Viser resultatene 1 til 5 av 5

Tråd: Trening for viderekommende

Medlem Newbie2k sin avatar
    Ble medlem
    06-2004

Trening for viderekommende

Nå har jeg trent i ca. 2 år, hadde veldig stor framgang, det første året, men har etterhvert ikke økt noe særlig i styrke. det jeg lurte på er hva folk her gjør, går dere over til bare basisøvelser med få reps eller hva bør jeg gjøre for kontinuerlig økning. Bør jeg legge inn 1 ukes pauser iblant, og spiser jeg kanskje for lite?

Takker på forhånd

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Du spiser for lite. hehe
    Periodiser treningen.
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

Medlem Newbie2k sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av vio Vis post
    Du spiser for lite. hehe
    Periodiser treningen.
    Med faste dager? faste tider også, eller er ikke det så farlig?

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Sitat Opprinnelig skrevet av Newbie2k Vis post
    Med faste dager? faste tider også, eller er ikke det så farlig?

faste dager og tider?
    Jeg mener - tren i perioder på 4-12 uker hvor du går ned på vekter og øker volumet først og gradvis bygger opp intensitet og ned totalvolum. Det finnes mange variasjoner av dette. DC, 5x5, Dietmar Wolff, HST.. osv.
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

Kliss nytt medlem remorseful sin avatar
    Ble medlem
    07-2006
    Alder
    35
    Vel....Det å spise mye er selvfølgelig viktig , men en annen faktor du ikke må glemme er at du kanskje har blitt for komfortabel med treningen din.Som en grunnregel skal du enten kjøre en reps mer , eller kjøre samme antall reps men med høyere vekt for hver gang du besøker gymmet. - En utopi å kunne klare dette hver gang selvfølgelig , men det er i alle fall det mindsettet du bør ha før du entrer gymmet.

-Dersom du setter i gang økten og alt går rutinemessig så blir heller ikke muskulaturen overbelastet - ergo ingen økning i styrke eller masse er nødvendig....Kjør gjerne øvelsene i 6 uker av gangen før du bytter dem ut i 6 , for så å gå tilbake til dem igjen , legg inn sjokkøkter med høye reps eller kjør antagonisten først noen ganger for virkelig å forvirre kroppen din.

-høyt proteinintak og karbo bør være en selvfølge når du løfter , så jeg tviler derfor sterkt på at manglende styrkeøkning skyldes kosten. Husk: Du skal gråte blod på slutten av en økt!

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.