Viser resultatene 1 til 17 av 17

Tråd: Trene rett etter du står opp..

Superior newbie -MinoTaurO sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Alder
    26

Trene rett etter du står opp..

Heisann.. Jeg har d problemet at jeg jobber natt, så det er et helvette å trene rett før jeg drar på jobb iogmed at jobben min er litt fysisk krevende.. Så kroppen får ikke hvilt etter trening slik som den burde gjør.

Jeg vet at du bør ha i deg 2-3 måltider før trening, men er det noe kost tilskudd eller lignende som kan hjelpe til slik at det er mulig å trene om morningen ? Takk for svar.

Silver Member Yvonne sin avatar
    Ble medlem
    09-2006
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av -MinoTaurO Vis post
    Heisann.. Jeg har d problemet at jeg jobber natt, så det er et helvette å trene rett før jeg drar på jobb iogmed at jobben min er litt fysisk krevende.. Så kroppen får ikke hvilt etter trening slik som den burde gjør.

Jeg vet at du bør ha i deg 2-3 måltider før trening, men er det noe kost tilskudd eller lignende som kan hjelpe til slik at det er mulig å trene om morningen ? Takk for svar.
    Det er ikke noe problem å trene om "morgenen". Ta det rett etter "frokost". Faktisk så har jeg lest at det er mange fordeler med å trene rett etter at du har stått opp. Det dreier seg stort sett om hva du venner deg til. for eks er forbrennigen på topp da. Det har med insulin nivået å gjøre. Det er mange av "de store gutta" som trener før de går på jobb, og mange andre med dem. Sjekk profiler på www.iform.no. Men ta det med en gang du står opp, rett etter frokost. så får du et par timer hvile før du går på jobb. Det holder det!
    Tenk over at etter en lang dag på jobb osv er man ikke alltid mer opplagt. Det er hvertfall ikke jeg! Dessuten er det vel så viktig å spise etter trening, som før!
    Når det kommer til kosttilskudd, er det ingenting som erstatter mye sunn, mat som øker dine anabolenivåer.
    Lykke til!

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Jeg er nødt til å ha 1000kCal og 150g karbo i god tid før jeg trener. Ellers mister jeg kraft og utholdenhet.
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

Ble medlem
    09-2006
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av vio Vis post
    Jeg er nødt til å ha 1000kCal og 150g karbo i god tid før jeg trener. Ellers mister jeg kraft og utholdenhet.
    så det har du regnet ut? jaja.. folk er forskjellig
    jeg har bedre utholdenhet når jeg er uthvilt, enn etter en lang dag på jobb. Selv om jeg har flere måltider innabords.

Platinum Member Freshh sin avatar
    Ble medlem
    07-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av Yvonne Vis post
    så det har du regnet ut? jaja.. folk er forskjellig
    jeg har bedre utholdenhet når jeg er uthvilt, enn etter en lang dag på jobb. Selv om jeg har flere måltider innabords.
    Da vet du hva du må gjøre
    -Faliure is the opportunity to begin again, more intelligently-

Silver Member - III Mitlømp sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Jeg er svakere når jeg står opp. Vet ikke helt hva det er. Synes også jeg er sterkere hvis jeg har beveget meg litt den dagen. Har jeg bare ligget på sofaen er det tungt å komme i gang.

Men at jeg er litt svakere pga tidspunkt gjør i og for seg lite, så lenge progresjonen er der.

Platinum Member Freshh sin avatar
    Ble medlem
    07-2005
    jeg er sykt svak om morran. Liker ikke å trene styrke da i det hele og store. Føler meg pinglete og dårlig og blir fort kvalm
    -Faliure is the opportunity to begin again, more intelligently-

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Selv spiser jeg 1 måltid 1-2timer før trening, og det går fint for min del

FitFrank
    Gjest
    Train Early – Exercising earlier in the day produces a superior hormonal response versus training in the evening. In particular, exercising late in the day magnifies the cortisol response. Cortisol is a catabolic hormone, which at high levels breaks-down muscle tissue and impairs immunity.

