Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultatene 1 til 50 av 85

Tråd: Trenger en GOD øvelse for mage

Bronse Member
    Ble medlem
    11-2005

Trenger en GOD øvelse for mage

Jeg er ute etter en god, hard øvelse for magen. Jeg må kunne gjøre den på egen hånd, siden det bare trengs de øktene jeg trener alene. Ikke apparater.

Nå bruker jeg en hvor jeg ligger på ryggen, en person står over meg, jeg holder rundt beina hennes og hun dytter beina mine (strake) ned mot bakken. Litt dårlig forklaring, men.
    Dette får jeg ikke gjort alene, så jeg skulle gjerne hatt noe som brenner skikkelig bra, uten at jeg må ta 20 reps.

Silver Member - III Mitlømp sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Pleier selv å slenge meg på dørken med en manual på 20 kg. Deretter hever jeg beina oppover slik som du beskriver i øvelsen i hovedposten, samtidig som jeg fører manualen mot beina. Litt klønete forklart, men synes det tar veldig bra. Husk å aldri la hodet hvile på gulvet og vær eksplosiv
    In this life we get only those things for which we hunt, for which we strive, and for which we are willing to sacrifice.

Bronse Member
    Ble medlem
    11-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av Meatlump
    Pleier selv å slenge meg på dørken med en manual på 20 kg. Deretter hever jeg beina oppover slik som du beskriver i øvelsen i hovedposten, samtidig som jeg fører manualen mot beina. Litt klønete forklart, men synes det tar veldig bra. Husk å aldri la hodet hvile på gulvet og vær eksplosiv
    Jeg er litt treg, kan du skrive litt saktere?

Hvor har du manualen, mener du?

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Se vedlagt IKEA-bruksanvisning
    In this life we get only those things for which we hunt, for which we strive, and for which we are willing to sacrifice.

Bronse Member
    Ble medlem
    11-2005
    Jævlig bra, karma! Godt du fikk med at jeg har litt pupp!

Nå skjønte jeg det til og med (tror jeg), har du helt strake armer og bein?

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av Sadie
    Jævlig bra, karma! Godt du fikk med at jeg har litt pupp!

Nå skjønte jeg det til og med (tror jeg), har du helt strake armer og bein?

er en liten knekk i beina, det samme med armene. Ikke mye, bare nok til at det er behagelig å gjennomføre øvelsen.

Bronse Member
    Ble medlem
    11-2005
    Okei. Takktakk!

sup brah Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Legg deg på ryggen med bena i været, og få en partner til å dytte dem i bakken (hold dem samlet). Varier med å dytte ned til sidene. Det er en jævli god øvelse synes jeg.
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................

Bronse Member
    Ble medlem
    11-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av Coleman
    Legg deg på ryggen med bena i været, og få en partner til å dytte dem i bakken (hold dem samlet). Varier med å dytte ned til sidene. Det er en jævli god øvelse synes jeg.
    Leste du hovedinnlegget?

sup brah Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    LOL jaja. tanken var god. cred for det koz&klem
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................

Bronse Member
    Ble medlem
    11-2005
    Hehe. Men det ER en bra øvelse.

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27
    Bruker selv å trene magen med kabel. Vanskelig å forklare, men sitter omtrent som muslimer når de ber, opp og ned, og drar kabelen etter meg. Noen som skjønte det, eller må jeg fyre i gang paint?

Uansett syns jeg denne er fin, fordi jeg kan ha på mye vekter og slipper å ta masse reps

Bronse Member
    Ble medlem
    11-2005
    Tjalalallala: skjønner hvilken du mener, men jeg vet ikke nøyaktig hvordan jeg gjør det for å få riktig teknikk, og akkurat i den øvelsen ser man virkelig ut som en gjøk om man ikke gjør det rett.

