Hei, jeg lurer på hvordan man trener nederste del av magen effektivt, fordi det er som at jeg har 4-pack uansett hvor hardt jeg trener magen
Tips noen?
Hei, jeg lurer på hvordan man trener nederste del av magen effektivt, fordi det er som at jeg har 4-pack uansett hvor hardt jeg trener magen
Tips noen?

Nå snakke jeg ikke ut ifra deg, men noen har faktisk genetisk bare 4-pack.
vær 2 stk, du ligger på gulvet, medhjelper står over deg, du holder i beina hans, og løfter beina dine strakt mot magen hans, han skal da "skyve" beina dine ned, og du skal stoppe FØR du treffer gulvet.... ta så mange du klarer...
Jeg har ingen 6pack selv, iallfall ingen som synsmen denne fungerer veldig bra!
Tennis, fotball, basket need one ball..
Rallying needs two...
Decline Reverse Crunch og Hanging leg raise er en bra øvelse.
De finner du her:
http://www.bodybuilding.com/fun/exer...on=&order=Name
http://www.bodybuilding.com/fun/exer...on=&order=Name
Takk for svar! :d
Skal prøve alle og se hva som passer meg best...
Du burde ikke heller satse på å få bort fettet da? Nytter ikke å trene magen hvis rutene er dekket av fett![]()
wat
Slenger på et tilleggsspørsmål:
Hvordan får du trent sidene effektivt? Noen forslag til øvelser... har et par i programmet, men går så sinnsykt treigt...
Vekt:103,3 kg (10.04.08)
Høyde: 1.90
Beste løft:
Benkpress: 150kg, 5*125kg
Markløft: 5x150kg
Mavemusklene er festet oppe og nede så du klarer neppe å isolere nedre del av magen , du klarer sikkert å "føle" at du gjør det men at du gjør det er jeg usikker på.
Den med å være to og kaste bein og holde imot er greit nok for hofteleddsbøyerne men det trener ikke maven effektivt.
Tren crunches og maskin crunches , så mye mer er ikke nødvendig da man får nok mavetrening når man trener andre øvelser.
Alle har en eller annen form for sixpack , det er bare å ta bort fettet så er den synlig.
her er jeg enig med nk.
men jeg må legge til.
i helga brukte en kammerat av meg og meg, sjefenklubbsfreddis-metode. i tilleg til noen sett med vanlig situps over benk. og guuuud som jeg kjenner det i magen i dag jah. hehe.
mage trening som gjør meg støl =
masse repper, til jeg ikke ORKER mere.
trenings partner til å presse meg.
mange sett
jeg føler det der diggere å gjøre magen støl, enn å ikke gjøre den støl! sånn psykisk sett så føler jeg at den vokser da.
Bruk leg raise, pelvic tilt, benhev i dipsbenk og maskinøvelser(magetreningsmaskiner) på nedre, magetwist(med stang eller vekt) på obliqes(ytre sidenmuskler) og liggende sidenhev + sidehev i roman chair for q.lumborum(indre sidemuskler). Funke fjell! Vekt og reps etter eget behov![]()
Nedre del av magen er vel noe folk generelt sett sliter med. Det som er viktig er at du utfører hele øvelsen, og ikke bare jokker i et segment.
du kan holde deg i en stang, slik man tar chins på, og løfte føttene kontrolert opp til lik linje med brystet.. det er bra trening for magen![]()
synlig sixpack handler KUN om fettprosent! Noe som er en veldig individuell betegnelse; noen må ned i under 10% for å få sixpack, men bleike folk kan ha sixpack og 20 i fett%!
Kardio og godt sammensatt kosthold er nøkkelen til svulmene abs![]()
rata tat tat
du tar tau, en skråbenk, fester tauet til noen vekter, trekker tauet sånn at du holder tauroten på brystet, og tar sit ups med vekt, 10repsx3.
RockyRock
Kjører den Rock nevner her, funker veldig bra!Opprinnelig skrevet av Rock
Opprinnelig skrevet av BigDaddy
Er det et apparat der du trener hvor du kan trene korsryggen? Jeg pleier å vri meg sidelengs så jeg ligger med hofta på puta. Så er det bare å berøre ørene med fingrene, og senke overkroppen så langt ned det går, og heise overkroppen opp så langt det går. 20 sånne, snu rundt for å ta andre siden 20 ganger = 1 sett. Jeg pleier å kjøre 3 sett uten pause på denne, deretter 20 repetisjoner på beinhev, 2 sett, og til slutt så mange jeg klarer av sit-ups i maks. skråbenk.
Men det var før. Nå har jeg fått litt for kraftige obliques ("sider"), så de får bare trimmet seg i knebøy for tiden.