Er det fy fy å trene mens man er sjuk?
evt ta en lett økt?
Er det fy fy å trene mens man er sjuk?
evt ta en lett økt?
Spørs hvordan syk.. er jeg bare forkjøla kjører jeg på , vondt i hodet osv er noe helt annet
Nei det er ikke smart, immunforsvaret er under hardt press allerede.
Jeg trente når jeg trodde jeg var blitt frisk igjen fra influensa, det endte med at jeg ble syk enda en uke![]()
www.EliteFTS.com
Har fått den influensaen som er komt så å si over hele norge, pokker for noen treningsabstinenser jeg har fått, fantasert om ei steinhard økt i flere dager nå..
No Pain No Gain
Har du fått influensa er det bare til å holde sengen. Trening vil kan gjøre det vondt verre. Bedre å vente noen dager extra enn å risikere en rebounce..
Some people play hard to get. I play hard to want!
Even a broken watch is right twice a day!
Dawg
Hvis det er over drøvelen er det ingen fare å trene, men er det under så skal du holde deg hjemme..
Jeg prøvde å trene i går etter en uke med influensa, men jeg ga meg uti tredje settet og ble så slapp resten av kvelden at jeg ikke klarte noe annet enn å ligge på sofaen. Hadde jeg fortsatt hadde jeg sikkert blitt ødelagt.
...I simply am not there.

Jeg kommer til å vente 3-4 dager ETTER at jeg har sluttet å hoste, og nesen er fin.. just in case... infulensa er tross alt en meget helsedemper på kroppen
er jeg syk eller sliten i kroppen så tar jeg heller fri. ingen vits å presse kroppen utover det den tåler.
Satser på å ver frisk over helgen, skal man ta ett par økter rolig eller kan man begynne rett p der man slapp?
No Pain No Gain
Jeg begynner der jeg slapp. Vet at mange begynner rolig de første øktene, men det ser jeg ingen grunn til. Det kommer såklart ann på hvor lenge du har vært sjuk. Men dersom det er snakk om en vanlig forkjølelse så kjører jeg på der jeg slapp.
Det er i motbakke det går oppover.
enig, det kommer helt an på hvor syk jeg har vært... etter en lettere forkjølelse, kjenner jeg hvor mye jeg orker, og tar det derfra...
push harder - lift more
klare du og tenka på og trena me den influensa da, er så gale sjå meg nå at eg klare så vidt og lea kroppen uten at det gjer faen så vondt!
forward!
Hehe, motivasjon er på topp, synd bare kroppen ikke er det.
No Pain No Gain
For å si det slik, har du en lettere forkjølelse er det inget problem for kroppen å håndtere trening, bare pass på å ikke tren deg selv for hardt.
Men har du feber, sterk forkjølelse, er slapp, eller lignende så er det bare å holde sengen.. Det kroppen trenger da er hvile, den jobber best mot sykdommer når du sover, ligge fungerer jo ganske bra også..
Grunnen til at du ikke skal trene når du er syk er: Når du er syk jobber immunforsvaret og det tar sine ressurser fra dine energilagrer i musklene etc.
Derfor vil det ofte forverre situasjonen hvis du trener når du er syk, fordi immunforsvaret ikke får tak i nok ressurser til å beskytte kroppen din og drepe viruset/sykdommen.
Det finnes ingen snarveier til steder det er verdt å reise til.
Faen heller tank, er du klar over hvor mye jeg må konsentrere meg for å lese den dialekta di? :evil:Opprinnelig skrevet av Tank
Jeg var skikkelig forkjøla forrige uke, da tok jeg treningsfri, følte meg ganske slapp idag også, men kjørte på med ei hard økt. Nå føler jeg meg bedre enn på lenge![]()

Jeg føler meg værre enn på veldig lenge... har trent til failure to ganger nå... etter en infulensa periode.. og er meget slapp... vurderer en pause, men fortsetter nok. Får bare håpe at det tar seg opp, og så får jeg heller kutte ut å kjøre meg til failure..
Er man bare litt forkjølet, er det vel bare bra med litt lett trening.
det er i allefall mine erfaringer.