Viser resultatene 1 til 26 av 26

Tråd: Trener til mjk opptak.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    11-2005
    Alder
    28

Trener til mjk opptak.

noen som driver med det samme?
    bytter gjerne tips , treningserfaring med vedkommende.

Silver Member - III
    Ble medlem
    03-2004
    sørg for og være så seig som mulig og forbered deg på det værste og så forbered deg på noe enda værre.
    I`m Fitnessfrosk, get used to it!

PG*
    PG* er aktiv nå
    Carnivore PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    Sitat Opprinnelig skrevet av freedom
    noen som driver med det samme?
    bytter gjerne tips , treningserfaring med vedkommende.
    se på opptakskravene som noe du bør klare med god margin og på en dårlig/middels dag. Er en del som får seg en på trynet på hjk opptaket og finner ut at 5 km de skal løpe slutter med 2 km i "bratt" oppoverbakke. Mener at mjk har tilsvarende motivasjonsknekkere.

Silver Member - III
    Ble medlem
    03-2004
    grovuttakets springing foregår rett utfor madlaleiren i skogen.
    svømming, og styrketester.

disse er egentlig ganske enkle...men når du kommer til seleksjonsperioden ( good old Fjøløy)....da får du deg en knekk sannsynligvis uansett hvor forberedt du er

Silver Member Incline sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    29

nja

Kjenner mange både på HJK og MJK, men sørg for å gå gå gå gå gå med sekk, stort sett det eneste som teller på styrke siden er det, styrketestene er såre enkle egentlig, bare sørg for at du klarer de med ok margin, og husk det. at når du har løpt 7km med opppakning 1 gang, kan det godt hende du skal løpe den 4 ganger til!! grovuttaketr er piano, er ikke for å finne de gode men for å sile vekk de dårlige, moroa begynner ikke før du står i Ramsund. lykke til!!

Ps; når du tror du er flink til å gå med sekk så er du ikke halveis, øk vekten i sekken og sett i marsj. Få deg ett par alpha bever eller professional med en gang, og gå dem SKIKKELIG inn nå. skoene kan ikke være for godt inngådde. de fleste som kommer gjennom nåløyet er ikke de som btuker dagen på styrkerommet, men de som har vilje av jern og som kan hate time ut og time inn. Se deg rundt når du (eventuelt) har kommet inn, er ikke en eneste sjel som driver med bygging der igården, du klarer ikke dra med deg den massen rundt i fjellet.

Så god tur

Klarer du ikke opptaket der så kan du alltids prøve TMBN de trenger også dyktige folk til afghanistan for tiden..

Mvh
    Incline
    Fair trade?

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    11-2005
    Alder
    28

...

skal begynne og gå en god del etter jul, mer eller mindre hele tiden. Tror ikke det er noe og si på motivasjonen min, to år på rad har jeg ikke kunne kommet inn i millitæret i det hele tatt pga av skade i den perioden jeg skulle inn, driver for tiden og trener i Brasil under svært varme forhold, trener for det meste kampsporten Capoeira som jeg bruker til og gjøre hele kroppen mere mjuk og motstandsdyktig. Jogger også en del her ned, noe som er veldig bra for kondisjonen når u jogger i varmen, men lett og bli ovrtrent siden kroppen egentlig ikke er tilpasset slike forhold. Tar gjernt imot et tonn med flere tips.....

GI-Joe pelsjeger sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    sjekk ut www.milforum.net, der står det masse nyttige ting ang trening.

men nøkkelen er som sagt tidligere her og gå gå gå med tung sekk i ulendt terreng med høyt tempo..
    I kneel only to God , I don't see him here

Ble medlem
    10-2005
    Alder
    29

ja du kan lese på nettet

skal begynne og gå en god del etter jul, mer eller mindre hele tiden. Tror ikke det er noe og si på motivasjonen min, to år på rad har jeg ikke kunne kommet inn i millitæret i det hele tatt pga av skade i den perioden jeg skulle inn, driver for tiden og trener i Brasil under svært varme forhold, trener for det meste kampsporten Capoeira som jeg bruker til og gjøre hele kroppen mere mjuk og motstandsdyktig. Jogger også en del her ned, noe som er veldig bra for kondisjonen når u jogger i varmen, men lett og bli ovrtrent siden kroppen egentlig ikke er tilpasset slike forhold. Tar gjernt imot et tonn med flere tips.....
    Bygg deg ett grunnlag på føttene dine. overlever føttene dine opptakets første uke så går det nok greit med det fysiske, man ser fort hvem som er av rett materiale og ikke.
    Men som jeg nevnte, ikke hang deg opp i det fysiske, det er det du har mellom ørene som teller, intervju = 90% av vurderingen. det fysiske altså stort sett det med å gå med sekk er egentlig bare også en sjekk på at søkerne er motiverte nok til at de har trent opp utholdenheten tilstrekkelig og er villig til å HATE nok...

