Viser resultatene 1 til 21 av 21

Tråd: Trenger help med underarmer

Medlem Chris sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Alder
    26

Trenger help med underarmer

Har alltid hatt en jevlig svak kropp, men etter et års trening nå har det endelig begynt å bli litt resultater overall. Desverre har jeg enda jevlig tynt håndledd og liten størrelse på underarmen opp til albuen. Er det veldig vanskelig å øke i størrelse rundt håndledden og er det noen som kan anbefale noe program for underarmer?

Administrator Klædden sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Jeg kjører underarmer 1-2 ganger i uka nå.

Blir som oftest to av disse øvelsene: Omvendt biceps curl, håndledds-curl, omvendt håndledds-curl.

Hvis du ikke har trent underarmer tidligere, så ville jeg vært veldig forsiktig. Kjør lette vekter en god stund. Ikke noe særlig å få noe skader der.

Silver Member - III
    Ble medlem
    03-2004
    spørs om området akkurat rundt håndleddet kan bli så mye større. men vis du skal trene underarmene individuelt så må det bli håndleddscurl, og som fjell her poengterer, IKKE TUNGE VEKTER til og begynne, ødelegger håndleddaa utrolig lett, har fått det problemet selv.
    I`m Fitnessfrosk, get used to it!

Medlem Chris sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Alder
    26
    Nice.. takker for svar. Er ikke helt sikker på hvordan eg tar omvendt biceps curl. Er det bare slik at jeg holder med knytteneven ned og underarmer ned så løfter jeg opp som vanlig biceps curl?

Har trent et par ganger hvor jeg sitter meg ned på en benk og legger underarmene på låret mens håndleddet går forbi knærene så løfter jeg vektene opp uten å løfte på underarmen.

Ble medlem
    10-2003
    Omvendt biceps curl: Du løfter som du trener biceps, men du har håndoverflaten mot deg hele tiden. Du ser knokene dine hele tiden liksom.

Har trent et par ganger hvor jeg sitter meg ned på en benk og legger underarmene på låret mens håndleddet går forbi knærene så løfter jeg vektene opp uten å løfte på underarmen.
    Jepp. Det er håndleddscurl. Men ta det rolig. Gjør ingenting om du ligger på 15 reps en god stund i begynnelsen. Så kan du heller gå ned til ferre reps etterhvert som du føler at håndleddene dine takler det bra.

Kliss nytt medlem Skyline sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    25
    Jeg mener man får nok trening av underarmer når man trener rygg eller biceps. Har aldri trent underarmer for seg selv

Ble medlem
    10-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av Skyline
    Jeg mener man får nok trening av underarmer når man trener rygg eller biceps. Har aldri trent underarmer for seg selv
    Jepp. Flere som mener det. Men jeg syns det er skikkelig rått med bøse underarmer, derfor trener jeg de for seg selv også.

Mer volum!

Kliss nytt medlem Skyline sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    25
    Jeg har ganske store underarmer jeg også, så det går vel for meg på den måten.Tror du bare må prøve deg frem, se hva som passer best for deg

Spiser mye egg og lever fowler sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11
    At du har tynne håndledd skal du bare være glad for - hvis du klarer å få litt størrelse på underarmene etterhvert da.
    De tynne håndleddene vil gjøre at underarmene dine ser større ut.
    Properly, we should read for power. Man reading should be man intensely alive. The book should be a ball of light in one's hand.—Ezra Pound

-This is my purple wand and hairy sack of magic!

Medlem Chris sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Alder
    26
    Takk skal du ha MBT_Fjell Har det da! Ligger på rundt 15 reps fra før av. Tar som regel 2 forskjellige øvelser. En hvor jeg har håndledds curl og når jeg er helt knust av første settet der hopper jeg på en annen stang som jeg slipper ned bak ryggen og drar den opp igjen med hånden som man gjør når man flexer underarm. Blir sinnsykt sliten etter 4-5 sett men man får så jeeevlig pump utav det Ser sinnsykt tøft ut når eg vokser 1 cm rundt armen hehe..

Fowler kan hende du har rett i det, men føler meg ikke noe særlig heldig enda hehehe..

Gold Member worbid sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Tynne underarmer er noe dritt! Ser pokker meg ut som en fyrstikk ned mot håndledda

Håper jeg får underarmene til å vokse etter hvert som jeg trener, og jeg håper virkelig at jeg kan få bedre håndledd/nederste del av underarm.
    wat

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    muskelfester spiller mye inn her.
    Selv har jeg lange fester på hjele kroppen. På underarmene vises dette ved at det er ok tykkelse fra albuleddet og halveis frem på underarmen. Så er det ganske labert. Men det er det lite man kan gjøre med.

