Viser resultatene 1 til 28 av 28

Tråd: Trene en muskel flere ganger i uken?

Silver Member aeldagrim sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    30

Trene en muskel flere ganger i uken?

Vel, jeg har trent bryst og biceps 2 ganger i uken siden jeg startet å trene, jaggu for svimlende 2 1/2 år siden.
    Folk flest gnaill i at jeg bare overtrente osv.. men selv har alltid troen vært til stede om at jeg skulle få bra fremgang.. hvertfall volum messig!
    På denne tiden har jeg økt fra 34 cm i omkrets rundt armene, til 44,5 cm med pump (sikkert 42 cm kald).
    Hva synes dere? 8 cm på 2 1/2 år er vel itte til å tjimse med? Og når det gjelder f.eks bryst som jeg også har dundret på med 2 x i uken så har jeg fått sinnsykt mye mer masse.
    Dog, når det gjelder styrke har jeg bare gått fra ca 70 til 120 kg.. 50 kg der på så lang tid er vel ikke såååå bra??! (snakker seff om benken her...)

Gold Member ANARKI 99 sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    32
    Er vell mange faktorer som spiller inn som kan forsvare å trene muskelgrupper 2 ganger i uka!

Hvis man har et bra kosthold,får nok søvn og ikke har mye stress i hverdagen blir innhentinga mye kortere.
    Hvis man i tillegg bruker mye kosttilskudd og andre ting så klart kan man trene de fleste muskelgrupper 2 ganger i uka.

Men hvorfor trener du bare bryst og bi-c to ganger i uka? mangler du masse på bryst og bi-c i forhold til resten?
    La fettet være, kanskje får man bruk for det en dag :)

Ble medlem
    05-2004
    Alder
    32
    Viktigste er å lytte til kroppen va den orker,if it says go...go

Ble medlem
    09-2004
    Alder
    30
    Sitat Opprinnelig skrevet av ANARKI 99 Vis post
    Er vell mange faktorer som spiller inn som kan forsvare å trene muskelgrupper 2 ganger i uka!

Hvis man har et bra kosthold,får nok søvn og ikke har mye stress i hverdagen blir innhentinga mye kortere.
    Hvis man i tillegg bruker mye kosttilskudd og andre ting så klart kan man trene de fleste muskelgrupper 2 ganger i uka.

Men hvorfor trener du bare bryst og bi-c to ganger i uka? mangler du masse på bryst og bi-c i forhold til resten?

Nei tvertimot! Biceps og bryst er mine 2 klart beste muskelgrupper. For øyblikket bikker vel bare prioriteringen mot litt freakete og digre armer, og stor brystkasse.
    Og siden jeg ikke trener ben feks, så kan vel noen si dem synes jeg ser ut som en tegneseriefigur i shorts og bar overkropp tehe...
    Dog, jeg er ute etter bedre symmetri en gang i fremtiden når jeg kommer meg på et skikkelig GYM.
    Er enig i hva du skriver forøvrig. Og dette kan jo være en faktor til hvorfor jeg har hatt brukbar fremgang. Sover godt, spiser mye, bruker kosttilskudd.. og har en jobb hvor jeg slipper å slite og sletre...

Ble medlem
    05-2004
    Alder
    32
    Hehe,høres ut som en rar treningsplitt du har da!

Husk på at det er jævelig vanskelig å feks få skikkelig kontakt med ryggen når du kjører mer i bi-c curl en nedtrekk

Selv trent jeg mye armer,nakke og skuldrer de første årene og sliter den dag i dag med å få skikkelig fres på rygg(vidden) siden armer og trapz er så mye sterkere.

