Viser resultatene 1 til 16 av 16

Tråd: Trene kondis

sup brah Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26

Trene kondis

Jeg sliter noe helt vilt med kondisen, og dette må jeg gjøre noe med. Ganske kjapt. Er det noen som kan gi meg noen konkrete tips til hvordan jeg gjør dette på best måte bortsett fra "å bare løpe"?

Setter pris på gode svar
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................

Gudfaren QuizMaster sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74
    Gerilja Kardio, lange drag etc.
    Syng, RakeMagic, Syng!

Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?

Spiller du POKER - Bruk RakeMagic for de $ BESTE $ BONUS og RAKEBACK avtalene!

Spill og Vinn over PROs som Gus Hansen m.fl (INKL. MAX RAKEBACK)

Silver Member
    Ble medlem
    02-2006
    Alder
    28
    Kjøp deg PS2 og Kinetic med EyeToy, og sett igang å hopp og sprett på gulvet Det er gøy samtidig som du brenner kalorier og får bedre kondis

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    03-2006
    Alder
    34
    Sitat Opprinnelig skrevet av pippi
    Kjøp deg PS2 og Kinetic med EyeToy, og sett igang å hopp og sprett på gulvet Det er gøy samtidig som du brenner kalorier og får bedre kondis
    Den betre og raskeste måten å trene kondis på er intervall trening. Om du ikke vil løpe/jogge , kan du fint trene dette med intervall trening på sykkel ute eller inne; oxo spinning.

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Gerilja kardio m&#229; jeg teste ja. Det st&#248;rste problemet mitt er at jeg f&#229;r sting (hvertfall det jeg tror det er) etter noen f&#229; meter med lett jogg. Vondt i venstre side i magen, og hvis jeg fortsetter s&#229; sprer det seg utover hele magen slik at det gj&#248;r pissvondt &#229; l&#248;pe
    .......................................R.I.P..........................................

Gudfaren QuizMaster sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74
    Finn en stein (eller lign.) &#229; holde i den h&#229;nden/hendene dersom begge s&#229; forh&#229;pentligvis klarer du &#229; holde det i sjakk.

Om du er helt j&#230;vlig stilt, s&#229; er det mye bedre &#229; jogge seg oppover, dvs. rolig jogg - lengre avstander.
    Syng, RakeMagic, Syng!

Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?

Spiller du POKER - Bruk RakeMagic for de $ BESTE $ BONUS og RAKEBACK avtalene!

Spill og Vinn over PROs som Gus Hansen m.fl (INKL. MAX RAKEBACK)

Dr Low kick Frode-Falch sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    dette funker utmerket for meg. Kj&#248;rer dette tre dager i uka: f&#248;rst 10/20 min joggetur i moderat (ikke for lavt) tempo som oppvarming. Hold deg lett og frisk under joggeturen og pust behagelig.

N&#229;r det er ferdig s&#229; kommer du til selve intervalldelen: Finn deg en oppoverbakke som ikke er alt for bratt. Den trenger heller ikke &#229; v&#230;re for lang. alt fra 50 m og oppover er bra. S&#229; kj&#248;rer du som dette:

- 5 raske bakkesprint. N&#229;r du n&#229;r toppen skal du ikke br&#229;stoppe, men bare "slipp gassen" slik at du stanser naturlig, s&#229; g&#229;r du i vanlig tempo ned til startpunktet. N&#229;r du er tilbake til start punktet g&#229;r du rett p&#229; spurt nr 2. Gjenta dette til du har tatt 5 bakkesprints uten noen ordentlig pause (bortsett fra pausen du f&#229;r n&#229;r du g&#229;r nedover bakken).

- N&#229;r du har gjenomf&#248;r de f&#248;rste 5 sprintene er det p&#229; tide med en pause. Poenget med denne pausen er &#229; f&#229; pulsen tilbake p&#229; det normale. Ikke kr&#248;k deg sammen eller sett deg ned p&#229; huk, slike ting vil bare gj&#248;re det v&#230;rre for deg &#229; komme deg etter treningen. hold deg i lett bevegelse og pust slik at kondisen og pulser kommer ned dit den skal.

- Deretter setter du igang med de siste 5 sprintene. Gj&#248;r p&#229; samme m&#229;te som de 5 f&#248;rste. Gi maks for hver sprint. De 2 siste sprintene vil som regel v&#230;re pure viljestyrke. N&#229;r du er ferdig med den 5. vil det kjennes ut som du er d&#248;den n&#230;r, men ikke noe som en solid shake og en god dusj ikke klarer &#229; fikse.

Jeg kj&#248;rer dette opplegget tre ganger i uka. I tillegg til tre styrkedager i uka. Noe som utgj&#248;r 6 dager med generel fysisktrening i tillegg til kampsporten. Og det har virkelig gjort underverker p&#229; kondisen min.

Lykke til.
    - Muay Thai - Reality Based Self Defense - Free Fighting -

Superior newbie Sorin sin avatar
    Ble medlem
    05-2005
    Les denne:

http://folk.ntnu.no/oysteios/artikle...ort-6-2003.htm

Det er en svært god artikkel. Dette er intervalltreningen som langrennsleiren har begynt å gå over til.

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frode-Falch
    dette funker utmerket for meg. Kjører dette tre dager i uka: først 10/20 min joggetur i moderat (ikke for lavt) tempo som oppvarming. Hold deg lett og frisk under joggeturen og pust behagelig.

Når det er ferdig så kommer du til selve intervalldelen: Finn deg en oppoverbakke som ikke er alt for bratt. Den trenger heller ikke å være for lang. alt fra 50 m og oppover er bra. Så kjører du som dette:

- 5 raske bakkesprint. Når du når toppen skal du ikke bråstoppe, men bare "slipp gassen" slik at du stanser naturlig, så går du i vanlig tempo ned til startpunktet. Når du er tilbake til start punktet går du rett på spurt nr 2. Gjenta dette til du har tatt 5 bakkesprints uten noen ordentlig pause (bortsett fra pausen du får når du går nedover bakken).

- Når du har gjenomfør de første 5 sprintene er det på tide med en pause. Poenget med denne pausen er å få pulsen tilbake på det normale. Ikke krøk deg sammen eller sett deg ned på huk, slike ting vil bare gjøre det værre for deg å komme deg etter treningen. hold deg i lett bevegelse og pust slik at kondisen og pulser kommer ned dit den skal.

- Deretter setter du igang med de siste 5 sprintene. Gjør på samme måte som de 5 første. Gi maks for hver sprint. De 2 siste sprintene vil som regel være pure viljestyrke. Når du er ferdig med den 5. vil det kjennes ut som du er døden nær, men ikke noe som en solid shake og en god dusj ikke klarer å fikse.

Jeg kjører dette opplegget tre ganger i uka. I tillegg til tre styrkedager i uka. Noe som utgjør 6 dager med generel fysisktrening i tillegg til kampsporten. Og det har virkelig gjort underverker på kondisen min.

Lykke til.
    Jeg grøsser egentlig når jeg hører dette. Det må være enormt katabolt? Kortisolet må vel bruse etter et par runder med dette

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av Coleman
    Jeg grøsser egentlig når jeg hører dette. Det må være enormt katabolt? Kortisolet må vel bruse etter et par runder med dette
    Det har gikk meg svært mye med tanke på eksplosiv kardio. Som vanlig pyse-deffe-kardio så er nok dette litt overkill ja. Men du ville jo øke kondisjonen din også så da er dette tingen for deg. Er ikke værre enn at du tester det ut. Etter 2 uker kjenner du garantert virkningen.

En ting til som er viktig (glemte å nevne det). Dette skal følges med en hvile uke hver 3. uke.

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Ja jeg kommer nok til &#229; begi meg ut p&#229; litt intervalltrening etter p&#229;ska. Men oppoverbakker er det totalt mangel p&#229; hehe. Finnes ikke en oppoverbakke p&#229; hele flystasjonen.
    Var ute &#229; jogga i dag, og merker allerede at jeg begynner &#229; komme litt bedre i form. Og det er herlig. M&#229; komme meg under 15min p&#229; 3000m med god margin.

Silver Member
    Ble medlem
    02-2006
    Alder
    28
    Gerilja kardio må jeg teste ja. Det største problemet mitt er at jeg får sting (hvertfall det jeg tror det er) etter noen få meter med lett jogg. Vondt i venstre side i magen, og hvis jeg fortsetter så sprer det seg utover hele magen slik at det gjør pissvondt å løpe
    Jeg får alltid sting når jeg jogger, men opplever det aldri ved gerilja

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av pippi
    Jeg f&#229;r alltid sting n&#229;r jeg jogger, men opplever det aldri ved gerilja
    Ja det er en av de kjipe sidene ved langdistansejogging. &#197; jogge eller l&#248;pe lange distanser suger. + at det er g&#248;rr kjedelig. Med mindre man har et brennende &#248;nske om &#229; bli den neste Bj&#248;rn D&#230;hlie s&#229; har det liten hensikt &#229; l&#248;pe s&#229; langt.

intervall ruler uansett n&#229;r det gjelder kardio generelt.

Ja jeg kommer nok til &#229; begi meg ut p&#229; litt intervalltrening etter p&#229;ska. Men oppoverbakker er det totalt mangel p&#229; hehe. Finnes ikke en oppoverbakke p&#229; hele flystasjonen.
    Var ute &#229; jogga i dag, og merker allerede at jeg begynner &#229; komme litt bedre i form. Og det er herlig. M&#229; komme meg under 15min p&#229; 3000m med god margin.
    Hvor er du? i Bod&#248;? is&#229;fall finner du bakker like uttafor der du der. Og det er utrolig lite som skal til f&#248;r man merker fremgang. Og det er jo bra. Fungerer som en ekstra liten motivasjonsboost

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frode-Falch
    Ja det er en av de kjipe sidene ved langdistansejogging. &#197; jogge eller l&#248;pe lange distanser suger. + at det er g&#248;rr kjedelig. Med mindre man har et brennende &#248;nske om &#229; bli den neste Bj&#248;rn D&#230;hlie s&#229; har det liten hensikt &#229; l&#248;pe s&#229; langt.

intervall ruler uansett n&#229;r det gjelder kardio generelt.
    Det er sant. Det er sinnsykt demotiverende &#229; bare l&#248;pe rett frem uten noe m&#229;l og mening. Plagsomt at det er s&#229; n&#248;dvendig, jeg tar jo flest push-ups i troppen ffs.

edit: er ikke i Bod&#248; nei

Medlem
    Ble medlem
    02-2006
    Alder
    20
    Det er sant. Det er sinnsykt demotiverende å bare løpe rett frem uten noe mål og mening. Plagsomt at det er så nødvendig, jeg tar jo flest push-ups i troppen ffs.

edit: er ikke i Bodø nei
    Hvis man er motivert til å trene skikkelig kondisjon er det jo ikke no problem å jogge langt.. Jogger stadig 8 km men enten far eller kompis.. Det er jo ikke kjedelig det.. Menmen.. Smaken er som baken, delt!

BTW: Prøv med MP3-spiller hvis du jogger aleine.. Det gjør alt mye lettere

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av jesper91
    Hvis man er motivert til å trene skikkelig kondisjon er det jo ikke no problem å jogge langt.. Jogger stadig 8 km men enten far eller kompis.. Det er jo ikke kjedelig det.. Menmen.. Smaken er som baken, delt!

BTW: Prøv med MP3-spiller hvis du jogger aleine.. Det gjør alt mye lettere
    Å jogge uten mp3-spiller kommer aldri til å skje

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.