Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultatene 1 til 50 av 56

Tråd: Trenger hjelp med og gå ned noen kilo

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2006
    Alder
    21

Trenger hjelp med og gå ned noen kilo

Hei, jeg er 177cm høy og veide 97kg, nå veier jeg 85 og satser for 77kg, magen har blitt merkbart mindre, men det er fremdeles mye igjen på lårene og på ræva, så jeg lurte på om dere kunne i meg noen tips på åssen jeg kan bli kvitt det.
    Også lurte jeg på om noen av dere kunne gi meg på tips på åssen jeg kan bygge magemusklene og armusklene.
    Og hvis dere i tillegg kunne gi noen diet tips, så ville jeg være evig takknemlig.

På forhånd takk!

Platinum Member Freshh sin avatar
    Ble medlem
    07-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av Jealei
    Hei, jeg er 177cm høy og veide 97kg, nå veier jeg 85 og satser for 77kg, magen har blitt merkbart mindre, men det er fremdeles mye igjen på lårene og på ræva, så jeg lurte på om dere kunne i meg noen tips på åssen jeg kan bli kvitt det.
    Også lurte jeg på om noen av dere kunne gi meg på tips på åssen jeg kan bygge magemusklene og armusklene.
    Og hvis dere i tillegg kunne gi noen diet tips, så ville jeg være evig takknemlig.

På forhånd takk!
    Step masse, løp, sykkle, og gå tur før frokost hver dag min 45 min. Du vil ikke få noe særlig synlige muskler før fettet er borte , men det er bare å stå på.
    -Faliure is the opportunity to begin again, more intelligently-

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2006
    Alder
    21
    Sitat Opprinnelig skrevet av Freshh
    Step masse, løp, sykkle, og gå tur før frokost hver dag min 45 min. Du vil ikke få noe særlig synlige muskler før fettet er borte , men det er bare å stå på.
    Vel for at jeg skal kunne løpe så må jeg ha bedre kondis, har du noen tips på det?

Ble medlem
    07-2005
    Vel for at jeg skal kunne løpe så må jeg ha bedre kondis, har du noen tips på det?
    Start å gå fort. Åssen spiser du?

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2006
    Alder
    21
    Jeg spiser en skive grøvbrød, med ost eller sinke, eller frokost blanding til frokost, og en skive men ost eller sinke til lunsj, også et eller annet til middag (ikke pizza, hamburger eller noe annen form for fastfood)

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Du spiser alt for lite
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2006
    Alder
    21
    Gjør jeg? jeg synes jeg spiser alt for mye

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    prøv å spis mindre måltid og oftere. spiser du store måltid 3 ganger om dagen ødelegger du forbrenningen din. Freshh har mere tips og hjelpe deg på denne saken jeg kommer selv til å trenge hjelp på diett til neste sommer.
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

Silver Member Incline sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    29

Hmmm

Ref post= Frustrert...!

For å få muskler i mage og armer så må du trene mage og armer.

For å få bedre kondis så må du trene kondis.

For å slanke deg må du gå i minus på kaloriene.
    Fair trade?

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2006
    Alder
    21
    Hei, takker for svar, men er det noen som kan gi meg et eks på trenings opplegg?
    Jeg har bare et par med 1kg vekter, en romaskin, en sykkel, og en løpebane 1km unna.
    også akn noen gi meg et eks på hva jeg burde spise og hvor ofte. jeg tenker mest på og gå ned i vekt enn og bygge muskler

Silver Member - III Mitlømp sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Drit nå ihvertfall i å trene med 1 kgs vekter, det er jo så lite at det er helt bortkastet.

Hva med å ro 30 min annenhver dag, gå raske turer de andre dagene som gradvis blir til jogging?

Så fremt du har tid...

Eller 60 min roing annenhver dag og dobbelt så lang gåtur. Men da tar det mye tid...

Men du har nok svært godt av å trene styrke. Trener jeg dette intensivt så synes jeg det brenner mer enn kardiotrening. Kan jo i verste fall ta noen hangups/situps/pushups eller noe?

Silver Member Trallala sin avatar
    Ble medlem
    08-2006
    Alder
    28
    Spis relativt små balanserte og sunne måltider, gjerne hver 3. time

gå tur / jogg / løp / ro etc 45 min før frokost. drikk gjerne kaffe før økta

tren styrke også

drikk masse grønn te

drikk masse vann

les deg frempå om kosthold og trening her og på iform.no f.eks

stå på og vær tålmodig!

