Legger majoriteten her om treningsregimet på begynnelsen av sommerhalvåret, når valkene skal av? I tilfellet, hva gjør dere annerledes?
Legger majoriteten her om treningsregimet på begynnelsen av sommerhalvåret, når valkene skal av? I tilfellet, hva gjør dere annerledes?
For min del så er svaret nei. Untatt det faktum at jeg øker mengden kardio.
Samme her... samme trening, mer kardio
Kjører litt lettere. Dvs litt opp på antall reps. Pluss ( mye) mere kardio.
Selv har jeg gått ned fra 4splitt til 2splitt, med høyere repantall+Kardio.
Kjører med litt lengre pauser, gjør så godt jeg kan for å holde meg lik belastning og øker kardioen. Likevel er det dessverre enklere å redusere treningsmengden når sommeren kommer og det skjer mye annet. Innbiller meg at beachvolleyen og økningen i generelt aktivitetsnivå veier opp for de styrkeøktene jeg mister (mtp. antall kcal forbrent).
Samme vekttrening, mer kardio.
Når jeg går i underskudd så kjører jeg på med få reps, få sett og tyngre vekter for å holde på styrken, om jeg går litt ned i volum pga atrofi bryr meg pent lite.
Mao, korte intensive økter. :-D
Norkost iz da shiznit foe shizzle mah nizzle!
Ser at folk kjører på med mye kardio og ikke tenker like mye på styrketreninga når de "deffer", men det er ikke alltid det er så lurt. Eller det spørs jo hvordan kardio man utfører, men aerob aktivitet som varer over lengre tid(jogging, sykling, step, aerobic osv) er vel ikke akkurat like gunstig som intensiv og tung styrketrening, sirkeltrening eller sprint (og annen høyintensiv, men kort intervalltrening) når man skal bli deffa. Kanskje med tanke på vektnedgang, men ikke med tanke på muskelmasse kontra fett.
http://www.t-nation.com/findArticle....le=07-060-diet
"ikke tenker like mye på styrketrening"
Hvordan klarte du å få det ut av de svarene som er blitt skrevet her?
Sorry. Mente "tenke på å gjøre endringer i styrketreninga". Men håper du skjønte poenget mitt...

Kjører med lavere treningsfrekvens, og dermed kortere økter pga mindre muskelgrupper per trening.
Øker bare aktivitetsnivået med kardio eller noe.
NORKOST
Hann var sær á leikvøllum
Imillum manna herjar
Rívur upp eikikelvi stór
Hann lemjir summar til heljar

Samme trening i begynnelsen av dietten, men når fettprosenten begynner å krype under 10 kutter jeg ut de laveste reppene og holder reppsantallet på ca 8.
Årsaken er enkelt og greit at det er lagt lettere å dra på seg skader når en begynner å bli skrapa for fett.
NORKOST - yammi!!!!
Opp med frekvensen, ned med volumet.![]()
Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

samme program som før, bare litt mer laidback på kostholdet, my is i denne sommervarmen![]()
Assumptions, my dear Mitzi, is the mother of all fuck-ups
- Pricilla Queen of the Dessert -