Viser resultatene 1 til 3 av 3

Tråd: Trenger råd om oppbygging av skulder

Medlem Thlian sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    31

Trenger råd om oppbygging av skulder

Har lenge slitt med en skulder som blir veldig fort sliten, til og med når jeg lager vaffelrøre.
    Den har også en del ganger knept delvis ut av ledd og skjer som regel når jeg må ta meg imot eller driver med noe på jobb. Og da skjer det Hardt og brutalt og det gjør sinnsykt vondt.

Trenger noen treningstips om hvordan jeg på en skånsom måte bygger opp musklene rundt leddet i skuldra!

Trenger også å vite hvordan jeg blir kvitt mage og fram med sixpack på 1 mnd. Trener stort sett styrke 2 ganger i uka og sykkel 1 gang i uka. Tips til øvelser og hvor ofte!

dr. fatkins tjeh sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    41
    Når det gjelder skuldra: Har selv en operert skulder, som før operasjonen hoppet ut av ledd flere ganger i uka. au! Etter operasjonen ble/blir den mye fortere sliten enn den andre.

Jeg ville gått til lege for å få han til å vurdere henvisning til Ortopeden på et sykehus. Min henvisning endte som sagt med operasjon.

I tillegg ville jeg tatt en tur til naprapat. Naprapater er noe ala kiropraktorer, og er eksperter på muskler, sener og ledd. Da jeg begynte å trene var jeg hos en, som i løpet av en time kunne gi meg veldig gode og nyttige råd om opptrening. Det har hjulpet såpass godt at forskjellen i styrke og ikke minst utholdenhet i skuldrene blir mindre og mindre.

(Før opptreningen var det slik at skuldrene var ca. like sterke, men den dårlige ble sliten og øm i løpet av alt for kort tid)
    --tjeh
    Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter.

Medlem Thlian sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    31
    Det du sier der minner veldig om min egen skulder, og det er spesielt den høyre.
    Jeg har forsåvidt fått henvisning allerede, skal til røntgen den 2. november og fysioterapaut den 22. november som er spesialist innen manuell terapi. Skal i tillegg til skulder sjekke nakke/rygg. Sliter veldig med at jeg jeg veldig sliten i hodet når jeg står opp om morran.

Lignende tråder

1. Liten stil......
    By aion in forum OT
    Svar: 14
    Nyeste innlegg: 13-10-10, 10:53
  2. Viktigheten av fettsyrer for muskelbygging
    By Avsluttet brukerkonto in forum Kosthold
    Svar: 23
    Nyeste innlegg: 19-06-05, 11:05

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder