Viser resultatene 1 til 8 av 8

Tråd: Trene om kvelden?

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2008
    Alder
    23

Trene om kvelden?

Hallo.

Jeg har tenkt å begynne på sats. Problemet mitt er at jeg kun har tid til å trene om kvelden ( 21:30-23:00).

Jeg har tenkt å starte å trene styrke mandag til torsdag, klokken halv ti til klokken halv elleve.

Er det noen eller noe som tilsier at det er dårlig for kroppen å trene styrke så sent om kvelden? Vil jeg ikke kunne oppnå gode resultater på denne tiden av døgnet?

På forhånd takk!

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Det som jeg først tenker på når folk snakker om sein trening er næring. Klarer du å få i deg nok mat etter trening til å få i gang restitusjonen?

Når det gjelder andre ting så vil jeg tro at så lenge du har energi til det, stå på. Generellt sett skal man visst ha høyest hormon-nivå om morgenen. Men personlig så liker jeg ikke å trene for tidlig, så hvem vet. Vi er alle forskjellig.

Junior Broscientist AxMataz sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    31
    Når på døgnet du trener er ikke utslagsgivende, men indirekte kan det blir mer problematisk mtp at du skal spise et godt måltid en time etter trening, rekker du det? I tillegg blir det ofte til at man drikker veldig mye under og rett etter trening, noe som kan føre til at du sover dårlig fordi du må pisse hele natten.

En annen ting er, hvor sent holder sats åpent?
    Sats sjølyst stenger kl 20.00 på hverdager mens elixia stenger kl 22.15. Verdt å sjekke ut.
    Remember that last guy who gave up? --- Neither does anybody else!

Platinum Member Freshh sin avatar
    Ble medlem
    07-2005
    Sats storo har åpen til 23, men liker elixia best dog...
    -Faliure is the opportunity to begin again, more intelligently-

Banned
    Ble medlem
    10-2006
    Basic er oppe til 22.00. Helt klart det beste valget om du bor ved Ullern,Ullerntoppen,Lilleaker,Bærum,Røa og nærområdet der. Deilig gym

www.Basicnorge.no

Mentalt utfordret wankstarr sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    25
    Der jeg trener kan man trene mellom 05.00-00.00..
    Jeg trener sent av og til selv, men da legger jeg meg også sent, så jeg får hatt i meg næring etter trening..
    Så lenge næringen er grei etter trening, og du har energi til å kjøre på, så hvorfor ikke?
    Å trene tidlig er det verste jeg veit.. 16-17 tida og utover is my time to shine
    <3Fitnessfrøken<3

Maximus Ingar sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24
    S&#229;lenge du har i deg et greit m&#229;ltid p&#229; forh&#229;nd og etterp&#229; er ikke det noe problem. Enkelte tror man m&#229; fr&#229;tse mest mulig rett etter trening fordi man vil benytte seg av den maten umiddelbart, og at om man ikke gj&#248;r det blir restutisjonsevnen svekket. Sannheten er at kroppen bruker mye lengre tid p&#229; &#229; ford&#248;ye mat enn de fleste tror, det er mye viktigere og mer effektivt &#229; spise for hva man skal gj&#248;re i de p&#229;f&#248;lgende 2-4 timene istedet for hva man nettopp har gjort.

Spis et godt m&#229;ltid f&#248;r trening sammensatt av "trege" karbohydrater og proteiner, og innta et mindre m&#229;ltid etterp&#229;, som f.eks en myse/whey-shake og en kjapp karbohydratkilde som f.eks. dextrose(druesukker) s&#229; vil det v&#230;re nok.
    Du kan godt ha i deg mer om du har fysikk til det, men har du gjort alle n&#248;dvendige tiltak p&#229; forh&#229;nd skal ikke det v&#230;re n&#248;dvendig.
    S&#229; f&#229;r du deg en god natts s&#248;vn etter treningen, og det vil gi veldig bra utslag p&#229; restutisjonen.

Jeg trener ofte sent, siden det ofte blir flere &#248;kter om dagen, og jeg har ingen problemer med &#229; legge opp d&#248;gnet og matspisingen deretter. Jeg m&#229;tte nylig trene fra midnatt til 01:30 pga jobbing osv, men det er ikke noe problem s&#229;lenge du forst&#229;r at hva klokka er har egentlig ikke en dritt &#229; si.
    Jeg er sponset av Norkost

GridIron Barbell

Bronse Member
    Ble medlem
    04-2007
    Alder
    21
    Begynn p&#229; Jimu. D&#248;gn&#229;pent....

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.