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2006
    Alder
    21
    hva hjelper kafe og te?

eiv
    eiv er ikke aktiv
    Silver Member eiv sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    Ville lagt meg på ca 2000kcal. Fordel det over 6måltider. Mesteparten av karbohydratene dine 1-2 timer før trening og rett etter trening. Spis protein i hvert måltid fra magert kjøtt/fisk. Ta noen kapsler omega3 daglig, multivitamin. Drikk masse vann og kaffe.

Så kan du etter noen uker med dette opplegget legge inn rask-gange turer på tom mage når du står opp..

Ble medlem
    07-2005
    Her har du en diett på ca 1700 kcal som du kan prøve deg på

Måltid nr 1 Gram
    Havregryn 70
    Tree in One 30

Måltid nr 2
    Torsk 150
    Ris 30
    Brokkoli blanding 100

Måltid nr 3
    Torsk 150
    Ris 30
    Brokkoli blanding 100

Måltid nr 4
    Torsk 150
    Ris 30
    Brokkoli blanding 100

Måltid nr 5
    Torsk 150
    Ris 30
    Brokkoli blanding 100

Etter trening:
    Tree in One 20
    Riskake (3stk) 21

Måltid nr 7
    Kyllingbryst 100
    Brokkoli blanding 100

Så kan du ete noe CLA eller omega 3 vedsiden av, en eller to kapsler til hvert måltid

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2006
    Alder
    21
    Hva er three in one?

Ble medlem
    07-2005
    Hva er three in one?
    Protein shake. kan godt ta en annen bare den er med bra proteiner og lite karb. Den er fin den dietten der. Funka bra når jeg brukte den

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2006
    Alder
    21
    hvor lenge skal jeg holde på med dieten da? og hva vil skje når jeg slutter med den?

Silver Member Incline sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    29

Det er litt usikkert

hvor lenge skal jeg holde på med dieten da? og hva vil skje når jeg slutter med den?
    Til du er fornøyd.
    Fair trade?

Ble medlem
    07-2005
    Sant som incline sier. Og du må fortsette å ete sunt etterpå, bare litt mer kanskje. Vei maten rå

Silver Member Trallala sin avatar
    Ble medlem
    08-2006
    Alder
    28
    hva hjelper kafe og te?
    Kaffe gir visstnok en liten økning i fettforbrenningen.

grønn te gjør noe av det samme, pluss at det er en fin antioksidantkilde.

Her er sikkert 20 brukere som vet mer enn meg om dette emnet

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2006
    Alder
    21
    Sitat Opprinnelig skrevet av Freshh
    Her har du en diett på ca 1700 kcal som du kan prøve deg på

Måltid nr 1 Gram
    Havregryn 70
    Tree in One 30

Måltid nr 2
    Torsk 150
    Ris 30
    Brokkoli blanding 100

Måltid nr 3
    Torsk 150
    Ris 30
    Brokkoli blanding 100

Måltid nr 4
    Torsk 150
    Ris 30
    Brokkoli blanding 100

Måltid nr 5
    Torsk 150
    Ris 30
    Brokkoli blanding 100

Etter trening:
    Tree in One 20
    Riskake (3stk) 21

Måltid nr 7
    Kyllingbryst 100
    Brokkoli blanding 100

Så kan du ete noe CLA eller omega 3 vedsiden av, en eller to kapsler til hvert måltid
    Kan torsken erstartes av noe annet? er ikke så glad i torsk

Ble medlem
    07-2005
    Kan torsken erstartes av noe annet? er ikke så glad i torsk
    95 gram kylling file evt 95 gram ytrefile av okse

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2006
    Alder
    21
    takker for all hjelp

Ble medlem
    07-2005
    takker for all hjelp
    ikke noe problem du

Must be an emergency! Vrimmel sin avatar
    Ble medlem
    06-2006
    Alder
    27
    Blir det ikke litt overkill med brokolli? Det er visst statistikk på at det kan være en sammenheng mellom høyt a-vitamininntak og benskjørhet. Man bør ikke overstige 100gram per dag.
    Men det går sikkert bra over en kortere periode.

Amor fati Avsluttet brukerkonto sin avatar
    Ble medlem
    10-2004
    Gratulerer med det du allerde har klart å miste.klapp klapp klapp
    Med Freshh sin diett vil du helt sikkert miste vekt.Dette er en deffekur(deffe betyr å miste fett for byggere. Bulke er motsatt) for byggere. Ensidig og lite variert på vitamin mineral er den ,men effekten vil du sikkert få. Ikke noe å leve på over tid. Advarer faktisk mot.