Selv er jeg ikke noe begeistret for spesifikk underarmstrening visst det ikke er skaderelatert. Kjør øvelser som styrker grepet ditt (chins, markløft, roing) uten straps. Og Kjør curls øvelser med vridning og/eller variasjoner av hammercurls og omvendt curls. Så vil du nok få brukt underarmene.

Spiser mye egg og lever fowler sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11
    Noen som har prøvd Captains of Crush? kjøpte meg nr. 1 for en stund siden. Det trengs 140 lb. kraft for å lukke den. Ganske tungt, men den gjør underverker for grepet. Hvis noen trenger tyngre motstand, kan man få disse opp til nr. 4, som er på 365lb. Tror bare tre personer i hele verden har klart å lukke den.

http://www6.mailordercentral.com/iro...cts.asp?dept=8
    Properly, we should read for power. Man reading should be man intensely alive. The book should be a ball of light in one's hand.—Ezra Pound

-This is my purple wand and hairy sack of magic!

It's T-Shirt Time!!!! Hollywood sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Er det noen som har prøvd Powerball? Var utrolig nysgjerrig på denne at jeg kjøpte den, og for meg så funker den kjempe bra - spesielt på styrke i håndledd og underarm. Kjør 5 til 10 minutter på denne 2 ganger i uken og du vil merke forskjell.

Powerball
    Sitat Opprinnelig skrevet av Anders92 Vis post
    Sorry,mye testo i kroppen etter en skikkelig jern økt,blir fort aggressiv etter trening!

Medlem Chris sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Alder
    26
    Og Kjør curls øvelser med vridning og/eller variasjoner av hammercurls og omvendt curls. Så vil du nok få brukt underarmene
    Nice, men hva mener du med vridning på curl øvelser? Biceps curl f.eks?

Den derre Powerball greien har eg prøvd en gang da en kamerat kjøpte den. Blir bra sliten rundt håndleddet! Lurer på om det er noe å trene underarmer med sånn generelt eller om d holder med en økt i uken på underarm

Medlem Rimright sin avatar
    Ble medlem
    10-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av Chris
    Nice, men hva mener du med vridning på curl øvelser? Biceps curl f.eks?

Den derre Powerball greien har eg prøvd en gang da en kamerat kjøpte den. Blir bra sliten rundt håndleddet! Lurer på om det er noe å trene underarmer med sånn generelt eller om d holder med en økt i uken på underarm
    Denne har funket veldig bra for meg, men ikke så ofte med fare for betennelse(for min del)

Sist endret av Rimright; 15-10-04 kl 17:55
    --Veni Vidi Vici--
    meg i rævva, her må det jobbes først !hantelcur

Medlem Chris sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Alder
    26
    Yepp det blir hånddleds curl det der. I stede for hantler så trener jeg med en ben stang

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Slik, begynne med håndflaten inn mot kroppen. vri den slik at den ender opp bakover.

Platinum Member Polarman sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    25
    hightower lærte meg en genial underarmsøvelse som ikke gir noe smerter i håndledd!

ta stanga bak ryggen og kjør underarmscurls bak ryggen, drittdigg øvelse som gir pomp så inni melling!

Medlem Chris sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Alder
    26
    Slik, begynne med håndflaten inn mot kroppen. vri den slik at den ender opp bakover.
    Ahh riktig. Når jeg trener med manualer løfter jeg alltid slik. Thx

hightower lærte meg en genial underarmsøvelse som ikke gir noe smerter i håndledd!

ta stanga bak ryggen og kjør underarmscurls bak ryggen, drittdigg øvelse som gir pomp så inni melling!
    Vet!! Kjører denne jeg også Sinnsyk pump. Jeg kjører den sammen med vanlig underarms curl uten noe pause. Vokser noe jevlig mens jeg har pump

aro
    aro er ikke aktiv
    Superior newbie aro sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av MBT_Fjell
    Men jeg syns det er skikkelig rått med bøse underarmer, derfor trener jeg de for seg selv også.

Lignende tråder

1. Trenger seriøs hjelp med pulupps!
    By Lillegutt* in forum Trening
    Svar: 18
    Nyeste innlegg: 05-07-04, 00:39
  2. Svar: 0
    Nyeste innlegg: 11-03-04, 06:44
  3. Trenger hjelp med dietten
    By CrazyMonkey in forum Kosthold
    Svar: 6
    Nyeste innlegg: 02-03-04, 10:15
  4. Sliter skikkelig med vekta