Viser resultatene 1 til 47 av 47

Tråd: Trene Dagenderpå...

Silver Member
    Ble medlem
    01-2003

Trene Dagenderpå...

Har fundert lit på denne.. hvordan er det egentlig å trene dagenderpå?
    Om du tar det i kveldinga og har spist bra hele dagen?

Blir hele treninga bortkasta?
    Sist endret av Gordon; 22-05-05 kl 15:58

Administrator Klædden sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Nei, det har nok ikke så mye å si. Men om du er i form til å trene er jo noe helt annet.

Å trene på dagen føøør du skal på fylla derimot er ikke vits.

Bronse Member
    Ble medlem
    01-2004
    Alder
    26
    Min tankegang er iallefall at all trening er det 'vits i'..
    Om så ikke annet enn for samvittigheten.

Gold Member worbid sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av Tank_Fjell
    Å trene på dagen føøør du skal på fylla derimot er ikke vits.
    Hvorfor?
    wat

Silver Member wolter sin avatar
    Ble medlem
    02-2004
    Alder
    26
    fredag den 13 skulle jeg trene etter jeg hadde vært ute på byen kvelden før og da gikk det ned en god del..
    Så jeg dreiv å småfunderte på om jeg skulle trene eller ei, siden jeg ikke følte meg helt tipp topp. Men endte nå med at jeg reiste å trente.. av all forundring økte jeg i ALT! hadde rett og slett ei super økt..

Det har hendt noe lignende noen ganger før. så har funnet ut at jeg har ikke den super skade av en liten tur på byn en gang i blant.

bare drikke godt me vann når du vokner og utover dagen i tillegg til å få i deg godt med mat.. så tror jeg det vil gå bra..
    Begynn med å gjøre det som er nødvendig, deretter det som er mulig. Og plutselig greier du det umulige
    Min Treningslogg

Min Profil

http://s1.gladiatus.no/game/c.php?uid=56766

Dr Low kick Frode-Falch sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Kardio er iallefall nærmest bortkastet. Iallefall så føles det slik på kroppen. Men jeg drikker omtrent aldri så jeg slipper å bekymre meg.
    - Muay Thai - Reality Based Self Defense - Free Fighting -

Snusmumrikken kira sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Å trene dagen derpå er som regel ikke no problem. Merker at jeg er litt sløvere, ting går litt tregere i starten. Det værste er hvis man har en skikkelig dagen derpå, er svimmel og litt småkvalm. Men pleier ikke å la det hindre meg uansett.

Men det kommer seg fort!

tror dette er ganske individuellt. Noen klarer ikke å fungere dagen etter, mens andre funker helt greit. Det jeg lider mest under er mangel på søvn.
    Team Valhall

Pro Gym Grenland

--------------------------------------
    ***Semper Fi***

Old man Tarzan sin avatar
    Ble medlem
    07-2002
    Jeg er bakfull seks dager i uka, og det vil si at alle mine økter utføres "dagen derpå". Funker fint.

Varg
    Gjest
    Ta deg en tur.. Noe pumping har lite efekt...

Bronse Member
    Ble medlem
    02-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av Jacob
    Ta deg en tur.. Noe pumping har lite efekt...
    Å trene dagen derpå synes jeg er lite vits. Det er flere grunner men par grunner er viktige som:
    -Kroppen er i hormonell ubalanse
    -Man skal la kroppen "reparere" seg og hente inn viktig næring og diverse.

Det som er greit er å ta seg lang tur, svette ut og "starte maskineriet". Selvom man er dårlig og kvalm så er det bra å presse i seg masse proteiner og næring og ikke minst mye vann. Du vil hente deg fortere inn og reparere den skaden du har påført kroppen din.

under construction GrEmLiNgS sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    trene samme dagen er bortkasta men dagen derpå har jeg nesten altid gjort!!

trening dagen derpå går kjempe flott bare spise godt og ta treninga litt utpå dagen... det er min erfaring ivertfall... ikke så ofte jeg drikker da så er det sakt..
    McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså

Superior newbie
    Ble medlem
    05-2005
    jeg velger og trene uANSETT jeg da. Men nå er ikke jeg så mye i den situasjonen at det blir dagen-der-på...hehe.
    ALT hjelper på samvittighetne er min mening

Silver Member
    Ble medlem
    01-2003
    At du klare å gjennomføre ei økt er en ting men om du har fullt utbytte av den er en annen sak!