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Jeg har tatt bryst og armer 3 ganger i uken. Helt uproblematisk. Kommer an på hvor nær du går failure og hvor høy intensitet du holder.
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

Junior Broscientist AxMataz sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    31
    Trener hver muskel 2 ganger på 8 dager. Det går helt fint så lenge man passer på å ikke overbelaste muskelene mer enn de klarer å restituere seg til neste trening.
    Alt tatt i betraktning, så lenge man ikke overtrener så gjelder det å trene muskelen så mange ganger som mulig pr tidsperiode, med nok belastning til at CNS får signifikant beskjed om å vokse.
    Remember that last guy who gave up? --- Neither does anybody else!

Ble medlem
    09-2004
    Alder
    30
    Hehe,høres ut som en rar treningsplitt du har da!

Husk på at det er jævelig vanskelig å feks få skikkelig kontakt med ryggen når du kjører mer i bi-c curl en nedtrekk

Selv trent jeg mye armer,nakke og skuldrer de første årene og sliter den dag i dag med å få skikkelig fres på rygg(vidden) siden armer og trapz er så mye sterkere.

I noen måneder nå har jeg kjørt:

Man: Bryst-biceps (supersett)
    Ons: Triceps-biceps (supersett)
    Fred: Bryst (+ litt triceps mot slutten av og til)

Men fra og med denne uken begynner jeg og kjøre rygg etter bryst
    på fredagen.
    Vurderer også å begynne med skuldre igjen på onsdag i stedet for
    biceps.
    Var jo slik jeg trente før!

Judge, Jury & Executioner darp sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    Syntes det holder lenge med å trene hver muskelgruppe en gang i uka jeg. Biceps blir sekundær muskel på mangen øvelser å får masse juling gjennom uka alikevel.. husk på at triceps utgjør en stor del av størrelsen på armen så fokuser på den også.. ikke bare biceps. Bryst er vel ikke så utsatt for juling som armene så å trene bryst som også er en mye større muskel 2 ganger i uka bør vel funke, jeg trener det kun 1 gang i uka men bryst får jobbe litt på dips og skråbenk i smith for skuldre osv.

Hvis du har trent slik du gjør å det funker så ser jeg ikke grunn til å slutte med det, men du kan jo prøve noe annerledes en stund bare for variasjonens skyld og se hva som skjer Viktig å variere treninga og gi musklene ett sjokk avogtil
    It`s not the size of the car you drive that matters, it`s the size of the arm that steers the car that matters!

Svigermor's drøm voids sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Alder
    22
    trener helkroppsprogramm 3 ganger i uka med bra fremgang, tror det kommer veldig ann på person til person når det gjelder dette med restitusjon/hvile.
    Assumptions, my dear Mitzi, is the mother of all fuck-ups

- Pricilla Queen of the Dessert -

Bronse Member BigDaddy sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    29
    Trener BRyst, Skuldre, bein og rygg 2 ganger i uken. Armer tar jeg kun 1 gang.. Funker fint som faen det.
    Vekt:103,3 kg (10.04.08)
    Høyde: 1.90

Beste løft:
    Benkpress: 150kg, 5*125kg
    Markløft: 5x150kg

Bronse Member Stoneman sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av voids Vis post
    trener helkroppsprogramm 3 ganger i uka med bra fremgang, tror det kommer veldig ann på person til person når det gjelder dette med restitusjon/hvile.
    Du treffer spikeren på hodet der.
    Varierer stort fra person til person hva slags intensitet, og hvor mye volum som stimulerer til best framgang.

Er vel kun en måte og finne ut sånt på, eliminasjons metoden!
    Heldigvis så er vi ikke alle helt like, det hadde vært utrolig kjedelig om bare en treningsmetode hadde virket!
    It is only within the context of having properly developed your mind, that you will be able to truly enjoy the achievement of your material values, including that of a more muscular body.
    - Mike Mentzer

http://www.mikementzer.com
    http://www.i-a-r-t.com

Medlem Hadouken sin avatar
    Ble medlem
    10-2006
    Alder
    25
    Mandag:bryst og bein,
    Tirsdag: Armer,
    Onsdag: Rygg og skuldre,
    Torsdag Bryst og bein

Hvordan vil det være å trene på denne måten da?? hvis du går på skole 4 dager i uka og får mer en nok søvn.