Enten så er du MJK/FSK materiale eller så er du det IKKE, samme faen hvor mye du trener..

Så gode holdninger er viktig, ikke no jevla hiha rambo jeg vil se blod holdninger. Og en mentalitet som viser at du er villig til å gi 100% når det brenner på dass, er en helt egen rase de ser etter..

Lykke til og benytt den gode muligheten du har til å trene der det er varmt, du får mye ut av det som du kan trenge neste gang du er der det er varmt, for kommer du inn, så er det ikke lenge før du er der..

Mvh
    Incline..
    Fair trade?

Silver Member
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    24
    trener til HJK, følger vektprogrammet til boXer, og driver med kickboxing 3-4 ganger i uka. i tillegg kommer jogging å slikt, og seff sekkgåing.
    When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion.

Medlem Sander64 sin avatar
    Ble medlem
    01-2005
    Alder
    21
    Trener selv til mkj opptaket, desverre er det sånn i Bergen at det ikke fines noen steder og svømmet er 14.00 med få folk! Så svømming er noe jeg gjør alt for sjeldent.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    11-2005
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av Incline
    Bygg deg ett grunnlag på føttene dine. overlever føttene dine opptakets første uke så går det nok greit med det fysiske, man ser fort hvem som er av rett materiale og ikke.
    Men som jeg nevnte, ikke hang deg opp i det fysiske, det er det du har mellom ørene som teller, intervju = 90% av vurderingen. det fysiske altså stort sett det med å gå med sekk er egentlig bare også en sjekk på at søkerne er motiverte nok til at de har trent opp utholdenheten tilstrekkelig og er villig til å HATE nok...

Enten så er du MJK/FSK materiale eller så er du det IKKE, samme faen hvor mye du trener..

Så gode holdninger er viktig, ikke no jevla hiha rambo jeg vil se blod holdninger. Og en mentalitet som viser at du er villig til å gi 100% når det brenner på dass, er en helt egen rase de ser etter..

Lykke til og benytt den gode muligheten du har til å trene der det er varmt, du får mye ut av det som du kan trenge neste gang du er der det er varmt, for kommer du inn, så er det ikke lenge før du er der..

Mvh
    Incline..

Hey,setter stor pris på svarene dine. Virker som om u har lit peiling hva som er best og forberede seg på og ha en ærlig holdning til seg selv. Er som u sier, enten er du eller så er du ikke, uansett hva u gir. Men jeg skal utnytte treningene her i Brasil maksimalt. Trener capoeira ca 6-8 ganger i uke, + løping. Etter de innleggene som har kommet her skal jeg konsentrere meg mere på gåing med sekk og løping. Men skal allikavel holde meg et god stykke over minstekravene på intaket når det gjelder styrke.

Superior newbie jess mAn sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    22
    Sitat Opprinnelig skrevet av Sander64
    Trener selv til mkj opptaket, desverre er det sånn i Bergen at det ikke fines noen steder og svømmet er 14.00 med få folk! Så svømming er noe jeg gjør alt for sjeldent.

Gå på Edvard Grieg Suitell, det er litt kort, men det er ganske lite folk. Og siden du bor på Sandsli er det ikke så langt unna.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    11-2005
    Alder
    28

Hvor lenge har u trent til opptaket? har u teste resultatene på inntaket?

Ble medlem
    01-2005
    Alder
    21
    Sitat Opprinnelig skrevet av jess mAn
    Gå på Edvard Grieg Suitell, det er litt kort, men det er ganske lite folk. Og siden du bor på Sandsli er det ikke så langt unna.
    De har stengte det for folk som ikke bor der = / Men det var en god ide!! Jeg kjenner folk som jobber der, så jeg kan sikkert få til noe

Ble medlem
    01-2005
    Alder
    21
    Hvor lenge har u trent til opptaket? har u teste resultatene på inntaket?

