Viser resultatene 1 til 2 av 2

Tråd: Trener/spiser jeg riktig?

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    05-2008
    Alder
    30

Trener/spiser jeg riktig?

Ny her på forumet. Ser det er endel opplyste sjeler som henger her, så jeg prøver meg på et par spørsmål jeg sliter med å få riktig svar på.

Jeg er 26år, veier 80kg og er 184cm høy. Spiller fotball (3div) 3 dager i uken, (forholdsvis hardt kondisjonsmessig). I tillegg trener jeg styrke 2 dager i uken, samt har en blodhard løpetur på 1mil hver lørdag.

Fotball treningene er på 1,5 timer hver, mye intervaller, høy intensitet.

Styrke treningene mine er som følger: (ikke hat meg for ordleggingen min, jeg har ikke peiling på hva noen av øvelsene kalles)

Dag1:
    Benkpress 5 serier*10rep
    "Nedtrekk foran", smalt grep 2 serier*12
    "Nedtrekk bak", bredt grep 2 serier*12
    "En slags trekke maskin, sittende, horisontal "trekk" inn til brystet" 3 serier*10 (går på ryggmusklene, teit forklart :S )
    Situps*50
    Biceps trening, manualer, 3 serier *20

Dag2:
    Dips 5 serier*10
    Skulderpress 3 serier*10
    Skulder/nakke øvelse, står, manualer, prøver å "fly" (igjen teit forklart) 3 serier*10
    Situps*50
    Biceps trening, manualer, 3 serier *20

Jeg spiser havregryn til frokost hver dag, resten av dagen er forskjellig fra hva jeg gidder lage til middag. Blir endel kylling, kjøttdeig, pasta. Spiser mye bananer og pærer.
    (Er havregryn bra å spise til kvelds etter en fotball trening?)

Trener jeg som en idiot? Hva bør jeg spise for å kvitte meg med endel kroppsfett, samt bygge litt mer muskler? (Jeg har trent endel benkpress før (tok 110kg i benk når jeg trente max, så jeg vet at jeg er "feil" trent for å si det slik).

Målet mitt er ikke å bli en svær kroppsbygger, men vil ha en veltrent, penslig kropp, definert, men ikke stor.

Takker for eventuelle utfyllende svar

LxY
    LxY er ikke aktiv
    Silver Member LxY sin avatar
    Ble medlem
    12-2006
    Alder
    22
    Hei og velkommen

Prøv å få i deg proteiner i tillegg til middagen. mellommåltider med f.eks kylling, tunfisk, proteinshake, mager kesam etc. Ellers er havregryn til frokost og kylling til middag et godt valg. Den kjøttdeigen ville jeg nok byttet ut mot karbonadedeig. Frukt før du legger deg er nok ingen god ide om du vil ned i vekt. Det kan være lurt å ikke spise mat med karbohydrater 3-4 timer før du legger deg. Når det gjelder treningen ville jeg lagt til litt lår og legg. For å øke i muskelmasse burde du også holde deg fra 6-12 repitisjoner. Nå kan det jo hende at du tar flere repitisjoner for fotballens del? uansett, lykke til

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.