Klok men svak Qompis sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    28
    Du spør om nøkkelen til kroppsbygging. Altså hvor ofte kan man trene, uten å bli overtrent. Vi ønsker en stimuli så ofte det lar seg gjøre. Går ann å skrive veldig mye om det her..
    "In the days when science was weak and religion was strong, man mistook magic for medicine. Now that science is strong and religion weak, man mistakes medicine for magic."

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av Saosin Vis post
    Torsdag Bryst og bein

Hvordan vil det være å trene på denne måten da?? hvis du går på skole 4 dager i uka og får mer en nok søvn.
    Kommer helt ann på din restitusjonsevne og genetikk.
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

Dr Low kick Frode-Falch sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Kommer også ann på om du trener noe mer enn bare vekttrening. For min del så hadde det funka dårlig
    - Muay Thai - Reality Based Self Defense - Free Fighting -

Ble medlem
    10-2006
    Alder
    25
    Så det vil si at med f.eks 3 fotball treninger i uka ved siden av dette så er det nødt til å bli overtrening? en kamerat av meg trener slik, og det går veldig bra for han (sier han da), men han har jo kun denne treningen i løpet av uken å da...

Dr Low kick Frode-Falch sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Ikke overtrening pr definisjon. Men du kommer nok mer ut av det med tanke på styrke og masseøkning hvis du trener hver gruppe en gang i uka i tillegg til fotballen. Selv trener jeg styrke 4 ganger i uka i tillegg til kardio 3 ganger og kampsport 5 ganger
    - Muay Thai - Reality Based Self Defense - Free Fighting -

Silver Member Incline sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    29

Hmm

Man må ikke alltid stole på en som sier at "dette funker bra for meg" personen vet jo nødvendigvis ikke hvor bra fremgangen hadde vært om han kjørte et anderledes opplegg?!.

Restitusjon er alt, jeg trener alle muskelgrupper 2 ganger i uka, går fint om jeg har søvn og mat nok. Sover jeg dårlig eller spiser for lite så funker det ikke.. 1 øvelse med 1 hovedsett pr muskel holder for meg da..

For all del, kanskje du hadde hatt 46cm armer om du hadde trent 1 gang i uka? Who knows, alle er forskjellige..

Skulle ønske jeg hadde god nok restitusjon til å trene hele kroppen hver dag 100% jeg... Desverre er det ikke slik..
    Fair trade?

Ble medlem
    05-2004
    Alder
    32
    Torsdag Bryst og bein

Første jeg tenker på når jeg ser denne splitten er at skuldre og tri-c er minimum sekundærmuskel fra mandag til torsdag,blir mye juling det!
    Kan sikkert fungere for en 1-4 mnd periode,men over år er det ikke å foretrekke.

Et lite grep kan være å flytte biceps fra tirsdag til onsdag og skuldre omvendt,gjør slik at skuldre og tri-ceps får litt hvile onsdag samt at man kan kjøre tyngere på rygg en hvis man trener bi-ceps dagen før rygg.

Forside skulder får bra med juling uansett så man bør konse veldig på teknikk og kontakt ikke vekt.

Tirsdag: tri-c og skuldre
    Onsdag: Rygg og bi-ceps
    Torsdag Bryst og bein

Ble medlem
    10-2006
    Alder
    25
    Måten det er tenkt å gjøre det på med dette oppsettet er å kjøre det på den måten i 6-8 uker og deretter bytte på hvilke muskelgrupper som trenes 2 ganger i uka..

F.eks :

Mandag: dag1
    Tirsdag: dag2
    Onsdag:dag3
    Torsdag:dag1

slik i 6-8 uker og deretter:

Mandag: dag3
    Tirsdag:dag1
    Onsdag:dag2
    Torsdag:dag3 osv......

hvis dere skjønner hva jeg mener her.. hvis ikke kan jeg godt utdype

Medlem Flako sin avatar
    Ble medlem
    06-2006
    Alder
    32
    Viktigste er å lytte til kroppen va den orker,if it says go...go
    You said it, Mister!

Jeg har ikke så mye et treningsprogram som jeg har et "opplegg" jeg følger, og noen ganger kjennes det bare ikke rett å gjøre A, og da gjør man heller B

Ble medlem
    05-2004
    Alder
    32
    Måten det er tenkt å gjøre det på med dette oppsettet er å kjøre det på den måten i 6-8 uker og deretter bytte på hvilke muskelgrupper som trenes 2 ganger i uka..

F.eks :

Mandag: dag1
    Tirsdag: dag2
    Onsdag:dag3
    Torsdag:dag1

slik i 6-8 uker og deretter:

Mandag: dag3
    Tirsdag:dag1
    Onsdag:dag2
    Torsdag:dag3 osv......

hvis dere skjønner hva jeg mener her.. hvis ikke kan jeg godt utdype

Spiller liten rolle hvilke muslegrupper du trener 2 ganger i uka, så lenge treningsprogrammet bare går fra mandag til torsdag så er det ikke gunstig over tid å trene samme musklene hver dag. Da mener jeg at spes armer,skuldre får kjørt seg hele treningsuka.

Det programmet ditt passer fint for en periode der man har overskudd,ligger høyt på kcal og ellers ikke har mye stress i hverdagen.

Hvis det kun passer å trene man til tors,så kan man jo gå over til å trene feks slik en peride:

man-bryst,tri-c,legger
    tir-rygg,bi-c
    ons-forside og bakside lår,mage
    tors-skuldre

Ble medlem
    10-2006
    Alder
    25
    ok, skjønner hva du mener og jeg skal videreformidle dette til min venn...

personlig kjører jeg en helt vanlig 4-splitt og er veldig fornøyd med det...

Superior newbie Hard Økt sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    24
    Akkurat nå kjører jeg:

Mandag: Knebøy, Benkpress (18 sett på bøy og 10 på benk), 5 sett flatflyes, 5 sett Pushups m. vekt, 5 sett Good Mornings

Onsdag: 9 sett Markløft til knærne, 14 sett Benkpress, 5 sett flatflyes, 9 sett markløft, 5 sett utfall

Fredag: Mye det samme som på mandag..

Er i uke 3 nå. Skal holde på å 4 uker, også skal jeg ha 1 ukes pause. Synes det funker fint, føler meg faktisk ganske restituert selv om jeg trener slik. Kan være litt fordi jeg er i slapp militærtjeneste og bare spiser, sover og trener da...

Medlem
    Ble medlem
    01-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av Hard Økt Vis post
    Akkurat nå kjører jeg:

Mandag: Knebøy, Benkpress (18 sett på bøy og 10 på benk), 5 sett flatflyes, 5 sett Pushups m. vekt, 5 sett Good Mornings

Onsdag: 9 sett Markløft til knærne, 14 sett Benkpress, 5 sett flatflyes, 9 sett markløft, 5 sett utfall

Fredag: Mye det samme som på mandag..

Er i uke 3 nå. Skal holde på å 4 uker, også skal jeg ha 1 ukes pause. Synes det funker fint, føler meg faktisk ganske restituert selv om jeg trener slik. Kan være litt fordi jeg er i slapp militærtjeneste og bare spiser, sover og trener da...
    Sheiko?

Superior newbie Hard Økt sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av finki Vis post
    Sheiko?
    jepp jumping

Medlem
    Ble medlem
    08-2006
    Alder
    27
    Man kan med stor fordel tene samme muskulgruppe 3 ganger i uka, musklene bruker 36-48 timer på å restituere seg, men CNS kan ta lenger tid å restituere hvis man overbelaster.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.