Viser resultatene 1 til 5 av 5

Tråd: trenger tips til trening og kosthold!?

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    22

trenger tips til trening og kosthold!?

kan noen gi meg noen tips til kosthold og trening ?

jeg er en gutt på 16 år, 182 høy og veier 70 kg.
    har trent 6 mnd, siste 3 mnd 4 ganger i uka.

det virker som om framgangen butter. har kommet opp i 75 kg i benkpress og jeg kommer liksom ikke videre og sånn er det med andre øvelser også, det butter liksom, akkurat som om jeg har nådd mine grenser.

noen som kan hjelpe meg ?

mvh dude16

Judge, Jury & Executioner wannabeROCKY sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    yO!

Nybegynnerartikkel om makronæringsstoffer

Viktigheten med proteiner i dietten din!

Rettningslinjer for matinntak.

les disse artiklene fra a-å.

Angående treninga, så ville jeg trent en split rutine, hvis du skal trene 4 ganger uken er denne under et greit eksempel (baseøvelsene militæpress,benkpress,knebøy og markløft MÅ du ha med):

mandag: SKULDRE OG MAGE (3 sett militærpress + 6-7sett andre valgfrie skulderøvelser, diverse mageøvelser)
    tirsdag: BEN OG LEGGER (3 sett knebøy/benpress + 8-9sett andre valgfrie øvelser)
    onsdag: FRI
    torsdag: BRYST OG TRICEPS (3sett benkpress + 6-7sett andre valgfrie brystøvelser, 5-6sett tricepsøvelser)
    fredag: RYGG OG BICEPS (3sett markløft + 6-7sett andre valgfrie ryggøvelser, 4-5sett bicepsøvelser)
    lørdag og søndag: FRI

-wR-
    Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

Medlem KillHim.no sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av dude16
    kan noen gi meg noen tips til kosthold og trening ?

jeg er en gutt på 16 år, 182 høy og veier 70 kg.
    har trent 6 mnd, siste 3 mnd 4 ganger i uka.

det virker som om framgangen butter. har kommet opp i 75 kg i benkpress og jeg kommer liksom ikke videre og sånn er det med andre øvelser også, det butter liksom, akkurat som om jeg har nådd mine grenser.

noen som kan hjelpe meg ?

mvh dude16
    Når det butter pleier jeg å gjøre litt om på øvelsene. F.eks. bytte fra benkpress med stang til benkpress med hantler. Eller bruke 4 sekunder på å senke meg i dips istedenfor 2 sekunder.

Vio hadde noen bra råd om hvordan øke i benkpress:

"Beste tips fra en som lever for å øke i benk er;
    Kjør perioder med med stigende vekt og synkende volum. Konsentrer deg kun om benkpress som brystøvelse. Ikke overtren deg med fjolleri som kabeløvelser og pekdek. Skal du bli god i benk så trener du benk.
    Prøv å gå fra 90kg, legg på 2.5 annenhver gang, og om du ser fremgang 2. foran 1. gangen, så legger du på 2.5 til. Hvis ikke går du tilbake, og trener en støtteserie på det 'stedet' i løftet hvor du henger fast. Om det er helt nede kan du trene statisk hold eller skuldrene, er det oppe tar du litt smalbenk.
    Det som holdt meg tilbake lenge var at jeg stadig gikk gjennom 5 sett med forskjellige øvelser på brystet, og et altfor høyt volum."

Ikke vær redd for å gi slipp på øvelser, du kan heller komme tilbake til dem når du har stagnert i reserveøvelsen. Da kommer du til å merke fremgang.

Lykke til!

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    22
    takker for alle svar

---------not---------------- SCPlayer sin avatar
    Ble medlem
    01-2005
    Alder
    28
    Det WannabeRocky skriver er bra. Du bør lese de trådene han har lagt fram.

Lignende tråder

1. Hvordan huke kvinne
    By Tjalala in forum OT
    Svar: 561
    Nyeste innlegg: 13-03-10, 12:06
  2. Slankemetoden PLUSS
    By Wannabe in forum Kosthold
    Svar: 27
    Nyeste innlegg: 29-08-05, 19:29
  3. Solarium
    By darp in forum Trening
    Svar: 44