Trenger hjelp til å stoppe kjeften på gymlæreren min. Har levert en treningsplan for benkpress i til gymlæreren og til hans store forundring hadde jeg vært så eplekjekk og skrevet at jeg ikke skulle tøye. Begrunnelsen lyder som følgende:
"Jeg har ikke med uttøyning i programmet av den enkle grunn av at når man har brutt ned kroppen gjennom trening, hjelper det ikke å dra ekstra i vevet. Dette fører ofte til små mikrorupturer, altså en ytterligere nedbryting av fibre. Man oppnår mer mikrotrauma enn ønskelig og øker restitusjonslengden ytterligere slik at det kan bli vanskelig å få restituert seg 100%. Dette iht nyere forskning."
Dette mener jeg å ha lest et sted på iform.no.
Tilbake fikk jeg denne kommentaren:
"Det er alltid interessant med ny forskning, men da må du også vurdere seriøsiteten i denne forskningen. Hva er kilden? Er dette hele konklusjonen? Det er idag bred faglig enighet om at man ikke klarer å senke hvilespenningen nok - uten uttøyning - som igjen fører til at man kan redusere ernæringen i muskelfestet og senevevet -> som igjen kan danne utgangspunkt for inflamasjonskader. Du må uansett demonstrere konnskap om disse tingene."
Læreren er en "gammal kall" og som folk flest, likar han ikke folk som driver med styrkeløft o.l. Fokuset settes dermed på utholdenhetstrening. .
Er det noen som sitter med forskning som støtter min påstand? Hadde vært artig å naila denne 50-talls enspora fyren en gang for alle.

LinkBack URL
About LinkBacks
skader. Du må uansett demonstrere konnskap om disse tingene."
Svar med sitat

rs call "the dead split"? It has nothing to do with "short" muscles.