Har fundert lit på denne.. hvordan er det egentlig å trene dagenderpå?
Om du tar det i kveldinga og har spist bra hele dagen?
Blir hele treninga bortkasta?

Har fundert lit på denne.. hvordan er det egentlig å trene dagenderpå?
Om du tar det i kveldinga og har spist bra hele dagen?
Blir hele treninga bortkasta?
Sist endret av Gordon; 22-05-05 kl 15:58
Nei, det har nok ikke så mye å si. Men om du er i form til å trene er jo noe helt annet.
Å trene på dagen føøør du skal på fylla derimot er ikke vits.
Min tankegang er iallefall at all trening er det 'vits i'..
Om så ikke annet enn for samvittigheten.
fredag den 13 skulle jeg trene etter jeg hadde vært ute på byen kvelden før og da gikk det ned en god del..
Så jeg dreiv å småfunderte på om jeg skulle trene eller ei, siden jeg ikke følte meg helt tipp topp. Men endte nå med at jeg reiste å trente.. av all forundring økte jeg i ALT! hadde rett og slett ei super økt..
Det har hendt noe lignende noen ganger før. så har funnet ut at jeg har ikke den super skade av en liten tur på byn en gang i blant.
bare drikke godt me vann når du vokner og utover dagen i tillegg til å få i deg godt med mat.. så tror jeg det vil gå bra..
Begynn med å gjøre det som er nødvendig, deretter det som er mulig. Og plutselig greier du det umuligeMin Treningslogg
Min Profil
http://s1.gladiatus.no/game/c.php?uid=56766
Kardio er iallefall nærmest bortkastet. Iallefall så føles det slik på kroppen.Men jeg drikker omtrent aldri så jeg slipper å bekymre meg.
- Muay Thai - Reality Based Self Defense - Free Fighting -
Å trene dagen derpå er som regel ikke no problem. Merker at jeg er litt sløvere, ting går litt tregere i starten. Det værste er hvis man har en skikkelig dagen derpå, er svimmel og litt småkvalm. Men pleier ikke å la det hindre meg uansett.
Men det kommer seg fort!
tror dette er ganske individuellt. Noen klarer ikke å fungere dagen etter, mens andre funker helt greit. Det jeg lider mest under er mangel på søvn.
Team Valhall
Pro Gym Grenland
--------------------------------------
***Semper Fi***
Jeg er bakfull seks dager i uka, og det vil si at alle mine økter utføres "dagen derpå". Funker fint.
Ta deg en tur.. Noe pumping har lite efekt...
Å trene dagen derpå synes jeg er lite vits. Det er flere grunner men par grunner er viktige som:Opprinnelig skrevet av Jacob
-Kroppen er i hormonell ubalanse
-Man skal la kroppen "reparere" seg og hente inn viktig næring og diverse.
Det som er greit er å ta seg lang tur, svette ut og "starte maskineriet". Selvom man er dårlig og kvalm så er det bra å presse i seg masse proteiner og næring og ikke minst mye vann. Du vil hente deg fortere inn og reparere den skaden du har påført kroppen din.
trene samme dagen er bortkasta men dagen derpå har jeg nesten altid gjort!!
trening dagen derpå går kjempe flottbare spise godt og ta treninga litt utpå dagen... det er min erfaring ivertfall... ikke så ofte jeg drikker da så er det sakt..
McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså
jeg velger og trene uANSETT jeg da. Men nå er ikke jeg så mye i den situasjonen at det blir dagen-der-på...hehe.
ALT hjelper på samvittighetne er min mening

At du klare å gjennomføre ei økt er en ting men om du har fullt utbytte av den er en annen sak!
Vi bryter jo ned kroppen og vist kroppen ikke er i hundre vill den jo ikke klare å bygge seg like kjapt og bra opp igjen som den normalt ville.
di to siste gangene jeg har trent dagen derpå har jeg hatt nytt max løft i benk...Opprinnelig skrevet av hildrum
han ene instrukteren hadde ikke noe aen forklaring enn en slags muskel avlslappende rus da jeg ikke kjente smerte osv slik som ellers... han snakka proft men husker ikke di orda jeg..
prøvte nå å si det på best måte av det jeg forsto han sa hehe
McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså
Altså...drekka på?
Opprinnelig skrevet av Petter'n
hehe... en ting er et bra løft... en aen ting er hvor mye jeg gaina på økta![]()
Man klarer alltid å gjomføre økten, men kroppen klarer ikke å bygge seg opp etterpå.. Den arbeider på spreng med å fjerne giften man har tillført kroppen.. Dette er min mening...
Du er vel ikke full når du går på trening dagen derpå, er du vel?Opprinnelig skrevet av Jacob
\o/
Hehe.. Har hent at jeg er litt tønnen dagen etter påKroppen jobber i to uker med å fjerne giften fra kroppen... Det er det jeg har blitt fortalt..
Kroppen får ikke restituert seg særlig bra når du heller nedpå med giften. Capische?Opprinnelig skrevet av worbid
drikk 3-4 glass vann/melk før du legger deg, å ha noe mat med fett i, taco/grillmat etc. stående klart i kjølern så du får i deg næring før du legger deg (hvis du ikke droppa innom kebabsjappa på vei hjem da..). resultat: null hodepine, frisk å fin=)
When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion.
hehe hørtes ut som meg... melk når jeg kommer hjem... ei STOR flaske med vann ved siden av sengen!!! og opp til speil egg på morningenOpprinnelig skrevet av ZtateX
et glass med syrlig drikke som juice eller nektar av et slag er ikke værst til frokost da
![]()
Uansett hva du spiser og drikker før du legger deg, så har kroppen et forhøyet blodtrykk som følge av alkoholen. Jeg trener når jeg er på treningsleirer og sånt med karaten, for da blir det alltid en del øl på kveldene. Men aldri om jeg kjører noe hard styrketrening dagen derpå. Sier seg selv at en må være forsiktig.
Opprinnelig skrevet av Jacob
Den kjøper jeg ikke, har du ikke promille så har du ikke promille. Marihuana og hasjisj derimot sitter i flesket en stund.
\o/
Tror det har mange dager før kroppen er helt på topp igjen.
Ja, det er helt klart. Men "giften" er borte på;Opprinnelig skrevet av Arralou
[DIN PROMILLE] / 0,15 timer
(F.eks. 1.5 promille / 0.15 = 10 timer)
\o/
Leste på dette forumet for en liten stund tilbake at alkoholen senker testonivået i kroppen og vil ikke normalisere seg før en uke seinere.
Balanse, kordinasjon, utholdenhet etc påvirkes i lang tid etter alkoholinntak.
Jeg kan trene både samme dagen og dagen derpå helt fint. Men nå er ikke jeg av den som drikker meg halvt i hel heller, drikker moderat som regel.
It`s not the size of the car you drive that matters, it`s the size of the arm that steers the car that matters!
Jojo, alle kan jo trene samme dagen!Opprinnelig skrevet av darp
Men om det er særlig gunstig er noe annet.
![]()
Der tar du nok grundig feil, bare fordi man ikke er ruset betyr ikke det at giften er ute av kroppen.. Langt der i fra.....Opprinnelig skrevet av aro
Om du drikker moderat så tror jeg ikke det spiller noen stor rolle egentlig, drikker du slik alt for mangen gjør i dag så blir man nok litt mer satt ut. Pleier aldri få bakrus i motsetning til mangen venner som drikker mer enn meg.Opprinnelig skrevet av Tank_Fjell
It`s not the size of the car you drive that matters, it`s the size of the arm that steers the car that matters!
