil det bli gitt en liten innføring i
FACEPULLS
Den ultimate bakside skuldre/ trapezius øvelse. FACEPULLS! Denne er den mest undervurderte øvelsen i natos historie og det er en genial øvelse. Prøv den og se selv. Man kan bruke overhåndsgrep og, da tar det mer på trapz enn bakside skuldre. På bildet så vises grepet som tar mer på baksiden av skuldre i min mening
Good mornings,
alle kroppsbyggere osv sier " good mornings bør være lette, det er farlig for ryggen" Jeg sier pisspreik! Denne øvelsen er ikke mer farlig for ryggen enn det strake mark er, trikset er som vanlig å ha god teknikk og å bruke vekter man klarer å håndtere. Men man trenger ikke å fise rundt på lette vekter. Jeg har selv kjørt good mornings med 100-140kg og det er en GOD øvelse for ryggen som er STERKT undervurdert. Den bygger korsryggen som ingen annet. Men folk tør ikke å kjøre den pga typiske gymmyter. Det er en bra øvelse for de som tipper forover i bøy, speedgoodmornings +max effort good mornings kan virkelig gjøre underverker her.
Under ser man standard good mornings med smal stance og delvis bøyde knær.
Onearm Snatch
Den beste " snatch øvelsen". Enhånds manualrykk, få andre øvelser bygger opp balansen, koordinasjonen og total core styrke som denne øvelsen, for kroppsbyggere er det en GOD øvelse for å få igang forbrenningen og å nå lavere kroppsfett prosent. Det er et VÅPEN og brukt rett så gjør det mirakler. En av grunnene til at dette er en øvelse med enkel innlæringskurve er fordi at ved et godt løft får man vekten over hodet, ved et dårlig løft så får man ikke vekten over hodet. her følger en bildeserie som viser hvordan det skal Gjøres korrekt.
Setup for løftet:
Athletic Stance:Helt basic stance, legge merke til bøy i hofte og knær
Stikk ut kassa og hold svai i ryggen, dette gjør at du holder formen gjennom løftet
La hermen henge, du skal ikke dra med armen i bunnen av løftet.
Hoppet.
Dra albuen opp og ut ellers får du ikke manualen ove hodet.
Droppet. Ingenting mer enn litt bøy i hofte og knær, man trenger som regel ikke dette men kan være en fordel på de tyngre vektene.
Flere øvelser kommer og bedre innføring i de 2 første skal bli postet. Stay tuned

LinkBack URL
About LinkBacks

Svar med sitat