Dr Low kick Frode-Falch sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Jeg har mine fighter sit-ups. Du skal ta 20 av hver uten å ta pause imellom:

- 20 sit-ups med beina liggende vannrett strak på gulvet
    - 20 vanlige sit-ups med knærne opp, men fotbladene i gulvet
    - 20 militær sit-ups med beina 90 grader opp
    - 20 sit-ups der du har beina peke oppover og ut mot spagat
    - 20 situps med føttene samlet pekende oppover.

Litt vanskelig å forklare, men tror dere skjønner
    - Muay Thai - Reality Based Self Defense - Free Fighting -

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27
    Tjalalallala: skjønner hvilken du mener, men jeg vet ikke nøyaktig hvordan jeg gjør det for å få riktig teknikk, og akkurat i den øvelsen ser man virkelig ut som en gjøk om man ikke gjør det rett.
    Kan man gjøre den feil da? Pleier å variere litt med hvor stor vinkel jeg har i hofteleddet. Syns uansett den river godt etter noen reps.

Man må bare passe på å trekke buksa og bokseren godt opp og skjorta godt ned før man starter, så slipper man å flekke opphenget til alle som vil se (og det er mange som ser på rumpa di når man gjør denne)

Bronse Member
    Ble medlem
    11-2005
    Frode

Synes vanligvis at 20 reps er altfor mye, men hvis det skal skje i litt kjapt tempo (uten pause og slikt), kan det hende det blir annerledes.

Takk for tips.

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frode-Falch
    Jeg har mine fighter sit-ups. Du skal ta 20 av hver uten å ta pause imellom:

- 20 sit-ups med beina liggende vannrett strak på gulvet
    - 20 vanlige sit-ups med knærne opp, men fotbladene i gulvet
    - 20 militær sit-ups med beina 90 grader opp
    - 20 sit-ups der du har beina peke oppover og ut mot spagat
    - 20 situps med føttene samlet pekende oppover.

Litt vanskelig å forklare, men tror dere skjønner
    Du la merke til at hun presiserte at hun ønsket å UNNGÅ å måtte ta 20 reps?

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Skal skje i vanlig tempo slik at alle rep'ene blir riktige uten fusk. Skal love deg at det brenner godt i magen etterpå. Og det var jo det du etterlyste.

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av Tjalala
    Du la merke til at hun presiserte at hun ønsket å UNNGÅ å måtte ta 20 reps?
    heh. ja men slike detaljer velger jeg å overse med vilje

Bronse Member
    Ble medlem
    11-2005
    Kan man gjøre den feil da? Pleier å variere litt med hvor stor vinkel jeg har i hofteleddet. Syns uansett den river godt etter noen reps.
    Jeg kan gjøre alt feil, tro meg. Det er ikke alltid det er en god egenskap å se ting fra mange vinkler.

Men starter du mens du bare sitter på kne, med oppreist overkropp, for så krølle deg sammen som en ball?

Man må bare passe på å trekke buksa og bokseren godt opp og skjorta godt ned før man starter, så slipper man å flekke opphenget til alle som vil se (og det er mange som ser på rumpa di når man gjør denne)
    Hehe, det gjelder mange øvelser, det - knebøy også, for eksempel. Ikke så kult å flashe stringen for hele resten av verden. Så det skal passes på, jeg lover.

Bronse Member
    Ble medlem
    11-2005
    Skal skje i vanlig tempo slik at alle rep'ene blir riktige uten fusk. Skal love deg at det brenner godt i magen etterpå. Og det var jo det du etterlyste.
    Hehe, I know I know. Jeg er bare fan av å gjøre ting raskest mulig, så hvis jeg finner noe som går fortere, men likevel brenner, så velger jeg heller det. Men jeg skal teste det ut, selv om jeg sannsynligvis blir utålmodig på slutten av første sett.

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Hehe bare stå på og husk at raske snarveier er omtrent ikke-eksisterende hva god trening angår. Pin deg igjenom de fighter-sit-upsene annenhverdag så skal du se på resultater. Uansett hvor ille det føles så er det ikke værre enn hva en god dusj og mat fikser. God som ny og med nice samvittighet etter å ha fullført.

ps: Jessica Biel trente sikkert slik før Blade 3.

