Viser resultatene 1 til 42 av 42

Tråd: Trening mot jeger rekrutten?

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    12-2005
    Alder
    25

Talking Trening mot jeger rekrutten?

Jeg har fått epost om at jeg antagelig kommer til og bli innkalt til Fallskjermjeger rekrutten i uke 29. Og ettersom jeg har veldig lyst og bli en av de 20 av 300 rekrutter som faktisk kommer gjennom nåløyet, trenger jeg et treningsoplegg lagt opp til dette. Det ligger et program på siden deres, http://www.mil.no/haren/hjk/start/fa...eningsprogram/ men jeg føler at det er litt generelt og at jeg har et annet startpunkt enn de det programmet primært er laget for.

kan vel copy\paste inn minstekravene til søkerne her da;

*Søkeren må klare de fysiske minstekravene som er:

* 5 hang ups (opptrekk)
    * 35 situps (festede bein)
    * 20 ryggups (ryggrulle)
    * 30 armhevinger (pushups)
    * 5000 m landeveisløp på under 26 minutter.

Litt om meg selv:
    Mann 20år, 186 høy, 76-77 kilo

Min treningserfaring er:

Trent med vekter i 3år nå, styrkeløft siste 2årene. (ikke medlem av klubb, blir for langt og reise og føler ikke jeg er klar for konkurranse heller, så trener for meg selv med dietmar programmene) Skal heller ikke påstå jeg er stort sterk, mager som jeg er:

benk: 75kg x1
    kne: 100 x1
    mark: 135x1

Som dere ser, har jeg trent med svært få reps, og mange sett, for de som ikke kjenne dietmar programmene er det gjerne ned i 1-4 reps per set. Har ikke trent kondisjon på 2.5år. Om noen skulle lure på de lave maxene i forhold til treningserfaringen min så er det nok fordi jeg var nærmest underutviklet når jeg startet med vekter, knappe 60kg og tok vel ikke 40 i benken engang.

Jeg tror kondisjon vil være mitt svakeste punkt, etterfulgt av at det her er snakk om mange repetisjoner der jeg har fokusert på å makse i flere år nå.

Jeg trener nå man - ons - fre med styrke, ser gjerne for meg det nye programmet som en 4split evt 3split med kondisjon på egen dag.

Av utstyr kan jeg si at jeg trener på en "grovt" utstyrt liten gym, med alt av manualer, plater og stenger i alt av nødvendige fasonger og størrelser, men dårlig med maskiner. (ikke det at jeg noengang bruker den slags, pff) står vel en pec dec i et hjørne å støver tenker jeg... offtopic

Om kosthold kan jeg si at jeg går på folkehøgskole iår, og dermed må holde meg til det vi får av middag og denslags på skolen, men har da kjøleskap på rommet med youghurt og annet sunt småsnacks til mellommåltid og at jeg prøver å putte i meg en whey prottis etter frokost hver dag og gjerne etter middag om det ikje var så proteinrikt som jeg skulle ønske, og før og etter trening. (halltime før og etter rosiner etterpå) Tar også kreatin, vitamin og mineraltilskudd, omega 3, b-vitamin (for håret) og ZMA.

Det var vel alt av info jeg kom på og gi nå, om det skulle være noe så bare spør.

Takker for svar.

Mvh AlisAtAn

Silver Member Incline sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    29

Hepp

Tren etter programmet dems forsåvidt.

Skal du bli god i hengups, push ups osv, så er det det du bør trene.
    Start med kun kroppsvekt til du knuser opptakskravene, så hiver du på vekter og kjører på videre. Helt til du klarer alle opptakskravene dobbelt opp og med sekk på ryggen.

