Jeg har fått epost om at jeg antagelig kommer til og bli innkalt til Fallskjermjeger rekrutten i uke 29. Og ettersom jeg har veldig lyst og bli en av de 20 av 300 rekrutter som faktisk kommer gjennom nåløyet, trenger jeg et treningsoplegg lagt opp til dette. Det ligger et program på siden deres, http://www.mil.no/haren/hjk/start/fa...eningsprogram/ men jeg føler at det er litt generelt og at jeg har et annet startpunkt enn de det programmet primært er laget for.
kan vel copy\paste inn minstekravene til søkerne her da;
*Søkeren må klare de fysiske minstekravene som er:
* 5 hang ups (opptrekk)
* 35 situps (festede bein)
* 20 ryggups (ryggrulle)
* 30 armhevinger (pushups)
* 5000 m landeveisløp på under 26 minutter.
Litt om meg selv:
Mann 20år, 186 høy, 76-77 kilo
Min treningserfaring er:
Trent med vekter i 3år nå, styrkeløft siste 2årene. (ikke medlem av klubb, blir for langt og reise og føler ikke jeg er klar for konkurranse heller, så trener for meg selv med dietmar programmene) Skal heller ikke påstå jeg er stort sterk, mager som jeg er:
benk: 75kg x1
kne: 100 x1
mark: 135x1
Som dere ser, har jeg trent med svært få reps, og mange sett, for de som ikke kjenne dietmar programmene er det gjerne ned i 1-4 reps per set. Har ikke trent kondisjon på 2.5år. Om noen skulle lure på de lave maxene i forhold til treningserfaringen min så er det nok fordi jeg var nærmest underutviklet når jeg startet med vekter, knappe 60kg og tok vel ikke 40 i benken engang.
Jeg tror kondisjon vil være mitt svakeste punkt, etterfulgt av at det her er snakk om mange repetisjoner der jeg har fokusert på å makse i flere år nå.
Jeg trener nå man - ons - fre med styrke, ser gjerne for meg det nye programmet som en 4split evt 3split med kondisjon på egen dag.
Av utstyr kan jeg si at jeg trener på en "grovt" utstyrt liten gym, med alt av manualer, plater og stenger i alt av nødvendige fasonger og størrelser, men dårlig med maskiner. (ikke det at jeg noengang bruker den slags, pff) står vel en pec dec i et hjørne å støver tenker jeg... offtopic
Om kosthold kan jeg si at jeg går på folkehøgskole iår, og dermed må holde meg til det vi får av middag og denslags på skolen, men har da kjøleskap på rommet med youghurt og annet sunt småsnacks til mellommåltidog at jeg prøver å putte i meg en whey prottis etter frokost hver dag og gjerne etter middag om det ikje var så proteinrikt som jeg skulle ønske, og før og etter trening. (halltime før og etter rosiner etterpå) Tar også kreatin, vitamin og mineraltilskudd, omega 3, b-vitamin (for håret) og ZMA.
Det var vel alt av info jeg kom på og gi nå, om det skulle være noe så bare spør.
Takker for svar.
Mvh AlisAtAn

LinkBack URL
About LinkBacks
og at jeg prøver å putte i meg en whey prottis etter frokost hver dag og gjerne etter middag om det ikje var så proteinrikt som jeg skulle ønske, og før og etter trening. (halltime før og etter rosiner etterpå) Tar også kreatin, vitamin og mineraltilskudd, omega 3, b-vitamin (for håret) og ZMA.
Svar med sitat

Kan si at jeg har begynnt på marinejeger nybegynner programmet, å det merkes at jeg ikke har trent kondisjon di siste årene...