Viser resultatene 1 til 6 av 6

Tråd: Trenger hjelp og kommentarer med til å lage programprogram

Must be an emergency! Vrimmel sin avatar
    Ble medlem
    06-2006
    Alder
    27

Trenger hjelp og kommentarer med til å lage programprogram

Jeg fant dette programmet på nett som jeg likte.

Mitt treningsgrunnlag er å ha trent i hele ungdommen, deretter fem års forfall. Nå har jeg trent i et par måneder, kondisjon og styrke.

http://running.about.com/gi/dynamic/...F10knovice.htm

Det eneste jeg stusser litt på er at det ikke står noe om intervalløkter, noe jeg synes er merkelig ettersom stort sett alle undersøkelser viser at det er ideelt for å bedre kondisjon. Jeg tenkte at jeg skulle variere med intervaller og langøkter for å trene litt variert.

Styrkeopplegget tenkte jeg å avklare med en instruktør på treningssenteret mitt på mandag, men jeg vil gjerne at dere kommer med forslag.

Å få ned fettprosenten vil være en høy prioritet i programmet mitt. Jeg veier nå ca 115 kg og er 189 cm i lengde.

PG*
    PG* er aktiv nå
    Carnivore PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    Hvis du ser på det treningsprogrammet, så er det ett nybegynnerprogram med stor N. For en nybegynner som ikke har beveget seg på en stund eller som har noen kilo for mye sofamuskler( les fett) så ender en bare opp med belastingskader om en drar igang med intervaller. Hvis ikke mye av de 115 kg dine er muskler ( noe jeg antar det ikke er) så ville jeg ventet hvertfall 5-6 uker før jeg begynte med intervaller, gjerne enda lenger.
    Det blir presisert fra alle faghold om løping at intervaller er best for kondisen, men en må minst være middels trent for å sette igang med dem.. Dvs etter ett par mnd kan du legge inn en intervall økt i uken og etter si 4-6 mnd kan du kanskje legge inn 2 spørs på progresjonen din..

Ble medlem
    06-2006
    Alder
    27
    Sant, men det finnes kanskje noen mellomting med intervaller og jevnt løpetempo. Jeg har trent noe pulsintervaller tidligere der jeg har hatt en betydelig motbakke for å minske belastning på leddene. Og jeg føler jeg får mer belasting leddene om jeg jogger en halvtime i ti km/t på flatmark enn om jeg tar enkelte løp på feks et til to minutter i 14 km/t med 5 grader motbakke. Nå er ikke det en bastant uttalelse. Jeg tror ikke jeg noen gang kommer til å trene intervaller på flatt underlag mens jeg har tredemølle med motbakkefunksjon. Leddene mine har sålangt klart seg veldig fint, men jeg har ikke trent så veldig lenge, så ting kan sikkert endre seg.

PG*
    PG* er aktiv nå
    Carnivore PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    Jeg kommer ikke til å stå i stua di og sjekke at du ikke løper intervaller, eller rundt på stiene hvor du bor.. Løp så mye intervaller du orker.. En trenger som du nevner heller ikke løpe for å kjøre intervaller. Var selv i hollmenkollen og kjørte intervaller i trappene/tribunen der på søndag. Ble mest gåing i tribunen pulsen var fort oppe i 180 med det. gjør noe du liker, så du ikke går lei, det er viktig det også

Ble medlem
    06-2006
    Alder
    27
    Jeg prøver bare å se an mulighetene for å få så bra trening som mulig. Men takk for innspillene

PG*
    PG* er aktiv nå
    Carnivore PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    Selv ville jeg prøvd å få lagt inn litt annen trening en bare løping. Feks svømming. Det er utrolig bra trening. en halvtime på romaskinen på treningsenteret er heller ikke dumt. jo mere varierte og forskjellige øvelser du kjører jo mindre sjanse er det du går lei og at du får belastingskader. Er det noe du synes er for skjedelig så bytt det ut med noe annet. ( hvis ikke du synes det fungerer suverent på kondisen elle rforbrenningen da)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.