Når det gjelder løpingen, så er det bare til å kjøre på.
    Løp i ulent terreng, gjerne en traktorvei eller grusvei med opp og nedover bakker. Start med kroppsvekt og øk på med sekk m 5-10-15-20 kilo i osv. Helt til du har god klaring på alle krav.. Have fun

Ps; Mtp kosthold, så er det bare til å spise ALT du finner. Du klarer da å trene hardere og lengre. Ikke noe grunn til å holde igjen..
    Fair trade?

Judge, Jury & Executioner wannabeROCKY sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    Sitat Opprinnelig skrevet av Incline Vis post
    Tren etter programmet dems forsåvidt.

Skal du bli god i hengups, push ups osv, så er det det du bør trene.
    Start med kun kroppsvekt til du knuser opptakskravene, så hiver du på vekter og kjører på videre. Helt til du klarer alle opptakskravene dobbelt opp og med sekk på ryggen.

Når det gjelder løpingen, så er det bare til å kjøre på.
    Løp i ulent terreng, gjerne en traktorvei eller grusvei med opp og nedover bakker. Start med kroppsvekt og øk på med sekk m 5-10-15-20 kilo i osv. Helt til du har god klaring på alle krav.. Have fun

Ps; Mtp kosthold, så er det bare til å spise ALT du finner. Du klarer da å trene hardere og lengre. Ikke noe grunn til å holde igjen..
    Alt utenom cola, sjokolade, ostepop etc vel og merke
    Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

Ble medlem
    10-2005
    Alder
    29

Nja

Sitat Opprinnelig skrevet av wannabeROCKY Vis post
    Alt utenom cola, sjokolade, ostepop etc vel og merke
    Kinapikker er en god karb kilde jumping
    Fair trade?

Bronse Member mYth sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    29

:)

Kinapikker er en god karb kilde jumping
    kinapikker.. *ler* .. skal det forestille ostepop eller? ^^
    Its not about the car you drive, its about the size of the arm that hangs out of it :cool:

Ble medlem
    10-2005
    Alder
    29

Hepp

Sitat Opprinnelig skrevet av mYth Vis post
    kinapikker.. *ler* .. skal det forestille ostepop eller? ^^
    Ja selvfølgelig

Ostepopp= rumpelukt eller kinapikker
    Fair trade?

Svigermor's drøm voids sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Alder
    22
    begynn på programmet som ligger på marinejeger.no, mye bedre syntes jeg, det andre ble det for lite trening i forhold til det som kommer til å møte deg i opptak..
    Assumptions, my dear Mitzi, is the mother of all fuck-ups

- Pricilla Queen of the Dessert -

sup brah Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Du må begynne å løpe som en tulling hvis du skal hevde deg på opptaket. Det meste av løping foregår med sekk og ofte våpen. Du bør også trene litt svømming hvis du ikker er superstødig på det
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................

Gudfaren QuizMaster sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74
    Det er nok ikke styrken din det går på om du er noenlunde på nivå med de andre.

Utholdenhet med sekk, disiplin/motivasjon og andre småting.
    Syng, RakeMagic, Syng!

Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?

Spiller du POKER - Bruk RakeMagic for de $ BESTE $ BONUS og RAKEBACK avtalene!

Spill og Vinn over PROs som Gus Hansen m.fl (INKL. MAX RAKEBACK)

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Så fiffig. Jeg kunne bestått alle kravene med glans uten noen forberedelse. I dag.
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

sup brah Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av vio Vis post
    Så fiffig. Jeg kunne bestått alle kravene med glans uten noen forberedelse. I dag.
    Kravene er ikke rare greiene. Men de som kommer inn greier langt over de kravene, og da helst etter en mils mars med oppakning
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lean&Fin Vis post
    Kravene er ikke rare greiene. Men de som kommer inn greier langt over de kravene, og da helst etter en mils mars med oppakning
    Ja, det var ikke rare greiene det der. Håper de 5 hangupsene er med 1 arm.

FV
    FV er ikke aktiv
    Rusbrus-prinsen FV sin avatar
    Ble medlem
    11-2006
    Påstår du at du klarer å flytte den feeeeeeite kroppen din 5 km på under 26 min?
    Kunne aldri falt meg inn å betale penger for å sende en bekreftelse på åååhh du er så fiin azzzz håper du blir rik og drukner i kølle. come the fuck on, de greiene der er så idiotisk at jeg blir kvalm.

Ble medlem
    10-2005
    Alder
    29

=)

Sitat Opprinnelig skrevet av voids Vis post
    begynn på programmet som ligger på marinejeger.no, mye bedre syntes jeg, det andre ble det for lite trening i forhold til det som kommer til å møte deg i opptak..
    Han skal tross alt på jegeropptak, ikke spesjeger opptak
    Selv om spesjegerne har blitt rimelig despo og kommersielle dem også, med reklame på tv osv..
    Fair trade?

Silver Member - III Mitlømp sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Du bør ha null fokus på maks styrke. I og med at det ikke er altfor lenge til opptak (halvt år) ville jeg trent spesifikt på det du skal gjøre:

For det første må du lære deg egne grenser for fysiske evner. Dette er det nok mange som ryker ut på, fordi de tror de har gitt alt og at de ikke klarer mer. Det punktet er nesten umulig å nå.

For å kjenne på grensene dine ville jeg startet å gå lange turer med sekk. Å gå med tung sekk tilsvarer å løpe uten sekk, belastningsmessig. Finn deg egnet turterreng i nærheten, og sett i gang.

Du kan for eksempel starte med 10 km/20 kg. Det bør gå unna på godt under to timer, med mindre terrenget er vanskelig. Deretter kan du øke på (se forslag under).

Du trenger følgende utstyr:
    - Norsk militær feltstøvel (så blir du vant til denne, så får du mindre stress med gnagsår etc. samt at skoene allerede er ferdig inngått ved innrykk)
    - God stor sekk, minst 80 liter med godt magebelte
    - Turklær
    - Compeed gnagsårplaster + gjerne førstehjelpsutstyr og mobil hvis du skulle skade deg i skogen.

Uke 1:
    Mandag: 10 km/20kg
    Tirsdag: Styrke
    Onsdag: 10 km/20kg
    Torsdag: Løping, intervall 10 spurter med 30 sekunders mellomrom
    Fredag: Styrke
    Lørdag: 15 km/20kg
    Søndag: Hvile

Uke 2:
    Mandag: 10 km/25kg
    Onsdag: 10 km/25kg
    Lørdag: 15 km/25kg

Uke 3:
    Mandag: 15 km/25kg
    Onsdag: 15 km/25kg
    Lørdag: 20 km/25kg

Uke 4:
    Mandag: 15 km/25kg
    Onsdag: 15 km/25kg
    Lørdag: 20km/25kg

Uke 5:
    Mandag: 15 km/30kg
    Onsdag: 15 km/30kg
    Lørdag: 20km/30kg

Osv osv...Når du klarer 45 kg og 30 km i skogen på under 6 timer begynner formen å komme (selvfølgelig avhengig av terreng, men er ganske krevende uansett terreng).

Styrketreningen ville jeg ha fokusert på maks antall reps. For eksempel 3xmaks reps i pushups, og samme i situps og hangups. Økt litt på settene etterhvert.

Dersom du klarer å gjennomføre treningsprogrammet her så tror jeg du vil klare deg fint, da er det bare det psykiske det står på. På slutten av programmet her har du mest sannsynlig opparbeidet deg en mestringsfølelse, noe som er meget viktig.

Vær ops på at beinhinnebetennelse og lignende belastningsskader kan oppstå grunnet brå økning i belastning, prøv deg frem med hvor langt og tungt du kan gå i starten, og øk gradvis. Eksemplene over, er bare eksempler.

Lykke til!
    In this life we get only those things for which we hunt, for which we strive, and for which we are willing to sacrifice.

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Sitat Opprinnelig skrevet av FV Vis post
    Påstår du at du klarer å flytte den feeeeeeite kroppen din 5 km på under 26 min?
    Ikke så mye flesk der i grunn, men ja. I militæret løp jeg 3km i terreng på 10:50, og da jeg var 13 deltok jeg i fanamilen (TM). 5,4km gateløp. Kom inn på noen og 23 minutter. Så det tror jeg hadde vært barnslig enkelt ja.

Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74
    Om du ikke har drevet utholdenthetstrening de siste årene, antar jeg rimelig sikkert at du ikke matcher tiden fra Forsvaret!

Syng, RakeMagic, Syng!

Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?

Superior newbie
    Ble medlem
    02-2005
    løp, løp og atter løp...kondisjon + viljestyrke er noe du vil trenge..

Bronse Member Stoneman sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av Mitlømp Vis post
    Du bør ha null fokus på maks styrke. I og med at det ikke er altfor lenge til opptak (halvt år) ville jeg trent spesifikt på det du skal gjøre:

Osv, osv...
    Veldig mange gode tips Mitlømp kommer med. Spesielt med tanke på spesifikk trening og ikke minst utstyrsbiten.

Støtter dette 100 %
    It is only within the context of having properly developed your mind, that you will be able to truly enjoy the achievement of your material values, including that of a more muscular body.
    - Mike Mentzer

http://www.mikementzer.com
    http://www.i-a-r-t.com

Ble medlem
    04-2006
    Alder
    22
    hvis man ser på kravene så står det med GOD margin, skal man ha sjangs bør man ligge på rundt 80push, 20chins + altfor mange situps. Samt ha en ålreit kondis og en robust fysikk

FV
    FV er ikke aktiv
    Rusbrus-prinsen FV sin avatar
    Ble medlem
    11-2006
    Ikke så mye flesk der i grunn, men ja. I militæret løp jeg 3km i terreng på 10:50, og da jeg var 13 deltok jeg i fanamilen (TM). 5,4km gateløp. Kom inn på noen og 23 minutter. Så det tror jeg hadde vært barnslig enkelt ja.
    Men det er vel 30 kg siden? Tviler ikke på at du har god kondisjon, kan godt hende. Irriterende at jeg ikke klarte å fyre deg opp coffee
    Kunne aldri falt meg inn å betale penger for å sende en bekreftelse på åååhh du er så fiin azzzz håper du blir rik og drukner i kølle. come the fuck on, de greiene der er så idiotisk at jeg blir kvalm.

Bronse Member mYth sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    29

:)

Tror jeg klarte 3km på 11:55 eller noe, det syntes jeg var bra. min kondis er ivertfall helt fucka. men så bryr jeg meg fint lite om det også da.. hvem kan _se_ kondis lissom ;P
    Its not about the car you drive, its about the size of the arm that hangs out of it :cool:

Ble medlem
    04-2006
    Alder
    22
    tips til 3000m, løp den i intervaller og ta 400meter om gangen, går mye fortere enn å ligge på jevnt tempo hele tia

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    12-2005
    Alder
    25
    kom mye god info fram her ja... takker for alle svar! Og så vil jeg si at selv om jeg ikke har vært så aktiv på tråden selv så er jeg innom hver dag å leser Kan si at jeg har begynnt på marinejeger nybegynner programmet, å det merkes at jeg ikke har trent kondisjon di siste årene...

Merker at midjemålet har blitt endel større siden jeg kuttet ut styrketreningen, er dette noe jeg kan regne me at går over? trener kondisjon etter programmet, men forbrenner tydeligvis ikke like mye energi på det nye programmet...