FitFrank
    Gjest
    I don’t think there’s anything unhealthy about fasted morning cardio, but I don’t recommend it. Even if you burn a bit more fat (which you probably do), you’re likely to store a bit more fat from the post-workout meal. The total amount of calories burned is the same, the only difference is the fasted element, and we know that anytime fasting is involved bioregulatory feedback kicks-in. Fasted morning cardio is sort of a gimmick, and unfortunately gimmicks rarely succeed at outwitting the body. Furthermore, you need to weigh the speculative benefit of fasted morning cardio against the greater subjective difficulty of training in fasted state. For folks barely able to marshal the motivation to train, training in a fasted state might be just enough to make them quit.

Ble medlem
    09-2006
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av Freshh Vis post
    Da vet du hva du må gjøre
    hehehehehe.. jepp!!

Svigermor's drøm voids sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Alder
    22
    jeg tror ikke det er noe skreven regel at du må ha 2-3 måltider innabords før du trener, syntes selv at det er best å trene tidlig på dagen før skolen. Har energi etter skolen også, men har MYE større overskudd før. Er ikke noe spesielt kosttilskudd som egner seg kun til morgentrening.
    Assumptions, my dear Mitzi, is the mother of all fuck-ups

- Pricilla Queen of the Dessert -

Silver Member - III
    Ble medlem
    03-2004
    dette er jo så veldig smak og behag! og man bør gjøre det som passer en best. det nytter ikke og komme med argumentet at testoproduksjonen kan nå opp til det dobbelte av daglige verdier om det føles som om glykogenlagrene dine er på buleminivå og du ikke klarer og presse deg det som er nædvendig.

eneste morgentreninga jeg noen gang kommer til og klare er kardio versjonen

Edit: by the way. så en rask overskrift her forleden. noe aom at A personer har en negativ genfeil eller noe. så morgenstund har gull i munn kun om kl har passert 11 i det du står opp
    I`m Fitnessfrosk, get used to it!

AKA Gullfisken Sørlendingen sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Alder
    29
    Sitat Opprinnelig skrevet av voids Vis post
    Er ikke noe spesielt kosttilskudd som egner seg kun til morgentrening.
    For min del hadde jeg neppe funnet veien til treningssenteret uten coffee

Ble medlem
    09-2006
    Alder
    33

Smile

Sitat Opprinnelig skrevet av Fitnessfrosk Vis post
    dette er jo så veldig smak og behag! og man bør gjøre det som passer en best. det nytter ikke og komme med argumentet at testoproduksjonen kan nå opp til det dobbelte av daglige verdier om det føles som om glykogenlagrene dine er på buleminivå og du ikke klarer og presse deg det som er nædvendig.

eneste morgentreninga jeg noen gang kommer til og klare er kardio versjonen

Edit: by the way. så en rask overskrift her forleden. noe aom at A personer har en negativ genfeil eller noe. så morgenstund har gull i munn kun om kl har passert 11 i det du står opp
    Leste også den artikkelen, og det stod at overdrevent b mennesker (som du) mest sannsynlig har samme genfeil. du skulle ha lest hele gitt

Ble medlem
    09-2006
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av voids Vis post
    jeg tror ikke det er noe skreven regel at du må ha 2-3 måltider innabords før du trener, syntes selv at det er best å trene tidlig på dagen før skolen. Har energi etter skolen også, men har MYE større overskudd før. Er ikke noe spesielt kosttilskudd som egner seg kun til morgentrening.
    enig med du!!

Silver Member - III
    Ble medlem
    03-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av Yvonne Vis post
    Leste også den artikkelen, og det stod at overdrevent b mennesker (som du) mest sannsynlig har samme genfeil. du skulle ha lest hele gitt
    whatever pathetic a human!

leste bare overskriften
    I`m Fitnessfrosk, get used to it!

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.