Vi bryter jo ned kroppen og vist kroppen ikke er i hundre vill den jo ikke klare å bygge seg like kjapt og bra opp igjen som den normalt ville.

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av hildrum
    At du klare å gjennomføre ei økt er en ting men om du har fullt utbytte av den er en annen sak!

Vi bryter jo ned kroppen og vist kroppen ikke er i hundre vill den jo ikke klare å bygge seg like kjapt og bra opp igjen som den normalt ville.
    di to siste gangene jeg har trent dagen derpå har jeg hatt nytt max løft i benk...

han ene instrukteren hadde ikke noe aen forklaring enn en slags muskel avlslappende rus da jeg ikke kjente smerte osv slik som ellers... han snakka proft men husker ikke di orda jeg..

prøvte nå å si det på best måte av det jeg forsto han sa hehe
    McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså

Superior newbie
    Ble medlem
    02-2005
    Altså...drekka på?

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av Petter'n
    Altså...drekka på?

hehe... en ting er et bra løft... en aen ting er hvor mye jeg gaina på økta

Varg
    Gjest
    Man klarer alltid å gjomføre økten, men kroppen klarer ikke å bygge seg opp etterpå.. Den arbeider på spreng med å fjerne giften man har tillført kroppen.. Dette er min mening...

aro
    aro er ikke aktiv
    Superior newbie aro sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Man klarer alltid å gjomføre økten, men kroppen klarer ikke å bygge seg opp etterpå.. Den arbeider på spreng med å fjerne giften man har tillført kroppen.. Dette er min mening...
    Du er vel ikke full når du går på trening dagen derpå, er du vel?
    \o/

Varg
    Gjest
    Hehe.. Har hent at jeg er litt tønnen dagen etter på Kroppen jobber i to uker med å fjerne giften fra kroppen... Det er det jeg har blitt fortalt..

Ble medlem
    10-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av worbid
    Hvorfor?
    Kroppen får ikke restituert seg særlig bra når du heller nedpå med giften. Capische?

Silver Member
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    24
    drikk 3-4 glass vann/melk før du legger deg, å ha noe mat med fett i, taco/grillmat etc. stående klart i kjølern så du får i deg næring før du legger deg (hvis du ikke droppa innom kebabsjappa på vei hjem da..). resultat: null hodepine, frisk å fin=)
    When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion.

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av ZtateX
    drikk 3-4 glass vann/melk før du legger deg, å ha noe mat med fett i, taco/grillmat etc. stående klart i kjølern så du får i deg næring før du legger deg (hvis du ikke droppa innom kebabsjappa på vei hjem da..). resultat: null hodepine, frisk å fin=)
    hehe hørtes ut som meg... melk når jeg kommer hjem... ei STOR flaske med vann ved siden av sengen!!! og opp til speil egg på morningen et glass med syrlig drikke som juice eller nektar av et slag er ikke værst til frokost da

Superior newbie Tori sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    33
    Uansett hva du spiser og drikker før du legger deg, så har kroppen et forhøyet blodtrykk som følge av alkoholen. Jeg trener når jeg er på treningsleirer og sånt med karaten, for da blir det alltid en del øl på kveldene. Men aldri om jeg kjører noe hard styrketrening dagen derpå. Sier seg selv at en må være forsiktig.
    Ingenting er umulig for den som er positiv

-Han Dynastiet-

WWW.DOORMAN.NO

aro
    aro er ikke aktiv
    Ble medlem
    05-2004
    Hehe.. Har hent at jeg er litt tønnen dagen etter på Kroppen jobber i to uker med å fjerne giften fra kroppen... Det er det jeg har blitt fortalt..

Den kjøper jeg ikke, har du ikke promille så har du ikke promille. Marihuana og hasjisj derimot sitter i flesket en stund.
    \o/

Telepathic Overlord of 8. Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Tror det har mange dager før kroppen er helt på topp igjen.

aro
    aro er ikke aktiv
    Ble medlem
    05-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av Arralou
    Tror det har mange dager før kroppen er helt på topp igjen.
    Ja, det er helt klart. Men "giften" er borte på;

[DIN PROMILLE] / 0,15 timer

(F.eks. 1.5 promille / 0.15 = 10 timer)
    \o/

Superior newbie
    Ble medlem
    02-2005
    Leste på dette forumet for en liten stund tilbake at alkoholen senker testonivået i kroppen og vil ikke normalisere seg før en uke seinere.

Gold Member Cera sin avatar
    Ble medlem
    04-2003
    Balanse, kordinasjon, utholdenhet etc påvirkes i lang tid etter alkoholinntak.

Judge, Jury & Executioner darp sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    Jeg kan trene både samme dagen og dagen derpå helt fint. Men nå er ikke jeg av den som drikker meg halvt i hel heller, drikker moderat som regel.
    It`s not the size of the car you drive that matters, it`s the size of the arm that steers the car that matters!

Ble medlem
    10-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av darp
    Jeg kan trene både samme dagen og dagen derpå helt fint. Men nå er ikke jeg av den som drikker meg halvt i hel heller, drikker moderat som regel.
    Jojo, alle kan jo trene samme dagen! Men om det er særlig gunstig er noe annet.

Varg
    Gjest
    Sitat Opprinnelig skrevet av aro
    Ja, det er helt klart. Men "giften" er borte på;

[DIN PROMILLE] / 0,15 timer

(F.eks. 1.5 promille / 0.15 = 10 timer)
    Der tar du nok grundig feil, bare fordi man ikke er ruset betyr ikke det at giften er ute av kroppen.. Langt der i fra.....

Judge, Jury & Executioner darp sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    Jojo, alle kan jo trene samme dagen! Men om det er særlig gunstig er noe annet.
    Om du drikker moderat så tror jeg ikke det spiller noen stor rolle egentlig, drikker du slik alt for mangen gjør i dag så blir man nok litt mer satt ut. Pleier aldri få bakrus i motsetning til mangen venner som drikker mer enn meg.
    It`s not the size of the car you drive that matters, it`s the size of the arm that steers the car that matters!

aro
    aro er ikke aktiv
    Ble medlem
    05-2004
    Der tar du nok grundig feil, bare fordi man ikke er ruset betyr ikke det at giften er ute av kroppen.. Langt der i fra.....
    Nei, jeg tar nok rett. Hvilken "gift" snakker du om?
    \o/

Ble medlem
    10-2003
    Nei, jeg tar nok rett. Hvilken "gift" snakker du om?
    Alkoholen vel.

aro
    aro er ikke aktiv
    Ble medlem
    05-2004
    Alkoholen vel.

Så man har promille i mange dager etter at man har drukket?
    \o/

Ble medlem
    08-2004
    Så man har promille i mange dager etter at man har drukket?
    Det er ikke snakk om promille, men måten alkoholen påvirker kroppen.

Leser man litt om emnet så er det utrolig mishandling av kroppen å innta alkohol, spesielt i store mengder.
    Team Valhall

Pro Gym Grenland

***Semper Fi***

aro
    aro er ikke aktiv
    Ble medlem
    05-2004
    Nå må folk klare å skille kortene her da.

Disputten går på om "giften" er ute av kroppen etter [DIN PROMILLE] / 0.15 = x timer. Jeg sier ja, andre nekter for dette. Det at du er redusert lenge etter et fyll er ikke det samme som at du har etanol i blodet. Så derfor spør jeg igjen, er det en annen mystisk gift enn etanol vi snakker om, og hvor lenge er denne i kroppen?
    \o/

Ble medlem
    08-2004
    Nå må folk klare å skille kortene her da.

Disputten går på om "giften" er ute av kroppen etter [DIN PROMILLE] / 0.15 = x timer. Jeg sier ja, andre nekter for dette. Det at du er redusert lenge etter et fyll er ikke det samme som at du har etanol i blodet. Så derfor spør jeg igjen, er det en annen mystisk gift enn etanol vi snakker om, og hvor lenge er denne i kroppen?

