Viser resultatene 1 til 17 av 17

Tråd: Tren rygg, få armer

Banned
    Ble medlem
    10-2006

Tren rygg, få armer

Det finnes teorier der ute med realtivt bred støtte som bygger på at armene vokser best om du ikke trener dem. Altså null curl e.l.(biceps), i stedet skal de få kjørt seg gjennom roing, nedtrekk, hang-ups og andre draøvelser.
    Hva tenker du om denne teorien?

Medlem endre- sin avatar
    Ble medlem
    10-2006
    Mix it up.

Egendefinert brukertittel Godfather sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Everyone is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will spend its whole life believing it is stupid.

homogravid slogum sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Godfather, er det nødvendig å lage så jævla dårlig stemning her? Det går ann å ikke svare også.
    For a list of all the ways technology has failed to improve the quality of life, please press here.

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Jeg lo så jævla godt av godfather sitt innlegg

Dick: Dette er opp til HVERT ENKELT INDIVID. Har du lange ekstremiteter vil du som regel trenge mer isolasjonsøvelser, dersom du har korte ekstremiteter vil nok armene bli biffe selv uten isolasjonsøvelser. Men dette er så ekstremt individuelt at det går ikke ann å si noe fast.
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

Årets FPmedlem 2011 TheRat sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av slogum Vis post
    Godfather, er det nødvendig å lage så jævla dårlig stemning her? Det går ann å ikke svare også.
    Men det er jo så mye mer gøy når han svarer!
    Of all the things I've lost I miss my mind the most.

Banned
    Ble medlem
    10-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av Animal Vis post

Dick: Dette er opp til HVERT ENKELT INDIVID. Har du lange ekstremiteter vil du som regel trenge mer isolasjonsøvelser, dersom du har korte ekstremiteter vil nok armene bli biffe selv uten isolasjonsøvelser. Men dette er så ekstremt individuelt at det går ikke ann å si noe fast.
    Så hvordan finner man ut det? Teste begge deler i en 4-8 ukers periode?

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Chubby chic MHG sin avatar
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    For eksempel.
    Heldigvis er julaften på spisedagen min!

Superior newbie thegreatone sin avatar
    Ble medlem
    08-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av Animal Vis post

Hva er lange og korte ekstremiteter?

Gold Member Deviant sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    Alder
    26
    Før var jeg stor tilhenger av "less is more" teorien med lavt volum og store øvelser, men etterhvert som jeg har lært kroppen min å kjenne har jeg funnet ut at jeg trenger høyere volum og flere øvelser. For meg har det aldri fungert å la være å trene armer.

Judge, Jury & Executioner Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Det vil i så fall være avhengig av hva slags ryggtrening du bedriver.
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

Den anale hevneren Stålballa sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Som flere skriver så lønner det seg å variere. Har du kjørt mange set på armene dine i en periode så kan du gå over til å kjøre null i en periode - og vice verca.
    Uteliv, inneliv eller underliv?

Latsabb tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Hva med en mellomting? Litt hele veien, og rullere på flere øvelser i perioder?

fjeldmann fjeldmann sin avatar
    Ble medlem
    12-2007
    Alder
    26
    The aim of this study was to examine the hypothesized additional
    training effect of programming isolated supplemental exercises in
    conjunction with compound weight-training exercises on muscle size and strength. Seventeen national-level baseball players volunteered to partite in this 10-week training study and were randomly divided into 2 groups. The control group completed a 10-week training program consisting of the bench press, lat pull-down, dumbbell incline press and dumbbell 1-arm row exercises. The treatment group completed the same training program but with the addition of biceps curl and triceps extension exercises. A tape measure was used to record upper-arm cirferences, and a 5 repetition maximum (5RM) was determined on the bench press and lat pull-down for each subject before and after training.

Both the treatment and control groups displa significant increases in upper-arm cirference (6.6 and 6.5%, respectively), 5RM bench press (21.4 and 22.1%, respectively) and 5RM lat pull-down (15.7 and 14.5%, respectively). There were no significant differences between the groups in the percentage change before and after training. The findings of this study suggest that isolation exercises are not necessary in order to increase compound movement strength or increase upper-arm girth. These findings also suggest that strength coaches can save time by not including isolation exercises and still achieve increases in strength and size.

Men jeg har ikke lest hele studien, mulig det er noen feilkilder her. Men uansett, er jo en indikasjon på at man kanskje ikke trenger egen arm dager. Men litt curls 4 the girls skader nok ikke etter baseøvelsene.

Den anale hevneren Stålballa sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av tombody Vis post
    Hva med en mellomting? Litt hele veien, og rullere på flere øvelser i perioder?
    Mellomting er det samme som kompromiss- og jeg hater kompromiss!

Blir litt som om å være heroinavhengig. Når du først skyter deg et skudd kan man like godt gjøre det på grensen til overdose.
    Uteliv, inneliv eller underliv?

Latsabb tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Du har min dypeste medfølelse, Stålballa.

Musikk i mine ører, Fjeldmann!

Banned
    Ble medlem
    10-2006
    Tester ut dette i Smolov perioden min. De gror ikke noe mer av å kjøre isolasjonsøvelser, værtfall.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.