Viser resultatene 1 til 6 av 6

Tråd: Trening etter influensa

Medlem
    Ble medlem
    07-2004

Trening etter influensa

Har hatt influensa siden tirsdag, og etter å ha svettet ut både laken og dynetrekk iløpet av natta så er jeg nå nesten frisk igjen, men er fortsatt litt snufsette, så jeg lurte på når det er greit å starte å trene igjen, noen som har noen "retningslinjer" på dette?

Var å hadde ei hard beinøkt på mandagen, noe som kanskje kan ha hatt en innvirkning på hvor hardt sykdommen slo til. Så ønsker ikke å starte for tidlig på igjen.

(burde kanskje vert postet i skadet forumet eller noe sånnt, men tar sjansen på å poste den her inne isteden)

Come back king Platon73 sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    39
    Har ingen generelle retningslinjer på dette, men kroppen hat bare godt av å få litt ekstra hvile noen ganger. Ta deg et par dager ekstra fri så er du sikker på at sykdommen har sluppet helt og du ikke får noe tilbakefall.

Superior newbie TheGame sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Alder
    30
    Har du influensa, så er du nok ikkje frisk på 2 dager. Influensa er jo noe som varer over litt lengre tid. Var sjølv slått ut i over 1 veke nettopp, så eg fekk eit opphold på nesten 2 veke. Trener man for tidlig kan en berre bli sjuk igjen og det er det ikkje verdt. Kroppen har berre godt av litt fri.

Medlem
    Ble medlem
    07-2004
    Ok, får vel vente til helga da. Typisk å bli syk den uka man har treningsfri dfra fotballan og hadde tenkt å bruke uka for å kjøre knallhard 4x4 kondiss

Takk for advarslene

Petra Pan
    Gjest
    Jeg leste en plass at det kan være ganske risikabelt å presse kroppen under eller rett etter en influensa. Hjertet (og noe annet, husker ikke hva) kan svekkes for livstid visst nok..? Og man kan kan få en generell nedsatt allmenntilstand, da det er for hardt for kroppen å takle.
    Det er et par år siden jeg leste dette da, så jeg vil selvfølgelig ikke ta det for god fisk. Har vi ikke en lege her da?

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av Petra Pan
    Jeg leste en plass at det kan være ganske risikabelt å presse kroppen under eller rett etter en influensa. Hjertet (og noe annet, husker ikke hva) kan svekkes for livstid visst nok..? Og man kan kan få en generell nedsatt allmenntilstand, da det er for hardt for kroppen å takle.
    Det er et par år siden jeg leste dette da, så jeg vil selvfølgelig ikke ta det for god fisk. Har vi ikke en lege her da?
    OMG. Er på 3 dagen med en tynn influensa og jeg trener både fotball og styrke. No brain-no pain-no gain

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.