Når man nevner giften så er det nok bare n betegnelse på alkoholens påvirkning av kroppen. Ikke at man fysisk sett har etanol i kroppen ei uke etter at man har drukket.

i en viss grad vil man vel ha det, men det utviskes mer og mer. Og ikke i den grad at man har promille.
    Team Valhall

Pro Gym Grenland

***Semper Fi***

Medlem knekt sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Den kjøper jeg ikke, har du ikke promille så har du ikke promille. Marihuana og hasjisj derimot sitter i flesket en stund.
    nei, det gjør det ikke.... selvom det kan påvises i urinen i lang tid etterpå, som følge av at det settes metabolitter i fettvevet ditt som sakte men sikkert skiller seg ut... ikke noe snakk om noe aktive stoffer fra hasj eller marijuana

når det er ute av blodet, er det ute av blodet...
    ..::: knowledge :::..

Medlem knekt sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    tillater formen det, altså du har fått i deg nok næring. Så tror jeg det ikke er noe i veien med å trene dagen derpå, hvis du føler deg i fin form.

Å trene samme dag, og kanskje til og med dagen før er noe jeg ser på som unødvendig. Da kroppens evne til å restituere seg og være i anabol tilstand mens er svært lav som følger av alkoholen.

Et tips som fungerer topp:

Når du kommer hjem, spis deg stapp mett på hva som helst, men pizza gjør susen. Drikk litt vann, men ikke stjel plass i magesekken til det. Vannlagrene kan du fylle på når du våkner.

Dette er alpha omega for meg. Prøv det, og prøv det skikkelig. Spis deg stappmett og drikk litt, lover deg at det fungerer!
    ..::: knowledge :::..

aro
    aro er ikke aktiv
    Ble medlem
    05-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av knekt
    nei, det gjør det ikke.... selvom det kan påvises i urinen i lang tid etterpå, som følge av at det settes metabolitter i fettvevet ditt som sakte men sikkert skiller seg ut... ikke noe snakk om noe aktive stoffer fra hasj eller marijuana

når det er ute av blodet, er det ute av blodet...
    Er jo det jeg mener, det sitter metabolitter i fettvevet i lengre tid. Dette er ikke tilfellet for etanol.
    \o/

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    04-2005
    Alder
    32
    Kroppen min fungerer absolutt ikke på dagen derpå. De eneste gangene jeg har gjennomført bra treningsøkter dagen derpå er etter byturer med mye valium eller sobril innabords. ikke det att det er å anbefale, men... Noen som har noen god forklaring på det?

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Trening dagen derpå , men hva med trening når man har drukket , er det noen som praktiserer det ?

Tre-stjerners bruker
    Ble medlem
    01-2004
    Alder
    28
    Det er faktisk veldig deilig å trene med en halvliter innabords

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Godt at du sa det , jeg har gjort det mange ganger. Gjerne med et par vodka også

AKA Gullfisken Sørlendingen sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Alder
    29
    Sitat Opprinnelig skrevet av NK Vis post
    Trening dagen derpå , men hva med trening når man har drukket , er det noen som praktiserer det ?
    Jeg tok en litt hard løpetur etter noen øl en gang.. det er blant det jævligste jeg har gjort. Hadde store hodesmerter i lang tid etterpå, faktisk så ille at jeg gikk til legen (som riktignok ikke fant ut av noe, men sa jeg kunne spise paracet før trening hvis jeg ikke orket trene med hodesmerter.....).

Mentalt utfordret wankstarr sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    25
    Jeg trener selv om jeg skal ut samme dagen:P Men nå spiser jeg som regel før, under og etter fylla da. Så vil tro pumpinga har effekt. Hjelper iallefall på psyken.. Hadde følt meg mer dass etter fylla, om jeg visste at jeg kutta treninga for å drikke..
    <3Fitnessfrøken<3

Lignende tråder

1. Hvordan trene deg selv!
    By ambiguous in forum Artikler
    Svar: 27
    Nyeste innlegg: 19-06-11, 20:51
  2. måter å trene biceps, triceps og brystmusklene
    By eldar in forum Strongman og styrke
    Svar: 11
    Nyeste innlegg: 25-02-05, 21:22
  3. Trene når jeg er sjuk!
    By Lillegutt* in forum Trening