Nei, jeg tar nok rett. Hvilken "gift" snakker du om?Opprinnelig skrevet av Jacob
\o/
Alkoholen vel.Opprinnelig skrevet av aro
Opprinnelig skrevet av Tank_Fjell
Så man har promille i mange dager etter at man har drukket?
\o/
Det er ikke snakk om promille, men måten alkoholen påvirker kroppen.Opprinnelig skrevet av aro
Leser man litt om emnet så er det utrolig mishandling av kroppen å innta alkohol, spesielt i store mengder.
Team Valhall
Pro Gym Grenland
***Semper Fi***
Nå må folk klare å skille kortene her da.
Disputten går på om "giften" er ute av kroppen etter [DIN PROMILLE] / 0.15 = x timer. Jeg sier ja, andre nekter for dette. Det at du er redusert lenge etter et fyll er ikke det samme som at du har etanol i blodet. Så derfor spør jeg igjen, er det en annen mystisk gift enn etanol vi snakker om, og hvor lenge er denne i kroppen?
\o/
Opprinnelig skrevet av aro
Når man nevner giften så er det nok bare n betegnelse på alkoholens påvirkning av kroppen. Ikke at man fysisk sett har etanol i kroppen ei uke etter at man har drukket.
i en viss grad vil man vel ha det, men det utviskes mer og mer. Og ikke i den grad at man har promille.
Team Valhall
Pro Gym Grenland
***Semper Fi***
nei, det gjør det ikke.... selvom det kan påvises i urinen i lang tid etterpå, som følge av at det settes metabolitter i fettvevet ditt som sakte men sikkert skiller seg ut... ikke noe snakk om noe aktive stoffer fra hasj eller marijuanaOpprinnelig skrevet av aro
når det er ute av blodet, er det ute av blodet...
..::: knowledge :::..
tillater formen det, altså du har fått i deg nok næring. Så tror jeg det ikke er noe i veien med å trene dagen derpå, hvis du føler deg i fin form.
Å trene samme dag, og kanskje til og med dagen før er noe jeg ser på som unødvendig. Da kroppens evne til å restituere seg og være i anabol tilstand mens er svært lav som følger av alkoholen.
Et tips som fungerer topp:
Når du kommer hjem, spis deg stapp mett på hva som helst, men pizza gjør susen. Drikk litt vann, men ikke stjel plass i magesekken til det. Vannlagrene kan du fylle på når du våkner.
Dette er alpha omega for meg. Prøv det, og prøv det skikkelig. Spis deg stappmett og drikk litt, lover deg at det fungerer!
..::: knowledge :::..
Er jo det jeg mener, det sitter metabolitter i fettvevet i lengre tid. Dette er ikke tilfellet for etanol.Opprinnelig skrevet av knekt
\o/
Kroppen min fungerer absolutt ikke på dagen derpå. De eneste gangene jeg har gjennomført bra treningsøkter dagen derpå er etter byturer med mye valium eller sobril innabords. ikke det att det er å anbefale, men... Noen som har noen god forklaring på det?
Trening dagen derpå , men hva med trening når man har drukket , er det noen som praktiserer det ?

Det er faktisk veldig deilig å trene med en halvliter innabords![]()
Godt at du sa det , jeg har gjort det mange ganger. Gjerne med et par vodka også![]()
Jeg tok en litt hard løpetur etter noen øl en gang.. det er blant det jævligste jeg har gjort. Hadde store hodesmerter i lang tid etterpå, faktisk så ille at jeg gikk til legen (som riktignok ikke fant ut av noe, men sa jeg kunne spise paracet før trening hvis jeg ikke orket trene med hodesmerter.....).
Jeg trener selv om jeg skal ut samme dagen:P Men nå spiser jeg som regel før, under og etter fylla da. Så vil tro pumpinga har effekt. Hjelper iallefall på psyken.. Hadde følt meg mer dass etter fylla, om jeg visste at jeg kutta treninga for å drikke..
<3Fitnessfrøken<3