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27
    Jeg kan gjøre alt feil, tro meg. Det er ikke alltid det er en god egenskap å se ting fra mange vinkler.

Men starter du mens du bare sitter på kne, med oppreist overkropp, for så krølle deg sammen som en ball?

Hehe, det gjelder mange øvelser, det - knebøy også, for eksempel. Ikke så kult å flashe stringen for hele resten av verden. Så det skal passes på, jeg lover.
    ja, starter med nesten helt oppreist overkropp og trekker meg nedover til albuene rører ved gulvet (uten å krølle meg sammen som en ball. Prøver å ikke runde så mye av i ryggen).

Av og til har jeg knærne langt bak, slik at jeg nesten "ligger" når albuene er i gulvet, og av og til har jeg knærne langt fram, sånn at det omtrent blir som å sitte på huk. Også varierer jeg på hvor langt opp jeg går på hver rep.

Du merker at om du gjør den riktig så tar det som faen i magen, og bruker du ryggen for mye så blir du fort støl bak. En ting til, pass på å ikke trekk kabelen ned med hendene, det er magen du skal trene.

Hmm, skjønner du noe av dette??

Stringflashing? Det er sånne øyeblikk jeg lever for

Bronse Member
    Ble medlem
    11-2005
    Hehe bare stå på og husk at raske snarveier er omtrent ikke-eksisterende hva god trening angår. Pin deg igjenom de fighter-sit-upsene annenhverdag så skal du se på resultater. Uansett hvor ille det føles så er det ikke værre enn hva en god dusj og mat fikser. God som ny og med nice samvittighet etter å ha fullført.
    Jeg er ikke ute etter raske snarveier, men jeg velger det raskeste innen effektive alternativer.

Har en ikke-eksisterende tålmodighet, og er derfor avhengig av å være topp motivert for å gjøre ting.

ps: Jessica Biel trente sikkert slik før Blade 3.
    Ikke vær slem!

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27
    FRODE: Snakker vi om situps situps eller chrunches?

Bronse Member
    Ble medlem
    11-2005
    Hmm, skjønner du noe av dette??
    Jepp! Jeg skal jammen prøve på neste trening. *happy*

Stringflashing? Det er sånne øyeblikk jeg lever for
    Hehe, vel, det er slike øyeblikk jeg lever for å unngå.

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Jeg er ikke slem. Bare motiverende..

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27
    Jepp! Jeg skal jammen prøve på neste trening. *happy*

Hehe, vel, det er slike øyeblikk jeg lever for å unngå.
    Supert Husk rent undertøy

Superior newbie Sorin sin avatar
    Ble medlem
    05-2005

Bronse Member
    Ble medlem
    11-2005
    Jeg er ikke slem. Bare motiverende..
    Ja, du har faktisk akkurat fått meg til å gå med på å prøve et mageprog på 5 x 20, og det skjer ikke hver dag, kan jeg fortelle deg.

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Good for you. Gleder meg til å høre tilbakemeldingen etter en uke eller to.

Bronse Member
    Ble medlem
    11-2005
    Testa det nå. Men som Tjalala spurte om; er det crunches? Altså, hvor mye løfter du ryggen opp fra gulvet? Tror jeg tok altfor lite, siden jeg bare kjente det helt øverst.

Og i militærvarianten; tar du de helt opp, med en albue på hvert kne, slik at hofteleddsbøyerne trenes mest?

Gudfaren QuizMaster sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74
    Hmm, snakket vi mage &#248;velser?

Der er jeg ekspert...kom og f&#229; deg en &#248;kt, hehe.
    Syng, RakeMagic, Syng!

Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?

Spiller du POKER - Bruk RakeMagic for de $ BESTE $ BONUS og RAKEBACK avtalene!