Har alikevel et par ting jeg vil du skal tenke på.Hva skjer etter dietten ,spør du. Et godt spørsmål. Hvis du ikke øker kunnskapen din om hva som er bra for deg er det fort gjort å gå langsomt men sikkert opp igjen. Da får du den uheldige Jo-jo effekten som på sikt bremser forbrenningen din.
    Mitt råd er å ta kuren til Freshh noen uker til du er enda nærmere målet. Samtidig leser du alt du kommer over av stoff om kosthold på I.Form,Lavkarbo og her.++ bra forum om trening og ernæring.
    Deffeoppskriftene du møter på dette forumet er ikke egnet å leve på over tid og det du trenger er en livstilsendring.
    Lavkarbokosthold vil hjelpe deg godt. F.eks Fedonmat. God mat som holder deg sunn og slank kombinert med trening.

Trening må til. Hva er vitsen med å være skikkelig fint slank men med flat rumpe ,løs hud og hengemage. Nei. Meld deg på et gym og få opplæring i skikkelig vekttrening. Du skjønner de musklene du lager vil brenne fett for deg så du forblir slank. Ganske genialt! De blir din egen fettforbrenningsstasjon!
    Rom ble ikke bygget på en dag. Finn måter å bevege deg på for å få fart i kroppen. Svøm ,dans ,elsk,ro=veldig bra. ,spaser til formen øker . Gjør noe du liker. Har du ikke en sykkel kanskje?Da øker du også lengden og intensiteten etterhvert. Først museskritt ,så øker du på og utfordrer deg selv.

Kan si en masse om dette ,men mye ligger allerede på forumet.
    Håper du lykkes med å legge om livstilen din. Det er det du trenger !!!
    Go-go -go!

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2006
    Alder
    21
    jeg tenkte at jeg skulle kjøpe noen ordentlige vekter, så disse på qxl, er de greie? Vektene jeg tenkte og kjøpe har dere forslag til noen andre trenings aperater jeg kan ha bruk for?

Ble medlem
    07-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av schakver
    Gratulerer med det du allerde har klart å miste.klapp klapp klapp
    Med Freshh sin diett vil du helt sikkert miste vekt.Dette er en deffekur(deffe betyr å miste fett for byggere. Bulke er motsatt) for byggere. Ensidig og lite variert på vitamin mineral er den ,men effekten vil du sikkert få. Ikke noe å leve på over tid. Advarer faktisk mot.

Har alikevel et par ting jeg vil du skal tenke på.Hva skjer etter dietten ,spør du. Et godt spørsmål. Hvis du ikke øker kunnskapen din om hva som er bra for deg er det fort gjort å gå langsomt men sikkert opp igjen. Da får du den uheldige Jo-jo effekten som på sikt bremser forbrenningen din.
    Mitt råd er å ta kuren til Freshh noen uker til du er enda nærmere målet. Samtidig leser du alt du kommer over av stoff om kosthold på I.Form,Lavkarbo og her.++ bra forum om trening og ernæring.
    Deffeoppskriftene du møter på dette forumet er ikke egnet å leve på over tid og det du trenger er en livstilsendring.
    Lavkarbokosthold vil hjelpe deg godt. F.eks Fedonmat. God mat som holder deg sunn og slank kombinert med trening.

Trening må til. Hva er vitsen med å være skikkelig fint slank men med flat rumpe ,løs hud og hengemage. Nei. Meld deg på et gym og få opplæring i skikkelig vekttrening. Du skjønner de musklene du lager vil brenne fett for deg så du forblir slank. Ganske genialt! De blir din egen fettforbrenningsstasjon!
    Rom ble ikke bygget på en dag. Finn måter å bevege deg på for å få fart i kroppen. Svøm ,dans ,elsk,ro=veldig bra. ,spaser til formen øker . Gjør noe du liker. Har du ikke en sykkel kanskje?Da øker du også lengden og intensiteten etterhvert. Ført museskritt så øker du på og utfordrer deg selv.
    Kan si en masse om dette ,men mye ligger allerede på forumet.
    Håper du lykkes med å legge om livstilen din. Det er det du trenger !!!
    Go-go -go!
    Du er så positiv schakver Flink også!

Ble medlem
    10-2004
    Takk Freshh.
    Det er viktig at vi deler erfaringer og kunnskap. Hvis vi sitter alene å ruger på alt vi vet uten å dele er det jammen litt patetisk....og det vil vel ingen være.