Er enda 2 år til jeg skal inn, men jeg greier akkurat antall pullups og situps, jeg sliter litt med svømmingen, pushupsene og ryggupsene Du da?

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    uff det er for tidlig. Jeg trodde mjk var "Michael jackson klubb"

Silver Member - III
    Ble medlem
    03-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av Incline
    Kjenner mange både på HJK og MJK, men sørg for å gå gå gå gå gå med sekk, stort sett det eneste som teller på styrke siden er det, styrketestene er såre enkle egentlig, bare sørg for at du klarer de med ok margin, og husk det. at når du har løpt 7km med opppakning 1 gang, kan det godt hende du skal løpe den 4 ganger til!! grovuttaketr er piano, er ikke for å finne de gode men for å sile vekk de dårlige, moroa begynner ikke før du står i Ramsund. lykke til!!

Ps; når du tror du er flink til å gå med sekk så er du ikke halveis, øk vekten i sekken og sett i marsj. Få deg ett par alpha bever eller professional med en gang, og gå dem SKIKKELIG inn nå. skoene kan ikke være for godt inngådde. de fleste som kommer gjennom nåløyet er ikke de som btuker dagen på styrkerommet, men de som har vilje av jern og som kan hate time ut og time inn. Se deg rundt når du (eventuelt) har kommet inn, er ikke en eneste sjel som driver med bygging der igården, du klarer ikke dra med deg den massen rundt i fjellet.

Så god tur

Klarer du ikke opptaket der så kan du alltids prøve TMBN de trenger også dyktige folk til afghanistan for tiden..

Mvh
    Incline
    BING!!!!

feil!

ikke kjøp noen fancy sko med mindre du skal inn på fsk opptakt. du får good old alpha støvel på mjk. og blir nødt til og bruke den modellen.

en av de råeste karene på mjk var bygger. og han er svæææær ennå.

Ble medlem
    10-2005
    Alder
    22
    De har stengte det for folk som ikke bor der = / Men det var en god ide!! Jeg kjenner folk som jobber der, så jeg kan sikkert få til noe

Sikker på det? jeg har vært der evig mange ganger. Og mine søsken bader der veldig mye.

Men fy faen så skittent det er der

Ble medlem
    01-2005
    Alder
    21
    Sikker på det? jeg har vært der evig mange ganger. Og mine søsken bader der veldig mye.

Men fy faen så skittent det er der
    Nei det var ikke det alikavel Men pleier det og være mange folk der ca 15.00 på en tirsdag?

Ble medlem
    10-2005
    Alder
    22
    Nei det var ikke det alikavel Men pleier det og være mange folk der ca 15.00 på en tirsdag?
    Tror ikke det. Fordi det er stortsett familier med småbarn som går der, og de pleier vel å komme fra 1700 og utover. Var værtfall sånn i sommer når jeg gikk der å svømte litt.

Ble medlem
    01-2005
    Alder
    21
    Tror ikke det. Fordi det er stortsett familier med småbarn som går der, og de pleier vel å komme fra 1700 og utover. Var værtfall sånn i sommer når jeg gikk der å svømte litt.
    Høres fint ut, hvor mye koster dette pr gang da? Og er bassenget stort?

Ble medlem
    10-2005
    Alder
    22
    Høres fint ut, hvor mye koster dette pr gang da? Og er bassenget stort?
    Bassenget er ikke så veldig stort, 15 meter eller noe. Husker ikke hva det koster, men hvis du har noen beskjente som jobber i Hydro så får du det gratis eller til halv pris. Mener at ABB har en sånn avtale og.

Medlem
    Ble medlem
    10-2004
    Jeg var på Mjk opptaket,klare alle fysiske opptaks krav men røk på skriftlig kordinasjonstest,ikke alt går på det pysiske,du må være smart og ha vilje som en rambo på en god dag.
    Opptaket i løping med ag3 bør løpes på max 22-23min.men det værste er som andre sier her,fjøløya,her blir du pusha godt og du kan ikke tenkte dg kor mye til vannvidd de driver dg. naken bading,cs gass,osv... lite mat extremt lite søvn,her går d mye på phsyke og guts.
    I det kullet jeg røk ut på,så var vi ca 130 på opptaket,nå er er de kun 7 stk igjen.

Ble medlem
    01-2005
    Alder
    21
    Sitat Opprinnelig skrevet av linni
    Jeg var på Mjk opptaket,klare alle fysiske opptaks krav men røk på skriftlig kordinasjonstest,ikke alt går på det pysiske,du må være smart og ha vilje som en rambo på en god dag.
    Opptaket i løping med ag3 bør løpes på max 22-23min.men det værste er som andre sier her,fjøløya,her blir du pusha godt og du kan ikke tenkte dg kor mye til vannvidd de driver dg. naken bading,cs gass,osv... lite mat extremt lite søvn,her går d mye på phsyke og guts.
    I det kullet jeg røk ut på,så var vi ca 130 på opptaket,nå er er de kun 7 stk igjen.
    Skriftlig kordinasjonstest, gjør man hva på?

Ble medlem
    10-2005
    Alder
    29

jajaja

Sitat Opprinnelig skrevet av Fitnessfrosk
    BING!!!!

feil!

ikke kjøp noen fancy sko med mindre du skal inn på fsk opptakt. du får good old alpha støvel på mjk. og blir nødt til og bruke den modellen.

en av de råeste karene på mjk var bygger. og han er svæææær ennå.
    Det er derfor du kjøper Alpaen først, går den inn, og bruker den, gammelt triks det. og JA det er alltid EN sværing rundt omkring, men det er unntaket ikke regelen...
    Fair trade?

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    11-2005
    Alder
    28

mentaliteten

egentlig bunner alt i det mentale,uansett hva man skal klare, det fysiske bygger man opp slik at man er bedre rustet før man blir så sliten at det begynner og tære på mentaliteten din. Vil også si at dine egen holdninger til deg selv også kan ødlege mye for deg uten at du i det hele tatt ser det. Det og strebe etter det som er best mulig for seg selv og ta selvuderinger av seg selv er noe man gjør litt for lite, man tenker hele tiden hva andre gjør o g tenker om deg eller meninger om hva som er rett og galt. Det er en stress faktor å forvirrende og er noe av det første som vil ødlege for deg, for da er andre/og andre sine meninger mere viktig enn deg selv,men man skal selvf. ikke ta seg selv for høytidelig, men det er en fin balanse som ikke skal gå over i det egoistiske. Det vil u merke nå u skal opp den siste bakken og det svir så jævlig i hele kroppen og det eneste u tenker på er og sitte i en sofa og slappe av og la ANDRE gjøre jobben. Den jobben DU har drømt om og hatt i kankje 1-4 år om ikke lengre. Man kan trene og trene men man slår ikke sine egene holdninger før u ser dem. Jeg ble selv skremt over hvor mye tid og kas holdninger jeg har. Det er noe jeg hele tiden vil forbedre. Så etter min mening klarer men ikke noe av mjk opptaket om man ikke er mentalt forberedt. Og det noe skikkelig.....kun tankevirksomheten gjør det sterkere, det er den sm tvinger deg til og gå den ekstra milen. Finn den motivasjonen som ikke vil bli ødlagt samme faen hva folk gjør mot den, slår deg , mishandler deg , utmatter deg så mye at u vill heller sitte i en stol og bli slått. Det er da du finner u hva u vil i livet, når alt kommer til alt. Og det er da mentaliteten som ligger i bunnen av deg, uansett hvor kul og rå du er som kommer fram. Og det er den jeg vil jeg skal finne, og eventuelt du som vill inn i denne jobben. For det er da du kommer ut. Det er da u finner ut om u vill gi enda mere eller bare gråte og faktisk løpe hjem til mor eller kjæresten, og det gjør deg ikke svak fordi, gjør deg bare mere meneskelig i dagens sammfunn. Men uansett så bunner alt i mentaliteten og best for deg finn den og vær ærlig med deg selv og gjør deg sterkere igjennom det u finner ut.

Lignende tråder

1. OPTIMAL TRENING BY HIT
    By HITFrank in forum Trenings / kostdagbok
    Svar: 59
    Nyeste innlegg: 30-05-09, 18:57
  2. Mine mål for mine trainees
    By Foreign Kid in forum Trening
    Svar: 1
    Nyeste innlegg: 19-01-06, 01:29
  3. Spiseforstyrrelser i idretten
    By Sindre in forum OT
    Svar: 0