Viser resultatene 1 til 11 av 11

Tråd: trenger råd til større muskler!!

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    02-2011
    Alder
    31

trenger råd til større muskler!!

Jeg er så super usikker på hva jeg skal gjøre.. Jeg har et veldig godt og variert kosthold samt at jeg tar vitaminer. Inntaket av mat er stort, veldig stort i forhold til at jeg er 170 høy og veier 55 kg. Jeg spiser like mye som typen som er 204 høy og veier 120 kg. Jeg har en forbrenning som jobber som et atomkraftverk bra det da siden jeg da kan spise hva jeg vill. Problemet er at jeg går jo ikke opp i vekt og ser at musklene kunne trenger mer krutt for å bli større. Jeg fokuserer på at kostholdet mitt skal inneholde mye proteiner samt alt annet som er sunt, men mye proteiner. Ser ikke ut som at det hjelper stort. Musklene er stramme og fine så har en stram kropp, men skulle så gjerne hatt dem mer markert! Og større da.. Hva bør jeg gjøre? Noen som har tips?

Streetfighter Malibu sin avatar
    Ble medlem
    02-2010
    Alder
    36
    Hvilke øvelser trener du?
    Hvordan spiser du?
    Hvor ofte trener du?

Elite Broscientist McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    hEHE, ordlyden lukter fakeprofil, men det er det sikkert ikke.

- Hva spiser du typisk, i detalj, på alle måltider?
    - Hvordan ser treningen din ut?

Det er gjerne sånn at folk som påstår at de har super forbrenning ikke egentlig har særlig mye høyere forbrenning (men de kan ha fordeler når det gjelder partisjonering) men at de faktisk ikke spiser så mye som de tror.

Jeg har en kompis som påstår at han spiser SYKT mye.

For eksempel kan han si at han spiste en kebab på ettermiddagen, og en hel grandiosa til kvelds. Det som ikke kom frem er at det er de eneste måltidene han har spist den dagen...

We need facts, we need numbers - Det er usannsynlig at du avviker voldsomt fra alle andre mennesker
    I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    02-2011
    Alder
    31
    jeg avviker sikker ikke. jeg spiser 2 skiver til frokost. 2 skiver med skinke og egg og majones og en diger salat med mye forskjellig i til lunsj. gjerne en stor youhurt mellom frokost og lunsj. middag som består av vanlig norsk kosthold ( feks 3 poteter, 2 koteletter og brokkoli) 2-3 skiver kveldsmat. og som regel frukt mellom middag og kvelds. det jeg vill frem til er at jeg skulle gjerne gått opp i vekt for å ha mer å bygge på. jeg trener mye og er mye i aktivitet. jeg skriver ikke ned i detalj, men jeg bare tenker at jeg vet ikke om det er vits å kjøre på med protein shaker feks. noen som vet?

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    02-2011
    Alder
    31
    eller er det rett og slett sånn at jeg må kjøre tyngre vekter?

Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av SuperSigne Vis post
    jeg avviker sikker ikke. jeg spiser 2 skiver til frokost. 2 skiver med skinke og egg og majones og en diger salat med mye forskjellig i til lunsj. gjerne en stor youhurt mellom frokost og lunsj. middag som består av vanlig norsk kosthold ( feks 3 poteter, 2 koteletter og brokkoli) 2-3 skiver kveldsmat. og som regel frukt mellom middag og kvelds. det jeg vill frem til er at jeg skulle gjerne gått opp i vekt for å ha mer å bygge på. jeg trener mye og er mye i aktivitet. jeg skriver ikke ned i detalj, men jeg bare tenker at jeg vet ikke om det er vits å kjøre på med protein shaker feks. noen som vet?
    Dersom typen din spiser det der så veier han ikke 120 kilo lenge

Proteinshaker er en form for MAT. Du kan få i det tilsvarende næring fra andre kilder, men dette er veldig enkelt og billig (kontra å bruke vanlig mat). Du ville ikke tatt skade av å bytte ut noen brødskiver med for eksempel mager kesam/skyr + nøtter eller kanskje makrell i tomat på skivene etc.

Du bør få i deg ca. 110 gr protein pr. dag. Utover dette 30-70 gram (sunt) fett og mye karbohydrater -> Du må få i deg over 300 gr om du skal ha håp om å gå opp i vekt (hvis du spiser det andre listet opp her). Om du på død og liv skal opp i vekt kan du helle i deg rapsolje eller liknende, men det er ikke noe poeng å legge på seg for å legge på seg. Det viktigste er å få i seg nok protein, som faktisk er den magreste næringsformen du kan få i deg.

Du kan prøve å regne deg frem til hvor mye du får i deg av de tre makroernæringsstoffene (protein, karbo og fett) ved å se på innholdsfortegnelsen og veie maten.

Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    eller er det rett og slett sånn at jeg må kjøre tyngre vekter?
    Du har jo ikke skrevet hva du trener, så det kan vi ikke ta stilling til?

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    02-2011
    Alder
    31
    så skyr er det mye proteiner i? nei det er jo det da? er det fettet som øker visst jeg legger på meg eller blir det noe til musklene? jeg er så ny i dette med kosthold. jeg har lissom bare spist uten å tenke på hva som er lurt i forhold til muskler som skal synes jeg vet jeg må nok kjøre hardere program nå for nå blir jeg lite sliten etterpå. så proteiner er svaret? bytter jeg ut skiver så sulter jeg å det fikser jeg ikke så må nok bli itillegg. Han spiser større lunsj, men ikke frokost å ikke kvelds. men han trener ikke da. å så glemte jeg saus. jeg har snakket med legen min og hun sier at jeg må klare å kjøre tilskudd i tillegg til mat. ikke bytte ut å det er jeg enig i. mat er glede og nytelse det er ikke en shake. finnes det noen tabell noen sted for å se hva som er smart av inntak i forhold til energi bruk?

Streetfighter Malibu sin avatar
    Ble medlem
    02-2010
    Alder
    36
    Innledningsvis sier du at du vil ha større muskler, men du prater bare om kostholdet. Det nytter ikke spise rett hvis du trener feil. Mao: HVORDAN trener du?

Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    så skyr er det mye proteiner i? nei det er jo det da? er det fettet som øker visst jeg legger på meg eller blir det noe til musklene? jeg er så ny i dette med kosthold. jeg har lissom bare spist uten å tenke på hva som er lurt i forhold til muskler som skal synes jeg vet jeg må nok kjøre hardere program nå for nå blir jeg lite sliten etterpå. så proteiner er svaret? bytter jeg ut skiver så sulter jeg å det fikser jeg ikke så må nok bli itillegg. Han spiser større lunsj, men ikke frokost å ikke kvelds. men han trener ikke da. å så glemte jeg saus. jeg har snakket med legen min og hun sier at jeg må klare å kjøre tilskudd i tillegg til mat. ikke bytte ut å det er jeg enig i. mat er glede og nytelse det er ikke en shake. finnes det noen tabell noen sted for å se hva som er smart av inntak i forhold til energi bruk?
    Du har fått forslag på matinntak fordelt på makroernæringsstoffene i en tidligere post fra meg. Ser for øvrig ikke hvorfor du skulle sulte om du bytter ut skiver med noe annet skulle føre til at du blir sulten. I så fall kan ikke annen mat mette?

Men som Malibu sier: HVORDAN trener du?

prz
    prz er aktiv nå
    Gold Member prz sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    For å få muskler må du ha kalorioverskudd, altså bør du spise mer så sant vekten din står på stedet hvil. Legg for eksempel inn ett ekstra måltid om dagen i tillegg til inntaket du har nå, eller som McBain sier, kan du supplere med ekstra fett, for eksempel til hvert måltid. Kombinerer du et passelig kalorioverskudd med styrketrening så blir det muskler.

Angående protein, så liker jeg å tenke slik; Fokuser på å ha en god proteinkilde i hvert måltid. Eksempel, brødskive: velg pålegg med protein(eks. makrell i tomat, skinkepålegg, egg, laks etc..) samt stort glass melk ved siden av. Melk er en undervurdert proteinkilde. Proteinpulver er konsentrert næring, og er også rimelig og utmerket. Selv er jeg stor tilhenger av havregryn kombinert med proteinpulver. Skyr, mager kesam, cottage cheese er også gode og lett tilgjengelige proteinkilder.

Lignende tråder

1. Svar: 7
    Nyeste innlegg: 10-12-08, 09:00
  2. Svar: 0
    Nyeste innlegg: 01-05-08, 18:40
  3. For de som ikke vil bli større
    By guggen in forum Trening
    Svar: 12
    Nyeste innlegg: 23-11-03, 20:20
  4. Svar: 9
    Nyeste innlegg: 15-09-03, 21:00

Stikkord for denne tråden