Ble medlem
    10-2004
    jeg tenkte at jeg skulle kjøpe noen ordentlige vekter, så disse på qxl, er de greie? Vektene jeg tenkte og kjøpe har dere forslag til noen andre trenings aperater jeg kan ha bruk for?
    Jealei.!Er du femten år? Jente /gutt?Hvis du til nå har vært så flink som du forteller er det enda mer beundringsverdig. Bravo igjen! Har du fått litt hjelp?

Vi bruker kanskje ord som er litt fjærne og rare for deg.
    Når jeg nå vet hvor gammel du er så vil jeg ta alt litt annerledes. Har du en som lager mat til deg ? Send Han /henne inn her og de skal få flere råd.
    Viktig at alle er med på å gjøre alt så bra for deg som mulig. Kanksje de må lære litt selv. Her er en stående invitasjon. LIVSTILSENDRING: spør de som er i huset ditt om hva det betyr for dem.
    Viktig .
    1) Målet er ikke å gjøre deg til en boler -muslefreak. Alle her inne har forskjelige mål . Felles er at alle ønsker å aktivt ta del i å lage seg sunne ,veltrente kropper. I hvert fall de fleste...
    2) Det er snakk om å stramme opp ,forme slik at du ser knallbra ut. Hvor mye muskler bestemmer du og det tar tid.

Det viktigste er at du lærer deg masse om kosthold og også lærer familien din om det.
    Om du måtte lure så er dette ikke veien til lykke for en 15-åring,men du kan hente masse deilig selvtillit ,kjenne deg flott og sunn og da går alt lettere for de fleste av oss.
    Vi kan lære deg å trene deg flott opp.
    Fortsett å spørre om du lurer på noe.
    NB. Kofferten du viste er grei,men er det ikke noen gym i nærheten?

Bronse Member surhetsregulere sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    ...

Ble medlem
    10-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av surhetsregulere
    schakver, du er jo over 40, du husker ikke hva som er lykke for en 15åring.
    Gjør du ?

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2006
    Alder
    21
    Jealei.!Er du femten år? Jente /gutt?Hvis du til nå har vært så flink som du forteller er det enda mer beundringsverdig. Bravo igjen! Har du fått litt hjelp?

Vi bruker kanskje ord som er litt fjærne og rare for deg.
    Når jeg nå vet hvor gammel du er så vil jeg ta alt litt annerledes. Har du en som lager mat til deg ? Send Han /henne inn her og de skal få flere råd.
    Viktig at alle er med på å gjøre alt så bra for deg som mulig. Kanksje de må lære litt selv. Her er en stående invitasjon. LIVSTILSENDRING: spør de som er i huset ditt om hva det betyr for dem.
    Viktig .
    1) Målet er ikke å gjøre deg til en boler -muslefreak. Alle her inne har forskjelige mål . Felles er at alle ønsker å aktivt ta del i å lage seg sunne ,veltrente kropper. I hvert fall de fleste...
    2) Det er snakk om å stramme opp ,forme slik at du ser knallbra ut. Hvor mye muskler bestemmer du og det tar tid.

Det viktigste er at du lærer deg masse om kosthold og også lærer familien din om det.
    Om du måtte lure så er dette ikke veien til lykke for en 15-åring,men du kan hente masse deilig selvtillit ,kjenne deg flott og sunn og da går alt lettere for de fleste av oss.
    Vi kan lære deg å trene deg flott opp.
    Fortsett å spørre om du lurer på noe.
    NB. Kofferten du viste er grei,men er det ikke noen gym i nærheten?
    Hei ja jeg er en 15 år gammel gutt, fyller 16 i desember, jo det er mange gymmer i nærheten, men jeg tror det er 16års aldersgrense, så jeg må vente litt før jeg bregynner på gym, veier foressten 83kg nå

Gold Member worbid sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Hmm, trikset med disse gutta er at de allerede er godt trente, men så blir de f.eks. syke eller skader seg så de eser ut, eller de får betalt for å spise seg feite av "vektkontroll"-firmaer. Så tar de bilder, og så går de tilbake til sitt vanlige aktivitetsnivå, og når selvsagt gammel form. Da tar de "før og etter"-bildene.

Og så bruker disse firmaene dette i reklamen sin. "Se, de brukte våre metoder"... Men de gjorde det egentlig bare i tillegg til alt det andre de gjorde før for å være i form.