Spill og Vinn over PROs som Gus Hansen m.fl (INKL. MAX RAKEBACK)

It's T-Shirt Time!!!! Hollywood sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av Sorin
    Har akkurat kjøpt meg en sånn ball - magetrening har blitt mye bedre etter at jeg begynte med den. Tar et par øvelser på den og så henger jeg i ribbeveggen og hever beina mine - den tar veldig bra syntes jeg.
    Sitat Opprinnelig skrevet av Anders92 Vis post
    Sorry,mye testo i kroppen etter en skikkelig jern økt,blir fort aggressiv etter trening!

Silver Member HITman. sin avatar
    Ble medlem
    06-2005
    Har ikke lest hele tråden her, men min favoritt-mageøvelse er markløft.

H
    Erfaring er den talentløses trøst.

Bronse Member
    Ble medlem
    11-2005
    Quiz - gi meg sted og tid...

Sitat Opprinnelig skrevet av Hollywood
    Har akkurat kjøpt meg en sånn ball - magetrening har blitt mye bedre etter at jeg begynte med den.
    Hva er poenget med den ballen, egentlig?

... og så henger jeg i ribbeveggen og hever beina mine - den tar veldig bra syntes jeg.
    Oki, har du strake bein eller løfter du knærne opp (hvis du skjønner)?

HIT - markløft?! For magen? Det vil si at du ikke trener magen utenom vanlig trening?

Silver Member xray sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    71
    Jeg bruker denne:

http://www.exrx.net/WeightExercises/...gHipRaise.html

Bare med strake bein, HOLDER igjen på toppen og møter med overkroppen slik at det blir en sikkelig skvis. Viktigst med den øvelsen er å stramme mage så lenge du orker, altså ikke hvile i bunnen eller toppen, men konstant fleks, smerte.

Fin øvelse, ettersom du kan øke vanskelighetsgraden selv, f.eks fra bøyde til rette bein, fra eksplosive til super slow reps, f.eks kan du prøve å holde beina i toppen 1sek, men det som knekker deg er flexen under hele øvelsen, kommer sjeldent over 10 og jeg har kjørt den mye. (men som regel etter crunch og lett rygghev, for å varme opp) Prøv den med flex underveis og se forskjellen,

xr
    :)

Bronse Member
    Ble medlem
    11-2005
    Takk!

Ble medlem
    05-2004
    Hva er poenget med den ballen, egentlig?
    Jeg syntes jeg får mere kontakt med mage musklene ved å bruke ballen og så er den mye snillere mot ryggen. (kan jo da også nevnes at jeg har hatt litt problemer med korsryggen)

Må også bruke mer av stabilisator musklene når man bruker den - og det er jo positivt.
    Sorry,mye testo i kroppen etter en skikkelig jern økt,blir fort aggressiv etter trening!

Bronse Member
    Ble medlem
    11-2005
    Jeg syntes jeg får mere kontakt med mage musklene ved å bruke ballen og så er den mye snillere mot ryggen. (kan jo da også nevnes at jeg har hatt litt problemer med korsryggen)

Må også bruke mer av stabilisator musklene når man bruker den - og det er jo positivt.
    Ok.
    Vet du om noen nettsteder hvor det er beskrevet (helst med bilder, hehe) forslag til øvelser?

Ser for meg at det blir tidenes oppvisning i KLØN hvis jeg skal prøve meg frem på egenhånd.

Superior newbie Sorin sin avatar
    Ble medlem
    05-2005

I tillegg har man en lengre bevegelsesbane enn om man ligger på golvet.

Magemusklene (Rectus Abdominis) brukes forresten til å bevege brystbeinet nærmere bekkenet. De øvelsene hvor man løfter på lårene eller går mer eller mindre helt opp ved situps, trener i stor grad hofteleddsbøyerne (Iliopsoas).

Silver Member HITman. sin avatar
    Ble medlem
    06-2005
    HIT - markl&#248;ft?! For magen? Det vil si at du ikke trener magen utenom vanlig trening?
    Stemmer bra det. B&#229;de rette og skr&#229; magemuskler f&#229;r kj&#248;rt seg skikkelig som stabilisatorer i markl&#248;ft og til dels kneb&#248;y, n&#229;r vektene blir tunge nok.
    Jeg har ikke direkte magetrening som noen obligatorisk del av styrkeprogrammet mitt, men slenger inn et sett crunch i ny og ne (ikke ukentlig) n&#230;rmest for moro skyld.

H
    Erfaring er den talentløses trøst.

Ble medlem
    05-2004

Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74
    Quiz - gi meg sted og tid...
    Trodde du var godt kjent med dette... TID? Hah, det blir en evighetskarusell du bare ikke klarer å hoppe av
    Syng, RakeMagic, Syng!

Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?

Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74
    Hva skjer med all denne hersens magetreningen?

Hvem tror denne har STOR effekt for noen som allerede har litt ekstra bf &#229; f&#229; bort?

Hva med &#229; trene base&#248;velser, bruke riktig (puste)teknikk og trene CORE-muskulatur p&#229; den m&#229;ten?

Det tar 4-6 uker, i riktig bf &#229; f&#229; frem rutene, skulle tro det var det vanskeligste p&#229; denne jord
    Syng, RakeMagic, Syng!

Bronse Member
    Ble medlem
    11-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av QuizMaster
    Hva skjer med all denne hersens magetreningen?

Hvem tror denne har STOR effekt for noen som allerede har litt ekstra bf å få bort?

Hva med å trene baseøvelser, bruke riktig (puste)teknikk og trene CORE-muskulatur på den måten?

Det tar 4-6 uker, i riktig bf å få frem rutene, skulle tro det var det vanskeligste på denne jord
    Jeg har fått med meg at det ikke er så viktig i forhold til det man vanligvis går rundt og tror.

Men jeg tar ikke så tunge vekter som HITman, og jeg kjenner det ikke i magen på mark eller knebøy. Mulig jeg tar de feil da, mtp pusteteknikk, men det skader vel ikke å trene magen litt i tillegg heller. Selv om jeg lager en egen tråd om det betyr det ikke at jeg synes det er det viktigste i verden.

Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74
    Det var ikke ment til deg s&#248;te jente med S&#230;d-i.

Men s&#229;nn helt generelt.

I tillegg syns jeg ikke du b&#248;r sammenligne deg selv med en kompakt mann som ser ut som en natural Hulken. Men deg selv, en jente som &#248;nsker bedre form(er)?!

Kj&#248;rer du tungt nok, og puster riktig, s&#229; vil du kjenne det. GODT. Om du tenker at man skal holde pusten hvor det er TUNGT (opp fra knest&#229;ende i kneb&#248;y) og puste ut oppe.
    Syng, RakeMagic, Syng!

Bronse Member
    Ble medlem
    11-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av QuizMaster
    Det var ikke ment til deg søte jente med Sæd-i.
    Selvfølgelig var det ment til blant andre meg, hvem ellers?

I tillegg syns jeg ikke du bør sammenligne deg selv med en kompakt mann som ser ut som en natural Hulken. Men deg selv, en jente som ønsker bedre form(er)?!

Kjører du tungt nok, og puster riktig, så vil du kjenne det. GODT. Om du tenker at man skal holde pusten hvor det er TUNGT (opp fra knestående i knebøy) og puste ut oppe.
    Okei. If you say so (hvorfor har jeg tillit til et vesen jeg aldri har sett, er jeg blond?).

Men jeg kommer nå uansett til å bruke flere av tipsene jeg har fått her og trene litt mage utenom, om ikke annet fordi jeg blir i godt humør av å være støl.

Silver Member xray sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    71
    Ingenting som &#229; trene litt mage etter en kardio&#248;kt, h&#248;rer med n&#229;r man skal v&#230;re SLEM mot seg selv (men f&#229; med korsrygg ogs&#229

Greit nok at mark etc bygger grom mage og kors, men den bygger sikkert en grom hofte og r&#230;v ogs&#229;, sikkert ikke alle som fortrekker det til alle dager i uken, jenter f.eks, herav topicstarter :P
    Sist endret av xray; 11-04-06 kl 16:02
    :)

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.