Ble medlem
    04-2006
    Alder
    22
    Sitat Opprinnelig skrevet av AlisAtAn Vis post
    Merker at midjem&#229;let har blitt endel st&#248;rre siden jeg kuttet ut styrketreningen, er dette noe jeg kan regne me at g&#229;r over? trener kondisjon etter programmet, men forbrenner tydeligvis ikke like mye energi p&#229; det nye programmet...
    b&#248;r passe p&#229; litt med progresjon p&#229; det programmet, veldig h&#248;y &#248;kning i antall km/uka. Pr&#248;v heller &#229; dra programmet over lengre tid. N&#229;r du er ferdig med vg programmet bytter du ut to &#248;kter i uka med sekketurer, starte med 1/5 av vekta di i sekken. Men programmet er knall!

Ble medlem
    10-2005
    Alder
    29

Hæ?

tips til 3000m, løp den i intervaller og ta 400meter om gangen, går mye fortere enn å ligge på jevnt tempo hele tia
    Hvor i all verden har du dette ifra?
    Og om du tror at man bør klare 20chins for å bli fallskjermjeger, ja da har du bæsja grovt på leggen

Til AlisAtAn;

Bare kjør på så hardt som du klarer! Ikke noe stress det.
    Bare kjenn etter at du klarer å restituere deg skikkelig etter hver økt.
    Ta en fri uke eller lignende i ny og ne.

Husk at fokuset bør ligge på utholdenheten. Styrken kommer gradvis ettersom styrken er rimelig "uthodende" den også (mange reps på liten vekt).
    3 skikkelige styrkeøkter (chins,situps,pushups) i uka holder lenge!

Dessuten vil du begynne å gå litt ned i vekt når du får god forbrenning via utholdenhetsøktene som bør ligge på ca 15km med 20kg sekk i god tid før opptaket.

Men for all del, husk at det ikke er noe hokuspokus. Er bare til å gi 100% så ordner det seg lett..
    Fair trade?

Ble medlem
    04-2006
    Alder
    22
    [QUOTE=Incline;423684]Hvor i all verden har du dette ifra?
    Og om du tror at man b&#248;r klare 20chins for &#229; bli fallskjermjeger, ja da har du b&#230;sja grovt p&#229; leggen

Diskusjon om det p&#229; milforum.net. Samt at jeg selv har testet ut det, og syntes det fungerer mye bedre enn &#229; l&#248;pe i konstant temp hele veien. For all del incline, det var et tips.

S&#229;klart kan du klare &#229; bli fallskjermjeger med 10chins, men liggende rundt 20chins er anbefalt. I tilfelle d&#229;rlig dag, osv. Dritt &#229; ryke p&#229; noe s&#229; enkelt som et fysisk krav

Ble medlem
    10-2005
    Alder
    29

=)

[QUOTE=voids;423780]
    Hvor i all verden har du dette ifra?
    Og om du tror at man bør klare 20chins for å bli fallskjermjeger, ja da har du bæsja grovt på leggen

Diskusjon om det på milforum.net. Samt at jeg selv har testet ut det, og syntes det fungerer mye bedre enn å løpe i konstant temp hele veien. For all del incline, det var et tips.

Såklart kan du klare å bli fallskjermjeger med 10chins, men liggende rundt 20chins er anbefalt. I tilfelle dårlig dag, osv. Dritt å ryke på noe så enkelt som et fysisk krav
    For det første så må du ta ALT du leser på diverse diskusjonsforum ang militæret/forsvaret osv med en stor klype salt .

Det er en gjennganger at løker som poster på disse forumene er noen løgnaktige "wannabe" hardinger som skryter og overdriver om det meste .

Jeg har jobbet på Rena lenge, og jeg har tilgode å se en fallskjermjeger rekrutt smelle 20chins
    It just doesnt happen
    Fair trade?

Ble medlem
    04-2006
    Alder
    22
    [QUOTE=Incline;424316]

For det f&#248;rste s&#229; m&#229; du ta ALT du leser p&#229; diverse diskusjonsforum ang milit&#230;ret/forsvaret osv med en stor klype salt .

Det er en gjennganger at l&#248;ker som poster p&#229; disse forumene er noen l&#248;gnaktige "wannabe" hardinger som skryter og overdriver om det meste .

Jeg har jobbet p&#229; Rena lenge, og jeg har tilgode &#229; se en fallskjermjeger rekrutt smelle 20chins
    It just doesnt happen

heh,ok nja, 20chins er jo klart mye, men det jeg vil fram til er at man burde ligge ganske godt over disse minstekravene. Noen gode tips &#229; komme med for &#229; l&#248;pe 3000m best mulig?

prz
    prz er aktiv nå
    Gold Member prz sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    er 20 s&#229; forbanna mye? Jeg kom inn med 15 chins, uten &#229; ha trent noe chins p&#229; forh&#229;nd.

Ble medlem
    10-2005
    Alder
    29

=)

Sitat Opprinnelig skrevet av prz Vis post
    er 20 så forbanna mye? Jeg kom inn med 15 chins, uten å ha trent noe chins på forhånd.

Nei egentlig ikke.

Men gjennomsnittet er forbausende lavt.

Jeg sier ikke at det ikke finnes en del som klarer det. (Og antallet er høyere på hjk en ellers i forsvaret.
    Jeg prøvde bare å vri på utsagnet "man bør ha ... for å klare det"
    Fair trade?

Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74
    Det er ikke noe problem med styrken, det er ikke "bolegutter" de leter etter.

Mentalt, friske oppeg&#229;ende og sterke lagspillere... + at jenter som oftest blir kvotert inn, bare forinformasjon
    Syng, RakeMagic, Syng!

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    [QUOTE=voids;424328]

heh,ok nja, 20chins er jo klart mye, men det jeg vil fram til er at man burde ligge ganske godt over disse minstekravene. Noen gode tips &#229; komme med for &#229; l&#248;pe 3000m best mulig?
    Er 20 mye? jeg har 10 helt ok chins uten &#229; ha trent spesifikt p&#229; det med en kroppsvekt p&#229; 95kg....
    hvorfor vil du l&#248;pe 3000? drit i det og l&#248;p 5000 i full stridsutstyr... med v&#229;pen, marsst&#248;vler, whole shebang..
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

Admin
    Håkon sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av QuizMaster Vis post
    Det er ikke noe problem med styrken, det er ikke "bolegutter" de leter etter.

Mentalt, friske oppeg&#229;ende og sterke lagspillere... + at jenter som oftest blir kvotert inn, bare forinformasjon
    Jenter blir vel ikke kvotert inn i fallskjermjeger/spesjeger...Heldigvis.

Ble medlem
    10-2005
    Alder
    29

De leter etter

De leter etter sunne friske og raske ungdommer som har ok fysikk.
    det er ikke verre en det!

Det fremstilles som om HJK er et helvetes umulig prosjekt her.
    Er det noen som ikke har forstått forskjellen på fallskjermjeger og FSK?

Ingen som blir kvotert inn i FSk nei.
    I fallskjermjegertroppen derimot er det nok en viss fare for at det "skal" være en viss prosent jenter.
    Fair trade?

Ble medlem
    04-2006
    Alder
    22
    De leter etter sunne friske og raske ungdommer som har ok fysikk.
    det er ikke verre en det!

Det fremstilles som om HJK er et helvetes umulig prosjekt her.
    Er det noen som ikke har forstått forskjellen på fallskjermjeger og FSK?

Ingen som blir kvotert inn i FSk nei.
    I fallskjermjegertroppen derimot er det nok en viss fare for at det "skal" være en viss prosent jenter.

fallskjermjeger er jo ikke noe jobb(hvis noen trodde dette), kun en mulighet man har i førstegangstjenesten.

Fsk personell blir selektert fra hjk og mjk, right?

Var foredrag fra forsvaret i dag på skolen, damn, så sinnsykt mange spennende jobber de tilbyr, og lønnen er heller ikke ille. Fancy dvd med rekrutteringsvideo til fj og hjk fikk jeg også, kanskje fordi jeg var den eneste som visste at ingen klarte mjk opptaket i fjor?;D

Ble medlem
    04-2006
    Alder
    22
    [QUOTE=Reaper;424694]

Er 20 mye? jeg har 10 helt ok chins uten å ha trent spesifikt på det med en kroppsvekt på 95kg....
    hvorfor vil du løpe 3000? drit i det og løp 5000 i full stridsutstyr... med våpen, marsstøvler, whole shebang..
    Syntes 20chins er mye, men slettes ikke uovekommelig med noen måneders hard trening.

PG*
    PG* er aktiv nå
    Carnivore PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    fallskjermjeger er jo ikke noe jobb(hvis noen trodde dette), kun en mulighet man har i førstegangstjenesten.

Var foredrag fra forsvaret i dag på skolen, damn, så sinnsykt mange spennende jobber de tilbyr, og lønnen er heller ikke ille. Fancy dvd med rekrutteringsvideo til fj og hjk fikk jeg også, kanskje fordi jeg var den eneste som visste at ingen klarte mjk opptaket i fjor?;D
    Er jo en del her inne som jobnber eller har jobbet i Forsvaret. Er mange muligheter ja.

Ble medlem
    10-2005
    Alder
    29

Nja

Wrong. Alle, absolutt alle som har gjennomført BS,førstegangstjeneste etc kan søke på FSK/MJK(alders begrensninger osv), det er ingen som blir "selektert" inn eller "valgt" rett inn osv.
    Det er selvfølgelig en fordel å ha relevant erfaring fra feks HJK, det er helt klart..

Ja det finnes utrolig mange utfordrende og interessante jobber i forsvaret. Lønn under utdanning er heller ikke dumt. Absolutt noe å vurdere!
    Fair trade?

Medlem
    Ble medlem
    07-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av FV Vis post
    Jeg veier 90kg. Jeg flytter den "feite" kroppen min 3km ujevnt terreng (ca 11 bakker av 5-10m høydeøkninger) under 10min.. Sist jeg testa, når jeg var syk, ble tiden 09.41.. Så Vio skal vel klare å få flytta sin kropp 5km på under 26 min
    Pain is only an illusion we create to keep us in distance to growing past the future..

Ble medlem
    04-2006
    Alder
    22
    Wrong. Alle, absolutt alle som har gjennomført BS,førstegangstjeneste etc kan søke på FSK/MJK(alders begrensninger osv), det er ingen som blir "selektert" inn eller "valgt" rett inn osv.
    Det er selvfølgelig en fordel å ha relevant erfaring fra feks HJK, det er helt klart..

Ja det finnes utrolig mange utfordrende og interessante jobber i forsvaret. Lønn under utdanning er heller ikke dumt. Absolutt noe å vurdere!

Ok, takk. Da fikk jeg klarhet i det

Medlem arctic_celi sin avatar
    Ble medlem
    12-2006
    Alder
    32
    Sitat Opprinnelig skrevet av PG* Vis post
    Er jo en del her inne som jobnber eller har jobbet i Forsvaret. Er mange muligheter ja.
    Yes, veldig mye forskjellig. Trenger ikke å være i naziform for alle jobbene heller.
    Men befalskole er befalskole så et vist grunnlag må alle ha.

Må bare si at det er forundelig det som har skjedd i forsvaret i den siste tiden.
    I de siste årene har de brukt masse tid og krefter på å kutte ned og kutte ned.
    Flike folk har flyktet forsvaret pga elendig behandlig og dårlige fremtidsutsikter.

Så kom regjeringskifte og dermed fant de ut at de hadde akutt mangel på personell!
    Så nå mangler vi plutselig tusener av ansatte. Jaja... fint for meg..

Men det er forundelig av å først bli behandlet som potensiellt søppel for å deretter bli behandler som gull værdt for forsvaret.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.