Men men. Sikkert ikke alltid dette gjelder da
    wat

Svigermor's drøm voids sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Alder
    22
    hvordan trener du nå da?
    tips til treningsprogram kunne ha vært hvis du ikke har tilgang til treningssenter:

Mandag: 30min gåtur før frokost, roing 30 - 40min senere på dagen
    Tirsdag: Gå fort/jogge 30-40min, 3x10situps, 3x10dips, 3x5 pushups
    Onsdag: 30min gåtur før frokost, Hvile
    Torsdag: Sykling 30-40min, 3x10situps, 3x10dips, 3x5 pushups
    Fredag: Roing 30-40min
    Lørdag: Hvile
    Søndag: 30min gåtur før frokost, Sykling 30 - 40min, 3x10situps, 3x10dips, 3x5 pushups

Kan sikkert droppe sit/dip/push hvis du har lyst, ble litt rotete...
    Assumptions, my dear Mitzi, is the mother of all fuck-ups

- Pricilla Queen of the Dessert -

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2006
    Alder
    21
    Sitat Opprinnelig skrevet av voids
    hvordan trener du nå da?
    tips til treningsprogram kunne ha vært hvis du ikke har tilgang til treningssenter:

Mandag: 30min gåtur før frokost, roing 30 - 40min senere på dagen
    Tirsdag: Gå fort/jogge 30-40min, 3x10situps, 3x10dips, 3x5 pushups
    Onsdag: 30min gåtur før frokost, Hvile
    Torsdag: Sykling 30-40min, 3x10situps, 3x10dips, 3x5 pushups
    Fredag: Roing 30-40min
    Lørdag: Hvile
    Søndag: 30min gåtur før frokost, Sykling 30 - 40min, 3x10situps, 3x10dips, 3x5 pushups

Kan sikkert droppe sit/dip/push hvis du har lyst, ble litt rotete...
    hva er dips??

Silver Member
    Ble medlem
    02-2006
    Alder
    28
    hva er dips??
    dips: http://www.exrx.net/WeightExercises/...sChestDip.html

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2006
    Alder
    21
    Hei ville bare si at treningen har gjort underverker, da jeg var i byen idag for pg kjøpe nye klær til skolestart, fant jeg ut at jeg har gått ned 2 størrelser, fra xl til m

Bronse Member
    Ble medlem
    11-2005
    Hei ville bare si at treningen har gjort underverker, da jeg var i byen idag for pg kjøpe nye klær til skolestart, fant jeg ut at jeg har gått ned 2 størrelser, fra xl til m
    Bra jobba!

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2006
    Alder
    21
    hehe, takk!

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2006
    Alder
    21
    har noen, noen øvelser for og stramme opp magen?

Ble medlem
    07-2005
    har noen, noen øvelser for og stramme opp magen?
    Nå i starten kan du kjøre sit ups.. kjør så mange du orker x 3 annen hver dag Magemusklene vil ikke synes før fettet som ligger over er borte, men det er bare å starte å bygge ruter. Dessuten vil du få bedre holdning også og det vil jo ha en vissviss opppstrammende effekt fordi magen vil jo på en måte trekke seg inn litt pga at den blir stramet opp Lykketil

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2006
    Alder
    21
    åssen skal man ta situps? skal bare løfte korsryggen opp fra bakken, eller reise seg helt opp?

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Korsryggen skal du beholde i kontakt med bakken. Prøv å trekk sammen magemusklene ved å krymme ryggen opp fra bakken, stopp når du kjenner at korsryggen skal til å løfte seg opp fra bakken.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2006
    Alder
    21
    Da var vektene i hus, det er 7,5kg per hånd, har dere noen forslag til øvelser?

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2006
    Alder
    21
    Da har jeg endelig gått ned de 20kgene, takker for all hjelp og støtte

Ble medlem
    07-2005
    Da har jeg endelig gått ned de 20kgene, takker for all hjelp og støtte
    Keep up the good work Ikke dett utpå igjenn med drittmat og lite trening

VTG
    VTG er ikke aktiv
    Almost Average Joe VTG sin avatar
    Ble medlem
    06-2006
    Alder
    22
    Morro å se at noen vil satse og har virkelig lyst til å gjøre noe med livssituasjonen deres. Motiverende. Det får jeg si, bra jobba. Men som Freshh sier, fortsett å trene og jobbe like hardt .
    Sitat Opprinnelig skrevet av Dick Justice
    Tror egentlig grunnen til at jeg benker så bra er brystkassa.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2006
    Alder
    21
    legger ved et før etter bilde
    Vedlagte bilder Vedlagte bilder for-og-etter.jpg  

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg