Viser resultatene 1 til 5 av 5

Tråd: Trenger tips

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    06-2005
    Alder
    48

Trenger tips

Hei. jeg driver med langdistanseløping og er altfor pinglete. Er det noen avdere her inne som har noen mentale triks for hvordan jeg skal komme meg lenger når jeg møter veggen i løp?

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Langdistanse krever en utrolig psyke. Jeg husker mine dager som asfaltspiser, og det var mer en en gang jeg ville gi opp. Meditasjon er noe som jeg fant virket bra for meg. En er ikke nødt å være "tilstede" når man løper. Visst man skal hele tiden tenke på "bare 9 km igjen" ...."bare 4km igjen" da blir man sprø.

Silver Member - III Mitlømp sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Jeg pleier å høre på aggresiv musikk, eller musikk som passer til trening, type Rocky Soundtrack etc. Ellers synes jeg Hans Zimmer - Navy Seals Theme (som egentlig er en langstrakt versjon av The Rock Theme) er ganske fet å løpe til...

Det viktigste er bare å bestemme seg for at du skal løpe samme faen hvor ubehagelig det blir, knuse på. Prøve å finne noe å tenke på som gjør at du ikke fokuserer på hva du driver med, slik går tiden/kilometrene raskere.
    In this life we get only those things for which we hunt, for which we strive, and for which we are willing to sacrifice.

Maximus Ingar sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av Einar
    Hei. jeg driver med langdistanseløping og er altfor pinglete. Er det noen avdere her inne som har noen mentale triks for hvordan jeg skal komme meg lenger når jeg møter veggen i løp?
    Jeg brukte alltid noe som kalles "tripping" når jeg trente langdistanse.
    Når du har et langt løp foran deg så er det vanskelig å gjennomføre dette uten å konstant tenke på distansen du har igjen, så derfor må du tenke på noe annet. Du kan tenke på hvasomhelst, "gudene vet" hva jeg tenkte på hver langkjøring/fartslek osv. Når det gjelder konkurranseløp på bane bør du helst tenke på strategien på løpet slik at du holder den, men "tripping" i små doser vil også hjelpe deg her. Det er vanskelig å legge opp en strategi på landeveisritt, så der kan du bare løpe/"trippe" slik du selv vil og kanskje studere omgivelsene?

Hva løper du? 5k, 10k, Maraton osv?
    Jeg er sponset av Norkost

GridIron Barbell

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    06-2005
    Alder
    48
    Jeg løper helst distanser over maraton.

Lignende tråder

1. Trenger tips til måltider.
    By Platon73 in forum Kosthold
    Svar: 15
    Nyeste innlegg: 08-05-05, 19:48
  2. Trenger noen tips til nytt Treningsprogram!
    By Romeo in forum Trenings / kostdagbok
    Svar: 6
    Nyeste innlegg: 21-04-04, 12:49
  3. trenger tips angående treningsprogram
    By Eirik in forum Trening
    Svar: 0
    Nyeste innlegg: 18-07-02, 14:43
  4. Ville jeg fått resultater ? Trenger Tips!
    By Pasienten in forum Kosthold
    Svar: 4
    Nyeste innlegg: 06-06-02, 10:18
  5. Deffing, trenger tips.
    By Ugress in forum Kosthold
    Svar: 1
    Nyeste innlegg: 21-05-02, 06:15

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine