Viser resultatene 1 til 11 av 11

Tråd: Trene med smertestillende, har det negativ effekt?

Platinum Member TommyMSI sin avatar
    Ble medlem
    01-2006
    Alder
    27

Trene med smertestillende, har det negativ effekt?

Hei..

Jeg har en del smerte i kragebeinet og har hatt det nå en ukes tid. Vurder å ta paralgin forte på trening for å minske smertene.

Noen som har erfaringer med bruk av lignende på trening? Presterer man dårligere/bedre etc..
    http://fitnessprat.no/showthread.php?t=27446 <---treningsdagbok

1.pl City Open 2007

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    01-2007
    Alder
    27
    Paralgin forte gir samme effekt i kroppen som morfin når det blir brutt ned.
    Kroppen lures og skjønner ikke helt hva som foregår. Masse prosesser som berøres av PF, ikke bare opplevelsen av smerte. Jeg ville vært veldig forsiktig med å trene (hvertfall presse deg veldig) før du har sjekka ordentlig opp med lege.

Amor fati Avsluttet brukerkonto sin avatar
    Ble medlem
    10-2004
    Smerte har også den funksjonen at den sier tydelig ifra når du skal holde deg i ro. Smertestillende kan medføre at du utfører øvelser på det skadedede stedet som det absolutt ikke skal ha.
    Dropp trening og smertestillende i kombinasjon til du er bra .

Ble medlem
    01-2006
    Alder
    27
    Er enig i det dere skriver, men har en stemme som sier at eg ikke kan droppe trening på grunn av en filleting.

Det jeg kan gjøre er å trene uten PF, og heller ta det etter på for å dempe smertene.

1.pl City Open 2007

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    01-2007
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av TommyMSI Vis post
    Er enig i det dere skriver, men har en stemme som sier at eg ikke kan droppe trening på grunn av en filleting.

Det jeg kan gjøre er å trene uten PF, og heller ta det etter på for å dempe smertene.
    hvis smertene er treningsrelaterte og så ille at du må ha paralgin forte er det jo ikke noen filleting. det er tross alt et sterkt og reseptbelagt legemiddel..
    hvis det er en helt annen grunn til at du har vondt burde det være greit å trene tenker jeg, men sjekk opp med legen din først.

Ble medlem
    01-2006
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av feliix Vis post
    hvis smertene er treningsrelaterte og så ille at du må ha paralgin forte er det jo ikke noen filleting. det er tross alt et sterkt og reseptbelagt legemiddel..
    hvis det er en helt annen grunn til at du har vondt burde det være greit å trene tenker jeg, men sjekk opp med legen din først.
    Eg har resept på medisinen og den er til bruk hvis jeg får smerter. Fastlegen min holder til i bergen, men siden jeg bor og studerer i stavanger nå. kan jeg ikke bare stikke innom der.

Er enig med at hvile og treningsavhold er nok det som skal til for å få orden på tullet med kragebeinet.

Men slik du skriver det har jeg ikke negativ effekt av å trene i påvirket tilstand.

1.pl City Open 2007

Medlem
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    27
    Jeg mener det har vært noen saker i media det siste året hvor folk faktisk har dødd ved å trene ved bruk av smertestillende. Dette var nok ikke vektløfting, men det er jo allikevel en tankevekker. Nå kjenner ikke jeg til de sakene godt nok til å kunne si at dette har noe betydning for din del. Godt mulig det var snakk om mye sterkere saker.

Ble medlem
    01-2006
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av aztlak Vis post
    Jeg mener det har vært noen saker i media det siste året hvor folk faktisk har dødd ved å trene ved bruk av smertestillende. Dette var nok ikke vektløfting, men det er jo allikevel en tankevekker. Nå kjenner ikke jeg til de sakene godt nok til å kunne si at dette har noe betydning for din del. Godt mulig det var snakk om mye sterkere saker.
    Helvete mann Jaja klarte økten uten noe som helst. Kjørte litt kortere og lettere økt.
    Fant ut hvilken øvelse som fucket mest opp, det var rett og slett dips som fucket krage beinet. for mye belastning på ligamentene. Er ikke blitt mye verre heller så satser at det er full gass igjen neste bryst/skuldre økt.

1.pl City Open 2007

Kliss nytt medlem fangis sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    27
    Heisann. Jeg hadde samme problem som deg i høst. Var så fælt iblant at jeg bare måtte ta pinex forte for å holde smertene i sjakk. Min søster er lege og ga meg en del tips. Eller, det var vel kommandoer . Hun ba meg om å holde meg unna ALT av tyngre trening før jeg ble bedre, ellers kunne det gå skikkelig gærnt om jeg pressa meg ofte med mindre smerter. Det er kjipt, men det er enda kjipere å få skader i ryggen som du ikke blir kvitt. Jeg fikk lov å trene rolig, litt småjogging etc. Jeg kom meg vel etter en måneds tid.
    Forresten så er det veldig farlig å trene når du har så sterke smertestillende i kroppen.

Silver Member - III Mitlømp sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    noen typer smertestillende (NSAIDs) ødelegger restitusjonen din, fordi de tuller med prostaglandinnivået i kroppen. Så du slipper smerten men du vil bryte deg mer ned med trening. Tror du bør trene lett isåfall.
    In this life we get only those things for which we hunt, for which we strive, and for which we are willing to sacrifice.

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av TommyMSI Vis post

Tren det som ikke gjør vondt Og tren veldig lett eller hold deg unna det som gjør vondt.
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.