Viser resultatene 1 til 18 av 18

Tråd: Trening-Nattevakt

Silver Member Incline sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    29

Trening-Nattevakt

Heihei..

Skal begynne å jobbe som nattevakt ved et psykiatrisk sykehjem i min friperiode i Norge. Jobbe fra 2215-0715
    Er det noen som har erfaringer med nattevakt-kosthold-søvn-trening?

Alle tips og erfaringer er velkomne....

Mvh
    Incline
    Fair trade?

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Tren føøøør alltid før!
    Ikke prøv å gå på trening klokken 08.00 om morgenen, det er bare pyton! Gå heller rett i seng når du kommer hjem fra jobb. sov 8 timer. Stå opp og spis frokost og spis et kosthold som starter der.

Du må snu døgnet da, men jeg tror det er beste måten å gjøre det på.

Superior newbie Sorin sin avatar
    Ble medlem
    05-2005
    Det blir vel generelt sett svært lite å gjøre på jobben, så du burde få nok tid til å spise godt. Har du lov til å sove på noen av vaktene? Jeg tror også at trening før jobben er det beste, særlig siden du har en såpass lang "arbeidsdag". Bedre å være våken fra ettermiddagen til morgenen. Slik får du også vært litt sosial med de som nettopp er kommet hjem fra 8-16 jobben sin

Greit å ta treningen før noe på jobben ødelegger for lysten/evnen til å ha en god trening etter jobb (f.eks. basketak med pasienter ).

sup brah Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Kreves det noe spesiell utdanning for å jobbe som nattevakt på psykiatrisk?

Den psykiatriske institusjonen jeg besøker på natta ser det ut som de har det veldig greit. Ikke noe problem å konsumere masse mat på en sånn vakt.
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Ble medlem
    10-2005
    Alder
    29

Takk for rask tilbakemelding!

Blir lite å gjøre på jobben ja, men ikke noe ing..
    Neppe mere en noe gåing og "smågjøremål" med mindre noen "klikker"

Så det skal bli god tid til å spise. Men jeg går nå fra nesten null aktivitet på dagtid til denne natteaktiviteten. Lurer bare på hvor mye dere øker kcal inntaket. Jeg kommer til å konsumere ca 500g kylling og 400g ris pluss nøtter og drikke iløpet av vakten..

Skal trene på kvelden ja, ca 1900, så mat og litt hvile før vakta starter 2215..
    Men jeg tviler på at jeg vil klare å få 8 timer søvn fremover, blir neppe mere en 6timer på arbeidsdagene. Noen som har erfaring med å "ta igjen" søvn på fridager??

Nei trenger ikke noe spes utdanning for å jobbe der, men jeg har 2 års erfaring fra "samme" greia.. Liker nattevakt best da det er "mye" bedre lønn. Spesielt i helgene, og da har jeg en ekstra unnskyldning for å ikke drikke alkohol=) Har jo ikke noen unger etc, så jeg driter jo i når jeg jobber egentlig
    Fair trade?

TPK
    TPK er ikke aktiv
    Superior newbie TPK sin avatar
    Ble medlem
    02-2006
    Alder
    27
    Tips: Skaff deg melatonin!

Ta igjen søvn går jo, men er på ingen måte optimalt.

Ble medlem
    10-2005
    Alder
    29

Spm

Hvor får jeg tak i melatonin????????? I need it
    Fair trade?

prz
    prz er aktiv nå
    Gold Member prz sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    www.agestop.net - gratis frakt og fra england
    har noen greie joint-produkter også om du har behov for det (jeg bestilte forøvrig jointprodukter til en verdi over 200 kroner, de ble sent i vakumpakket plastikk, som ett a4-ark... gikk tvers igjennom tollen, de trodde vel det var ett blad eller noe). melatonin er sånt som er greit å ha når du jobber til ubeleilige tider og må snu døgnet etc.. men det er jo med sånt som med det meste annet, bruk med måte.

under construction GrEmLiNgS sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    jeg jobba nattevakt på hotell... det var faktiskt da jeg trente best! tror det eller ei...

men hadde jo IKKE NOE liv da men livet da var jo trening så det funka greit

jeg gikk på jobb 2300 hvor jeg satt i resepsjonen å trøkka på pceen hele natta!
    innemellom lagte jeg meg måltid, siden jeg hadde lite å gjøre på så ble det SKIKKELIG mat.
    kan si det at dette var den perioden jeg var flinkest på kosten og kanskje akkuratt fordi jeg hadde tid til det

når jeg var ferdig jobb 0800 gikk jeg hjem å la meg. sto opp i 16 tiden, spiste lot maten få virke så trente jeg rundt 1800.

alt mellom 20 og 22 gikk til dusj et til måltid så var det jobb igjen..

syntes egentlig det fungerte GANSKE så bra

så jobba jeg jo bare annen hver uke.

da hadde jeg FRI EN HEL uke som det ble ENDA mer trening
    McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså

Platinum Member
    Ble medlem
    06-2002
    Alder
    27
    Jobbet en del våken nattevakt for psykisk utviklingshemmede de siste årene.
    Hvis du skal jobbe natt, så jobb bare natt, for rytmen knuses, og den knuses spesielt hardt hvis du går både dagvakter og nattvakter.
    Triks eg fant ut:
    For min del så kuttet jeg alltid kaffi rundt 3-4 tiden om natten slik at jeg var god og segen når vakten var ferdig, hev i meg prot shake på jobb, og pusset tennene slik at det var bare å legge seg når jeg kom hjem, slik at jeg ikke våknet når jeg kom hjem. Pleide som oftest ikke å få sove mer enn 6 timer etter nattevakt, pluss en dag i ny og ne med 14-15 timer når man er knusetrøtt. Du skal sikkert gå runder og slikt? Er isåfall genialt tidspunkt å lese på, skole, trening, bøker, alt, har jo ikke noe annet å gjøre.

Og ja, du må trene før vakt, etterpå funker svært dårlig, tro meg Snål følelse det å trene knallhardt bein klokken seks syv for så å gå på jobb og runder hver time utendørs opp en bakke, og man kjenner det blir tyngre og tyngre for hver gang pga stølheten kommer mer og mer, da er det godt å komme hjem etter vakt og sove

Ble medlem
    10-2005
    Alder
    29

Hepphepp

Takk for tips.

Ja jeg synes egentlig treningen går ok jeg.

Jobber fra 2215-0715.
    Spiser 4-6ganger iløpet av natta.
    Sover fra 0730-ca14-1500.
    Spiser BIG frokost og trener ca 1 time etterpå.

Er ikke på nattevakt dagene jeg ikke får sove, jeg jobber ca 5netter i strekk og det er ok.
    Men nettene ca 1 dag eller 2 dager ETTER nattevakten, da får jeg ikke sove på nettene, ligger våken til ca 0500 og sover til klokka 13-1400, det er IKKE ok.
    Derfor har jeg kjøpt Melatonin for å prøve det de 2-3 dagene ETTER nattevakt syklusen. Håper det funker

Jevlig dumt å ha 5 dager på nattevakt uten sosialt liv, og så faenmeg miste de 3 neste fridagene også pga hemma døgnrytme .

Jaja i det minste god lønn, 200kr timen for å se 3 filmer og lese litt skole er helt ok det ..
    Fair trade?

New and improved Rock sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Er det sant at de ansatte har sex med de som er innlagt ved sånne steder?

Besøkte en venn som satt ved Lien psykriatisk i Oslo, og damn de vaktene som satt der tok seg endel friheter..var tafsing så det holdt.
    RockyRock

Ble medlem
    10-2005
    Alder
    29

Nja

Sitat Opprinnelig skrevet av Rock Vis post
    Er det sant at de ansatte har sex med de som er innlagt ved sånne steder?

Besøkte en venn som satt ved Lien psykriatisk i Oslo, og damn de vaktene som satt der tok seg endel friheter..var tafsing så det holdt.
    Tror statestikken faktisk sier at historisk så er 1 av 3 som har vært innlagt på slike steder blitt missbrukt..!

Det er ganske sjukt!
    Fair trade?

Telepathic Overlord of 8. Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Incline Vis post
    Tror statestikken faktisk sier at historisk så er 1 av 3 som har vært innlagt på slike steder blitt missbrukt..!

Det er ganske sjukt!
    Åj fy faen det er rimelig sinnsykt!

Og hvor mange blir tatt for dette?

Ble medlem
    10-2002
    Nei jeg husker jeg besøkte "Lars" og plutselig kom det inn 2vakter som sa at nå skal du dusje! og når han dusjet var det en kar som fulgte ganske tett med på han...litt ubehagelig.

Og det var en jente der som trodde hun var Kleopatra, og ettersom det jeg fikk med meg hadde vaktene det litt for mye moro med henne.

Burde det ikke være noen som kontrollerer slikt?
    RockyRock

Ble medlem
    10-2005
    Alder
    29

Ja I know.

Det er ganske sprøtt.
    Særlig mennesker som har vært på "galhus"/barnehjem i 60/70/og delvis 80 åra er værst rammet.

Psykologer/psykiatere kan vistnok se helt klare tegn på flere av disse "tungt" rammede personene at de har vært utsatt for sexuelt missbruk..

I dagens samfunn er det også mye slikt, ta feks sekter/prester/maktpersoner/leger/ ufaglærte menn som jobber i psykiatrien osv som har stor makt over "uintelligente/uheldige" mennesker, og benytter seg av dette.

Her på stedet jeg bor ble det nettopp oppdaget en taxisjåfør som alle damene på psykiatrisk avdeling var "forelsket" i, viste seg jo fort hva det kom av .

Syke greier..

Vet ikke hva instanser som skal sjekke/fange opp slik, men det er helt klart at det IKKe fungerer..
    Fair trade?

Ble medlem
    10-2002
    Jeg er effektiv og ikke en gammelkommunist sosialistfaen som slik som de som styrer Norge, og jeg ville iløpet av 1 uke organisert og satt ut 1 organ som hadde satt en stopper for det.

Hadde selv en ungdomsskole lærer som skrøyt fælt av hans tid som sosiolog på 1 psykriatiskhjem...var ekkelt å høre på.
    RockyRock

Gold Member ANARKI 99 sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    32
    Har jobbet som nattevakt selv og må si meg enig med MRM,tren før jobb!
    La fettet være, kanskje får man bruk for det en dag :)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.